Så lenge barna varierer pålegget, får de spise hva de vil. Også prim 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig!Prim er greit!
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er foreldrenes ansvar å gi barna variert kosthold. Det er faktisk ikke barnehagen sin jobb til å stå for hele oppdragelsen til barna, men slik blir det mer og mer, ser jeg.
Isteden for å kritisere prim, brunost, syltetøy og salami nord og ned kan man heller komme med alternativer. Det blir så mye syting og lite konkrete tiltak. Eller er det sånn at unge skal ha kun tre-fire forskjellige pålegg å velge imellom? Jeg blir så oppgitt av slike diskusjoner.
Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg mener barnehagen uansett bør gå foran som et godt eksempel. Er mange steder det gjøres tiltak. Mange barnehager sender ansatte på Fiskesprell, et kurs som skal inspirere til mer bruk av fisk i barnehagen...hos oss har vi delt ut brosjyrer med forslag til hva man kan sende med i matpakka, og ungene får tilbud om mer enn tre pålegg de to dagene vi har brødmat. Er jo ikke sånn at de får bare brød med smør på fordi de ikke får søte pålegg.
Er vel en grunn til at bhg. har fått anbefalinger fra helsedirektoratet på hva slags mat vi skal servere, så da er det for meg en selvfølge at vi følger de
Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
Jeg syns prim er greit, jeg syns det er flott at barnehager vil gå frem med et godt eksempel - men jeg syns det er trist at det er bhg som må "rette opp" dersom et barn får søtsaker hjemme 24/7. Foreldre bør være gode forbilder de også, så hva barnet spiser mener jeg i hovedsak er foreldrenes ansvar.. Det er derfor det er fint at barnehager har retningslinjer i forhold til hva de skal servere og ikke, men når det går til at man faktisk må fjerne enkelte pålegg med begrunnelsen "det er ikke sunt" som senere blir forklart med at "barn spiser for mye usunt i heimen derfor må barnehage ta grep" så blir jeg oppgitt. Det er ikke barnehagen sitt ansvar at barnet spiser det det skal utenfor barnehagen, og med slike ytringer så er det jo som å si at "siden foreldrene ikke gjør endringer må vi det slik at barnet i alle fall får sunn og god mat i løpet av bhg timene"
Da er det jo heller foreldrene som skulle vært på kurs da og fått informasjon om at sjokkis på skiva hver dag ikke er bra..
Jeg tenker at alt med måte her helt okei, og at andre får gjøre som de vilvil ikke du at ditt barn skal spise verken syltetøy, prim, brunost eller whatnot så får det være din sak og jeg skal respektere det uten å slenge drit. Noen er mer enn middels interessert i kosthold på lik linje som med trening.
Dette er inntrykket jeg sitter med etter å ha lest litt om dette emnet i diverse aviser![]()
iphonen[/quote
Vi følger anbefalingene fra helsedirektoratet uavhengig av hva foreldrene serverer ungene sine, men føles selvfølgelig ekstra viktig når man ser mye næringsfattig matpakker hjemmefra
Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
Jeg snakket om syting her på babyverden. Og det er snakk om pålegg på brødskiver, ikke middager siden du nevner fiskesprell.
Sent from my iPhone using BV Forum