Presentasjonstråd

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Hei! Tenkte det er koselig å ha en presentasjonstråd :D Blir kort og greit for de fleste før vi får skjult regner jeg med, men koselig å vite litt om hverandre!

Jeg er 30 år og har en datter som blir ett helt i slutten av januar (og en sambo som jeg er veldig lykkelig med, men her inne er disse samboerene bare en parentes xsmile5 ). Jeg er siviløkonom som jobber i bank og bor på Østlandet:D

Før vi fikk datteren vår mistet vi tidlig to ganger, ble heldigvis gravid relativt fort (3 av totalt 5 forsøk ble jeg gravid), men likevel føltes det for meg som en kamp før vi fikk mini. Var virkelig redd for å aldri bli mamma. Dersom dette går bra satt nummer to på forsøk nummer to. Skulle egentlig ikke prøve før til høsten (etter mislykket forsøk i oktober), men fikk bare så intens følelse av at vi måtte prøve i januar. Krysser alt jeg har for at dette går bra! Hadde vært fantastisk med 23 og 24 baby :shy:

Hvem er du og hva er deres historie?
 
Last edited:
Dette var en fin idè :D Så leit å høre at du har mistet to ganger, jeg kan ikke tenke meg hvor vondt det er.. Krysser fingrene for at den sitter nå :Heartred

Jeg er 29 år, jobber i helsevesenet og bor på Østlandet. Og jeg er visst (førstegangs)gravid :shy: Det kom som et gledelig sjokk på både meg og samboer, da vi egentlig hadde tenkt til å begynne prøvingen i april/mai. Men noen måneder fra eller til spiller jo ingen rolle :Heartred Det er fint og veldig skummelt på samme tid. Jeg er kun 4+0 enda og vi håper spiren holder seg på plass. Vi føler oss veldig heldig som har blitt gravid uten å egentlig gå inn for det, og tar ikke dette for gitt.. :Heartred

Må legge til at jeg synes det er ordentlig fint og lærerikt med dette forumet, det er mye erfaring og kunnskap blant dere som kommer til god nytte for oss i denne helt nye situasjonen :love7
 
Dette var en fin idè :D Så leit å høre at du har mistet to ganger, jeg kan ikke tenke meg hvor vondt det er.. Krysser fingrene for at den sitter nå :Heartred

Jeg er 29 år, jobber i helsevesenet og bor på Østlandet. Og jeg er visst (førstegangs)gravid :shy: Det kom som et gledelig sjokk på både meg og samboer, da vi egentlig hadde tenkt til å begynne prøvingen i april/mai. Men noen måneder fra eller til spiller jo ingen rolle :Heartred Det er fint og veldig skummelt på samme tid. Jeg er kun 4+0 enda og vi håper spiren holder seg på plass. Vi føler oss veldig heldig som har blitt gravid uten å egentlig gå inn for det, og tar ikke dette for gitt.. :Heartred

Må legge til at jeg synes det er ordentlig fint og lærerikt med dette forumet, det er mye erfaring og kunnskap blant dere som kommer til god nytte for oss i denne helt nye situasjonen :love7
Hei! Så morsomt med en slik ønsket overraskelse! :love7 :DGratulerer :Heartred:shy: Koselig å ha noen å dele erfaringer med, spesielt i starten av graviditeten! Her inne får man påminnelse på hvor heldig man er, ja. Er selv så glad for at jeg blir gravid så fort. Virker skikkelig slitsomt å prøve i mange måneder før det klaffer. Men, ja, det var selvfølgelig vondt å miste også. Heldigvis var jeg bare 5+0 og 5+4, men der og da, spesielt siden jeg ikke hadde bært frem et barn før, var det skikkelig skremmende.

Virker så gøy å bli «uplanlagt» gravid når det er så ønsket! Føler jeg er alt for kontrollfreak til at det kunne skjedd meg. Her var det rett på nett å bestille eggløsningstester da jeg sluttet på p-piller:hilarious:

Krysser fingrene for at begge spirene våre holder seg på plass! oddsen er tross alt på vår side:Heartred Skal dere på noen tidlig privat ultralyd?:love7
 
Hei! Så morsomt med en slik ønsket overraskelse! :love7 :DGratulerer :Heartred:shy: Koselig å ha noen å dele erfaringer med, spesielt i starten av graviditeten! Her inne får man påminnelse på hvor heldig man er, ja. Er selv så glad for at jeg blir gravid så fort. Virker skikkelig slitsomt å prøve i mange måneder før det klaffer. Men, ja, det var selvfølgelig vondt å miste også. Heldigvis var jeg bare 5+0 og 5+4, men der og da, spesielt siden jeg ikke hadde bært frem et barn før, var det skikkelig skremmende.

Virker så gøy å bli «uplanlagt» gravid når det er så ønsket! Føler jeg er alt for kontrollfreak til at det kunne skjedd meg. Her var det rett på nett å bestille eggløsningstester da jeg sluttet på p-piller:hilarious:

Krysser fingrene for at begge spirene våre holder seg på plass! oddsen er tross alt på vår side:Heartred Skal dere på noen tidlig privat ultralyd?:love7
Tusen takk :shy:
Det forstår jeg veldig godt, kjenner selv på en liten frykt for SA selv om jeg er vet hvor vanlig det er..
Er dette ditt første barn? :Heartred

Og nei, jeg hadde egentlig ikke tenkt tidlig privat UL, men samtidig er det jo ganske lenge til uke 12 :rolleyes: Skal høre litt hva samboeren ønsker :) Hva med deg?
 
Tusen takk :shy:
Det forstår jeg veldig godt, kjenner selv på en liten frykt for SA selv om jeg er vet hvor vanlig det er..
Er dette ditt første barn? :Heartred

Og nei, jeg hadde egentlig ikke tenkt tidlig privat UL, men samtidig er det jo ganske lenge til uke 12 :rolleyes: Skal høre litt hva samboeren ønsker :) Hva med deg?
Er jo deilig å spare pengene om man holder ut, men en ultralyd i uke 8-9 er jo betryggende! Er alt bra da så er jo sjansen for SA også statistisk som å være i uke 12 (uten ultralyd), da det ofte er indikasjoner lenge før det faktisk går galt :Heartred Nei, mitt andre barn:D Var før storesøster jeg hadde spontanabortene. Jeg tenker ultralyd i uke 7 for å se at alt er som det skal før vi skal bort i 3-4 uker. Så når jeg kommer hjem igjen er jeg nesten i uke 12:D Gleder meg så til å dele nyheten!
 
Hei! Tenkte det er koselig å ha en presentasjonstråd :D Blir kort og greit for de fleste før vi får skjult regner jeg med, men koselig å vite litt om hverandre!

Jeg er 30 år og har en datter som blir ett helt i slutten av januar (og en sambo som jeg er veldig lykkelig med, men her inne er disse samboerene bare en parentes xsmile5 ). Jeg er siviløkonom som jobber i bank og bor på Østlandet:D

Før vi fikk datteren vår mistet vi tidlig to ganger, ble heldigvis gravid relativt fort (3 av 5 forsøk), men likevel føltes det for meg som en kamp før vi fikk mini. Var virkelig redd for å aldri bli mamma. Dersom dette går bra satt nummer to på forsøk nummer to. Skulle egentlig ikke prøve før til høsten (etter mislykket forsøk i oktober), men fikk bare så intens følelse av at vi måtte prøve i januar. Krysser alt jeg har for at dette går bra! Hadde vært fantastisk med 23 og 24 baby :shy:

Hvem er du og hva er deres historie?
Hei :greet025

Jeg er 32 år, bor på Østlandet.

Vi fikk en englebaby til termin i sommer, så dette blir vårt andre barn :Heartred
 
Last edited:
Hei :greet025
Drister meg inn her selv om det enda er veldig tidlig.

Jeg er 32 år, bor på Østlandet og jobber som toppleder innen salg.

Vi fikk en englebaby til termin i sommer, så dette blir vårt andre barn, men det første som får være med oss her på jorden :Heartred
Har også hunder og en mann, og vi begge har en hektisk hverdag og mange aktiviteter.

Det har heldigvis ikke vært så vanskelig for oss å bli gravide, men nå føles ventetiden VELDIG lang, det blir jo på en måte et dobbelt svangerskap før vi får skatten vår på ordentlig.. Jeg er drittnervøs og går på toalettet flere ganger i timen for å sjekke at det ikke har kommet blod, og tenker at dette vil bli ni krevende måneder.. Vi får heldigvis mye ekstra oppfølging, så nå får vi bare håpe at lille vokser seg stor og fin der inne :love017

Menstermin er 9. oktober :love2
Velkommen i gruppen :love7 Veldig leit å høre om deres englebarn og jeg forstår redselen din veldig godt i dette nye svangerskapet. Det er fint å lese at dere får ekstra oppfølging og jeg krysser alt av fingre og tær for at det går fint denne gangen :Heartred

Gleder meg til å følge oss alle på denne reisen :love7
 
32 år bosatt i Midt-Norge, jordmor og ammeveileder på føde-barselseksjon.

Har vært sammen med kjæresten i under ett år, og vi ble uplanlagt gravid. Har hatt uregelmessig syklus, så vi har tydeligvis bomma på EL. Heldigvis ønsker vi oss barn, og det er vel aldri riktig tid for det. Er takknemlig for at jeg er frisk.

1. gangs. Hadde en tidlig SA i høst, det var tøffere enn jeg var forberedt på tross at det skjedde uplanlagt da også.

Menstermin mellom 3.-9. oktober, 7. oktober i følge eSnurra. Er da i 5. uke, 4+1.
 
Hei!
Vi kommer fra østlandet og stortrives der. Har ei datter på nesten 2 år (i februar) fra før, og har hatt ønske om en til uten for mange år imellom.

Begynte å prøve aktivt forrige mnd, så ikke prøvd så lenge denne gangen. Fikk første positive test på onsdag og var egentlig veldig overrasket (positivt selvfølgelig). Hadde bare en test igjen, så måtte ut på shopping samme dag. Gleder oss veldig og håper det holder helt inn til termin.
 
Sniker meg forsiktig inn her :Heartred
Bor på Sørlandet. Sparer litt privat info om meg selv til skjult forum.

Vi har prøvd i snart 1,5 år og jeg har mistet i en MA og en SA. Håper alle gode ting er tre! Er bare 10 dpo i dag og så svak strek i kveld på babyplan og Make Sure sin test tatt på samme urin.

Håper vi alle holder følge til termin:Heartred
 
Nettopp fylt 35, bor på østlandet og jobber i helsevesenet. Har vært gravid én gang tidligere, for rundt 10 år siden, men visste ikke at jeg var gravid før jeg hadde en SA. Og hadde nok tatt en PA om jeg hadde visst det.
Dette er første forsøk med IVF, med donor, for jeg gjør dette alene
I dag er jeg 4+5!
 
25 år, født i Sogn og fjordane, bor i Viken og er fra Balkan. Prøvd siden 2018. Bor med samboer og jobber på apoteket. Har tidligere vært gravid, men det endte i SA i fjor. Tok et år frem til jeg ble gravid på nytt nå. Dette gjør jeg via IVF i Porsgrunn.
Jeg håper så inderlig at spiren holder ut til termin denne gang ❤️
Har fått samme termin som fjor og hadde innsett samme dato som i fjor
 
Hei! Jeg vil hilse på, men sparer det meste til skjult forum. Gravid for fjerde gang, har tre barn fra før. Eldre enn de andre som har skrevet her, trodde kanskje jeg var for gammel. Mange følelser akkurat nå, men dette blir bra :)
 
Hei! Jeg vil hilse på, men sparer det meste til skjult forum. Gravid for fjerde gang, har tre barn fra før. Eldre enn de andre som har skrevet her, trodde kanskje jeg var for gammel. Mange følelser akkurat nå, men dette blir bra :)
Velkommen i gjengen :love7 Hva er skjult forum og hvordan havner vi der?
 
Veldig tidlig her, 4+4. Nærmer meg 40 og har barn fra før.. Håper det går bra, men er bekymret for alderen min.. tenkte å bestille privat ultralyd om tre uker. :)
Da er vi kanskje jevngamle? :)
 
Back
Topp