Regler for utfordringene.

Syns det blir litt rart å ta med pålegg når det er snakk om snopfri dag. Snop er jo potetgull, smågodt, sjokolade og sånt. Kaker og desserter er jo greit at går under her også.
Syns det å ha en sukkerfri dag er en annen utfordring.

Mye halstabletter er sukkerfrie.

Mangen halstabeletter e med sukker og. Og det e de eg mener. Har jo skreve at sukkerfritt et lov.

Eg har ikke mulighet til å diskutere alle matvarer og drikker. Dette er en krig hvor målet er å gå ned/ komme i bedre form. Alt etter hvilke mål hver enkelt har. Da kan folk ta litt ansvar for det sjøl. :) eg tenke jo da at hvis noen synst at å spise sjokoladepålegg på skiva fører til bedre helse og slanking så e jo det supert for de. Eg holder meg borte fra det siden eg mener det e snop.

Ka e bedre at vi kaller snopefri som er en kort variant for reduserte sukkerfrie dager?

Boller og kaker går jo heller ikke under snop, men det skal ikke være poeng om man spiser det heller.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Derved må man nok bruke eget skjønn. Kansje kunne man skrive "pålegg m sukker foreks sjokoladepålegg" :) sen må definisjonen vara opp til var og en. Jukser man straffer det jo en selv= langsom el ingen vektnedgang.

Ja, kan godt endre det. Men eg tenke at det som står på toppen er bare noen peikepinner. Og så må folk bruke skjønn hver dag. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, hvis farris og slikt går som vann, så bør vel sukkerfri saft også gå som vann?
Ikke helt enig. For farris er jo kun vann tilsatt ulike salter, mens saft inneholder jo mye annet og vil ikke være samme som vann i kroppen.
 
Mangen halstabeletter e med sukker og. Og det e de eg mener. Har jo skreve at sukkerfritt et lov.

Eg har ikke mulighet til å diskutere alle matvarer og drikker. Dette er en krig hvor målet er å gå ned/ komme i bedre form. Alt etter hvilke mål hver enkelt har. Da kan folk ta litt ansvar for det sjøl. :) eg tenke jo da at hvis noen synst at å spise sjokoladepålegg på skiva fører til bedre helse og slanking så e jo det supert for de. Eg holder meg borte fra det siden eg mener det e snop.

Ka e bedre at vi kaller snopefri som er en kort variant for reduserte sukkerfrie dager?

Boller og kaker går jo heller ikke under snop, men det skal ikke være poeng om man spiser det heller.


Sent from my iPhone using BV Forum

Enig! Folk må ta litt ansvar selv her.

Jeg har ikke som mål å være sukkerfri, jeg tenker alt med måte. Å jeg har ikke sansen for produkter med kunstig tilsatt søtning, så her blir det heller med sukker om vi skal kose oss.
Så den go morgen yoghurten med nøtter jeg av og til spiser som mellommåltid, kommer jeg til å fortsette med uansett om den blir definert som fy fy under slankekrigen:p
 
Jeg synes det bør være litt spesifisert hva som er lov i utfordringen. Og ikke at vi skal definere selv. Jeg tenker det bør være enten bør være godteri, kake, kjeks, sjokolade, brus og chips. Eller godteri og usunn mat sammen.
Vi kan jo evt også ha en egen utfordring ang. Usunn mat. Hvor vi ikke kan spise usunt pålegg og mat: sjokoladepålegg, syltetøy med sukker, brunost, prim, salami osv. For å få poeng?
Jeg spiser også yoghurt med sukker i, men det er en dårlig vane jeg gjerne skulle blitt kvitt. Jeg kuttet ut alt snop og sjokolade for halvannet år siden, og nå er liksom yoghurt blitt snopet mitt :p jeg tenker at alle har jo lov å spise hva de vil uansett. Men at utfordringene er en ekstra motivasjon med poengene til å endre på vaner?
 
Jeg synes det bør være litt spesifisert hva som er lov i utfordringen. Og ikke at vi skal definere selv. Jeg tenker det bør være enten bør være godteri, kake, kjeks, sjokolade, brus og chips. Eller godteri og usunn mat sammen.
Vi kan jo evt også ha en egen utfordring ang. Usunn mat. Hvor vi ikke kan spise usunt pålegg og mat: sjokoladepålegg, syltetøy med sukker, brunost, prim, salami osv. For å få poeng?
Jeg spiser også yoghurt med sukker i, men det er en dårlig vane jeg gjerne skulle blitt kvitt. Jeg kuttet ut alt snop og sjokolade for halvannet år siden, og nå er liksom yoghurt blitt snopet mitt :p jeg tenker at alle har jo lov å spise hva de vil uansett. Men at utfordringene er en ekstra motivasjon med poengene til å endre på vaner?

Denne utfordringa er en jeg bare laga til denne uka. Neste uke kommer det ny. Da e det det laget som vant denne som får lage en ny. Og kan bestemme selv hvilken utfordringer som skal være med. Eg har skreve litt om hva eg tenkte på ift snopefrie dager. Og at vann er vann. Neste uke kan reglene endres på av det laget som får bestemme. Eg tenkte bare å lage en enkel no første uka så alle kom seg inn i det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men dere - hva med sjokolade med 86 % kakao? Det er jo like sunt som grønnsaker dersom man bare spise litt hver dag. Ødelegger det likevel "snopepoengene"?
 
Men dere - hva med sjokolade med 86 % kakao? Det er jo like sunt som grønnsaker dersom man bare spise litt hver dag. Ødelegger det likevel "snopepoengene"?
Jeg forsto det slik at vi selv ser ann hva vi regner som snop denne uken. Så det er sikkert lov med det. Uansett så er det vell bare 29 g karbo i de sjokoladene så det er jo ikke ille.
 
Men dere - hva med sjokolade med 86 % kakao? Det er jo like sunt som grønnsaker dersom man bare spise litt hver dag. Ødelegger det likevel "snopepoengene"?

For min del e det snop men.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg forsto det slik at vi selv ser ann hva vi regner som snop denne uken. Så det er sikkert lov med det. Uansett så er det vell bare 29 g karbo i de sjokoladene så det er jo ikke ille.

Me har jo ikkje "lov" å eta snop, men pålegg må ein kunne vera litt sjølvstendige tenkarar på. Eg MÅ ha ei skei med jordbærsyltetøy (mer bær, mindre sukker) når eg ete frukostblanding. Ein sjelden gong, spesielt dersom eg har snopforbud, synes eg det er godt å ta meg ei skive med brunost på.
Det er slik eg har tolka det :)


❤️Gutt februar 2014❤️
 
Me har jo ikkje "lov" å eta snop, men pålegg må ein kunne vera litt sjølvstendige tenkarar på. Eg MÅ ha ei skei med jordbærsyltetøy (mer bær, mindre sukker) når eg ete frukostblanding. Ein sjelden gong, spesielt dersom eg har snopforbud, synes eg det er godt å ta meg ei skive med brunost på.
Det er slik eg har tolka det :)


❤️Gutt februar 2014❤️
ok, bare jeg som har missforstått da.
 
Jeg syns det blir for dumt å bannlyse alskens pålegg, spesielt når man sammenligner syltetøy med nugatti. Hallo! Men det er min mening.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men gå tur??? Teller det? Og hvor lange turer teller? Teller 10 min fra bussen og hjem liksom?
 
Det er jo en umulig diskusjon dette, siden man tenker veldig forskjellig. Personlig synes jeg det blir helt teit om 86 % sjokolade - som jo er proppfull av sunne antioksidanter - er "ulovlig", mens man fritt kan drikke light-brus som jo bare er "spøppel" rent ernæringsmessig... Men noen tenker bare kalorier, andre tenker på karbohydrater, noen ivrer for ren mat, andre for roede-metoden... Vi er forskjellige, og det vil jo merkes - også under slankekrigen ;)
 
Men gå tur??? Teller det? Og hvor lange turer teller? Teller 10 min fra bussen og hjem liksom?
Jeg tenker at det er forskjell på når man er ute og går.En tur er når du svetter og tar i litt ekstra:)
Ser ikke på det å gå 10 min til bussen som trening.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenker at det er forskjell på når man er ute og går.En tur er når du svetter og tar i litt ekstra:)
Ser ikke på det å gå 10 min til bussen som trening.


Sent from my iPhone using BV Forum
Men jeg har bare et tempo;) Blir skikkelig anpusten når jeg går fordi jeg går så fort at det er på grensen til jogging. Trille med vogn i sakte tempo i 30 min trenger ikke forbrenne mer enn jeg bruker på rask gange i oppoverbakke fra bussen;)

For min del er trening trening og da teller ikke gåtur i hele tatt. Kun jogg, sykkel, vekter ol, men mener det bør presiseres så det blir mest mulig likt;)
 
Men jeg har bare et tempo;) Blir skikkelig anpusten når jeg går fordi jeg går så fort at det er på grensen til jogging. Trille med vogn i sakte tempo i 30 min trenger ikke forbrenne mer enn jeg bruker på rask gange i oppoverbakke fra bussen;)

For min del er trening trening og da teller ikke gåtur i hele tatt. Kun jogg, sykkel, vekter ol, men mener det bør presiseres så det blir mest mulig likt;)
Skjønner den. Ikke alle som har ett tempo:p
Jeg tenker at skogtur/fjelltur teller. Men ikke type søndagstur i rolig tempo hvor man går uten å bli hverken svett eller andpusten. Mulig vi ikke kommer til enighet når det gjelder dette, da det finnes mange ulike meninger.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns det blir for dumt å bannlyse alskens pålegg, spesielt når man sammenligner syltetøy med nugatti. Hallo! Men det er min mening.


Sent from my iPhone using BV Forum
Poenget å ha fokus på å være mer bevisst på hva man spiser trodde jeg. Hvorfor ikke sammenlikne syltetøy med sjokoladepålegg. Hvis man velger verstingene på syltetøy fronten tilsvarer det ca. Like mange kcal per skive som når du har nugatti på. Det var vell aldri snakk om syltetøy generelt heller men de med mye sukker i.
 
Back
Topp