Regler legekontor, noen som vet?

Greit nok det, men hvordan kan hun avgjøre dette, uten å høre på pasienten ved å legge ord i munnen på pasienten? Da må man i det minste få forklare seg, slik at man kan stole på svaret man får da :)

Det er ett veldig godt spørsmål, kanskje hun tror hun er synsk? :p Men fra spøk til alvor, om hun har vært slik før også, så ville jeg lagt inn en klage på vedkommende, for sånn skal det ikke være. Kan jo være at hun tenkte at siden du ventet med å ringe, så kunne det ikke være så ille. Vanskelig å vite. Ta en telefon til legevakten om det kommer igjen, og helst mens det står på, så får du sjekket ut det mens det holder på, i tillegg vil du få noe som stopper anfallet.
 
Det er ett veldig godt spørsmål, kanskje hun tror hun er synsk? :p Men fra spøk til alvor, om hun har vært slik før også, så ville jeg lagt inn en klage på vedkommende, for sånn skal det ikke være. Kan jo være at hun tenkte at siden du ventet med å ringe, så kunne det ikke være så ille. Vanskelig å vite. Ta en telefon til legevakten om det kommer igjen, og helst mens det står på, så får du sjekket ut det mens det holder på, i tillegg vil du få noe som stopper anfallet.
Haha, kanskje det :p Neida, men har vurdert å klage, for det er så ille at jeg vurderer å bytte ut legen min fordi man møter henne på telefonen. Har ringt og spurt etter prøvesvar også (fordi de glemmer å ringe ved avvik), da blir ho sur og sier at det er unødvendig av meg å ringe, fordi dem ringer meg om de ikke er fine. Hver gang hun har sjekket, så har det vært avvik, og jeg har ikke hørt noe. Meget spesielt. Men men. Skjer det igjen, så ringer jeg legevakt, kanskje de kan se på det. Blir bare så ille frustrert og litt provosert...
 
Jeg måtte ha en akuttime til jentungen da hun var 1,5 år.. Ble avvist av kontordama, som ikke kunne gi oss akuttime (ringte like etter åpningstid). Jeg trodde små barn var prioritert.. Siden hu dama avviste oss, måtte jeg jo da ringe legevakten. De fikk oss inn på et annet legekontor som de samarbeida med på dagtid. Der ble da jentungen henvist til sykehuset..uka før hadde hu vært innlagt på isolat på barneavdelingen med hals-, øre- og lungebetennelse... Legen min ble rimelig forbanna da han hørte vi ble avvist!
 
Jeg måtte ha en akuttime til jentungen da hun var 1,5 år.. Ble avvist av kontordama, som ikke kunne gi oss akuttime (ringte like etter åpningstid). Jeg trodde små barn var prioritert.. Siden hu dama avviste oss, måtte jeg jo da ringe legevakten. De fikk oss inn på et annet legekontor som de samarbeida med på dagtid. Der ble da jentungen henvist til sykehuset..uka før hadde hu vært innlagt på isolat på barneavdelingen med hals-, øre- og lungebetennelse... Legen min ble rimelig forbanna da han hørte vi ble avvist!
Det er så trist! Skal ikke være slik... Men godt dere fikk hjelp. Føler endel tar lett på sykdom hos små barn..
 
Jeg og ble avvist av kontordama da jeg i uke 13 i svangerskapet begynte å blø. "Spontanaborterer du så er det ingenting legen kan gjøre med det uansett."
Hun hadde jo forsåvidt rett i det, men hadde jo vært kjekt å vite. Endte opp med at jeg måtte reise til nabobyen 45 minutter unna på privat ul, da vi ikke har gyneokologer som gjør slikt privat her i byen.
 
Klag til legen og fylkeslegen. Det kan faktisk være alvorlig tilstander som blir avvist fordi en kontordame tror hun kan noe hun ikke vet noe om
 
Jeg og ble avvist av kontordama da jeg i uke 13 i svangerskapet begynte å blø. "Spontanaborterer du så er det ingenting legen kan gjøre med det uansett."
Hun hadde jo forsåvidt rett i det, men hadde jo vært kjekt å vite. Endte opp med at jeg måtte reise til nabobyen 45 minutter unna på privat ul, da vi ikke har gyneokologer som gjør slikt privat her i byen.
Skal ikke være sånn...
 
Klag til legen og fylkeslegen. Det kan faktisk være alvorlig tilstander som blir avvist fordi en kontordame tror hun kan noe hun ikke vet noe om
Jeg er fristet til det ja, for hun ene dama ødelegger for et helt legekontor. Utifra omstendighetene, er jeg rimelig sikker på at det er trøbbel med gallestein. Ikke at det trenger å være så farlig, men man vet aldri. Tragisk...
 
Helt forferdelig at det tydeligvis er flere som opplever dette! Mannen ringte inn påvegne av lillesnupp på 1 år, mistanke om halsbetennelse. Fikk beskjed om at det ikke var akutt nok, og at vi kunne komme inn neste onsdag. En uke etter! Mannen - godtroende som han er, han la på han. Jeg ble så irritert og ringte opp igjen. Fikk komme inn med en gang. Lille hadde ørebetennelse og halsbetennelse, stakkar.. :/
 
Jeg er fristet til det ja, for hun ene dama ødelegger for et helt legekontor. Utifra omstendighetene, er jeg rimelig sikker på at det er trøbbel med gallestein. Ikke at det trenger å være så farlig, men man vet aldri. Tragisk...
Man vet jo aldri om nestemann som ringer med vondt i beinet blir avvist pga muskelsmerter og så viser det seg å være blodpropp.
Skal ikke dra ting ut av proporsjoner her altså, men det er uhyre lett å feildiagnostisere via telefon av ukvalifisert helsepersonell
 
Man vet jo aldri om nestemann som ringer med vondt i beinet blir avvist pga muskelsmerter og så viser det seg å være blodpropp.
Skal ikke dra ting ut av proporsjoner her altså, men det er uhyre lett å feildiagnostisere via telefon av ukvalifisert helsepersonell
Men synes ikke det er deres jobb å diagnosere i det heletatt...
 
Ca to uker etter fødsel (4 år siden da) fikk jeg selvsagt skikkelig problem med hemoroider, ringte og kunne få time etter ca 4 uker! Spurte om hun var seriøs, å ja bare å bruke duphalac frem til timen det. Ringte legevakta hvor legen ringte meg opp etter kort tid og sendte resept til apoteket jeg kunne hente dagen etterpå! Trengte ikke komme inn engang siden dette jo er ganske typisk etter en fødsel.
Noen skulle virkelig ikke jobbet på slike steder!

Høres lurt ut å ringe legevakt samt ta det opp med legen!
 
Dessverre så er det noen sekretærer som uttaler seg om medisinske ting de ikke skal uttale seg om :( Skjønner at fastlegen har mange pasienter og få timer ledige, men er virkelig ikke sekretærens oppgave å avvise folk! Skummelt at de setter diagnose og behandler pasienter over telefonen uten kompetanse til dette :eek:
Enig!
 
Ca to uker etter fødsel (4 år siden da) fikk jeg selvsagt skikkelig problem med hemoroider, ringte og kunne få time etter ca 4 uker! Spurte om hun var seriøs, å ja bare å bruke duphalac frem til timen det. Ringte legevakta hvor legen ringte meg opp etter kort tid og sendte resept til apoteket jeg kunne hente dagen etterpå! Trengte ikke komme inn engang siden dette jo er ganske typisk etter en fødsel.
Noen skulle virkelig ikke jobbet på slike steder!

Høres lurt ut å ringe legevakt samt ta det opp med legen!
Ja kjenner at jeg ser frem til å fortelle dette til legen, og hva jeg synes om det. Men nå er jeg Såppas lei denne dama, så vurderer å bytte lege. Kan jo si det til legen min, men tenker det kanskje ikke er så hyggelig? At jeg ikke orker å være pasient der når det skal være slik. Eller kanskje er det bare ærlig og rettferdig å si det sånn. Foreløpig er magen fin idag, håper på søvn i natt :)
 
Ja kjenner at jeg ser frem til å fortelle dette til legen, og hva jeg synes om det. Men nå er jeg Såppas lei denne dama, så vurderer å bytte lege. Kan jo si det til legen min, men tenker det kanskje ikke er så hyggelig? At jeg ikke orker å være pasient der når det skal være slik. Eller kanskje er det bare ærlig og rettferdig å si det sånn. Foreløpig er magen fin idag, håper på søvn i natt :)
Ville bare sagt det som det er! Kanskje er det dråpen som gjør at hun får sparken, hvem vet hva annet hun kanskje gjør, eller så kan det gjøre at de snakker skikkelig med henne om slike ting for det å kunne bli tatt seriøst er viktig!
De har 3 årig videregående utdannelse for å gjøre den jobben, og er mest siste året de studerer om hvem som skal prioriteres, det siste året må de også lære å ta blodprøver +++ så at de kommer med diagnoser er alvorlig!

Håper magen holder seg fin!
 
Ville ringt legevakten umiddelbart etter og sagt du ikke kom inn til legen og bedt om time der...
 
Jeg er fristet til det ja, for hun ene dama ødelegger for et helt legekontor. Utifra omstendighetene, er jeg rimelig sikker på at det er trøbbel med gallestein. Ikke at det trenger å være så farlig, men man vet aldri. Tragisk...
Skulle tro vi har samme legekontor :p
 
Hørtes ut som ei kjerring :p Jeg ville ringt og spurt etter legen uten å si noe mer. Om hun sier han er opptatt, be han ringe deg tilbake, men ikke røp hva det gjelder. Så kan du lufte for han hvordan kjerringene i telefonen behandler klientene også! Makan!:p

Uansett om hun "bare" er kontordame eller sykepleier, har vel ikke en sykepleier lov til/utdannelse nok til å komme med diagnoser.
 
En sekretær har ikke lov til å avvise med synsing om ditt og datt.
En gang kom jeg til legevakten tidlig en søndagsmorgen med en slags dottfølelse i øret.
Fikk ikke komme inn til legen og ble avvist med " du må helle litt matolje i øret for å fjerne ørevoks".
Gjorde det 2 ganger den dagen, morgen og kveld men ble ikke bedre. Ringte min øre-nese-halslege og fikk akuttime mandags formiddag. Han ble rimelig forbannet da han hørte hva sekretæren på legevakten hadde sagt.
Han kunne forklare meg at den oljedryppingen ikke ville hjelpe da jeg hadde væske bak trommehinnen og den holdt på å sprenges av trykket. Fikk øredråper som skulle ta betennelsen og måtte tilbake etter 1 uke for å sjekke ståa. Har en sykdom i ørene som gjør at jeg gradvis mister hørselen, så han prøver å passe på hørselen min og har bedt meg om å ringe med en gang til han hvis det endres noe på hørsel eller jeg får smerter. Han ringer meg innimellom for å sjekke om hvordan sykdommen er og om det er noen endringer i ørene.
Fikk dren kort tid etterpå.
 
Ringte legekontoret da jeg skulle slutte å amme eldste.
Spurte om hun kunne høre med legen om jeg trengte medisiner på grunn av min spesielle helse tilstand. Hun svarte at man ikke får medisiner for sånt. Svarte at jeg tror at jeg havner i en særstilling der. Hun svarte at hun skulle høre med legen.
Kontordame ringte tilbake 30 min senere å sa at jeg ikke fikk medisiner. Skulle bare ha noe stramt over puppa, så går det over.
1 uke med melkespreng senere ringer jeg igjen. Ganske lik samtale. Men klarte å si at dette så du for 1 uke siden. Dette må legen få vite på grunn av min tilstand. Legen ringte etter 10 min. Forferdet over at kontordamen ikke hadde sagt noe forrige uke. Og selvsagt kom ikke dette til å gå over hos meg uten medisiner.
 
Back
Topp