Religion spm

ORIGINAL: Suzanne

Lurer på om folk tror det sannt alt som står i
eventyrene til Asbjørnsen og Moe om tusen år[8|]

Har lurt på det samme. Og jeg leser også en del fantasy, og har mange ganger tenkt at kanskje noen vil tro på de historiene om 5-6000 år.[8D]

Omg, det kan bli mange millioner forskjellige religioner i framtida, glad jeg ikke kommer til å leve evig.[:D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: emobabe85

ORIGINAL: sas

Og når mener dere sjelen kommer inn i babykroppen? fra unnfangelsen av eller litt uti svangerskapet? Noen som har tenkt over det? Jeg selv har ikke noe svar, men en teori at det er fra begynnelsen av.

Jeg tror ikke på adskilt kropp og sjel.

hvis det ikke er adskilt sjel og kropp, hvordan kommer man da til himmelen hvis  kroppen ligger gravd ned i jorda???

Når man dør, havner man ikke enten i himmelen eller helvete. Man sover "dødens søvn" der man ikke vet noenting, ikke har noe kjennskap til denne verden og ikke kan gjøre noe. På dommens dag kommer Jesus tilbake for å dømme levende og døde, og han vil da vekke de døde. Og da blir det bestemt hvem som får følge Jesus til himmelen. Er forøvrig ingen som må brenne evig i helvete heller. De som ikke kommer til himmelen blir dømt til å vandre på den ødelagte jorden før de blir tillintetgjort og ingen vil ha minne om dem.

Tror du seriøst på det?

Hvor mange milliarder av graver skal ikke han måtte gå igjennom da? Det har levd mennesker i ganske mange tusen år og det er da en god del døde rundt om kring [8D]

Hva med de gravene som blir borte? Det skjer jo, finner ikke Gud deg da så er man bare borte liksom? Surt det da....[8|]

ORIGINAL: Orly

Lurer også på hvordan dere kan si at Gud er god, barmhjertig og allmektig og blabla når han utrydder et helt folk, når han sier at førstefødte skal dø osv? Og er han virkelig barmhjertig når f.eks et ektepar mister alle barna sine, noe som ifølge kirken bare er en prøvelse? Er det en god og barmhjertig ting å gjøre? Greit at mennesker misbruker makt, men gud er jo for fanden meg "allmektig", burde jo ikke være noe problem å fikse alt. Med mindre han liker å se hele verden lide, noe som ikke egentlig er et tegn på godhet.[8|][>:]

Og dette med at evolusjonen er fabrikkert, sorry at jeg sier det, men det får meg til å tenke på dem som mener at Bush er en reptil og at vi alle har innstallert mikrobrikker i oss.[:D]

Oooog en siste ting. Jeg har intenting i mot kristendommen, det jeg har noe imot er KIRKA. Prester, kirker, sekter, whatever. Tror det finnes en høyere makt, om det er gud eller Allah eller hvem pokker spiller ingen rolle, går ut for det samme. Men, den ansvarsfraskrivelsen det faktisk er å skylde sine holdninger på bibelen, er bare latterlig. Vi har alle ansvar for vårt eget liv, og det finnes ingen som styrer tøylene for oss. Vi er ingen marionettdukker. Håper jeg.

Quoter meg selv, jeg. Er det noen som har noe svar? Jeg ser for meg 3 muligheter.
1. Det finnes ingen Gud.
2. Dersom det finnes en Gud, og at han er god, så er han iallefall ikke allmektig.
3. Dersom det finnes en Gud, og han er allmektig, så er han iallefall ikke god.

Lurer også på hvordan dere kan si at Gud er god, barmhjertig og allmektig og blabla når han utrydder et helt folk, når han sier at førstefødte skal dø osv? Og er han virkelig barmhjertig når f.eks et ektepar mister alle barna sine, noe som ifølge kirken bare er en prøvelse? Er det en god og barmhjertig ting å gjøre? Greit at mennesker misbruker makt, men gud er jo for fanden meg "allmektig", burde jo ikke være noe problem å fikse alt. Med mindre han liker å se hele verden lide, noe som ikke egentlig er et tegn på godhet.[8|][>:]

Og dette med at evolusjonen er fabrikkert, sorry at jeg sier det, men det får meg til å tenke på dem som mener at Bush er en reptil og at vi alle har innstallert mikrobrikker i oss.[:D]

Oooog en siste ting. Jeg har intenting i mot kristendommen, det jeg har noe imot er KIRKA. Prester, kirker, sekter, whatever. Tror det finnes en høyere makt, om det er gud eller Allah eller hvem pokker spiller ingen rolle, går ut for det samme. Men, den ansvarsfraskrivelsen det faktisk er å skylde sine holdninger på bibelen, er bare latterlig. Vi har alle ansvar for vårt eget liv, og det finnes ingen som styrer tøylene for oss. Vi er ingen marionettdukker. Håper jeg.

Quoter meg selv, jeg. Er det noen som har noe svar? Jeg ser for meg 3 muligheter.
1. Det finnes ingen Gud.
2. Dersom det finnes en Gud, og at han er god, så er han iallefall ikke allmektig.

Det andre kaller gud, tror jeg bare er en stor energi av kjærlighet som ikke har noen ting med kristendommen eller bibelen å gjøre i det hele tatt..."det" er bare en energi, uten noen makt i det hele tatt..bare kjærlighet...

Det jeg mener også, bare dårlig til å formulere meg.[:D]
Men hvordan kan man si at gud er både god og allmektig, når man ser hvordan verden er og all drittet som har skjedd både av ham, og andre mennesker?

ORIGINAL: Rebecca85

Og når mener dere sjelen kommer inn i babykroppen? fra unnfangelsen av eller litt uti svangerskapet? Noen som har tenkt over det? Jeg selv har ikke noe svar, men en teori at det er fra begynnelsen av.

hvis det ikke er adskilt sjel og kropp, hvordan kommer man da til himmelen hvis  kroppen ligger gravd ned i jorda???

Når man dør, havner man ikke enten i himmelen eller helvete. Man sover "dødens søvn" der man ikke vet noenting, ikke har noe kjennskap til denne verden og ikke kan gjøre noe. På dommens dag kommer Jesus tilbake for å dømme levende og døde, og han vil da vekke de døde. Og da blir det bestemt hvem som får følge Jesus til himmelen. Er forøvrig ingen som må brenne evig i helvete heller. De som ikke kommer til himmelen blir dømt til å vandre på den ødelagte jorden før de blir tillintetgjort og ingen vil ha minne om dem.

Tror du seriøst på det?

Hvor mange milliarder av graver skal ikke han måtte gå igjennom da? Det har levd mennesker i ganske mange tusen år og det er da en god del døde rundt om kring [8D]

Hva med de gravene som blir borte? Det skjer jo, finner ikke Gud deg da så er man bare borte liksom? Surt det da....[8|]

Det bekymrer meg ikke et øyeblikk. Gud er allmektig og allestedsnærværende. Han har makt til å skape universet, hvorfor skal jeg tvile på at Han har makt til å vekke alle døde? Gud vet jo hvor de er begravd for det om ikke mennesker vet det.

Du bare tror det da...Vet gjør man ikke før det faktisk skjer[;)] Da tar det nok sin tid om han skal gå igjennom hver enkelt som har levd ja[8|]

Tror du seriøst på det?

Det bekymrer meg ikke et øyeblikk. Gud er allmektig og allestedsnærværende. Han har makt til å skape universet, hvorfor skal jeg tvile på at Han har makt til å vekke alle døde? Gud vet jo hvor de er begravd for det om ikke mennesker vet det.

Du bare tror det da...Vet gjør man ikke før det faktisk skjer[;)] Da tar det nok sin tid om han skal gå igjennom hver enkelt som har levd ja[8|]

Hvis man går utifra at han er like begrenset som mennesker, ja. Men det er Han jo ikke. Uansett, når Han har vendt tilbake, hva betyr tid da? Tror du vi vil ha samme oppfatning av tid da som nå? Ja, jeg bare tror det.

Tiden vil vise [;)]

Me nnår man snakker om "domme dag" hva mener dere med det? Er det da jorda går under, guds eget mesterverk?? Lar han det bli helt ødelagt av oss? Og om vi utsletter jorda, hvor er himmelen dere skal komme til?

Skulle ønske det var jeg som kom på ideen om å skrive en bibel for DA hadde jeg tjent mye penger da[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]  tror ikke på det som står der jeg og det som folk sier de har sett på jesu tid og alt det der....... vel...... det var hasj på den tida også så regner med det meste er hallusinasjoner uansett[;)]

ORIGINAL: Annask

Tenkt litt og har ikke selv kommet frem til et svar. MEn vil at alle som er kristne svarer meg. Hva er deres teori på dette spm:

Gud skapte Adam og Eva på den 6 dag. Jeg forstår at det ikke er 6 dag som i dager vi forstår..Men det var den 6 tingen han gjorde.

Men disse dinosaurene,,hvorfor lot HAN dem leve i sååååå mange år før han skapte ADAM?????+

Var det for å la planeten og dyrene venne seg til ting og tang? At HAN ville se hvordan ting utviklet seg først før han satte mennesket på denne planeten?

Og et spm til, blir jo bare et teoretisk svar sikkert da, men: Hvorfor passet han ikke på at bøkene i bibelen var lettere å forstå istedet for at vi skal tolke i det vide og det brede???????????????

Joda, jeg vet at noen av dem som skrev bibelen "for Herren" ikke var lærde mennesker, hadde vanskelig for å ordlegge seg osv, men HERREN kunne jo ha hjulpet til med det??

Jeg selv tror jo på Gud og tilhører en menighet til tross for at jeg er uaktiv, så derfor jeg lurer på slike ting da...
hei hei..jeg er ikke veldig kristen at det gjør noe og jeg lurer også på masse av det samme som deg..men jeg vet at bibelen ble skrevet lenge etter at jesus var på jorda...altså etterfortellinger...

dette syntes jeg er vilt da..
Adam og Eva får 2 SØNNER..Kain og Abel. de fyker i tottene på hverandre og den ene dreper den andre broren...
hvordan har verden formert seg videre?????

og Hvorfor er så mange kristene dypt avholds når en av jesus store underverker var å gjøre vann til vin ??? og de drakk jo vin til stadighet....

Adam og Eva fikk mange flere barn enn 2.[;)]

1. Det finnes ingen Gud.

Det andre kaller gud, tror jeg bare er en stor energi av kjærlighet som ikke har noen ting med kristendommen eller bibelen å gjøre i det hele tatt..."det" er bare en energi, uten noen makt i det hele tatt..bare kjærlighet...

Det jeg mener også, bare dårlig til å formulere meg.[:D]
Men hvordan kan man si at gud er både god og allmektig, når man ser hvordan verden er og all drittet som har skjedd både av ham, og andre mennesker?

Det tror jeg faktisk er en "sunnere" måte å tro på en gud på.

Det er ikke til å stikke under en stol, at den dagen folk slutter å tro på en Gud, så vil Gud forsvinne. Tviler på det noen gang vi skje da men, for å vise det på en annen side. Jeg tror ikke på noen Gud, så for meg eksiterer ikke Gud, men vist slutter jeg å tro at sola eksiserer, så vil den like vel mest sannsynlig stå opp i morgen like vel, for det er liksom ingen tvil om at den er der, selv om jeg ikke ser den kvar dag, så har jeg sett den flere ganger, og om jeg ikke ser den, så gir den meg like vel dagslys kvar dag.

Kanskje litt teit forklart, men jeg tror på det jeg kan se, høre og føle, men også ting jeg leser som for meg virker logisk og gir meg en god forklaring på ting jeg kanskje før ikke skjønte.

Et annet poeng jeg kanskje også vil ha frem, er at for de som tror på Gud, enten det er en egen, skapt av kjærlighet eller en de har vokst opp med og/eller lest om i en bok eller 2, eller gjennom en åpenbaring (eller hva de kaller det) så kjennes den Guden ekte ut for den som tror på den Guden, og det gir dem en forklaring på ting de før kanskje ikke skjønte. Og det syns jeg folk bør respektere, og den respekten bør gå begge veier, så vi slipper kriger, krangler og uenigheter. Noe som dessverre er veldig vanskelig for mange, særlig maktpersoner i div stater.[8|][>:]

Så selv om jeg kanskje syns det høres og virker tåpelig alt de sier og tror på, og jeg kan finne på å gå i en diskusjon om emnet, så er jeg egentlig ikke ute etter å omvende de fra å tro. Selv dette kanskje virket litt selvmotsigende.[8|][:D]

Ja, mye babbel her fra meg nå ja.[:D] Men uansett så syns jeg det høres bedre ut å tro på at det finnes en Gud skapt av kjærlighet og menneske sinn, enn en Gud skrevet om i en bok, som skapte oss og som ikke alltid er like hyggelig og forteller deg hvordan du bør og ikke bør leve osv.

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

ORIGINAL: Bluebabe

jeg må bare si det. jeg har ingen tru på gud.

er døpt i kirka og står i statkirka. men jeg trur ikke og kommer nok aldri til å gjøre detheller.
For meg er bibel historien usannsynelig.. og dete rmye viteskap som har bevist at bibelen er feil....
eks: jesus gikk på vanne det var is der han gikk på den tiden.. hehe
men men dere som trur må få lov til å tru respekt for det. men jeg trur ikke

Is på vannet? Hvordan kan det være mulig når det var full storm og bølgende bruste? Sto det at han gikk på isen kanskje?

Ja, det og.. Også de som påstår at vannet bare var 5 cm dypt da israelittene krysset havet. Hvordan druknet hele Faraos hær da?

De var veldig små?!HAHA[:D][:D]

Finnes det bevis på det dere tror på?

Tro har ikke noe med intelekt å gjøre..

Jeg trenger ikke ha håndfaste beviser for alt.. men jeg har troen min.. Noe jeg personlig har opplevd i livet mitt som gjør at jeg tror at Jesus er Herre. At Han kom hit til jorda for å gi oss mennesker en mulighet til å få leve evig sammen med Han. Jeg trenger ikke vite hvorfor ditt og hvorfor datt.
Gud har svaret, det er godt nok for meg. Jeg kan vente til jeg er i himmelen med å få vite alt jeg lurer på.. ...

Dere som ikke er kristne, et spørsmål: Hvorfor lure på så mye rart anngående Gud, skapelsen osv. hvis ikke dere tror Gud finnes? Da er det vel ikke noe problem?

Jeg respekterer de som ikke deler min tro, men ikke alltid jeg føler den respekten igjen.
Fra de fleste gjør jeg det, men altså ikke alle....

å for å vise at jeg ble litt hårsår når jeg leste denne posten; gjør vi kristne narr av dere som ikke tror??
HVorfor kan ikke vi mennesker bare respektere at vi mener og tror forskjellig å la det være med det..?
Denne tråden ble jo noe helt annet enn den begynte med.... ...

ja, jeg vet dette er internett og en ikke kan forvente særlig høy respektfaktor.. men snakk om da...[8D]

Synes det er interessangt å se hva andre tror på.
Akkurat når det gjelder døden, har jeg et litt annet syn på ting. Kristus snakker om at han etter at han ble korsfestet dro og underviste åndene som var i varetekt. Han underviste de som hadde dødd uten å få vite om evangeliet. Så jeg tror på at når vi dør, vil kroppen legges i graven(selvfølgelig) og ånden vår vil gå til en plass vi kaller åndeverden. Dette er det sted Kristus sa til røveren på korset: "I dag skal du være med meg til paradiset." Å få komme til himmelen, vil man først få etter dommen. Og da vil man få en perfekt kropp.
Jeg tror ikke på bare en himmel og et helvete. Det finnes mange herlighetsgrader. I korinterne (2.kor 15 tror jeg) snakkes det om oppstandelsen. En glans har solens, en annen har månen og en tredje har stjernenes glans. Og selv stjernene skiller seg fra hverandre i glans. Man kaller disse herlighetsgrader for Celesial, Terestrial og telestial.
Man er så forskjellige, man vokser opp i så forskjellige miljø. Man kan ikke plasseres i bare en himmel og et helvete. Her viser Gud sin barmhjertighet. Alle vil være fornøyde med den dom man får. Man vil vite at det er riktig.

Det med helvete...ja, de som har gjort gale ting, vil få sin straff, men de vil etter å ha sonet, faktisk få en herlighetsgrad de og.

Jeg tror på en barmhjertig Gud. Synes det er så trist at noen mister sin tro på Gud pga noe andre folk har gjort mot de. Så istedet for å bli lykkelig, duller de seg inn i bitterhet. Jeg har opplevd ting, prøvelser jeg kunne vært foruten. Men jeg kan ikke sette meg ned å si: "Jeg nekter å tro at Gud finnes når de kan gjøre slikt mot meg".
Gud er ikke skyld i all urettferdighet, sult og nød. Vi er satt på jorden for å lære. Gud kan heller ikke alltid gripe inn når han ser at vi gjør noe galt. Vi er satt på jorden for å bli prøvet.

Sporet visst litt av her...

----- melding fra mannen til AB -----

WELP! , Innlegg: 5680

Ikke rart kjærringa ikke får laget mat til meg, hun sitter jo bare internett.
-----
original poster wrote :

Tenkt litt og har ikke selv kommet frem til et svar. MEn vil at alle som er kristne svarer meg. Hva er deres teori på dette spm:

Gud skapte Adam og Eva på den 6 dag. Jeg forstår at det ikke er 6 dag som i dager vi forstår..Men det var den 6 tingen han gjorde.

Men disse dinosaurene,,hvorfor lot HAN dem leve i sååååå mange år før han skapte ADAM?????+

ohhhh, denne var dyp. Med andre ord, hvorfor drøye det 10 til 15 000 000 000 år med å skape mennesker? Uviktig spørsmål, og det har lite med saken å gjøre.

Var det for å la planeten og dyrene venne seg til ting og tang? At HAN ville se hvordan ting utviklet seg først før han satte mennesket på denne planeten?

detaljer.... [8|]

Og et spm til, blir jo bare et teoretisk svar sikkert da, men: Hvorfor passet han ikke på at bøkene i bibelen var lettere å forstå istedet for at vi skal tolke i det vide og det brede???????????????
Gamletestamentet er masse historie iblandet profetier som peker på Jesus. Veldig lite i GT er vanskelig å forstå egentlig. I NT (Nye Testamentet) er saken litt annen, men hovedbudskapet er enkelt.

De som vil til Himmelen må akseptere Jesus Kristus som Guds sønn og bekjenne seg til hans navn. Av nåde er man frelst, ikke av noe annen grunn, og ikke ved noe annet navn er frelsen enn ved Jesus.

De som ikke føler for å gjøre dette, har Gud sagt skal slippe å komme til Himmelen.

Joda, jeg vet at noen av dem som skrev bibelen "for Herren" ikke var lærde mennesker, hadde vanskelig for å ordlegge seg osv, men HERREN kunne jo ha hjulpet til med det??

Jeg selv tror jo på Gud og tilhører en menighet til tross for at jeg er uaktiv, så derfor jeg lurer på slike ting da...

Bortsett fra Åpenbarings boken til Johannes er tinga skrevet etter folks eget hode (hjerte). En del av dem bærer preg på tiden de er skrevet i, men de er i utgangspunktet ikke noen av de essensielle delene. Og slik jeg ser det, var Gud smart ved valg av skribenter. Vanlige mennesker som skrev for vanlige mennesker. Hvor mange av dere hadde vel giddet å lese Bibelen om den var skrevet som en doktorgrads avhandling?

Jeg er sikker på at all kvantefysikken som måtte vært med i første mosebok ville vært svært morsom lesning. Personlig sovner jeg av de slektslistene. (Men de er heller ikke viktige). Lignelser, slik som dem i NT kan forstås i alle kulturer og alle tider.

mvh
Mannen til AB

ORIGINAL: Suppadura

Og må bare legge til en ting, for dere som ikke har fått med dere nyeste forskning,

Språk-forskere vet i dag a hebraisken den gang ikke hadde ulike ord for bevegelse.
Man hadde ett ord for all bevegelse, som ble tolket i den sammenheng det sto i.
Så det vi i lang tid har tolket som "jesus gikk på vannet" det står Jesu beveget seg vannet.
Da det var veldig uvanlig å svømme på den tiden, har man vel svaret der.....

Så hva om han "beveget" seg i vannet? Skal man da fortsette å bortforklare alle miraklene han gjorde, alle han helberedet, at han oppstod fra graven?
Hvor nøytral var de forskerne som har forsket på språket? Hvorfor skal man sluke det rått? Hvordan kan språkforskere si at det var uvanlig å svømme på den tiden og ut i fra det anta at Jesus bare svømte?

Om han gikk på vannet eller ei...spiller egentlig ingen rolle. Det er ikke viktig for min frelse. Han er allmektig. Så jeg tror på at han gikk på vannet.

Det er snakk om å få vite ting gjennom bønn. Det virker! For de av dere som ikke har prøvd, vil jeg anbefale det.

ORIGINAL: Husmor

Akkurat når det gjelder døden, har jeg et litt annet syn på ting. Kristus snakker om at han etter at han ble korsfestet dro og underviste åndene som var i varetekt. Han underviste de som hadde dødd uten å få vite om evangeliet. Så jeg tror på at når vi dør, vil kroppen legges i graven(selvfølgelig) og ånden vår vil gå til en plass vi kaller åndeverden. Dette er det sted Kristus sa til røveren på korset: "I dag skal du være med meg til paradiset." Å få komme til himmelen, vil man først få etter dommen. Og da vil man få en perfekt kropp.
Jeg tror ikke på bare en himmel og et helvete. Det finnes mange herlighetsgrader. I korinterne (2.kor 15 tror jeg) snakkes det om oppstandelsen. En glans har solens, en annen har månen og en tredje har stjernenes glans. Og selv stjernene skiller seg fra hverandre i glans. Man kaller disse herlighetsgrader for Celesial, Terestrial og telestial.
Man er så forskjellige, man vokser opp i så forskjellige miljø. Man kan ikke plasseres i bare en himmel og et helvete. Her viser Gud sin barmhjertighet. Alle vil være fornøyde med den dom man får. Man vil vite at det er riktig.

Det med helvete...ja, de som har gjort gale ting, vil få sin straff, men de vil etter å ha sonet, faktisk få en herlighetsgrad de og.

Jeg tror på en barmhjertig Gud. Synes det er så trist at noen mister sin tro på Gud pga noe andre folk har gjort mot de. Så istedet for å bli lykkelig, duller de seg inn i bitterhet. Jeg har opplevd ting, prøvelser jeg kunne vært foruten. Men jeg kan ikke sette meg ned å si: "Jeg nekter å tro at Gud finnes når de kan gjøre slikt mot meg".
Gud er ikke skyld i all urettferdighet, sult og nød. Vi er satt på jorden for å lære. Gud kan heller ikke alltid gripe inn når han ser at vi gjør noe galt. Vi er satt på jorden for å bli prøvet.

Hva slags trossamfunn tilhører du, evt hvilken Bibelutgave bruker du?

Jeg er medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige og bruker King James verson eller det står revidert oversettelse av 1930.
Det jeg refererer til om oppstandelse står i 1.kor 15:40-44. Må lese hele kapitelet.

Hva slags trossamfunn tilhører du, evt hvilken Bibelutgave bruker du?

Jeg er medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige og bruker King James verson eller det står revidert oversettelse av 1930.
Det jeg refererer til om oppstandelse står i 1.kor 15:40-44. Må lese hele kapitelet.

Da skjønte jeg hvorfor vi har totalt forskjellig syn. Det som står i min Bibel på nevnte skriftsted er: "Og det finnes himmelske legemer og jordiske legemer, og de himmelske legemer har én glans, de jordiske en annen. Sol, måne og stjerner gir forskjellig skinn. Ja, én stjerne skiller seg fra en annen i glans." Men det er jo som en del en lignelse om oppstandelsen, og det står ingenting her om forskjellige nivåer her, og det fins sikkert en dom for hvert menneske, men det fins kun en straff og en belønning. Ifølge min Bibel, altså. Som er den "vanlige" lutherske Bibelen fra Det norske bibelselskap. [;)]

Er så bra at det finnes hundre vis av forskjellige tolkninger av bibelen og forskjellige guder i forskjellige religioner, og alle mener at deres gud og tolkning er rett!!

Syns bare det viser hvor stor sjans det er for at alt dette er tull og kun en historie som forandret seg etter hvert som den ble sendt videre gjennom generasjoner og land...[;)]

Og må bare legge til en ting, for dere som ikke har fått med dere nyeste forskning,

Språk-forskere vet i dag a hebraisken den gang ikke hadde ulike ord for bevegelse.
Så det vi i lang tid har tolket som "jesus gikk på vannet" det står Jesu beveget seg vannet.

Så hva om han "beveget" seg i vannet? Skal man da fortsette å bortforklare alle miraklene han gjorde, alle han helberedet, at han oppstod fra graven?
Hvor nøytral var de forskerne som har forsket på språket? Hvorfor skal man sluke det rått? Hvordan kan språkforskere si at det var uvanlig å svømme på den tiden og ut i fra det anta at Jesus bare svømte?

Om han gikk på vannet eller ei...spiller egentlig ingen rolle. Det er ikke viktig for min frelse. Han er allmektig. Så jeg tror på at han gikk på vannet.

Det er snakk om å få vite ting gjennom bønn. Det virker! For de av dere som ikke har prøvd, vil jeg anbefale det.

Hva med å begynne med noen form for bevis på at dette faktis skjedde? Det er lett å bortforklare noe det ikek finnes det minste bevis på, og som det aldri har skjedd noe lignende siden...

Jeg har lest Ringenes herre og sett filmen, men tror da ikke Frodo lever og at de monstrene finnes/fantes [8|] man er vel ikke så dum så man tror på alt man leser?[:-]

For å rette livet mitt etter noe og tro så fast på en ting som dere gjør, ja da må jeg virkelig ha beviser!!

Sicily: Hva synes du om akkurat dette da? Kan du kommentere det? Dette er hva Husmor skrev litt lenger opp til deg.

Jeg kjenner ikke bibelen så godt, og dere har to forskellige versjoner leser jeg. Så litt interessant hva duø synes. Forresten Sicily, er du Jehovas Vitne? Bare hørtes sånn ut utifra det du tror om dommedagen..Kan være jeg forveksler litt. Pleide å ha gode samtaler om mrogenen på jobb før vi åpna med en fra Jehovas Vitner skjønner du om religionen hans og det jeg tror på. Og vi kranglet ALDRI. Hadde skikkelig respekt for hverandre. Var bare så sabla interessant.

Men du, når man fra man er baby har trodd at han faktisk gikk på vannet, også har han kanskje ikke gjort det likevel, da blir man jo litt forvirret gjør man ikke?? JEg gjør det..tenker, hvorfor er det så mange versjoner av biblen for eks?? OG igjen, hvorfor kunne ikke gud skrive eller la profetene skrive skriftene lettere???

Stønn.ikke lett dette her altså-å være meg:)

Back
Topp