Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har ei i aprilgruppa fra 2017 som fødte veldig tidlig (23+5) og det er så godt å høre om disse solskinnshistoriene. Det gikk bra med henne også takket være et godt helsevesen [emoji7][emoji173]Stemmer det... 26+0 (var bare 282 dagers svangerskap da terminen ble flyttet) Hvis man studerer denne oversikten fra fertility friend, er det helt umulig at termin kan være en uke tidligere, så etter mine beregninger er han født 25+1.
Vis vedlegget 258735
25. Mai
Noterer at vi har hatt to gode dager på rad [emoji1303].
Dagen startet med blodprøver og røntgen thorax. Hb var fortsatt 10,noe. Det betyr at vi kan se an blodtransfusjon til over helgen. Ny prøve på mandag. Siden Rolf er 4 uker i morgen, startet han med jerntilskudd i dag. Blir spennende å se hvordan den lille margen takler den nye utfordringen. Røntgen thorax viste diffuse fortetninger i lungene, forenlig med bronkopulmonal dysplasi. Det sier meg ingenting, men uansett hva det er, må det være i mild form, for klinisk fungerer lungene supert.
Vis vedlegget 259814
Vannsengen ble fjernet i dag, for Rolf holdt på å bli en del av den, så varm som han var... Nå ligger han på deilig lammeskinn. Og jammen fikk jeg ikke lurt på han klær også, for aller første gang. En body, ikke mer, for det er jo 25 grader i skyggen ute, og varmere inne. Et lite øyeblikk der, glemte jeg nesten at Rolf er prematur og liten. Han ser ut som en vanlig liten babygutt med klær på. Bodyen er i str 38, og den er for stor!![emoji15]. Har mistet litt størrelsesperspektivet for tiden...
Vis vedlegget 259815
Ny vekt er forresten 1091g. Det går oppover!
Resten av familien har reist til Nord-Norge i konfirmasjon, så jeg har hatt Rolf helt for meg selv. Det er fortsatt herlig å være kengurumamma når kengubarnet oppfører seg. Rolf tuller en del innimellom, men kan ha lange, stabile perioder. I dag fikk han også testet ut sideleie på brystet mitt. Han liker å strekke seg ut, og blir liggende helt laidback og betrakte verden. Usikker på hvor mye han ser, for øynene har det min mormor ville kalt «sauastir», altså litt sånn «jeg ser at lyset er på, men det er ingen hjemme», tomt blikk...
Vis vedlegget 259816
Nå skal jeg ta en tidlig kveld. Alenemamma er ikke noe for meg, blir helt dausliten [emoji85]