Ramzimetoden og kjønn (for oss som har vært på TUL)

Så blir dette høyre eller venstre? *forvirra*
 

Vedlegg

  • 20190710_085731.jpg
    20190710_085731.jpg
    18,4 KB · Visninger: 40
Jeg ble bare mer forvirret jeg nå:p. Prøvde å lese selv og ser at det er først og fremst livmoren eller morkaken haha sin plassering. Skjønner ingenting! Men jeg får vite kjønn enten idag eller i morgen :D så da kan vi se! Venter spent på svar på NIPT test <3
 
Det er egentlig ikke sååå komplisert, men slik jeg har skjønt det og utifra alle de gruppene jeg er med på som omhandler dette så blir det litt omvendt når man ser på selve bildet.

Du kan ikke gå ut ifra selve bildet, du må tenke deg at det er livmora Di du må gå etter! Så på DIN venstreside (ultralydsbilde viser da embryo på HØYRE) er statistisk sett blitt vist til at er jente (men dette er ikke 100% sikkert)

Mens DIN høyreside (ultralydsbilde sin venstre) tilsier da gutt. Men igjen, det er vanskelig å si noe sikkert på det :)
 
Ja, men bilde skal jo ligge helt likt på magen som det ligger her! Det som er opp her skal være opp, og da er det akkurat det samme om bildet ligger på bordet eller på magen. Høyre er høyre og venstre er venstre!
Nei... Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, så jeg tar det en gang til. Det blir motsatt om du legger den på magen fordi du må følge hvordan den ligger i magen, ikke hvordan den ligger på bilde, men om du vil gjøre det så vanskelig så kan du godt tenke ut ifra selve bildet MEN DA må du tenke speilvendt. Ultralydbilde sin høyre er din venstre, så om embryoet ligger på høyre siden på bildet når du holder det foran deg, så er det altså på venstresiden i livmoren din.

Ligger embryoet på venstresiden på ultralydbilde ligger den på høyresiden i livmora di. Dette gjelder TRANSVAGINAL ULTRALYD.

ABDOMINAL ULTRALYD kan du regne ut ifra ultralyd bilde fordi abdominale ultralydbilder ER ALLEREDE SPEILVENDTE så da kan du tenke at HØYRE på bildet betyr HØYRE i livmora di. VENSTRE på bildet betyr VENSTRE i livmora.

Ble det litt enklere nå?

Det er likt som hun sa oppover her, bare motsatt :)

Men jeg må legge ved at denne metoden IKKE er 100% sikker. Du har uansett ca 50/50 sjanse på hvilket kjønn det ligger i magen :)
 
Helt forvirra jeg også. Hva vil dette si? UL fra uke 7 (innvendig)
 

Vedlegg

  • 69E02D18-527D-477F-B387-28F4F4741670.jpeg
    69E02D18-527D-477F-B387-28F4F4741670.jpeg
    31,5 KB · Visninger: 32
Nei... Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, så jeg tar det en gang til. Det blir motsatt om du legger den på magen fordi du må følge hvordan den ligger i magen, ikke hvordan den ligger på bilde, men om du vil gjøre det så vanskelig så kan du godt tenke ut ifra selve bildet MEN DA må du tenke speilvendt. Ultralydbilde sin høyre er din venstre, så om embryoet ligger på høyre siden på bildet når du holder det foran deg, så er det altså på venstresiden i livmoren din.

Ligger embryoet på venstresiden på ultralydbilde ligger den på høyresiden i livmora di. Dette gjelder TRANSVAGINAL ULTRALYD.

ABDOMINAL ULTRALYD kan du regne ut ifra ultralyd bilde fordi abdominale ultralydbilder ER ALLEREDE SPEILVENDTE så da kan du tenke at HØYRE på bildet betyr HØYRE i livmora di. VENSTRE på bildet betyr VENSTRE i livmora.

Ble det litt enklere nå?

Det er likt som hun sa oppover her, bare motsatt :)

Men jeg må legge ved at denne metoden IKKE er 100% sikker. Du har uansett ca 50/50 sjanse på hvilket kjønn det ligger i magen :)

Nå skriver du akkurat det samme igjen. Har du en kilde på dette her? For du sier det motsatte av hva babyverden sier... Jeg vet ikke hva som er rett, jeg vet bare hva babyverden sier, og det er det motsatte av hva du sier uansett hvor mange ganger du skriver det.
Sitat babyverden
«Ramzi-metoden:
Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.»
Link her: https://www.babyverden.no/gravid/myter-og-kjerringrad-om-barnets-kjonn/

Men nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen. Kjønnet vet vi ikke enda uansett. Det blir spennende å se hva som kommer og begge deler er like velkommen her :Heartred
 
Det er egentlig ikke sååå komplisert, men slik jeg har skjønt det og utifra alle de gruppene jeg er med på som omhandler dette så blir det litt omvendt når man ser på selve bildet.

Du kan ikke gå ut ifra selve bildet, du må tenke deg at det er livmora Di du må gå etter! Så på DIN venstreside (ultralydsbilde viser da embryo på HØYRE) er statistisk sett blitt vist til at er jente (men dette er ikke 100% sikkert)

Mens DIN høyreside (ultralydsbilde sin venstre) tilsier da gutt. Men igjen, det er vanskelig å si noe sikkert på det :)


Skjønner! Men dette bildet er altså et bilde jeg har tatt av fotografiet. Ultralyden er tatt utvendig. Liker bebisen fortsatt på venstre side og derfor jente, eller er det høyre side :p?
 

Vedlegg

  • 5B10F227-E730-4B4F-BBAD-2369387DD7B4.jpeg
    5B10F227-E730-4B4F-BBAD-2369387DD7B4.jpeg
    30,9 KB · Visninger: 18
Av ren nysgjerrighet gikk jeg nå tilbake og så på ultralydbildene fra uke 12 for begge jentene vi har fra før. Utvendig ultralyd, morkaken er det lyse feltet til høyre på bildet, noe som vel tilsier jente utifra bildet, hvilket jo stemmer godt med fasiten ;)
 

Vedlegg

  • A3A27288-DEA8-45A3-968A-AB0965286A07.png
    A3A27288-DEA8-45A3-968A-AB0965286A07.png
    182,6 KB · Visninger: 38
Skjønner! Men dette bildet er altså et bilde jeg har tatt av fotografiet. Ultralyden er tatt utvendig. Liker bebisen fortsatt på venstre side og derfor jente, eller er det høyre side :p?
Dersom dette er utvendig ultralyd, vil jeg si at det ser ut som at morkaken din er på høyre side (dvs det lyse feltet) og at du i så fall venter jente iflg Ramzi-teorien :)
 
Dersom dette er utvendig ultralyd, vil jeg si at det ser ut som at morkaken din er på høyre side (dvs det lyse feltet) og at du i så fall venter jente iflg Ramzi-teorien :)


Å tusen takk for svar! Jeg håper så inderlig på jente. Men aller mest friskt barn selvfølgelig <3. Har to gutter fra før, og nummer 3 kom noen måneder før vi hadde planlagt. Hadde egentlig tenkt å prøve å time sex med eggløsning, meen nå aner jeg ikke når det har skjedd!

Er så spent på hva legen ringer og sier i morgen eller fredag :D
 
Nå skriver du akkurat det samme igjen. Har du en kilde på dette her? For du sier det motsatte av hva babyverden sier... Jeg vet ikke hva som er rett, jeg vet bare hva babyverden sier, og det er det motsatte av hva du sier uansett hvor mange ganger du skriver det.
Sitat babyverden
«Ramzi-metoden:
Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.»
Link her: https://www.babyverden.no/gravid/myter-og-kjerringrad-om-barnets-kjonn/

Men nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen. Kjønnet vet vi ikke enda uansett. Det blir spennende å se hva som kommer og begge deler er like velkommen her :Heartred
Jeg skal finne, og forresten skriver jo babyverden nøyaktig det jeg sier! Den går ikke ut ifra ultralyd bildet, den går utifra hvordan den ligger i magen din og nå har jeg jo gjentatte ganger forklart deg hvordan du skal finne ut HVOR den ligger i magen din :) Så babyverden stemmer, så lenge du forstår det riktig :)
 
Av ren nysgjerrighet gikk jeg nå tilbake og så på ultralydbildene fra uke 12 for begge jentene vi har fra før. Utvendig ultralyd, morkaken er det lyse feltet til høyre på bildet, noe som vel tilsier jente utifra bildet, hvilket jo stemmer godt med fasiten ;)
Ja det stemmer :p Så gøy at det stemte! Det stemte med sønnen min også, men med venninna mi stemte det ikke :p
 
Dette er din venstre om dette er tatt innvendig (Altså jente) :)
Ja, innvendig. Spennende å se om det stemmer. Sist stemte sånn ca 50% av spådommene rundt kjønn (alle metoder) ;)
 
Fikk svar i dag, det stemmer helt korrekt med metoden!! Var en jente, helt fantastisk. Har to gutter fra før <3. Guttene lå speilvendt av jenten:))
 
669FC333-0C3E-463D-B296-E2F88AFC4868.jpeg Blir spennende å se hva det blir her da! De ligger nemlig nesten på hver sin side. Tatt innvendig.
 
Q

Er det eneggede? Isåfall ville jeg tippa 2 gutter :) men det er svært vanskelig å si med eneggede tvillinger generelt... 2 eggede derimot kan man i større grad se det.
Har ikke fått det bekreftet enda, men gyn mente at de er toegga :) skal inn å få det helt svart på hvitt nå den 24.juli.
 
Hvis teorien stemmer, blir det en gutt på oss :) Skal bli spennende å se om det stemmer når vi får fasiten (svar på NIPT-testen) om 9-11 dager :)
Fikk svar på NIPT i dag og Ramzi stemte her, det gjemmer seg en frisk liten gutt i magen :Heartblue
 

Vedlegg

  • 010AC3B8-1CEA-4912-B69C-E4051378A050.jpeg
    010AC3B8-1CEA-4912-B69C-E4051378A050.jpeg
    20,4 KB · Visninger: 29
Back
Topp