raja's tanker tilbake og fremover

En liten tur innom forumet i en ledig stund. Her i nord er det ikke mulig å få så mye sol på magen. Har kun hatt 5-6 pluss grader de siste tiden og veeeeldig lite sol. Helt grusomt[&o] En liten oppdatering:
Nå er alle eksamener oppdatert. Det har hittil gått rimelig bra. Fikk C på de to første og A (!!!!) på innleveringsoppgaven min. Venter fortsatt på den siste karakteren, er skikkelig spent på den.
Ellers så har vi nå gått til anskaffelse av clearblue sin fertilitetsmonitor. Den påviste EL (full fertilitet) og det var jo betryggende. EL inntraff sånn ca på forventet tidspunkt også, dvs. at syklusene mine er helt normale[:)] Går til akupunktur i tiden før EL nå. Ellers så ble det kosing sent og tidlig denne syklusen, får se om det hjelper. Har i tillegg tygget endel ananas etter twinannes råd[:)] Vi får bare prøve å gjøre vårt beste så sitter vel spiren til slutt. Har enda noen mnd. igjen før neste utredningstime hadde vært kos om det skjedde innen den tid !! Nå er det full rulle på jobb frem til ferie 18. juli, ser kjempe mye frem til den !!!! Til alle dere som leser dette: God sommer og lykke til med prøvingen fremover !!!
 
Gratulerer så mye med kjempebra karakterer, spesielt A´en!![:D] Håper den siste karakteren blir like bra[:)]
Så spennende at du har begynt med monitoren! Krysser fingrene for at du snart har en liten spire i magen
Masse lykke til og god sommer!![:D][:D]
 
raja10 god sommer til deg også, gleder meg til fereie jeg også, det er bare en uke jobbing nå så er det ferie, jippy. Staretr ferien mandag 22. her like før santhhans. Må bare gratulere at det har gått så bra på eksamen for deg, særlig på innleveringsoppgaven da med en A, hipp hurra for deg.
Så for du kose deg med ananas i sommer da, det er o godt med kjøleskap kald ananas når sommeren dukker opp hos dere der oppe i nord etter hvert også.
 
Raja10 dytter litt for deg, dagboken din forsvant ut av listen gett.
 
Krysser alt jeg har for deg nå at du er gravid, det fortjener du så inderlig. Du som har prøvd så lenge nå, venter spent på oppdatering, og håper at streken bare blir sterkere og sterkere for deg. [;)]
 
 
 
Hei hei. Dagboken min var visst ramla ut gitt[:)] Tusen takk twinanne for hjelpa med å få den inn igjen !!!
 
Nå som det viser seg at det kun ble en kjemisk på meg denne gang setter vi alle kluter til denne pp. Tidenes EL stå for dør og det blir mye kos i helga !!!! Har aldri opplevd så sterk test strek på EL tester før, den var sterkere enn kontroll streken gitt[:D] Ikke rart monitoren hoppet rett fra lav til maks. Er i tillegg kvalm og øm i puppene... Får satse på at dette er gullegget mitt[:)] Egentlig skulle vi ha en pause denne og neste mnd. med tanke på eksamenene mine i mai...., men hvem kan vel la være å prøve da[8|] En baby vil bety mye mer enn all verdens eksamener og utdannelse. Kan jo med glede ta de opp igjen dersom en liten en skulle melde sin ankomst akkurat i eksamensperioden. Den lille vil være hjertelig velkommen uansett når, det finnes INGENTING viktigere enn akkurat det.
Så kom til oss lille spire[:)]
 
det var synd at denne spiren ikke satt, men da hvet du iallefall at svømmerene hilser på egget da, og at det funker så langt. Håper det sitter en ny spire der snart for deg, det fortjener du nå.
 
Lykke til, krysser alt jeg har for deg nå.
 
Utredningstime 19. august:
 
Både jeg og samboer var kalt inn til denne timen. Da vi kom inn var det 2 leger der (tror den ene var der på opplæring ??) og en sykesøster. Gyn så på mine sykluser som jeg hadde en oversikt over siden februar og som han synes så veldig bra og stabil ut. Han sa også at jeg mest sannsynlig hadde hatt en biokjemisk graviditet sist syklus. Jeg måtte ikke tenke på pco lenger ettersom syklusene mine var så bra som de var. Så var det opp i stolen for å ta en ny celleprøve ettersom den jeg tok for 6 mnd. siden viste lavgradig forandring. Han tok celleprøven og klemte litt på magen og kjente inni, det var rimelig ømt og han reagerte på det. Så tok vi UL og der fant han en cyste.... Den var ganske stor og lå bak livmor på høyre side. Men som jeg sa til han så kunne den ikke ligge på høyre eggstokk da den er fjernet... men den var da festet innerst på den venstre. Han likte ikke denne og jeg må derfor på kontroll igjen om 6 uker. Han ville også ta progesteron prøve av meg idag, men siden jeg var litt langt ut i syklusen så ønsket han også å ta en HCG prøve.
 
Fremtiden består iallefall i følgende:
 
- inn å sjekke cysten og evnt. lap om de må fjerne den
- mannen inn til nærmere sperm analyse
 
Så ville legen sende inn henvisning til prøverør så snart som mulig... men problemet vårt er (som han ikke mente va noe problem) at vi ikke har vært registrerte samboere i 2 år enda. Så da er vel eneste utvei å gifte seg ??
Uff... vet ikke helt om jeg er sterk nok til å gå gjennom prøverør heller. Leste i brosjyren at det var 30% sjanse for å bli gravid m prøverør. Det er ikke mye. Kanskje ikke større sjans med det enn det er å vente og se om det skjer noe naturlig. Siden vi har hatt en biokjemisk graviditet så vil vi kanskje kunne klare det selv...??? Er så utrolig utrolig sliten av alt dette.... Nå er jeg kjempe bekymret for den cysten som vokser der inne.[:(] Har tross alt bare en eggstokk igjen så jeg vil ikke miste den !![:(][:(]
 
Huff raja. Dette var trist å lese..[&o] Forstår godt at du /dere har mykje å tenke på.. Håper at om et par dager ser ting litt lysere ut, og kanskje en løsning på problemet har blitt funnet! I mens vil eg du skal snakke med din kjære, og få ut alle følelser som kommer.. Kommer til å tenke på deg framover!!

Sender mange mange mange klemmer over nettet til deg, håper du får til å sove i natt, klamre deg til din kjære. Det ordner seg på et vis! Du skal ikkje miste enda ein eggstokk, det tillater eg ikkje!!
 
huff, vet ikke hva jeg skal si. Tror rett og slett "bare" du får få en stor klem og prate om det med samboeren din og andre rundt deg som du stoler på. Satser på at det går bra med den cysten din og at du får beholde den venstre eggstokken din i lang lang tid framover!
 
Tusen takk for trøst og klemmer, dere er virkelig gode jenter !!  en god klem tilbake til dere.
Jeg og samboer har et veldig godt forhold og vi har snakket masse. Jeg forstår så godt at han vil ha egne barn og er villig til å gå gjennom ALT for å få det til. Jeg har en sønn fra før (som bor 100% sammen med meg og min samboer) som sliter litt med seg selv. Han er bare 6 år, men er veldig krevende til tider og det krever mye energi (skal inn til utredning for evnt. ADHD nå). At jeg har dårlig erfaring fra sist jeg ble gravid og tiden etterpå før jeg traff han jeg er sammen med nå gjør at jeg må tenke veldig nøye gjennom hva jeg er villig til å gjennom gå nå. Jeg elsker kjæresten min og sønnen min og vi har det alle veldig godt sammen selv om det også er slitsomt til tider. Vi er nå blitt enig om å ta ting litt med ro til jeg får energien tilbake. Og ikke minst er det nå viktig at ikke cysten ødelegger noe og at celleprøvene nå er bra. Er bare så utrolig mye på en gang. Jeg er virkelig ikke meg selv for tiden, sovner overalt. Det er gått så langt at jeg ikke kan kjøre til og fra jobb selv. sovner bare jeg setter meg ned og arbeidsdagen er blitt et mareritt. Har snakket med sjefen min idag og han har sagt at jeg bare må gå når jeg ikke klarer å sitte lenger, så det går fint. I går når jeg logget meg inn her sovnet jeg og jeg fikk ikke tatt opp siden før idag[8|] 
 
Det var dagens frustrasjon fra meg.... ikke særlig oppløftende lesning må jeg si[&o] Men skal til lege på mandag og prøve å ordne opp i ting og få tatt litt blodprøver for å finne ut hvorfor jeg er så sliten. Også har jeg kjøpt vitaminer - omega 3 med ekstra dha for hjernen.[:)] Satser på at ting ordner seg etterhvert. 
 
raja10, vennen da husk at jeg har hatt en SA og kjemisk graviditet også, det betyr at det er veldig store sjanser for at det lykes for dere. Du har bært frem et friskt barn tidligere, så hvorfor skulle det ikke lykkes med IVF, da unngår du problemet med PCO, og det er jo bevist at det er gode muligheter for de med PCO og faktisk de har høyere prosentandel å få det til å klaffe enn de som har uforklarlig infertilitet. Så nå gjenstår det å få dere begge klare for å søke og starte opp.
 
Det er veldig stor sjanse for at det lykke i løpet av 3 forsøk for dere, som oftest  på de 2 første forsøkene ligger vel prosenten høyest etter statestikker. Og husk det er også mange som greier det på 2-3-4 forsøk, så da er det å samle mot jente og følg hjerte ditt.
 
Husk det er mange som støter deg på vegen inne på assisstert behandling, og ellers alle de andre jentene som du har fått god kontakt med her inne.
 
Masse klemmer fra
Anne
 
 
Er nok godt å ta en liten slags "pause", og finne ut hvorfor du er sliten og lite energi! Håper legetimen på mandag gjer godt!! Med tiden finner dere nok ut hva dere vil, i mens er det bare å legge ut her på BV, må bare sende PM også, om du trenger snakke! Sender igjen en god klem til deg.. Håper prøvesvarene blir bra! Og at cysten forsvinner av seg selv!! *tenker masse på deg vennen*[&o][:)]
 
twinanne: Vil nok også tro at vi på lik linje med andre har en sjanse med IVF, men det er jo litt av en prosess å gå gjennom. Jeg vil nok bli klar for det en dag, men ikke akkurat nå. Nå har jeg litt andre ting å ta meg av også får jeg prøve å finne energien på veien.[:)] Er utrolig mye støtte å få her inne, alle jentene på har prøvd lenge har vært helt fantastiske. Vi er jo alle mer eller mindre i samme situasjon.
Håper du koser deg masse med den voksende magen. Gleder meg til å se resultatet[:)]
 
miss: Kjære søte deg[:)] Tusen takk for gode ord !! Håper at jeg får litt mer energi og har store planer om å prøve å samle opp litt ila helga. Har tenkt å dra med mine kjære på hytta hvor vi bare skal kose oss alle sammen. Så skal jeg med min sønn på første skoledag på mandag, det blir stort[:)] Så begynner faktisk jeg også på forelesning litt senere den dagen før det er til legen 16.10. Du skal ikke se bort fra at det tikker inn en PM ila neste uke når jeg er på nett og på beina igjen. Stor klem til deg!!!
 
Jakten på den forsvunnede energien nærmer seg en løsning:
 
Har slitt endel med sønnen min i den siste tiden (som jeg har fra et tidligere forhold) ettersom han igjen har slitt med seg selv. Han har etter ferien (hvor han også har besøkt sin far litt) vært et MARERITT !! Han har protestert på absolutt ALT og litt til. Så ette en ukes tid hjemme igjen ble det litt roligere, men fortsatt er han mye lei seg og sint og ikke minst aktiv...  Etter ferien tok jeg kontakt med ulike innstanser for å ytre min bekymring for denne lille gutten som ikke har det godt med seg selv. Og siden farens famile er preget av mye psykisk syke (inkl. faren) så vil jeg være litt føre var. Men i dagens samfunn tar jo alt tid som alle vet....
For 3 dager siden begynte han på skolen i 1. klasse og det satte saker og ting i bevegelse kan man si. Han sliter tungt med å sitte i ro og 2. dagen på skolen klarer han å rive i stykker et oppgave ark fordi han vil hjem....[:o]  Læreren ringte meg igår og ytret sin bekymring.
Etter uttallige tlf. samtaler til en masse innstanser forstår jeg nå hvorfor ting har vært så tungt i 6 år... Han har selvfølgelig ikke fått stilt noen diagnose enda, men alt tyder på at dette er en gutt med ADHD. Det er tungt å svelge at det er min gutt som må bli tatt ut av klasserommet og få ekstra hjelp, at det er min gutt som må til BUP for utredning. Men etter mange tårer og mye fortvilelse kjenner jeg også en lettelse. For nå når jeg har snakket med folk som kan dette så kan jeg se tilbake å skjønne hvorfor ting har vært så vanskelig opp igjennom årene og hvorfor jeg har vært helt på felgen stadig vekk...  Og nå når jeg ser på han som sitter og hopper opp og ned i sofaen og er sur fordi han ikke har fått spille data osv.. så klarer jeg å tenke på en helt annen måte. Han sliter jo stakkar, mer enn det jeg har forstått. Også jeg som på det værste bare har hatt lyst å pakke han i en eske å sende han en eller annen plass. Har jo vært stilt spørsmål ang. dette tidligere, men jeg har vært redd for at det hadde noe med at jeg var alenemor.
 
Det har ikke vært enkelt å bli kjent med nye menn heller akkurat. For sønnen min har vært skikkelig "turbo" når jeg har hatt besøk og hengt både opp og ned på meg. Siden jeg har hatt han 100% så er det ikke akkurat lett å få en date[:-] Men så traff jeg altså den store kjærligheten på jobb. Han er helt fantastisk mot min sønn og jeg ser at han har vært flinkere enn meg å takle dette... Så nå står vi sammen og skal få ordnet hjelp til gutten, det er et stort steg å ta men forhåpentligvis et steg i riktig retning. Så blir det kanskje plass til flere barn etterhvert når ting roer seg litt (håper de gjør det).
Men det som er så utrolig er at alle jeg har snakket med nå sier det er helt typisk at mor er helt utkjørt og uten energi. Så her var altså forklaringen på det. I tillegg er det selvfølgelig å være student ved siden av 100% jobb samt "prøver"...  Må vel innse at jeg ikke er superwoman[&o] 
 
Synes det er kjempeflott at du nå får hjelp! Ikke lett å innse, men det må jo være mye bedre å vite at det er en sykdom som gjør gutten din slik, og at det ikke har noe med deg og gjøre om du skjønner. Håper at dette kan bringe litt ro til deg nå, og at saker og ting ordnes raskt!
*Klem*
 
raja10 det var godt du fikk en diagnose på sønnen din, forstår godt at du har hatt noen strie dfager den siste tiden. ADHD, ja det er ikke noe morsomt han sliter nok mye med den indre roen som de ikke har, det er vel full kaos i den lille kroppen kan jeg tenke meg. Håper at dere får et opplegg og eventuelt medisiner som hjelper på slik at han greier å konsetrere seg og komme seg gjennom skolen. Men selv om han har fått en diagnose så ikke glem å følg med på om han kan ha dsleksi og slikt i tillegg.
 
Grunnen til at jeg nevner det er at en med ADHD som jeg kjenner, han er voksen nå fant ikke ut at han hadde dysleksi eller ordblind før nå på videregåpende skole, ten hva det kunne ha hjulpet ham dersom han hadde vist det i barneskolen, han har selvfølgelig sleti på skolen da, og nå som han har fått veiledning og hjelp så har karakterene bedret seg betraktelig, og snakk em en ung man som har fått selvtillit, det skal man letev lenge etter. Det var en ny ung mann som møtte meg etter noen mnd med riktig behandling, skal si jeg ble stolt over slektningen min da[:)] 
 
Takk for kloke ord angelicka og twinanne[:)] Nå har det seg sånn at vi ikke har fått konstatert ADHD hos fagfolk, men det vil være veldig rart dersom den diagnosen ikke blir stilt. Han har en indre uro som herjer i den lille kroppen stakkar. Når det gjelder det med dysleksi vet jeg at det er flere som har dette i tillegg. Faren hans har det bl.a. Men slik det ser ut nå så er han "skarp" som bare det. Kan hele alfabetet på rams, staver alle ord selv om han ikke kan lese enda. Og tall er en lek. Han får med seg det meste, men i forbifarten [:)] Har jo ikke ro i det hele tatt til å følge med eller høre etter.
Det har vært en tung uke, men samtidig har den hjulpet meg til å få åpnet øynene litt mer. Nå ser jeg  en liten gutt som trenger hjelp og ikke en umulig bråkmaker og vanskelig unge, som jeg har sett i 6 år... Det å endre synet mitt med han gjør meg jo mer tolmodig og tolerant og jeg vil forhåpentligvis ikke bruke like mye negative energi på han nå som tidligere.
 
Så får vi se da om vi i det hele tatt har plass til flere i vår lille familie.... Akkurat det er det nok noe vi må diskutere oss gjennom. Samoberen min skal forresten til UNN og sjekke svømmerne sine ordentlig (sist ble bare mengden sjekket) i slutten av sept. Jeg fikk også time 30.09 for å sjekke cysten. Så utredningen går sin gang selv om jeg ikke helt nå vet om jeg vil få flere..
Har mer og mer lyst på hund[8|]
 
Hei[:)] Lenge siden sist ja! Er greit med litt BV-pauser innimellom.
Tusen takk for at du krysset fingre og tær for meg. Desverre så kom tanta i går[:'(]
Jeg tror jeg er inne i min 6. pp med monitoren nå, har ikke brukt den hver pp..
Så spennende at du venter på max!! Krysser alt jeg har for at det blir full klaff for deg denne gangen
Det fortjener du så veldig!!

Skjønner godt at du har det tøft nå med alt som skjer med sønnen din. Men selv om det er vondt å høre at han kanskje har ADHD, så er det jo på en annen måte fint at de finner det ut. Da kan han få de medisinene han trenger, så slipper han den uroen i kroppen hele tiden. Og siden han kan alfabetet og kan stave allerede, så er det jo absolutt ikke sikkert at han trenger undervisning utenfor klasserommet. Masse lykke til med utredning av gutten din, nå kommer nok ting til å bli bedre framover. Og da blir kanskje tanken på et barn til litt lettere[:)]

Og masse lykke til med testing av svømmerne til samboern din!
 
*dreamer* : Ååå, så kjipt at tanta kom denne pp også !!! Er sååå kjedelig !!! Takk for gode ord[:)] Har hatt 2 dg med høy fertilitet og det kjennes ut som om EL er på vei ja. Får alltid smerter da[&o] Hadde jo vært koselig om det hadde skjedd noe her snart, men det ser dårlig ut gitt[:(] Må nok mest sannsynlig ha hjelp, men det får vi ta etterhvert...
Ang. sønnen min går det litt bedre nå som han vet hva skole går ut på, så ting er blitt litt roligere. Regner med det blir utredning på han før jul, håper iallefall det!
Håper du også får din kjære til å levere inn en spermprøve snart!
 
2 dg med høy fertilitet på monitoren før den slo ut på max idag[:D] Så nå er det bare å fortsette å kjøre på... phu[:D][:D][:D]
 
Back
Topp