Redebygging

Her har vi ikke begynt - i det hele tatt!

Eller dvs har handlet de fleste tingene som skal være på plass, men ingenting er satt frem, ingenting er ordnet. Alt står i kjellern.

Her er eg meir eller mindre ferdig. Mulig det er fordi eg konstant er litt redd for at siste tida blir på sjukehuset.

Måtte le litt av mannen her om dagen. Vaska mine sårt trengte gardiner i stova. Mannen lurte på om det var klargjering, og eg spurde om han lurte på om eg var komt i redebyggerfasen. Då svara han med at redet var bygget for lenge sidan :-p Sånn er det kanskje med 3 mann, når huset er stort og ein ikkje treng så mykje. Lettare å putle litt på etterkvart.

Eller dvs har handlet de fleste tingene som skal være på plass, men ingenting er satt frem, ingenting er ordnet. Alt står i kjellern.
Då er det vel fort å ta det fram og klart? Er jo igrunn ikkje all verden som må vere framme. Kanskje greit at senga er oppe og litt klær er vaska?

Her er eg meir eller mindre ferdig. Mulig det er fordi eg konstant er litt redd for at siste tida blir på sjukehuset.

Måtte le litt av mannen her om dagen. Vaska mine sårt trengte gardiner i stova. Mannen lurte på om det var klargjering, og eg spurde om han lurte på om eg var komt i redebyggerfasen. Då svara han med at redet var bygget for lenge sidan :p Sånn er det kanskje med 3 mann, når huset er stort og ein ikkje treng så mykje. Lettare å putle litt på etterkvart.
Då er det vel fort å ta det fram og klart? Er jo igrunn ikkje all verden som må vere framme. Kanskje greit at senga er oppe og litt klær er vaska?

Er tredjemann her og, så tar det veldig med ro :) Men kan jo være greit med senga fremme og oppvaska klær etterhvert. Har heller ikke en kommode med plass for klærne :) Og kanskje få frem bilstolen... :)

Begynt såvidt :) men mangler vugge osv, så alt er ikke handlet inn. Det er så dyrt så må ta det litt og litt. Men kjenner instinktet er der ja, særlig etter den runden med kynnere jeg hadde i natt/idag.
Neste punkt er å få ferdig den fødebagen ;)

Vi har ikke begynt. Har kjøpt vogn da, også hadde vi seng og vippestol. Men alt står i kjelleren ennå :p
Har kun kjøpt to bodyer, to bukser og ulldress fra lillelam.

Man stresser visst ikke med noe når det er 3 mann. Haha ;)

Her står det meste klart :)
Ikke fått hjem bilstolen enda da.. Den tar det vist lang tid å bestille :/

Eller senga å komoden er på plass :) stellebord er ikke skrudd sammen enda :p

Alt av klær e vaska og lagt klar ☺ ellers mangle vi stellebord og bilstol. Vogna har vi fra før( men bestilt ny bag) Senga ligg klar å vente men ikke montert opp. Vugge e vi usikkert på om vi orke kjøpe. Ellers mangle vi alt av bleie og stelleprodukter.

Her er vel alt klart så og si. Om bare gubben kunne ha fått hivd ut boblebadekaret så jeg hadde fått satt på plass tørketrommelen og stellebordet så er badet klart å. Så må det ommøbleres på soverommet vårt. Men alt er skrudd sammen og alt av klær og slikt er vaska. Rommet hennes har vært klart siden midten av juni:p

Kjøpt inn bilsete, barnevogn og materialer til babynest, hentet barnepakka fra Rimi og en pappeske med arvet klær. I tillegg er det et strikket teppe og noen babyklær som jeg har strikket selv. Alt er imidlertid stablet i hjørnet av stua, men neste tirsdag får vi den nye leiligheten og da kan jeg endelig flytte over ting og begynne innredning :D

Er tredjemann her og, så tar det veldig med ro :) Men kan jo være greit med senga fremme og oppvaska klær etterhvert. Har heller ikke en kommode med plass for klærne :) Og kanskje få frem bilstolen... :)
Enig med deg der. Vi har forresten satt opp senga, og det var veldig greit no. Så lett å snu meg i senga og reise meg opp når eg kan ta tak i grindsenga :-p

Vi er vel også der - kjøpt inn det meste men har ikke montert eller ordnet noe ennå.

Går jo rundt og tenker at vi har goooood tid :P

Lite klart her. Skal på IKEA til uka å handle kommode og stellebord. Da kan jeg begynne å vaske litt klær:) og ul litt senere i september, hvor jeg skal be de sjekke en gang til om det er jente:P etter det skal vi bytte klær med broren min som før gutt, og da blir mer klart:) ellers er det meste kjøpt inn, men ikke alt har kommet enda. Begynner å få en viss oversikt iallfall:p

Vi er ferdig, kun småplukk igjen, og det er så utrolig deilig!!:) ImageUploadedByBV Forum1441915043.893217.jpgImageUploadedByBV Forum1441915066.738534.jpgImageUploadedByBV Forum1441915090.811340.jpg

Har kjøpt dette brukt: stellebord, sprinkelseng, kommode, babyseat til stokke tripp trapp, badebalje med stativ og en søppelsekk med dyner, helsepledd, gulpekluter og en del klær fra ei veninne.
Det vi har kjøpt nytt er madrass, vogn, tripptrapp, kantbeskytter, sengtøy, små håndklær og en del klær. Pappa holder på å lage vugge til oss så det vi mangler er pleieting og spise/ammegreier.
Men det venter vi med til vi trenger det slik at vi ikke kjøper noe unødvendig:)

Har fått tak i de største tingene, og har vell snart nok klær i de minste str.
Så tror egentlig det meste begynner å bli klart, noe småplukk igjen og sikkert noe jeg har glemt som jeg plutselig kommer på ;)
har planer om å pusse opp barnerommet. Så får vi se når vi har tid til det ;)

Redebyggingen pågår for fullt, og mye er på plass.:) koser meg veldig med forberedelsene.:)
Det meste er klart.

Er i full gang her, og begynner å føle at ting starter å komme på plass :-) har det meste i orden til tiden etter fødsel, utenom slike "apotek-ting" som parfymefri såpe/olje, store bind, tåteflasker, bleier osv. Tenker å handle det siste i slutten av oktober, har ikke termin før ganske sent i november :-)

Har alt, men ikke ordnet eller vasket noe:). Senga er montert, fordi vi aldri har skrudd den ned etter andremann som fikk juniorseng i våres. Husker at barnerommet og alt av klær var vasket og ordnet i god tid med både første og andre, nå tredje gangen tenker jeg at jeg gjør det når jeg begynner permisjonen. Skulle han komme før, så får pappaen vaske klærne og ordne opp til vi kommer hjem:). Tviler på at han kommer før uke 37 da;-).

Her er er det IKKE klart Totalrenoverer hus, som vi ikke er ferdige med.. Så lillemor får holde seg i magen som hun skal Har litt utstyr fra forrige, men mye som ikke er på plass. Har ikke begynt å flytte inn i huset, tenkte å vente med å finne frem til da...Kan bli travelt

Back
Topp