Rolf

Har fulgt deg og Rolf en stund i det skjulte, hehe. Han er blir så stor og fin! Ville bare tipse deg om bæresjald i stede for sele. Brukte Ergobaby bæresjald på min forrige, han var ca 2,8 kg og det gikk veldig fint. Lykke til videre hjemme! :)

Har prøvd - de kommer ut som små raketter [emoji23]
Enn sånne bibs som så mange sverger til Navnesmokken har iallefall str 1. De er sånne knallrunde baller som stikker rett ut mener jeg.

Uansett fantastisk å se dere er hjemme på tross pling og plong <3 Og nydelige uttrykk på Rolf! Jeg har forresten også brukt ergobaby fra begge jentene var for små, men tror jeg klarte å vente til storesøster var iallefall så godt som 3kg ;) Det fungerte iallefall knall på mine jenter selv om de var "for små" i starten så jeg vil tro det er umodenheten til Rolf og ikke ergobabyen sin skyld :) Vi hadde 360 da, men same same but different ;)

Last edited:
4. August

Lørdag. Verdens snilleste pappa foret Rolf med pimpet pumpet melk sånn rundt midnatt. (Pimpet melk = morsmelk med litt nan i). Jeg la meg rundt 23. Sov som en stein til Rolf var sulten i 4-tiden. Puppet han litt og sovnet igjen. Litt usikkert hva som skjedde med måltidet mellom der, men det neste jeg husker er at klokken var 9.30, jeg var uthvilt, Rolf var sulten, puppene truet med å sprenge og pappaen sovnet...

Siden vogn ikke funket så bra med tanke på Rolfs plinging, tenkte jeg å prøve bæresele i dag. Har til og med kjøpt ny fancy bæresele. Skulle funke fra 3,2 kg og 50 cm eller noe. Rolf er 2,6kg og 48 cm. Nært nok. Veeel...

Vis vedlegget 269516
Et øyeblikk der, lurte jeg på om vi hadde glemt å putte ungen oppi.

Vis vedlegget 269517
Men neida, han er inni der. Funket det? Nope. Gikk en lynrask tur på senteret for å kjøpe Paracet stikkpiller 60mg på apoteket og «mine første år» på bokhandelen. Vel. Apoteket var stengt og bokhandelen hadde ikke boken. Var vel inne der i 15 min eller noe. Tror ikke jeg overdriver noe særlig når jeg sier at Rolf plinget kontinuerlig. Tror rett og slett vi må utsette turer en ukes tid og se om det bedrer seg.

Ellers forsøker jeg å fange smil på kamera om dagen. Ble ikke noe smil i dag, men fikk ett og annet artig bilde likevel...

Vis vedlegget 269519
Vis vedlegget 269520
Vis vedlegget 269521

Smokk. Rolf er ødelagt på NFI. Der har han fått sånn merkelig smokk som peker rett frem og som ramlet ut om man ikke holder den på plass. Nå vil ikke Rolf ha noen annen smokk enn sånn som peker rett frem. Og de som er i butikken, er ikke akkurat prematurstørrelse på. Ser jo smokken før ungen! Og dessuten synes jeg det er creepy å se hva som foregår inni munnen på ungen når han suger...

Vis vedlegget 269522

Vanligvis setter jeg Rolf i støttet sittende stilling for å rape. Men etter at han to ganger på rad klarte å gulpe ned i sin egen body, som en liten Askeladden i kappspising med trollet, prøvde jeg ny rapemetode. Det resulterte i at han sovnet. Jadda, vi må prøve flere metoder...

Vis vedlegget 269523
Har du prøvd NUK sine smokker? Min gutt fikk jo også slik rar smokk på nfi, men når vi kom hjem fikk han NUK smokk av sin bestemor, og den tok han med en gang :) den er på en måte lagd for å føles mest mulig lik en brystvorte

Enn sånne bibs som så mange sverger til Navnesmokken har iallefall str 1. De er sånne knallrunde baller som stikker rett ut mener jeg.

Uansett fantastisk å se dere er hjemme på tross pling og plong <3 Og nydelige uttrykk på Rolf! Jeg har forresten også brukt ergobaby fra begge jentene var for små, men tror jeg klarte å vente til storesøster var iallefall så godt som 3kg ;) Det fungerte iallefall knall på mine jenter selv om de var "for små" i starten så jeg vil tro det er umodenheten til Rolf og ikke ergobabyen sin skyld :) Vi hadde 360 da, men same same but different ;)

Jeg har vært superfornøyd med bæresele til de to forrige, så regner med det ordner seg når han blir bittelitt større. Skal forsøke den utvaskede manducaen seinere i dag, og se om den passer bedre.

Leah drukner også i selen, har Ergobaby adapt:

936B327C-3CED-408C-BB95-8C2701A9A5D7.jpeg

Men utrolig hva som går an.. Hun hater nemlig (foreløpig) sjalet sitt..

Og fine Rolf'n ❤️

Så herlig photo shoot bilder [emoji23][emoji173]️

Rolf <3

Vi brukte caboo close bæresjald fra 2200 g :) og disse kjempesmå smokkene fra MAM.

Håper plingen snart avtar litt!

5. August

Søndag. I dag innbilte jeg meg at plingingen til Rolf var blitt sjeldnere. Måtte inn på hovedsentralen og sjekke loggen. 500 alarmer siden kl 01, da jeg sjekket kl 23. Ikke helt i mål ennå... [emoji85]

7722075456_IMG_8120.JPG

Forsøkte meg på en liten tur ut i vognen igjen i dag. Prøvde ulike taktikker med å gå sakte, tilte vognen litt så det ble oppoverbakke for Rolf, gå raskt, pakke mye rundt han så luften ikke ble for kald, pakke lite rundt han så han ikke skulle bli for varm... konklusjonen er at Rolf plinger når han ligger på ryggen - uansett. Dessuten kom det et C-moment til på turen - regn! Så sikkert bra dum ut der jeg sto med hodet inn i vognen og poket på Rolf hver femte meter en stund, for å få han til å puste, mens regnet plasket ned. Typisk overnervøs førstegangsmamma [emoji23].

Vel hjemme, slengte jeg meg på sofaen sammen med en våken Rolf. Han stirret intenst på meg og slikket seg rundt munnen. Jeg så på klokken og tenkte det var nesten en time til neste måltid. Men lille gutten lot seg ikke overbevise av noen klokke. Det tok ikke mange sekunder før han tok et godt grep i t-skjorten min, eksakt foran meieriet. Så satt han der og stirret på mål...

7583667648_IMG_8121.JPG
7650767200_IMG_8125.JPG
7722084720_IMG_8126.JPG

Vi har også trent på mageleie. Det gikk jo kjempebra. Rolf ble liggende å stirre på skjermen som viser tallene hans. Null interessert i å løfte eller snu på hodet. Til slutt gikk han lei - og sovnet... [emoji85]

7722083952_IMG_8127.JPG

Han sovnet han, søteste [emoji170]

Har litt å lese meg opp på her, men du så fint å se at dere fortsatt er hjemme og at det etter forholdene går bra

Han vet jaggu hvor matfatet er, sjarmisen! [emoji7]

500 alarmer på 22 timer?!? Det høres jo helt umennesklig ut. Og det føltes ut som sjeldnere? Jeg vet Rolf har plinget og plonget i tide og utide, men dette setter det i et nytt lys. En alarm hvert tredje minutt føles ut som sjeldent. Jeg var allerede mektig imponert over deg og dere og hvordan dere takler alt, men nå er jeg ENDA mer imponert. Trodde ikke det gikk an. Dere er helt fantastiske mennesker [emoji173]

Så godt å lese at dere føler det er fremgang. Er imponert over at dere ikke burer dere inne og prøver turer osv. Med din pågangsmot, så finner dere nok en løsning snart.

Hva med bilstol på understellet? Da vil han jo bli liggende mer i c-form. Kanskje ikke et godt tips for de lange turene, men for å få noen minutter med luft. [emoji41]

Herlighet så skjønn han er.

Er han sjekket for malasier? Siden han plinger så mye når han ligger flatt tenker jeg...

Back
Topp