Rolf

Må man bruke permisjonen når babyen er prematur og ligger på sykehus? Kan man ikke bli sykemeldt, som i 'sykt barn'?

Må man bruke permisjonen når babyen er prematur og ligger på sykehus? Kan man ikke bli sykemeldt, som i 'sykt barn'?

Permisjonen starter når man kommer hjem fra sykehuset. Mens man er på sykehuset får man pleiepenger.

17. September

Vis vedlegget 275171

Mandag. Tiden flyr, og det er allerede over 6 uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Da er mine obligatoriske mammapermuker over, og i dag var min første dag tilbake på jobb. [emoji1303] Bortsett fra at jeg ikke kom meg i seng i går, og natten med to måltid for Rolf besto av ganske lite søvn, var det en bra dag. Det gikk overraskende lett å komme inn i rutiner igjen, og det var supert å være tilbake på operasjonsstuen. Fikk tid til litt pumping også, så foreløpig holder puppene produksjonen oppe.

Vis vedlegget 275173

Vel hjemme var det såååå deilig å se flokken igjen. Pappaen og Rolf hadde klart seg superbra. Rolf ville ikke sove mer enn minutter i slengen, så han merket nok at noe var forandret. Men det gikk seg til raskt. Etter et måltid, ble Rolf lagt i hengekøyen sin. Der ble han liggende å kjefte. Da pappaen kom og plukket han opp, smilte han fra øre til øre, og innledet en lengre samtale om løst og fast. Lille gutten har tydelig begynt å bli litt sosial. Utrolig deilig at det endelig begynner å gå litt fremover [emoji4][emoji1303].

Nå er lille puppet i senk og vi håper på en god natt [emoji12].
Hvilken bæresele er det dere har?:) så fin han er i den!

Det beste av alt er at vi skal ha det sånn ut september neste år [emoji1303]. Deretter skal jeg være hjemme 2 dager i uken til midten av november, for å gi Rolf kortere uker i bhg den første tiden.

Høres nydelig ut! Blir litt lettere å jobbe når man får sånne verdifulle avbrekk! :Heartblue

18. September

Andre dag på jobb. Vekkerklokken sto på 05.58. Jeg våknet 05.40 av knirk fra Rolf. Øynet sjansen til å bli kvitt nattens melkeproduksjon uten å pumpe, så jeg vekket Rolf og tilbød pupp, selv om det kun var litt over to timer siden han hadde spist sist. Rolf var ikke vanskelig å be, og bøttet innpå med liv og lyst. Men etter ca 15 minutter ble det klart at prosjektet ikke var så supersmart likevel. Forrige måltid var fra flaske, så puppene hadde produsert rikelig. Etter bare én pupp sovnet Rolf med et glis om munnen og var ikke mulig å motivere for videre melkefest. Dermed måtte jeg pumpe likevel, bare at nå var tiden knapp... pumpet ut det grøvste, og tenkte jeg kunne ordne resten på jobb. Meeeen, det viste seg at det ikke var lagt inn pumpepauser i poliklinikken min [emoji33]. Så da klokken ble 16, hadde jeg to verkende vannmeloner foran meg ut døren. Vel hjemme fant jeg en sovende Rolf, som akkurat hadde tømt en flaske med 50 ml melk... [emoji13]. Sjelden har jeg vært så glad for dobbeltpumpe [emoji7].

Rolf har tilbragt dagen sammen med mormor, siden jeg var på jobb og pappaen var på møte i Oslo. (Fjernpermisjon). Det gikk aldeles fint, selv om mormor nok ble litt «øren» av å stå opp tidlig og passe på alarm-babyen hele dagen. Særlig siden han ikke kviet seg for å utløse alarmen i løpet av dagen...

IMG_5761.JPG

Rolf lå i hengekøyen sin og sov. Mens jeg spiste middag med begge hender, våknet han selvsagt. Hva er det med babyer og evnen til å snuse opp at mamma prøver å få i seg litt mat?? Men i stedet for å stemme i en klagesang for de ensomme og forlatte som ikke har fått nærhet og kos på minst ti minutter, innledet han en samtale med blekkspruten. Rolf er overbevist om at blekkspruten er døv. I hvert fall oversetter han alle smil og lyder til tegnspråk, eventuelt praktiserer han tegn til tale. Jeg er ikke spesielt bevandret i tegnspråk, men ut fra antall ganger tunga var ute av munnen, antar jeg at deler av samtalen dreide seg om mat. Det var en lykkelig liten Rolf som etter hvert ble plukket opp og fikk lov til å smake på første produksjonsrunde av spaghettimelk.

Vekt i kveld var 3780g. 3-persentilen. Ikke så verst [emoji1303].

Nå har lille tatt helt kvelden, og jeg ligger utålmodig ved siden av og lurer på om eller når han vil ha siste måltid før natta...

IMG_5759.JPG
IMG_5760.JPG

19. September

IMG_5916.jpeg

Onsdag. Rolf har vært litt småspist de siste dagene, full av skit igjen. I dag startet han dagen med å presse. Gulpet og presset. En litt urolig gutt ble lagt i hengekøyen, og der fortsatte han pressingen. Plutselig eksploderte hele ungen. Eller noe eksploderte i hvert fall. Med ett eneste smell, forflyttet Rolf all bæsj samlet fredag-onsdag fra tarmene og ut i bleien. Hvordan den bleien klarte å holde på all den gørra vet jeg ikke, men vi sender Libero en varm tanke [emoji6]. Etter å ha blitt spylt i vasken, tørket og kledd på, sovnet Rolf. Åpenbart fornøyd med egen innsats. Så lenge sov han, at neste måltid ble utsatt med over en time.

Og i våken tilstand, ble Rolf en glad gutt...
IMG_5918.jpeg
IMG_5920.jpeg
IMG_5922.jpeg

I kveld er det storm ute. Rolf har derfor benyttet anledningen til å henge på puppen. Akkurat i det jeg smuglet han fra puppen og ned i sengen, kastet han opp store mengder melkeblandet slim, og ble ganske så grå i ansiktet. Fysj altså. Jeg trodde virkelig vi var ferdige med sånne gufne metningsfall! Trøsten får være at det var en åpenbar årsak til metningsfallet denne gangen...

Rolf fanget i et nys [emoji23]..,
IMG_5919.jpeg

Se på det smilet [emoji7][emoji170]

19. September

Vis vedlegget 275334

Onsdag. Rolf har vært litt småspist de siste dagene, full av skit igjen. I dag startet han dagen med å presse. Gulpet og presset. En litt urolig gutt ble lagt i hengekøyen, og der fortsatte han pressingen. Plutselig eksploderte hele ungen. Eller noe eksploderte i hvert fall. Med ett eneste smell, forflyttet Rolf all bæsj samlet fredag-onsdag fra tarmene og ut i bleien. Hvordan den bleien klarte å holde på all den gørra vet jeg ikke, men vi sender Libero en varm tanke [emoji6]. Etter å ha blitt spylt i vasken, tørket og kledd på, sovnet Rolf. Åpenbart fornøyd med egen innsats. Så lenge sov han, at neste måltid ble utsatt med over en time.

Og i våken tilstand, ble Rolf en glad gutt...
Vis vedlegget 275331
Vis vedlegget 275332
Vis vedlegget 275333

I kveld er det storm ute. Rolf har derfor benyttet anledningen til å henge på puppen. Akkurat i det jeg smuglet han fra puppen og ned i sengen, kastet han opp store mengder melkeblandet slim, og ble ganske så grå i ansiktet. Fysj altså. Jeg trodde virkelig vi var ferdige med sånne gufne metningsfall! Trøsten får være at det var en åpenbar årsak til metningsfallet denne gangen...

Rolf fanget i et nys [emoji23]..,
Vis vedlegget 275335

Sjarmør❤️

Back
Topp