Rier i uke 23

Hei!
Det går veldig bra med oss!
Vi har hatt tunge tak og opp og nedturer om hverandre; hjerneblødning, 5 uker på respirator, ble operert for åpen ductus arteriosus, hatt 2 eller 3 infeksjoner, fått utallige blodoverføringer og medisiner.
Men NÅ føler vi oss helt trygge på at vi får henne med oss hjem.
Vår lille Marie har vært kjempesterk fra dag 1 og har imponert alle.
Nå er hun god og lubben på straks 2 kg, har nådd 32 uker, puster selv med highflow brillekateter, smiler når hun koser seg og hører stemmene våre, møter blikket vårt og snur seg etter oss, leter etter puppen når jeg legger henne på brystet mitt, suger litt og er bare helt nydelig.
Og ennå skulle hun vært 2 måneder inni magen min!? Utrolig at det går an. Jeg er utrolig imponert over henne, og over hva legene og sykepleierne her ved Nyfødt Intensiv UNN har fått til. ImageUploadedByBV Forum1446817093.915580.jpg
Vi er bare helt forelsket i henne, og gleder oss masse til å få ta henne med hjem, selv om det ennå er mange uker til det skjer - sannsynligvis rundt termin ved nyttår.

Og se så søt, da!

Godt å høre at det får bra med dere.

Hei!
Vi har hatt tunge tak og opp og nedturer om hverandre; hjerneblødning, 5 uker på respirator, ble operert for åpen ductus arteriosus, hatt 2 eller 3 infeksjoner, fått utallige blodoverføringer og medisiner.
Nå er hun god og lubben på straks 2 kg, har nådd 32 uker, puster selv med highflow brillekateter, smiler når hun koser seg og hører stemmene våre, møter blikket vårt og snur seg etter oss, leter etter puppen når jeg legger henne på brystet mitt, suger litt og er bare helt nydelig.
Og ennå skulle hun vært 2 måneder inni magen min!? Utrolig at det går an. Jeg er utrolig imponert over henne, og over hva legene og sykepleierne her ved Nyfødt Intensiv UNN har fått til. Vis vedlegget 144463
Vi er bare helt forelsket i henne, og gleder oss masse til å få ta henne med hjem, selv om det ennå er mange uker til det skjer - sannsynligvis rundt termin ved nyttår.
Åå lille gull ❤️ Høres ut som dere har hatt det tøft. Så bra at det går bra med henne etter forholdene. Sterk lita tulle det der :)

Så herlig jente dere har :)
Godt at hun er så sterk :)
Masse lykke til fremover også.

Hei .
Det går etter forholdene bra med oss. Litj-pia vår vokser og modnes i kuvøsen sin. Hun har passert 1200 gram, har fått hår, åpnet øynene, fordøyer store mengder morsmelk, og har det ganske fint.
Vi får henne ut av kuvøsen for fangkos - hud mot hud - i 5-6 timer per dag, og det er helt fantastisk! Sykepleierne sier det er medisin for henne, men det er det jammen for mammahjertet også ❤️.

Vår lille jente ble operert for en uke siden, for åpen ductus - en slags hjertefeil premature ofte har. Hun har kommet seg fint nå, og skal etter planen tas av respirator i morgen, og begynne den lange veien mot å puste selv - på cpap til å begynne med.

Vi har enda langt fram til vi får henne med hjem, men krysser fingre og alt vi har, for at vi skal komme dit!

Lykke til videre med alle deres svangerskap!
Så godt å høre at det går rette veien!!! Ønsker dere all lykke videre!!!

Åååå <3 Så herlig!
Godt å høre at ting går riktig vei nå.
Vi er heldige som bor her vi bor med helsetilbud og personell på toppnivå :)

Hei!
Og ennå skulle hun vært 2 måneder inni magen min!? Utrolig at det går an. Jeg er utrolig imponert over henne, og over hva legene og sykepleierne her ved Nyfødt Intensiv UNN har fått til. Vis vedlegget 144463

Så fantastisk å lese om dere.
Det er helt utrolig hvor sterke de søte små er.
Hun var nydelig.takk for at du delte bilde. Gratulerer så mye.
Må være tøft for dere foreldre. Men høres ut som du fikser det veldig bra.
Hvordan gjør dere det med storesøsteren hennes over såpass lang tid?

Hei!

Utrolig koselig å høre fra deg igjen!!
For en helt nydelig og sterk lita tulle du har!! Hun er kjempe vakker <3
Gratulerer så mye nok engang!

Så godt å høre at det går framover med dere! Sender dere mange klemmer <3

Herlig å høre, utrolig nydelig jente!!! :)

Hun er nydelig ♡

Hei

Måtte bare oppdatere litt.
På fredag 5/2 ble vi omsider utskrevet fra sykehus og sendt hjem.
Da var vår lille Marie 5 måneder gammel, men 1 måned korrigert for sin egentlige termin.
Hun veide 4929 g og var 54 cm ved hjemreise, mot de 584 g hun var da hun ble født.
Det ble 5 lange måneder på sykehus, og den siste var den tyngste (for mor). Da skulle siste rest av spisetrening på plass, og det viste seg at jenta vår ikke var sterk nok til å amme. Og det var mye hjemlengsel, og savn etter mann og storesøster. Men med flasking på plass, føler vi oss veldig heldige som fikk ei stor, frisk og fin jente med oss hjem til ei stolt storesøster.

Nå kan vårt nye familieliv endelig begynne ImageUploadedByBV Forum1454830218.094155.jpgImageUploadedByBV Forum1454830235.942198.jpgImageUploadedByBV Forum1454830288.582765.jpg

Hei

Da var vår lille Marie 5 måneder gammel, men 1 måned korrigert for sin egentlige termin.
Hun veide 4929 g og var 54 cm ved hjemreise, mot de 584 g hun var da hun ble født.
Det ble 5 lange måneder på sykehus, og den siste var den tyngste (for mor). Da skulle siste rest av spisetrening på plass, og det viste seg at jenta vår ikke var sterk nok til å amme. Og det var mye hjemlengsel, og savn etter mann og storesøster. Men med flasking på plass, føler vi oss veldig heldige som fikk ei stor, frisk og fin jente med oss hjem til ei stolt storesøster.

Nå kan vårt nye familieliv endelig begynne Vis vedlegget 160661Vis vedlegget 160662Vis vedlegget 160664

Ååh <3 For ei søt tulle du har <3
Hun er helt nydelig!!
Utrolig glad for å høre at dere har kommet dere hjem :) Nå må dere nyte tiden fremover masse!!!
Stor klem :)

Hei

Nå kan vårt nye familieliv endelig begynne Vis vedlegget 160661Vis vedlegget 160662Vis vedlegget 160664
Så bra at alt er fint med dere <3

For ei herlig jente dere har:)
Så bra at dere har kommet hjem til resten av familien nå :)

Så godt å høre at dere har kommet dere hjem <3 Nyt dagene med de skjønne jentene deres :)

Back
Topp