Presentasjonstråd

Hei! :Heartred

Så hyggelig med gruppe! Jeg er 29 år og bor i Oslo. Tror jeg er 4+0 i dag. Etter 4 tidlige SA på rappen de siste 5 månedene har jeg ikke helt troa denne gangen heller. Blanda følelser, men prøver å tenke at det kan gå. Dette blir den siste runden før vi tar et par måneder pause slik at jeg kan ta blodprøve for å se hormonnivå osv. Når den prøven er på plass blir vi henvist til IVF.
De to siste syklusene har jeg brukt Crinone først fra positiv test og denne gangen fra 3DPO. Det lille håpet jeg har ligger på Crinonen.

Håper jeg blir med videre, men det er nok stygt sannsynlig at dette ikke går også
 
Jeg er 30 og samboer 33, fra Østlandet. Har prøvd nå i snart 2 år, har 1 kjemisk graviditet og 1 avbrutt IVF-forsøk bak oss - og skulle akkurat igang med vårt andre forsøk. Heldigvis kom ikke menstruasjonen som skulle merke starten på forsøker, og vi fikk heller en (les; ganske mange) positiv test! Vi er 5+1 og jeg krysser alt jeg har for at mini sitter!
 
Hei! :Heartred

Så hyggelig med gruppe! Jeg er 29 år og bor i Oslo. Tror jeg er 4+0 i dag. Etter 4 tidlige SA på rappen de siste 5 månedene har jeg ikke helt troa denne gangen heller. Blanda følelser, men prøver å tenke at det kan gå. Dette blir den siste runden før vi tar et par måneder pause slik at jeg kan ta blodprøve for å se hormonnivå osv. Når den prøven er på plass blir vi henvist til IVF.
De to siste syklusene har jeg brukt Crinone først fra positiv test og denne gangen fra 3DPO. Det lille håpet jeg har ligger på Crinonen.

Håper jeg blir med videre, men det er nok stygt sannsynlig at dette ikke går også
Så tungt med så mange SA :Heartred Hva er Crinonen?
Vi startet prøving i juli, og jeg har vært gravid 3/3 (siste er nå) ganger siden i høst der vi har hatt sex på eggløsning.
Jeg har ei venninne som hadde 7-8 SA/kjemiske, så på tips fra henne har jeg denne PP-en benyttet progresteronfremmende krem (som egentlig er ment for damer i overgangsalderen), og nå er testene mye sterkere og spiren har sittet lengre enn de to forrige gangene og magefølelsen er bedre. For venninna sin del så satt spiren også den PP-en hun brukte kremen.
Krysser fingrene for deg:Heartred
 
Så tungt med så mange SA :Heartred Hva er Crinonen?
Vi startet prøving i juli, og jeg har vært gravid 3/3 (siste er nå) ganger siden i høst der vi har hatt sex på eggløsning.
Jeg har ei venninne som hadde 7-8 SA/kjemiske, så på tips fra henne har jeg denne PP-en benyttet progresteronfremmende krem (som egentlig er ment for damer i overgangsalderen), og nå er testene mye sterkere og spiren har sittet lengre enn de to forrige gangene og magefølelsen er bedre. For venninna sin del så satt spiren også den PP-en hun brukte kremen.
Krysser fingrene for deg:Heartred
:Heartred
Det er så hardt når graviditeten glipper foran deg gang etter gang… Blir jo så utålmodig, og så hjelper det så lite at andre sier at det går til slutt :rolleyes: men jeg prøver å tenke at det går til slutt:D
Crinone er progresteronstøtte i form av vaginal gel. Fikk det av gynekolog etter 3 SA. Det er god forskning på at det hjelper mot spontanabort og det skader ikke å prøve det selv om du ikke egentlig har for lite progresteron.
 
Heeeei !
36 år fra Bergen her , og førstegangsgravid. Sluttet på cerazette i slutten av juli, og tok noen mnd før jeg fikk mens tilbake. Vi var veldig overrasket når jeg først tok en test, har ikke hatt en stabil syklus så at jeg var 2 dager over tiden var ikke noe nytt. Vi er veldig spente og håper deg går hele veien til tross for alder Aldri prøvd å bli gravid før, så ser at jeg ikke henger helt med i forkortelsene enda. Er 5+2 uker på vei, og har såvidt begynt å tro på det selv
 
Jeg kommer snokende inn her fra assistertgruppa. Fortsatt usikker på om dette holder helt til mål, men inntil videre...

jeg er 43, har to fra før, ei voksen, og ei på 4. Hun på 4 er prøverørbarn og spiren nå var siste blasto vi hadde på frys. Jeg føler meg ikke forberedt og ser litt mørkt på de neste 36 ukene. Jeg er ingen fan av å gå gravid og det blir nok ikke lettere å være nær bestemoralder heller.
 
:Heartred
Det er så hardt når graviditeten glipper foran deg gang etter gang… Blir jo så utålmodig, og så hjelper det så lite at andre sier at det går til slutt :rolleyes: men jeg prøver å tenke at det går til slutt:D
Crinone er progresteronstøtte i form av vaginal gel. Fikk det av gynekolog etter 3 SA. Det er god forskning på at det hjelper mot spontanabort og det skader ikke å prøve det selv om du ikke egentlig har for lite progresteron.
Ja det er ikke noe hyggelig. Jeg kjente at jeg tok sjansen på den kremen fremfor å fortsette i samme spor som venninna. Det så liksom ut som det var dit det bar. I alle fall hvis svaret var så enkelt som å smøre krem en gang om dagen.
Da krysser jeg fingrene for at prohresteron gjør susen :Heartred
 
Hei! Jeg er 32 år, bor i Vestfold med mann og datter. Jobber som sykepleier :happy: Har et barn født høsten 2022, så blir ganske nøyaktig to år i mellom. Sånn halvveis planlagt svangerskap:"skjer det, så skjer det"-tilnærming:joyful: Jeg har alltid hatt lyst på to tette, men blir jo plutselig litt svett når man står der med positiv test i hånda allikevel:hilarious: Det blir nok bra:Heartred
 
31 år bor på Sørlandet. Er i svangerskapsuke 6 er er helt ærlig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har alltid ønsket meg barn, men er ikke sammen med Bf og han ønsker ikke flere barn..
har hatt en SA i uke 12 for 11 år siden. Ikke vært gravid etterpå. Har høyrisiko svangerskap, så er ganske engstelig,redd og usikker på hele situasjonen. Graviditet ikke planlagt.
 
32 år, mamma til en gutt på 2 1/2 og gift. Bosatt på Østlandet.
Begge gangene (med sønnen vår og med spiren i magen) har jeg blitt gravid på prøveperiode 2, som egentlig føles for godt til å være sant når man ser hvor mange som sliter. Føler oss veldig heldige (bank i bordet) :Heartpink
 
Last edited:
Fjerdegangs her :happy: . Første barnet til samboeren. Jeg er 33 år, bor på Østlandet, jobber som jordmor. :Heartred
 
Back
Topp