Presentasjonstråd

Hei
24 år gammel, gravid igjennom IVF
Har vært igjennom en MA for 6 år siden, droppet prevensjon for å stabilisere mensen, ble aldri gravid igjen heller.
Jeg har PCO
Har vært igjennom 2 egguttak og 1 innsett
Er 5+3 idag og håper så inderlig det holder seg leeenge❤️
 
Hei, 26 år og uplanlagt planlagt gravid med nummer 2. Har en sønn på 1år og 2 mnd, så blir noe tettere enn jeg så for meg, hehe. Jobber som lærer og bor på Østlandet. Måtte ha hjelp i form av hormoner med første barn. Jeg har pcos og sjelden eller nesten aldri sykluser med eggløsning. Men denne graviditeten kom som et sjokk, da vi ikke har fått noe hjelp denne gangen. Kan ikke huske sist jeg hadde mensen og ante ikke hvor langt jeg var vei når jeg fant ut av graviditeten på fredag.

Jeg er var på en ultralyd i dag og fikk bekreftet graviditeten. Så en liten klump med hjerteslag. Ble målt til 6+1 i dag. Har nesten ikke godt opp for meg enda at jeg er gravid.
 
Jeg er 32 år og gravid med barn nr 2. Det er fortsatt så tidlig, men håper virkelig at den sitter etter en del trøbbel med å komme hit. Kan skrive mer om det når jeg kommer i lukket forum
 
Jeg blir 32 straks, og venter nr 2. Har ei på 10 mnd nå, så det ble vist tot tette på oss. Tok flere år før første klaffet, så forventet litt lengre prøvetid på nr 2 så vi stresset ikke med prevensjonen. Blir spennende å se om dette blir gutt, siden formen er en del dårligere enn med første.
 
Hei :)

Vi er to kvinner på 31 og 37 år, som har prøvd å få barn siden tidlig 2019. Fordi jeg er eldst begynte jeg med forsøkene. Hadde en MA i uke 9, og en rekke kjemiske etter det. Vi søkte oss til slutt offentlig der jeg brukte to av forsøkene, men pga få folikler osv så ble det bestemt at kona tok det siste forsøket. Og jammen klaffet det ikke på hennes første forsøk :love017

Vi giftet oss i fjor sommer etter å ha vært sammen siden 2013. Bosatt på Frogner sammen med hunden vår Lexie på 8 år ❤️ Har ingen barn fra før.
 
Hei :)

Vi er to kvinner på 31 og 37 år, som har prøvd å få barn siden tidlig 2019. Fordi jeg er eldst begynte jeg med forsøkene. Hadde en MA i uke 9, og en rekke kjemiske etter det. Vi søkte oss til slutt offentlig der jeg brukte to av forsøkene, men pga få folikler osv så ble det bestemt at kona tok det siste forsøket. Og jammen klaffet det ikke på hennes første forsøk :love017

Vi giftet oss i fjor sommer etter å ha vært sammen siden 2013. Bosatt på Frogner sammen med hunden vår Lexie på 8 år ❤️ Har ingen barn fra før.
Så koselig at det klaffet på hennes første forsøk :)
 
Ja, det er veldig koselig! Jeg har hatt 9 forsøk med IUI og IVF uten hell, også kommer hun å bare får det til på første :hilarious: :love022
Huff føler med deg, jeg har selv hatt fire egguttak og fem innsett før det klaffet, så nå krysser jeg fingre og tær for at frøet har tenkt til å holde seg der fram til oktober.
 
Huff føler med deg, jeg har selv hatt fire egguttak og fem innsett før det klaffet, så nå krysser jeg fingre og tær for at frøet har tenkt til å holde seg der fram til oktober.
Hadde ikke du så mange folikler heller? fire egguttak og fem innsett høres nesten ut som meg. Hadde fire uttak og tre innsett. De to første uttakene ble avbrutt. Første uttak var ingen av de fire foliklene modne, og andre uttak fikk de ut tre folikler, og ingen overlevde. De to siste forsøkene fikk de ut tre folikler der to av de ble til blasto. Så ble to innsett på den runden. Og siste uttak endte med en folikkel ut som ble til blasto. Jeg krysser fingrene med deg ❤️
 
Hadde ikke du så mange folikler heller? fire egguttak og fem innsett høres nesten ut som meg. Hadde fire uttak og tre innsett. De to første uttakene ble avbrutt. Første uttak var ingen av de fire foliklene modne, og andre uttak fikk de ut tre folikler, og ingen overlevde. De to siste forsøkene fikk de ut tre folikler der to av de ble til blasto. Så ble to innsett på den runden. Og siste uttak endte med en folikkel ut som ble til blasto. Jeg krysser fingrene med deg ❤️
Jo, jeg hadde ganske mange, men de var redde for overstimulering, så de var ganske forsiktige med stimuleringsmedisinene. Det første uttaket fikk jeg ingen på frys, det andre fikk jeg ett og det tredje fikk jeg tre, men husker ikke hvor mange egg jeg fikk ut ved de tre første uttakene, men tror det var 8-20. Ved siste egguttak fikk jeg ut 34 egg, hvor 28 ble befruktet, men kun 3 endte i fryseren. Så kvaliteten er nok ikke helt topp heller, men jeg er 43 år, så det forklarer nok mye. Egget jeg har satt inn nå var det første fra det femte uttaket og et veldig bra egg (5AA), og vi har fortsatt to i fryseren.
 
Jo, jeg hadde ganske mange, men de var redde for overstimulering, så de var ganske forsiktige med stimuleringsmedisinene. Det første uttaket fikk jeg ingen på frys, det andre fikk jeg ett og det tredje fikk jeg tre, men husker ikke hvor mange egg jeg fikk ut ved de tre første uttakene, men tror det var 8-20. Ved siste egguttak fikk jeg ut 34 egg, hvor 28 ble befruktet, men kun 3 endte i fryseren. Så kvaliteten er nok ikke helt topp heller, men jeg er 43 år, så det forklarer nok mye. Egget jeg har satt inn nå var det første fra det femte uttaket og et veldig bra egg (5AA), og vi har fortsatt to i fryseren.
Å fy faaaader!!! Så mange egg!! :eek: :eek: Tror faktisk jeg aldri har hørt om noen som har fått ut så mange egg før! Så skjønner godt at de var redd for overstimulering! Det der må du ha kjent rimelig godt i magen :oops: Wow, det var en fantastisk bra kvalitet! Gullegget :happy:
 
Sniker litt her inne selvom eg muligens forsvinner igjen...
Uplanlagt gravid -separert og har 3 barn fra før...Eldste blir 14 og minste er 2 år...fyller selv strax 35 år...jobber som barnehagelærer
 
Hei! Jeg er straks 37 år gammel og fant nettopp ut at jeg er gravid med nr. 2. Vårt første barn, som nå er 10 mnd, kom etter over fem års prøving og ivf, så at vi plutselig var gravide nå kom som en overraskelse. Går dette bra, blir det to tette
 
Hei! Jeg er 40 år og bor på Østlandet, gift med tre barn på 2, 4 og 6, så om dette går bra blir det fire tette barn. Det er veldig ønsket og har prøvd et halvt år på å få siste, så dette er spennende (også pga alder). Jobber som lærer. :cat:
 
Hei!
God idé med presentasjonstråd :)
Jeg er 39 år, bor i Oslo, jobber innen ledelse, og har en datter på 15 år med tidligere partner. Før hun kom til verden hadde jeg 2 x spontanaborter i uke 5 og 7.

Veien til denne graviditeten har vært laaang; har prøvd i 3 år og hatt 3 IVF ferskforsøk og 1 fryseforsøk. Dette resulterte i 3 graviditeter som endte i SA i uke 6 og MA i uke 8 og 9.
Er 8+1 i dag og mao rimelig spent på om hjertet slår på UL neste torsdag:Heartred
(Samboer har ikke barn fra før, så unner ham våkenetter og bleieskift:p)
 
Hei, 39 år, ingen barn fra før og nå gravid etter første IVF behandling etter å ha prøvd 2-3 år naturlig! 8+3 idag, UL på 8+1 hvor hjertet slo og alt ser bra ut! Tør nesten ikke tro på det helt enda, og hadde aldri trodd det skulle gå på første forsøk, men jeg krysser alt jeg har og håper på det beste
 
Back
Topp