**Presentasjonstråden**

Jeg blir 30 i år, bor i Trondheim med mannen min. Fra før har han ei jente på snart 10, å sammen har vi ei på 1 år. Jeg jobber som barnehageleder i en åpen barnehage og tar master ved side av. Jobber også litt i omsorgsbolig. Jeg er fortsatt usikker på hvor langt jeg er på vei da jeg har ustabile sykluser grunnet amming, men om dette går bra har jeg termin mellom 24 og 31 desember. Blir spennende å se! Skal på tidlig ul etterhvert :D
 
Jeg er 32, gift, har en datter på snart 15 mnd. ❤ Ellers jobber jeg 100% og er snart ferdig med masterutdanning :happy:
 
33, har en solstråle på 10,5 måned fra før av, og en liten engel født i 2017 i uke 24. Dødfødsel pga morkakesvikt, så både forrige svangerskap og dette er risikosvangerskap. Skal gå på blodfortynnende fra uke 10 til 36 ca.

Ble litt tettere enn jeg hadde trodd, brukte lang tid på å bli gravid første gang og 7 mnd neste gang. Denne gang gikk det på første el etter forrige fødsel. :hilarious:
 
Jeg er 27 år og samboer med mannen på tredje året. Jobber innenfor HR i oljebransjen.
Vi har ingen barn fra før, men vi har en liten hund som vi er så glad i!
Vi har gått uten prevensjon i litt over et år, men begynte ikke å prøve aktivt før i høst. Pga min pcos ble jeg satt på Femar, etter to enkle kurer og en dobbel så tok jeg siste rest av tablettene fjerde skikkelige prøveperiode. Denne perioden var jeg tom for eggløsningstester så den var litt halvveis, men jaggu var det ikke på den perioden det klaffet :Heartred
Er idag 5+2 men har en mistanke om at jeg egentlig er ca 6+2 da jeg får eggløsning mellom 3 og 7 dager etter menstruasjon, og ikke to uker etter.
Foreløpig er jeg livredd for spontanabort siden babyen er så ønsket, har gått på do sånn ca en gang i timen siden jeg fant det ut bare for å se om det er noe blod der.. heldigvis har jeg falt litt mer til ro med at «det som skjer, det skjer» og er ikke så galen. Men kjenner dog fortsatt på den frykten!
 
Jeg er 29 år. Har en datter på 1 år og 2mnd. Er gift og bor i Tromsø. Jobber som sykepleier. Har nettopp fått tilbake menstruasjonen siden jeg fortsatt ammer, så det gikk raskere å bli gravid enn forventet.
 
Jeg er 31 år, samboer er 36, vi har vært sammen i 10 år snart. Her en IVF datter ifra før som klaffet på første fersk forsøk- innsett. Så på søskenforsøk i Novemver (fryseforsøk) klaffet det igjen, men ble oppdaget MA (har hatt en før frøkna og i uke 12+3) uke 9+3 så jeg er rimelig nervevrak nå. Har vært gjennom nytt fersk forsøk og jammen klaffet det ikke på dette første innsettet og:wideyed: er 4+1 idag og veien videre blir lang. Vi har hund og jeg er utdannet spesialhjelpepleier/ barnepleier men har jobbet veldig allsidig, alt ifra turnus arbeid lederstilling, til fødsler og ammeveiledning. :Heartred
 
Jeg er 28 år fra Telemark, blir 29. Jeg og mannen har ingen barn fra før og gleden var stor når vi endelig fikk det til! :happy: Vi var nå på pp7 og min veldig ustabile syklus gjorde ting litt utfordrende - selv om mannen var fornøyd med mye prøving også:hilarious:
Jeg jobber som miljøterapeut og er utdannet bv.pedagog. Forøvrig syns jeg det føles fantastisk, spennende, altoppslukende, skummelt og nervepirrende å bli mamma for første gang! Så jeg er glad jeg har forumet :)
 
Jeg er 31 år fra Nordland. Jeg og samboeren skulle hatt en liten jente med termin 5mai, men mistet henne 25.12.18. Vi venta noen mnd før vi kjente oss klare til å begynne å prøve igjen, etter en informasjonstime med legen angående et eventuelt nytt svangerskap, og nå satt denne på første forsøk, så vi er glade for det, takknemmelige rett og slett. Jeg er sykepleier og doktorgradsstipendiat, så har en veldig fleksibel jobb. Jeg syns dette er veldig skummelt, jeg er selvsagt glad. Men dette blir nok et ganske annet svangerskap enn sist med mye tett oppfølging, og mange følelser i sving<3
 
Hei:)
29 år, samboer, har en gutt på 8 mnd:Heartblue jobber som Sykepleier og bor i Oslo. Hadde hypermesis forrige svangerskap, så er veldig spent på hvordan det blir denne gangen!
 
Jeg er 30 år og er en nordlending bosatt på Østlandet :) Vært gift i snart to år med mannen som også er 30. Jeg er utdannet sosionom og har en relevant jobb for det. Presenterer meg nok mer på skjult gruppe :happy:
 
Hei! Hyggelig å møte dere :happy:

Tar sjansen på å melde meg inn her, selv om det er tiiidlig enda. Har menstermin 20.12. men tror jeg har EL-termin 29.12. Tipper jeg ender opp med å føde på juleaften om alt går veien. Jeg har også risikosvangerskap, med tidligere sykehusinnleggelse pga. blodpropp så jeg stapper innpå med medisiner når jeg er gravid. Har også hatt flere SA tidligere.

Ellers er jeg 37 år, fra Østlandet, gift og har to små jenter med mannen min. Tenker jeg sparer videre presentasjon til en skjult tråd, om jeg ikke mister innen den tid.:smiley-angelic001
 
Vil bare si at det virker som en skikkelig trivelig termingruppe! :joyful: Glad for at jeg endte opp i desember, og krysser alle fingrene for at vi alle er med hele veien! Heier på oss! :love7
 
34 år og bor i Troms. Mannen er også 34 og vi har begge jobber i det offentlige. Vi har en sønn på 7 år, vi er gift og har prøvd i 3 år på nr to. Endelig ser det ut til å ha klaffet etter 5 IVF i løpet av 2018 og 2019. En veldig etterlengtet spire dette.
 
23 år, bor i Nes i Akershus. Bor der med min flotte mann og datteren på 4 ❤️

Har termin 31/12 eller 01.01
 
Hei hei. :) Jeg er 36 år, og gift med mann 42. Vi har vært sammen i 7 år, og han har 3 barn fra tidligere, fra 8 til 18 år gamle. Jeg har ikke hatt lyst på barn tidligere, og fikk enda mindre lyst da jeg ble stemor, pga diverse utfordringer med to av barna.. :( Men etter 5 års tid begynte jeg å bli vant til sirkuset, og syntes det ble tomt og rart i huset annenhver uke.. Og så fikk jeg to tantebarn som er supersøte.. :love017 så da begynte vi å tenke så smått på det. I desember/januar sluttet jeg på pilla, og i mars satt knøttet, etter bare ett forsøk.. :gen053 Jeg gikk 10 dager over mens før jeg sjekket, men jeg hadde mye symptomer før den tid, så jeg hadde en mistanke. Min første strek var nesten usynlig, og den digitale sa 1-2 uker, så jeg ble veldig forvirret. Kalkulatorer sa 5+2. Men jeg tar det med ro, jeg hadde mensen sist 10.mars. Og da blir terminen 18.desember. Føder vel på julaften, om ungen har vår humor :laughing001
 
Hei:happy: Jeg blir 34 år i år og bor i Rogaland sammen med min forlovede og vårt felles barn som snart blir 2 år. Jeg har også en flott tenåring som bor hos oss.
Jeg har en mastergrad i spesialsykepleie og jobber 100% turnus.
Jeg har mistet to ganger siden vi startet å prøve i august -18. Vi vurderte å hoppe over prøvingen denne mnd, men babyen er etterlengtet og vi er utålmodige:p Vi gleder oss stort!
 
Jeg er 29 år gammel med en samboer på 38 år, 2 småhunder og en nydelig sønn på 14 mnd :Heartred
Bor i en liten kommune i Østfold, og jobber i full stilling som helsefagarbeider. :)
Har PCO så her har vi mått time og tilrettelegge med hormoner og god tålmodighet for å få det til.
Har prøvd siden 2009, og det klaffet første gang i 2017,:Heartred Jeg har også vært igjennom en SA og en MA men denne gangen skal det gå :Heartred
 
Jeg er 27 år og samboer med mannen på tredje året. Jobber innenfor HR i oljebransjen.
Vi har ingen barn fra før, men vi har en liten hund som vi er så glad i!
Vi har gått uten prevensjon i litt over et år, men begynte ikke å prøve aktivt før i høst. Pga min pcos ble jeg satt på Femar, etter to enkle kurer og en dobbel så tok jeg siste rest av tablettene fjerde skikkelige prøveperiode. Denne perioden var jeg tom for eggløsningstester så den var litt halvveis, men jaggu var det ikke på den perioden det klaffet :Heartred
Er idag 5+2 men har en mistanke om at jeg egentlig er ca 6+2 da jeg får eggløsning mellom 3 og 7 dager etter menstruasjon, og ikke to uker etter.
Foreløpig er jeg livredd for spontanabort siden babyen er så ønsket, har gått på do sånn ca en gang i timen siden jeg fant det ut bare for å se om det er noe blod der.. heldigvis har jeg falt litt mer til ro med at «det som skjer, det skjer» og er ikke så galen. Men kjenner dog fortsatt på den frykten!

Jeg må bare spørre da jeg har gått på samme tabletter som deg, og de skal tas fra mensdag 3 til 7, men du har i tillegg hatt eggløsning på det punktet? Men da har du vel ikke egentlig hatt behov for tablettene for å få eggløsning? :happy::p
 
Jeg må bare spørre da jeg har gått på samme tabletter som deg, og de skal tas fra mensdag 3 til 7, men du har i tillegg hatt eggløsning på det punktet? Men da har du vel ikke egentlig hatt behov for tablettene for å få eggløsning? :happy::p
Jeg har tatt Femar fra tredje til syvende mensdag. Syvende mensdag er siste dag med både mens og Femar. Så går det noen dager og jeg får utslag på eggløsningstest, den har alltid slått positivt ut mellom tre og syv dager etter Femarslutt.

Før jeg fikk Femar så ble jeg rådet til å prøve med et avslappet forhold til eggløsningen, uten å teste meg i hel så vi prøvde en stund uten noen testing. Så fikk vi Femar og begynte samtidig å teste slavisk. Når jeg da fikk positive tester så ble jeg såpass kjent med kroppen at jeg hver måned da kjente symptomene på eggløsning, testet og fikk positivt utslag. Jeg fant da igjen symptomene fra før Femar også, så sannsynlgvis har jeg nok hatt eggløsning av meg selv før Femar også.. Gynekologen sjekket aldri slikt, hun ga meg bare Femar på grunnlag a
 
Jeg har tatt Femar fra tredje til syvende mensdag. Syvende mensdag er siste dag med både mens og Femar. Så går det noen dager og jeg får utslag på eggløsningstest, den har alltid slått positivt ut mellom tre og syv dager etter Femarslutt.

Før jeg fikk Femar så ble jeg rådet til å prøve med et avslappet forhold til eggløsningen, uten å teste meg i hel så vi prøvde en stund uten noen testing. Så fikk vi Femar og begynte samtidig å teste slavisk. Når jeg da fikk positive tester så ble jeg såpass kjent med kroppen at jeg hver måned da kjente symptomene på eggløsning, testet og fikk positivt utslag. Jeg fant da igjen symptomene fra før Femar også, så sannsynlgvis har jeg nok hatt eggløsning av meg selv før Femar også.. Gynekologen sjekket aldri slikt, hun ga meg bare Femar på grunnlag a
på grunnlag av PCOS'en.
 
Back
Topp