raja's tanker tilbake og fremover

Da er jeg vel ca. 6 dg over EL og midt i mellom EL og TR.. Den kjedeligste tiden egentlig. Har ikke noe særlig håp denne mnd. heller, hvorfor skulle det skje nå plutselig liksom ??? Men men...
I helga var jeg på fest og der var det ei av mine venninner som ikke drakk. Fikk da vite at hun og mannen har prøvd i over ett år med å lage barn og nå ville hun prøve å holde seg unna alkohol for å se om det kunne hjelpe... Så det er ikke bare vi som sliter nei. Har også ei annen venninne som nettopp er begynt å prøve, så gjenstår det å se da om hvem som kommer først i mål. Tenk så koselig om det hadde klaffet på samme tid da, og helst denne mnd[:-] Det er nok bare ønskedrømmer....
Mannen skal jo inn å sjekke spermen neste onsdag, og jeg skal inn til gyn 30. sept. Tenkte å kanskje starte opp igjen med akupunktur også nå etter neste TR, har ikke orket å bestille time etter sommerferien men det kan jo kanskje være litt lurt.
 
Ja, ja... sånn er det her om dagen[:)]
 
Raja10 det høres ut som du er litt nede i en bølgedal nå, jeg håper at du finner frem noen positive tanker og kommer deg opp av denne dalen. Men jeg forstår deg dette er tøft, og det har jo vært et sjokk å få diagnose på sønnen din også. Det skal bli spennedes å se hva slags resultat mannen din får, håper at dere finner en løsning snart og at dere kan bli gravide fort.
Tenker mye på deg vennen, håper du kommer etter snart. Sender over noen støtte klemmer fra meg til deg med litt babystøv[;)]
 
Tusen takk for gode ord Twinanne !! Har helt glemt å oppdatere her selv om jeg har takket deg i din dagbok[:)]
Nå er jeg på dag 9 eller 10 etter EL og har fortsatt vondt på den siden som jeg har eggstokk... Bruker jo bare å ha smerter der før EL og under EL. Uff... håper bare ikke det er en cyste som har satt seg fast[&o] Blir godt å få det sjekket hos gyn 30.sept. Monitoren har gått helt berserk denne gang. Vanligvis ber den om testpinner litt før EL og til noen dager over EL. Denne gang har den bedt om en helt til nå på dag 28 !!!? I går skjedde det noe merkelig, da fikk jeg nesten like sterke streker som da jeg hadde EL... og idag er det også to streker der. Nå har jeg aldri før testet så lenge etter EL og det kan jo hende at jeg skiller ut noe form for hormon etter EL som gir utslag på monitoren. Evnt. at jeg har en cyste som gjør at det blir missvisende resultat. En evnt. graviditet ville neppe slått ut allerede 9 dager etter EL... Uff... liker ikke dette jeg[:o] Har jo ikke noe håp om at jeg er gravid denne gang heller samtidig som jeg så gjerne skulle ønske det... Men symptomjakten ligger nok i underbevisstheten uansett hvor mye en prøver å glemme det !! Håper TR kommer tidlig denne gang sånn at jeg slipper å gå lure og tenke.
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nå er jeg så utrolig lei.... Skjønner bare ikke hvorfor vi ikke får dette til !!! Lokaliserer jo EL hver mnd og har sex på rett tidspunkt og i det hele tatt.. Men klarer vi det... NEI !!!!!
Nå har mannen levert prøven sin igår, den må vi vente på i 3-4 uker før svaret kommer. Den skulle inn til grundig analyse. Jeg skal inn på tirsdag for å sjekke hvordan det går med cysten de oppdaget sist. Har en misstanke om at den fortsatt er der ettersom jeg har smerter der nede hele veien.... Hadde i tillegg noen usannsynlige menssmerter denne gangen som jeg aldri før har hatt. Helt for JÆ..... Er spent på hva han sier nå...
 
Da var timen hos gyn over og idag sitter jeg og fordøyer det som egentlig ble sagt hos han... Er ting som er blitt sagt som en ikke kommer på før i ettertid. I tillegg til at jeg hadde en 3cm cyste sa han at eggstokken virket litt forstørret.. Men at det kunne komme av at den jobbet på høygir ettersom jeg kun har en. I tillegg ble både han og sykepleieren overrasket over min siste TR og at det kun var kort tid siden den var. Ikke skjønte jeg hvorfor, men idag fikk jeg en overraskelse på min monitor. Den viste høy fertilitet... også allerede. Det er hele 5 dg før forventet !!! Mulig de så at folikkene (eller hva det nå heter) var kommet lengere i utviklinga ??
 
Hjelper lite med EL nå ettersom mannen er på elgjakt og ikke kommer ned før på søndag[&:] Så da er det bare å vente på neste periode.....[&o] Men neste periode skal jeg begynne på pergo så får vi se om det gjør susen på mine EL og kan forbedre dem !!! Er lei, sliten, deppa og alt det der av alt som skjer rundt meg men prøvingen får bare gå sin gang på sidelinja av alt det andre som skjer i livet mitt...
 
hei hei raja!
du må spørre mere når du er der, så du slipper å sitte å lure på reaksjonene deres når du kommer hjem... men er sikkert at du har fått EL så fort igjen etter forje TR de reagerte på nå... kan de gjøre noe for eggstokken siden den er stor eller lar de den bare være?
 
ORIGINAL: dagosi

hei hei raja!
du må spørre mere når du er der, så du slipper å sitte å lure på reaksjonene deres når du kommer hjem... men er sikkert at du har fått EL så fort igjen etter forje TR de reagerte på nå... kan de gjøre noe for eggstokken siden den er stor eller lar de den bare være?

Hei, hei dagosi [:)]
Når jeg er der er der så går liksom alt så fort og jeg klarer ikke helt henge med. Synes jo at jeg klarer å få spurt om endel, en likevel så kommer jeg på endel i etterkant dessverre[&o] Akupunktøren min mente at EL nå er mer normalt enn det jeg vanligvis har så kanskje det er positivt. Når det gjelder størrelsen på eggstokken så er det nok mest fordi den ene jobber for to at den er forstørret. Blir ikke gjort noe annet enn å følge med den.
 
man skulle nesten fått en dobbel time med en pause slik at man kommer på alt man lurer på å slipper å sitte å lure etterpå, det er jo veldig kipt...
åå men det er jo kjempebra, kanskje akkupunkturen har hjulpet for dere da! å da har dere jo større sjans denne pp'en enn forje! krysser fingrene for at du slipper begynne på pergoen og at eggstokken din får seg en 10 mnd ferie nå pga en liten spire [:)]
 
Hadde vært helt FANTASTISK om det lot seg gjøre nå ja.... Men om jeg ikke er blitt helt pessimist enda så er jeg nok blitt realist iallfall og innser at dette er noe som tar tid..
På tide det skjer noe med noen i gjengen inne på har prøvd lenge... Går så lang tid mellom hver postive nyhet....
 
Denn pp har vært litt slitsom.... hadde 5dg med høy på monitoren før jeg fikk 2 dg med max. Er helt utslitt jo [:D][:D][:D] Skal iallefall ikke stå på innsatsen her i gården nei[:-] Er så utrolig sliten for tida, alt som surrer i hodet mitt tapper meg for krefter. Sønnen min krever endel med sin vanvittige aktivitet og temperament. Venter på brev i fra BUP for å se om vi får hjelp. Var på samtale der den 19. men det var bare en vurderingssamtale. Dama vi snakte med skulle ta det med seg i et inntaksmøte hvor vi etter det skulle få brev i posten om de så grunn til å behandle det. Inntaksmøtet var i går så nå venter jeg bare på brevet. Håper virkelig vi får hjelp, hvis ikke kommer jeg til å synke i jorda[&o] Er sykemeldt 100% nå og kjenner at det er godt. Masse krav og ikke minst uenigheter på jobben, noe som ikke gjør det så veldig mye enklere når en er sliten fra før ! Heldigvis har jeg en forståelsesfull sjef som har vært god å ha i denne perioden.
 
Håper virkelig på en litt oppløftende nyhet nå snart, vi trenger noe å se frem til og noe annet å tenke på. Skal prøve så godt jeg kan å ha troen på det denne gang, kanskje det hjelper det også[:D] Samboers svømmere er iallefall nå bekreftet dyktig nok til å gjøre meg gravid så da får vi bare håpe på det !!! Om ikke så er det jo pergo neste så uansett så går det fremover får vi håpe !
 
Hei[:D] Tusen takk, så go`du er! Står bra til med meg, fokuserer ikke så mye på prøvingen lenger. Prøver å tenke på skole og andre ting fram til sambo blir klar til å levere prøve. Var kjempetøft da mensen kom etter andre pergokur, for da visste jeg at det kunne ta laaang tid igjen før vi får hjelp pga sambo, men nå er motet oppe igjen[;)] 

Så bra å høre at alt er bra med svømmerne til samboern din! Da har dere nok bare hatt skikkelig uflaks[&o] Spira sitter nok nå som du skal ta pergo og får super-EL[;)]  Og kanskje det også hjelper at sønnen din får hjelp, og at det roer seg litt hos dere.
 
Jeg brukte monitoren for å finne EL, også tempet jeg for sikkerhetsskyld. Håper så innmari at det blir din tur nå!!

Stooor klem
 
Tusen takk dreamer[:)]
 
Nå begynner ting å løse seg her hos oss. Etter å ha vært igjennom en masse innstanser så skal jo som sagt min sønn nå få hjelp - endelig !! I tillegg får vi også nå mulighet til avlastningshjem, noe som vi har brukt laaang tid til å venne oss til tanken på. Men nå er vi så heldige at vi har fått noen vi kjenner veldig godt og som har stor kapasitet til å påta seg denne oppgaven slik at min sønn ikke vil merke noe forskjell egentlig (også med tanke på om det ikke skulle gå).
 
Idag er jeg på IKM dagen og de siste dagene har vært helt jæ.... for å si det mildt. Jeg er så ufattelig hormonell at jeg føler jeg er litt på siden av meg selv rett og slett. Har også hatt skikkelig pms pupper men litt værre - de har vært skikkelig øm og hard. Ellers har jeg hatt halsbrann og alkohol har rett og slett ikke frista i det hele tatt. Var på høstferie på hytta og når jeg kom hjem hadde jeg litt lyst til å teste. Testene var ikke kommet i posten så jeg klarte ikke å la være å ta en EL test. Den var ganske positiv, men ikke helt. Så idag tidlig tok jeg en ny EL test og denne gang var test streken MYE sterkere enn kontroll streken... Leste på pernille.info at det kan være tegn på graviditet men at det anbefales sterkt å ta en graviditets test istedet ! Har på en måte ikke helt troen på dette så må nok vente på en g-test ja. Fikk jo positiv test i sommer også, men da kom TR rett etterpå og jeg har mest sannsynlig hatt en biokjemisk graviditet.
Skal det virkelig klaffe for oss nå ??? eller lurer kroppen min meg igjen...[&o] Uansett så er det oppstart på pergotime denne mnd. så jeg får se frem til det !!
 
Ja... da avslutter jeg denne dagboken inntil videre med til slutt å skrive at jeg er GRAVID [:D]
 
Etter 20 pp satt endelig en etterlengtet spire. Håper den klorer seg fast nå. Er bare så uvirkelig at det endelig skulle skje med meg[:)]
 
Hei og tusen takk for gratulasjonene apple [:)] Det gikk min vei til slutt ja, endelig !! Nå ser vi bare frem til UL for å vite om alt står bra til. Har ikke skrevet i dagboka mi på evigheter.
Tenker du storkoser deg med de to søte små !!! Må være fantastisk [:)]
ORIGINAL: Apple

Oj, oj, oj! Du er jo gravid jo!! Jeg kom helt tilfeldig over et innelgg du hadde skrevet og der var det en fiiiin ticker! [:)][:)][:)]

Dette var veldig gøy å lese, raja10! Gratulerer med babyen i magen! [:)] 

Jeg ser på det siste innlegget ditt at du testet positivt i oktober. Da var jeg nybakt tvillingmamma og gikk rundt i svime pga søvnmangel, så tid her inne ble ikke prioritert. Defor fikk jeg heller ikke med meg gladnyheten. Men bedre sent enn aldri! [;)]
 
Back
Topp