AB
Forumet er livet
ORIGINAL: Husmor
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Husmor
Har ikke dere en "litt" redigert Bibel slik osm JV har? Det står nemlig ingenting om celestial, og alt det der i min... Som forøvrig er ideer og uttrykk fra østens religioner og som hyppig brukes i sekter..
Nei, vi har ikke redigert detn litt engang. Hvis du ser i den engelske oversettelsen av den vanlige bibelen, vil du se at der står det Celestial bodies og terrestrial bodies. så vi har ikke hentet noe annet og lagt inn. Og igjen..JKK av SDH er ingen sekt!
Ja, men oversatt blir det det som står i min. "Sol, måne og stjerner gir forskjellig skinn. Ja, én stjerne skiller seg fra en annen i glans." 1kor 15, 41. Det tolker jeg som at han snakker om sola og månen også som stjerner. Og det står ingenting noen steder om herlighetsgrader. Det du skriver i ditt innlegg på side 5: "Jeg tror ikke på bare en himmel og et helvete. Det finnes mange herlighetsgrader. I korinterne (2.kor 15 tror jeg) snakkes det om oppstandelsen. En glans har solens, en annen har månen og en tredje har stjernenes glans. Og selv stjernene skiller seg fra hverandre i glans. Man kaller disse herlighetsgrader for Celesial, Terestrial og telestial." Dette med forskjellige herlighetsgrader, og forskjellig straff, og at til og med de som ikke skal komme til himmelen også får en herlighetsgrad skiller seg sterkt fra det som står i min Bibel, og det som vi andre enn JKK av SDH tror og lærer.
Ja, ja hver sin lære[;)] Kunne gjerne hentet fram flere skriftsted, men ønsker ikke slå ihjel bibelen.
Savner egentlig en diskusjon hvor man fritt kan få fortelle om sitt syn. Jeg vil vite hva andre tror på selv om de skiller seg fra det jeg tror på. Jeg føler ikke behov for å si til noen her "Det du tror på, skiller seg sterkt fra det jeg og andre tror på." Hva så?
Allerede i denne tråden har det kommet fram en del som ikke stemmer om kirken jeg er medlem av. Og jeg tror at slik er det også med andre religioner. Man har hørt litt her og der, legger det sammen og tror at det stemmer om andre religioner.
Går det an å ha en slik diskusjon her? Jeg synes det er veldig interessangt å få høre hva andre tror på. Man trenger ikke å prøve å motbevise hverandre. Det fører ingen steds hen.
Enig med deg i dette.. hadde vært bra med en tråd der man kunne fortelle om troen sin uten å prøve å slå hverandre ned i støvlene...
og Husmor.. du og jeg har nok litt forskjellige synspunkter når det gjelder troa vår, men synes du har svart veldig bra i denne tråden!![:)]