Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulere med jenta og ønsker dere all lykke til videre i den tøffe prosessen og ventetiden som venter dere.Takk for alle gode tanker og ønsker.
Kroppen min tok over kontrollen, tross medisiner og det hele og 5/9 kl. 02.46 fødte jeg vår lille Marie Johanne, 584 g og 30 cm lang.
Liten og umoden, men nydelig.
Hun ligger i kuvøse, med respirator og sondemat og medisiner, og blir passet så utrolig godt på. Og legene sier hun virker sterk og stor for 'alderen'. Så er det bare for oss foreldre å ta en dag av gangen, og håpe at det skal gå bra.
Det kan bli mange lange uker og måneder her på sykehuset, og tunge tak for storesøster som ihvertfall for en periode blir uten både mamma og pappa. Sykehuset ligger 13 timer unna hjemmet vårt, der hun går i 1 klasse. Heldigvis har vi besteforeldre hun kan bo hos, og flotte tanter og onkler og søskenbarn som kan hjelpe til.
Tross at jenta vår kom så alt for tidlig, så føler vi oss heldige som får oppleve henne og denne dyrebare tiden vi har sammen. Håpet er å få henne frisk og sterk med oss hjem bortimot termin i desember/januar![]()
Hei hvordan går det med dere og babyen?Takk for alle gode tanker og ønsker.
Kroppen min tok over kontrollen, tross medisiner og det hele og 5/9 kl. 02.46 fødte jeg vår lille Marie Johanne, 584 g og 30 cm lang.
Liten og umoden, men nydelig.
Hun ligger i kuvøse, med respirator og sondemat og medisiner, og blir passet så utrolig godt på. Og legene sier hun virker sterk og stor for 'alderen'. Så er det bare for oss foreldre å ta en dag av gangen, og håpe at det skal gå bra.
Det kan bli mange lange uker og måneder her på sykehuset, og tunge tak for storesøster som ihvertfall for en periode blir uten både mamma og pappa. Sykehuset ligger 13 timer unna hjemmet vårt, der hun går i 1 klasse. Heldigvis har vi besteforeldre hun kan bo hos, og flotte tanter og onkler og søskenbarn som kan hjelpe til.
Tross at jenta vår kom så alt for tidlig, så føler vi oss heldige som får oppleve henne og denne dyrebare tiden vi har sammen. Håpet er å få henne frisk og sterk med oss hjem bortimot termin i desember/januar![]()
Hvordan går det med dere nå?Hei .
Det går etter forholdene bra med oss. Litj-pia vår vokser og modnes i kuvøsen sin. Hun har passert 1200 gram, har fått hår, åpnet øynene, fordøyer store mengder morsmelk, og har det ganske fint.
Vi får henne ut av kuvøsen for fangkos - hud mot hud - i 5-6 timer per dag, og det er helt fantastisk! Sykepleierne sier det er medisin for henne, men det er det jammen for mammahjertet også.
Vår lille jente ble operert for en uke siden, for åpen ductus - en slags hjertefeil premature ofte har. Hun har kommet seg fint nå, og skal etter planen tas av respirator i morgen, og begynne den lange veien mot å puste selv - på cpap til å begynne med.
Vi har enda langt fram til vi får henne med hjem, men krysser fingre og alt vi har, for at vi skal komme dit!
Lykke til videre med alle deres svangerskap!