Regler legekontor, noen som vet?

Jeg synes helt ærlig at disse historiene er litt skumle å lese. For én dag, så er det alvorlig, også er det ingen som rekker å gjøre noe... Kanskje satt på spissen, men det er jo sånn de burde tenke når de svarer. Dette er sjanser jeg mener at ingen kan ta, uten å fysisk sjekke pasienten. Nå ønsker jeg ikke å si noe stygt om føden jeg lå på i svangerskapet, men hadde en episode der også, som helt ærlig kunne kostet meg livet... Jeg hadde kjent SF. Var hjemme på en type perm, frem til kontroll om 10 dager. Ringte føden 2 dager etter utskrivelse, med hva jeg kan kalle en klumpfot full av vann. På telefon møtte jeg den ene dama, som ikke tok det så alvorlig. 3 dager senere sender min kommunale jordmor meg til sykehuset med samme høye blodtrykk, men denne gangen også med truende eklampsi... Nå gikk det bra etter 4 døgn på intensiven, men føler at noen har lekt litt med livet mitt. Hva om jeg kom inn 3 dager før? Dumt å tenke sånn, men jeg gjør det allikevel. Dette er også grunnen til bekymringen min for galleblæra mi for øyeblikket også :) Som da kontordama mener er muskelsmerter :p
 
Forøvrig så har jeg en mindre hyggelig detalj og komme med også, og det er jo at jeg har lys avføring (unnskyld!). Ikke hvit, men lys og blass. Det gir meg bare større grunn til å tro at jeg har rett :)
 
Derfor har jeg sluttet å oppgi grunn til helsesekretærene når jeg ringer legen. Spør de meg om grunn, svarer jeg bare at det tar jeg med legen. Mange tror de er eksperter fordi de jobber på et legekontor, og de har ingen grunn til å vite hvorfor man skal til legen!
 
Skjønner at jeg er heldig med min lege, som nå har fått to akutt timer på en uke! Kun pga utmattelse og smerter i korsrygg i starten av graviditeten for å få sykemelding.

Helt sinnsykt at det skal være sånn. Jeg ville definitivt klagd inn til de instanser som er mulig å klage til. For det kan jo koste liv i værste fall.
 
Høres ikke bra ut, bare å klag på henne!
Mot gallesteinsanfall/plager, når smerten står på som verst, er det eneste som lindrer noe, for meg, å ligge på siden/magen med noe ekstra (f.eks. en sammenrullet skjorte) under der smertene er verst. Varmeomslag skal også hjelpe.
God bedring!
 
Derfor har jeg sluttet å oppgi grunn til helsesekretærene når jeg ringer legen. Spør de meg om grunn, svarer jeg bare at det tar jeg med legen. Mange tror de er eksperter fordi de jobber på et legekontor, og de har ingen grunn til å vite hvorfor man skal til legen!
Forstår jeg godt. Det er én dame, og hun skaper kvalm... Alle de andre er veldig ålreite. Men hjelper lite...
 
Skjønner at jeg er heldig med min lege, som nå har fått to akutt timer på en uke! Kun pga utmattelse og smerter i korsrygg i starten av graviditeten for å få sykemelding.

Helt sinnsykt at det skal være sånn. Jeg ville definitivt klagd inn til de instanser som er mulig å klage til. For det kan jo koste liv i værste fall.
Legen min er fantastisk. Det er også de andre på kontoret der, de har aldri noe problem med å gi time. Men ho ene, ho kommer til å koste noen livet en dag....
 
Høres ikke bra ut, bare å klag på henne!
Mot gallesteinsanfall/plager, når smerten står på som verst, er det eneste som lindrer noe, for meg, å ligge på siden/magen med noe ekstra (f.eks. en sammenrullet skjorte) under der smertene er verst. Varmeomslag skal også hjelpe.
God bedring!
Må nok det. Hun har lite der å gjøre... Jeg tror jeg forsøkte alt når det stod på her om dagen. Fikk ingenting til å lindre. Var himmelsk når jeg fikk 1 time pause før det startet igjen... Svimte av mens jeg lå i senga, fordi det var vondt. Helt utrolig. Eneste jeg ikke har prøvd er vareomslag. Det kan jeg prøve. Men smerten satt til slutt i hele øvre delen av overkroppen.
 
Herregud, det foregår mye drøyt rundt om i landet! Her opplever jeg heldigvis aldri sånt, eneste "avvisningen" jeg har opplevd er å ringe legevakta når jeg er usikker på jentungens sykdom, og fortalt om hvordan ståa er og så bli ENIG med hun jeg prater med om hva vi kan gjøre og se ann situasjonen, da har jeg jo fått drøftet med noen jeg anser som litt mer kompetent enn jeg selv er, jeg har jo ringt fordi jeg var usikker. Det mente svigermor var feil da, hun satt og hørte på en gang, og var nærmest sjokka over at jeg ikke hadde smurt tykt på til legevakta for å få komme inn. :p Litt mer hysterisk type mor da, jeg er mer laidback, og følte virkelig ikke at det var krise, men greit å få prate med noen som ikke var så hysterisk som svigermor :p
 
Forøvrig så har jeg en mindre hyggelig detalj og komme med også, og det er jo at jeg har lys avføring (unnskyld!). Ikke hvit, men lys og blass. Det gir meg bare større grunn til å tro at jeg har rett :)

Hvis du har blek avføring, så kom deg til legen!
 
Er det noen som vet om det er noen regler på det å avvise noen som ringer for å bestille time på et legekontor?

Finner det veldig merkelig å bli diagnosert på telefon av en kontordame når jeg prøver å bestille time, med beskjed om å ta smertestillende (som ikke funker) og god bedring...

Kan de egentlig gjøre dette?

De kan jo ikke nekte deg time, men det er jo jobben deres å vurdere graden av hast.
Prøv heller igjen litt senere på dagen, eller i morgen, eller ring legevakten.
 
De kan jo ikke nekte deg time, men det er jo jobben deres å vurdere graden av hast.
Prøv heller igjen litt senere på dagen, eller i morgen, eller ring legevakten.
Haha, nei. Synes det var helt sprøtt... Greit det er jobben deres, men hun la jo ord i munnen på meg. Hørte ikke en eneste ting av hva jeg hadde å si. Muskelsmerter sa hun med en gang jeg nevnte at jeg hadde hatt vondt. Ta paracet og voltaren. God bedring. Hade. Herlig samtale. Jeg må til legen, for noe er galt.
 
Hvilken muskel har du liksom vondt i, med blek avføring, kan du spørre :p
Haha. Jeg spurte hun faktisk hvordan jeg får denne muskelsmerten til å bli bedre og ikke verre (i en sarkastisk tone), da flirte hun litt og sa at bevegelse og voltaren burde gjøre nytta. Så hun var faktisk litt frekk og :p
 
Haha. Jeg spurte hun faktisk hvordan jeg får denne muskelsmerten til å bli bedre og ikke verre (i en sarkastisk tone), da flirte hun litt og sa at bevegelse og voltaren burde gjøre nytta. Så hun var faktisk litt frekk og :p

Voltaren vil hjelpe på galleblæren også, så du kan jo ta det mot disse såkalte muskelsmertene, så skal du se det hjelper mot de faktiske plagene også :p
 
Helt krise at folk får holde på sånn!!

Eneste jeg har opplevd som jeg husker er at helsesekretæren mente jeg var vanskelig å stikke på fordi jeg er feit! Da holdt jeg på å lappe til hu :p
 
Back
Topp