Ramzimetoden og kjønn (for oss som har vært på TUL)

Denne var jammen ikke god å forstå seg på. Absolutt ingen idé om den er plassert til høyre eller venstre :bored:

Nei... fant også en tom fostersekk der :wideyed: skal ta nipt test så får vite kjønn der. Skal huske på å spørre om plasseringa :D
 
Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil tolke denne :hilarious: Tatt med et super-utdatert ultralydapparat hos fastlegen da jeg var i uke 7 elns, 10+1 idag :) Vil kanskje si høyre? Da blir det gutt? :Heartblue Hadde vært koselig det, har jente fra før :)
 

Vedlegg

  • 3CC4B01D-C56F-41E5-9D99-6FE83192F9CF.jpeg
    3CC4B01D-C56F-41E5-9D99-6FE83192F9CF.jpeg
    22 KB · Visninger: 65
Ser ut som den ligger til venstre, hvis det er der det er markert crl? Ingen ekspert på dette altså, men det da sånn ut ❤️:dummy1:

Det hadde isåfall vært utrolig gøy ☺️ Har en gutt fra før så en liten jente hadde vært gøy. Er utrolig kvalm og føler jeg er kronisk trøtt. Snart ferie og jeg må si jeg gruer meg til å reise på ferie i denne formen
 
Tatt utvendig på sykehuset 7+1. Vil det si jente mtp. Teorien da:p?
 

Vedlegg

  • D2E6962A-5BF0-4DE0-826F-02B8FAB65BD0.jpeg
    D2E6962A-5BF0-4DE0-826F-02B8FAB65BD0.jpeg
    34,8 KB · Visninger: 62
Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil tolke denne :hilarious: Tatt med et super-utdatert ultralydapparat hos fastlegen da jeg var i uke 7 elns, 10+1 idag :) Vil kanskje si høyre? Da blir det gutt? :Heartblue Hadde vært koselig det, har jente fra før :)

Ser sånn ut, ja ❤️
 
Jeg "studerte" Ramzi teorien med sønnen min, og Ramzi teorien blir litt motsatt fordi de går utifra hvordan den ligger i din kropp og bilder gjør det litt speilvendt! Transvaginal ultralyd går ut ifra at du må legge bildet på magen din, med toppen av bildet opp. Deretter ser du hvor embryoet ligger i forhold til din kropp.

Abdominal ultralyd derimot kan man se ut ifra hvordan det er på bildet for da er det allerede speilvendt :)

Så utifra teorien, skal min bli jente (som i grunn hadde vært greit siden jeg har gutt fra før av) :p:hilarious:
 
Det er jo fremdeles på venstre side om bildet blir lagt på magen... :think005
Nei da legger du den feil på magen, bildet skal altså ligge med bildesiden ut og toppen av bildet skal være oppover. For å markere at det er sånn den ligger på innsiden av magen, og da ser du at embryoet ligger på DIN høyreside
 
Nei da legger du den feil på magen, bildet skal altså ligge med bildesiden ut og toppen av bildet skal være oppover. For å markere at det er sånn den ligger på innsiden av magen, og da ser du at embryoet ligger på DIN høyreside
Ja, men bilde skal jo ligge helt likt på magen som det ligger her! Det som er opp her skal være opp, og da er det akkurat det samme om bildet ligger på bordet eller på magen. Høyre er høyre og venstre er venstre!
 
Jeg "studerte" Ramzi teorien med sønnen min, og Ramzi teorien blir litt motsatt fordi de går utifra hvordan den ligger i din kropp og bilder gjør det litt speilvendt! Transvaginal ultralyd går ut ifra at du må legge bildet på magen din, med toppen av bildet opp. Deretter ser du hvor embryoet ligger i forhold til din kropp.

Abdominal ultralyd derimot kan man se ut ifra hvordan det er på bildet for da er det allerede speilvendt :)

Så utifra teorien, skal min bli jente (som i grunn hadde vært greit siden jeg har gutt fra før av) :p:hilarious:
Ja, dette er akkurat det som @Hoppestokk sier. Innvendig UL er rett, mens utvendig UL speiles.
 
Ja, dette er akkurat det som @Hoppestokk sier. Innvendig UL er rett, mens utvendig UL speiles.

Er strengt talt babyverden som sier det altså, jeg bare siterte og syns det var spennede med noe å tenke på :hilarious:.

Men tenker at det som bv oppgir stemmer. At man speilvender utvendig og leser direkte av innvendig. Tror ikke det skal være mer komplisert enn som så :pompus: Slik jeg forstår teksten leser du av bildet som om det skulle vært en bok og tolker resultatet derfra. Kan selvfølgelig være at man egentlig må lese "opp ned", men det står det ikke forklart i kildeteksten❤️
 
Back
Topp