Rolf

Inne og sjekker etter oppdatering fra deg. Tenker så masse på dere! Kom igjen Rolf! Vær stor og sterk nå [emoji170][emoji170][emoji170]

IMG_3570.jpg

Huff, det har vært en fæl dag så langt. Hele formiddagen hadde Rolf nærmest kontinuerlige pustestopp med fall i puls og metning. Han klarte ikke å hente seg inn igjen med vanlig stimulering, heller ikke med økt trykk og oksygen på cpap-masken, og måtte ventileres manuelt på maske. Det ble forberedt intubering, men mens de holdt på, begynte han plutselig å puste som en helt igjen. Rampe-Rolf!!! Tenk å skremme verden sånn! [emoji49]

Resultatet etter denne lange økten med dødsangst, var igjen å finne i bleia, masse bæsj, nå også med grønnlig innhold, som betyr at beket snart er ute, og morsmelkbæsjen kommer. Gutter altså, klarer bare én tanke i hodet av gangen. «Jeg må bæsje, pustingen tar jeg litt seinere i dag, og hjertet kan ta seg en velfortjent hvil mens jeg holder på med mitt».

Jeg fikk lov til å skifte på den bittelille bleia, men halvveis i prosessen svimte jeg av. Tydeligvis ikke helt i form i dag [emoji13]. Brukte resten av tiden sammen med Rolf til å studere fingrene hans og holde på han. Fem små perfekte rosa fingre med fem bittesmå groper klare for negler. Syltynne røde sytråder av noen blodårer som går utover alle fingrene. Nesten som å studere en brennmanet eller gelé med noe inni. Og så griper den lille hånden så bestemt og hardt at jeg kjenner fingrene stramme helt inn i hjertet... [emoji173]️

Barseltårene har nådd nye høyder i dag, og nå kan knapt noen se på meg uten at tårene triller. Det er jammen tøffere enn beregnet å måtte gå fra sitt syke, nyfødte barn. Hvilken mamma gjør noe sånt egentlig? Barn burde ikke bli født for tidlig...

Rolf har forresten vært stabil i to timer nå, så han får være kenguru sammen med sin pappa for første gang. Mens jeg, skal ta meg en middagslur. Fullstendig utslitt av å gjøre ingenting i dag...

Og dere! Igjen tusen takk for gode ord og tanker [emoji173]️ Jeg leser alle tilbakemeldinger og trykker dem inntil meg, men klarer ikke svare alle.

Jeg synes det er beundringsverdig hvordan du klarer å bevare så mye humor oppi dette - og det sagt så tror jeg det er veldig riktig og viktig. Humor betyr enormt mye. Jeg måtte virkelig smile når du skrev om gutter og hvordan de er ganske enveiskjørte i tankegangen mange ganger. Gjenkjennelig.

Det er en nydelig liten hånd du viser bilde av.

Ta deg en velfortjent hvil du, jeg håper virkelig du får sove godt. Og så koselig at far og sønn kan ha litt guttetid!

For en rampete liten gutt! Tenk å skremme foreldrene sine på den måten! De begynner jaggu tidlig. :)

Så godt å høre at han er stabil igjen! Har sjekket etter oppdateringer ca annethvert minutt og nesten fått grå hår av bekymring.

Jeg er heller ingen multitasker, men dette var litt ekstremt. :) Veldig glad lille Rolf har det bedre igjen! :Heartred

Såå godt å lese at det går bedre nå! Heia Rolf :)

Tar av meg hatten for deg Krølle! [emoji173]️ Håper du også blir tatt godt vare på og får den hjelpen du trenger! Har en venninne som født i uke 25, gutten er i dag 5 år gammel, og har det bra, men hun derimot utviklet PTSD. [emoji22] Var en påkjenning for henne som jeg ikke kan forestille meg en gang. Tenker masse på deg og lille Rolf! Ta vare på deg selv [emoji173]️

Rolf har forresten vært stabil i to timer nå, så han får være kenguru sammen med sin pappa for første gang. Mens jeg, skal ta meg en middagslur. Fullstendig utslitt av å gjøre ingenting i dag...

Og dere! Igjen tusen takk for gode ord og tanker [emoji173]️ Jeg leser alle tilbakemeldinger og trykker dem inntil meg, men klarer ikke svare alle.

Åh, så godt å høre at det går bedre nå! Har tenkt masse på dere! Og du, du gjør en kjempejobb, bare tull at du ikke gjør noe! Du produserer melk til det lille nurket og tar deg godt av han + at du skal komme deg etter en stor operasjon og du lever med en kontinuerlig kjempebelastning ved å ha et så for tidlig født barn. Du bør være stolt av deg selv som klarer dette! Ikke rart at du både svimer av og gråter, vi er jo ikke vant til eller laget for slike ekstreme påkjenninger som det du må opplever. Sender masse klemmer!

Åh så godt at alt er tilsynelatende fint Krølle... ❤️

For en rampete liten gutt! Tenk å skremme foreldrene sine på den måten! De begynner jaggu tidlig. :)

Så godt å høre at han er stabil igjen! Har sjekket etter oppdateringer ca annethvert minutt og nesten fått grå hår av bekymring.

Samme her. Samtidig har jeg jo, og sikkert alle sammen med meg, full forståelse for at det ikke er prioritert å oppdatere her. Så all ære til krølle for at du klarer å tilfredsstille både Rolf og Babyverden!

Å, så godt å høre, Krølle! Tusen takk for at du oppdaterer oss, midt i dette kaoset dere befinner dere i. Lille Rolf, må slutte å skremme mamma og pappa sånn! [emoji170]

Tusen millioner takk for at du tar deg tid til å oppdatere her! Der betyr enormt mye, siden jeg føler jeg på en måte har blitt kjent med deg. Men lov meg at du bruker tiden din på å slappe av når du kan, sånn at Rolf har deg sterk når han trenger det. Fantastisk at far også kan stille nå, så håper jeg lille Rolf snart er sterk nok til å få besøk av brødrene [emoji2] Svare oss derimot, en etter en, skal du bare glemme. Tror alle oss setter pris på en fellesoppdatering innimellom, når det passer dere sånn [emoji4] Synes du er rågod som inkluderer oss i det dere opplever nå!
Mange varme, gode klemmer til deg og dine [emoji8][emoji170]

Håper du får deg litt søvn. Det trenger du etter alt du og kroppen har vært igjennom. Så utrolig godt å høre at rampegutten har vært stabil i 2 timer nå[emoji173]️ Syns du er snill som tar deg tid å oppdaterer oss her[emoji173]️ Tusen takk[emoji173]️

Håper natten og dagen imorgen blir mye bedre for dere[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp