Priskrig!

Men det er jo forskjell på handle billig på tilbud og på priskrig... under en priskrig er jo varene priset helt latterlig lavt. Priskrigen fører også fort til at folk HAMSTRER, og det er også unødvendig i mine øyne...
I starten hamstrer folk, men butikkene prøver å begrense dette slik at det kun er lov å ta 1,2, eller 3 pr kunde. Salg er da vel salg. Ingen hadde klagd om noen kjøpte massevis av klær på Cubus...

I starten hamstrer folk, men butikkene prøver å begrense dette slik at det kun er lov å ta 1,2, eller 3 pr kunde. Salg er da vel salg. Ingen hadde klagd om noen kjøpte massevis av klær på Cubus...
Priskrig er ikke det samme som salg. Det blir galt at kjøpmenn går i underskudd (kraftig også) fordi de må selge varer med tap! Salg fører til at selger har lite eller ingen fortjeneste mens priskrigen fører til at selger faktisk taper penger!!

Skjønner meg egentlig ikke på denne priskrigen jeg. Hvorfor det er så nødvendig... For min del gidder jeg ikke kjøre rundt til de butikkene som selger ting billigere. Jeg har ikke behov for eller godt av flere kilo med godteri.

Men det kan jo være noen som hamstrer inn til de som har dårlig råd, og faktisk har tenkt å gi det bort til dem. Det syns jeg er en fin ting å gjøre :) påsken nærmer seg tross alt, og det er ikke alle som har råd til å bruke penger på påskekos.

Hamstrer ikke, nei. Prøver kjøpe normal mengde, kanskje + litt til, men jeg tar ikke av og hiver en kroppsvekt godis i vogna, eller 20 pakker med noe jeg bruker to ganger i året.

Fant brownies Pakke för 12 pers för 10kr!
Även stora Twixpåse för 29kr!
Flytande melange margarin till 14kr! jg hamstra ikke faktiskt jag var snäll o tog en av varje bara ☺️

Har ikke hamstret, kjøpt en pk med sånne lilla påskeegg, og veldig lite smågodt så lillemor har til lørdagsgodt i morgen. Siden det begynte å bli tomt. Noe mer trenger vi ikke, og har vi ikke godt av :p

Jeg har ikke så god råd, så jeg kjøper selvsagt litt ekstra av de varene vi bruker mye av om det er tilbud eller priskrig. Jeg hamstrer langt i fra, men kjøper litt mer enn normalt av varer som holder seg (nå snakker jeg ikke om surkål osv som var før jul, det bruker vi uansett ikke mer enn én pakke av i året dersom det i det hele tatt brukes.....). Har kjøpt smågodt til 2,90 per hg for å fylle min gutts påskeegg, men ikke gått bananas ;). Kjøpte også én pakke med slike påskeegg til drøyt 15 kroner. Appelsiner kjøpte jeg ekstra av, for det er sunt og godt. Det spiser vi begge to nå som de er på sitt beste.

Her er det helt tomt! Var på Rema i sta ikke mye og oppdrive. Håper de får litt mer smågodt før påske så jentene får i påskeegget sitt. Kjøper så lite av disse varene at jeg bryr meg lite om jeg må betale fullpris

Her er det helt tomt! Var på Rema i sta ikke mye og oppdrive. Håper de får litt mer smågodt før påske så jentene får i påskeegget sitt. Kjøper så lite av disse varene at jeg bryr meg lite om jeg må betale fullpris

Ja hamstrer litt om jeg finner noe :) kjekt å spare penger.

Back
Topp