Presentasjonsrunde!

Heisann :)
Jeg sniker meg inn her og håper jeg kan bli til termin.
Er i følge app 4+1, IKM i går. Dette er første barn og andre graviditet, SA 7+2 i sommer.
Jeg er 26 år, gift med en fantastisk mann på 29 og vi håååper vi blir foreldre rundt 19.August neste år:happy:
Er skikkelig redd for at det skal være noe galt så ønsker alle symptomer velkommen, da jeg tar det som et godt tegn! Foreløpig er mensmurringer, rar mage og litt småkvalme troppet opp på døren:p
 
Last edited:
Hei dere!
Sniker litt jeg også:) Har akkurat runda PP2 og er bare 3+4 men optimistisk og håper den holder hele veien inn. Jeg er 25 år og samboer med min flotte mann på 29. Vi har en hund fra før men er første barn så vi er kjempespente.

Har hatt svært lite symptomer før positiv test og er naturlig nok fortsatt ganske symptomfri. Det første jeg merket var et stikk ca 6 dpo som gjorde at jeg skvatt til i sofaen, bittelitt ømmere pupper en vanlig (men trodde det var innbilning) fryser noe voldsomt og begynte idag 10 dpo å bli tett i nasen og kjøre på med nysemaraton. Har også slitt med smerter i korsryggen, minner faktisk en del om smertene jeg har noen timer kvelden før mens, bare at jeg nå har hatt de i to døgn. Krysser alt vi har for at dette går bra!!
 
Heihei! Hopper innpå her eg da❤️ har to gutter 2010, 2013. Vart gravid med begge dei to på p pillene. Er tydeligvis veldig fruktbar. Takknemlig for det! Begynte prøvingen igjen i Juni i år. Vart gravid på første forsøk! Eg var heilt overraska at det gikk an! Tenkte naivt at da vart det Marsbaby men hadde MA i uke 10 ❤️ Begynte prøvingen etter blødningslutt. Vart ikkje gravid i sept så kjøpte eg Eggløsningtest og så satt spiren igjen i okt! Eg var kjempegla!! Men endte i SA 8 November ! Blødde i kun 3 dager så hadde eg eggløsning bare 13 dager etter SA og 30 November 9 dager etter eggløsning satt eg med svak positiv test!!!! Og testane har bare blitt sterkare og sterkare. gravid 2-3 på fredag og endel symptom! Stikke i puppane og litt uvel og oppblåst! Irritabel og lettrørt Takknemlig og overraska over et nytt svangerskap men livredd for abort igjen. men kryssa fingrene for at vi får en baby i aug ❤️ 4+4 idag ! Tidlig UL fredag 21.des
 
Gratulerer og velkommen til alle :)
 
Heihei! Hopper innpå her eg da❤️ har to gutter 2010, 2013. Vart gravid med begge dei to på p pillene. Er tydeligvis veldig fruktbar. Takknemlig for det! Begynte prøvingen igjen i Juni i år. Vart gravid på første forsøk! Eg var heilt overraska at det gikk an! Tenkte naivt at da vart det Marsbaby men hadde MA i uke 10 ❤️ Begynte prøvingen etter blødningslutt. Vart ikkje gravid i sept så kjøpte eg Eggløsningtest og så satt spiren igjen i okt! Eg var kjempegla!! Men endte i SA 8 November ! Blødde i kun 3 dager så hadde eg eggløsning bare 13 dager etter SA og 30 November 9 dager etter eggløsning satt eg med svak positiv test!!!! Og testane har bare blitt sterkare og sterkare. gravid 2-3 på fredag og endel symptom! Stikke i puppane og litt uvel og oppblåst! Irritabel og lettrørt Takknemlig og overraska over et nytt svangerskap men livredd for abort igjen. men kryssa fingrene for at vi får en baby i aug ❤️ 4+4 idag ! Tidlig UL fredag 21.des

Så gøy! Ca. 4+4 her også, og TUL 21/12! :D
 
Hei! Da tar jeg steget inn her jeg også!
Er 3+5 i dag, og spiren satt i PP4 :) Aldri vært gravid før, så er veldig spent på dette! Jeg er 28 år, samboeren min er 33. Jeg har foreløpig lite symptomer, og er en blanding av glad og stressa for det :p Vil ikke vært kvalm, men samtidig gir jo det en trygghet. Jeg fryser veldig, og humøret er helt berg og dalbane, ellers merker jeg ingenting. Venter i spenning på ømme pupper og oppblåst mage:rolleyes: Har ikke bestilt TUL, men skal til legen i midten av januar (når jeg er 8+2), og håper hun tar en titt da. Vet hun har UL på kontoret i alle fall :D
 
Hei!

Jeg er mauramamma, 25 år og har ei født 7.8.16 fra før av :happy: jeg er i gang igjen etter MA i september, med påfølgende sykehusinnleggelser og hele pakken. Så litt blanda følelser angående denne graviditeten:( er 4+2 i dag, lite symptomer bortsett fra at jeg er trøtt og har ømme pupper :)
 
Hei!

Jeg er mauramamma, 25 år og har ei født 7.8.16 fra før av :happy: jeg er i gang igjen etter MA i september, med påfølgende sykehusinnleggelser og hele pakken. Så litt blanda følelser angående denne graviditeten:( er 4+2 i dag, lite symptomer bortsett fra at jeg er trøtt og har ømme pupper :)
Velkommen! Så leit at du har hatt MA. Hvor langt på vei var du da ?
 
Jeg var 12 uker når jeg fant det ut, fosteret hadde vært død siden uke 6+4 ca. Hadde vært på TUL 2 dager i forveien :(
Så leit! Vi har litt samme historie da. Vi var på UL 6+3 og så hjerte slå. Ultralyd 12+2/3 viste dødt foster. Døde nok et par dager etter første UL. Det er fælt å gå gjennom. Så gøy at dere er gravide igjen,men sikkert veldig skummelt nå.
 
Så leit! Vi har litt samme historie da. Vi var på UL 6+3 og så hjerte slå. Ultralyd 12+2/3 viste dødt foster. Døde nok et par dager etter første UL. Det er fælt å gå gjennom. Så gøy at dere er gravide igjen,men sikkert veldig skummelt nå.

Uff, synes det er så trist at det er så vanlig.. veldig uflaks å se levende foster på ul et par dager før det går galt uten at kroppen skjønner noe. værste jeg har vært igjennom. Måtte Inn på ahus for abort 4 ganger før alt var borte, så denne gangen er jeg mest redd.. sitter godt i enda den følelsen :nailbiting: men prøver å tenke positivt da :)
 
Uff, synes det er så trist at det er så vanlig.. veldig uflaks å se levende foster på ul et par dager før det går galt uten at kroppen skjønner noe. værste jeg har vært igjennom. Måtte Inn på ahus for abort 4 ganger før alt var borte, så denne gangen er jeg mest redd.. sitter godt i enda den følelsen :nailbiting: men prøver å tenke positivt da :)
Huff så fælt.. Jeg ble operert 3 ganger og hadde livmor betennelse og MYE styr i 1 år etterpå.. nå ble det til slutt IVF på oss, da men brukte mye av svangerskapet på å være redd for at kroppen ikke skjønte det den gangen heller liksom. Denne gangen er jeg mer avslappet, om det er bra er jeg ikke helt sikker på. Fallhøyden blir uendelig stor. Ja, veldig trist at det er vanlig. Skal du ha ekstra UL ?
 
Huff så fælt.. Jeg ble operert 3 ganger og hadde livmor betennelse og MYE styr i 1 år etterpå.. nå ble det til slutt IVF på oss, da men brukte mye av svangerskapet på å være redd for at kroppen ikke skjønte det den gangen heller liksom. Denne gangen er jeg mer avslappet, om det er bra er jeg ikke helt sikker på. Fallhøyden blir uendelig stor. Ja, veldig trist at det er vanlig. Skal du ha ekstra UL ?
Det hørtes ikke bra ut.. så godt å være avslappet rundt det hele da! Men det et som du sier fallhøyden blir større da :( har time hos fastlegen til uka og hun skulle sende henvisning til ahus. Kommer også til å ta noen timer hos dr. Lundring på Jessheim. Hva med deg?
 
Det hørtes ikke bra ut.. så godt å være avslappet rundt det hele da! Men det et som du sier fallhøyden blir større da :( har time hos fastlegen til uka og hun skulle sende henvisning til ahus. Kommer også til å ta noen timer hos dr. Lundring på Jessheim. Hva med deg?
Ja, men jeg stresser litt over at jeg er så avslappet :hilarious: men tror det er pga mer sterkere symptomer denne gang, at frøkna holder meg igang :p og dagene går litt fortere denne gangen kanskje. Har hørt mye bra om Dr.Lundring :D
Jeg skal ha første TUL neste uke :Heartred
 
Heihei!:hello Jeg er 29 år og er nå uke 4+6 på pp3. Det er første gang for meg, så er veldig spent og noe nervøs :shy:

Symptomer hittil:
- Ømme bryster
- Stikking i lysken
- Tisser oftere
- Humørsvingninger
- Oftere sulten
- Tett nese
- Litt småkvalm
- Oppblåst
- Kronisk "lese om alt mulig graviditetsrelatert på nettet"-syndrom


Veldig glad for å kunne lese dere andres erfaringer her inne, hjelper å føle at man er flere i sammen båt :Heartpink
 
Heihei!:hello Jeg er 29 år og er nå uke 4+6 på pp3. Det er første gang for meg, så er veldig spent og noe nervøs :shy:

Symptomer hittil:
- Ømme bryster
- Stikking i lysken
- Tisser oftere
- Humørsvingninger
- Oftere sulten
- Tett nese
- Litt småkvalm
- Oppblåst
- Kronisk "lese om alt mulig graviditetsrelatert på nettet"-syndrom


Veldig glad for å kunne lese dere andres erfaringer her inne, hjelper å føle at man er flere i sammen båt :Heartpink
Velkommen! Samme termindato som meg du da :D og samme symptom :hello
 
Hei. Jeg heter Trine22 og er 34 år (35 i april). Jeg er 5 uker på vei og har termin 16 august. Har prøvd å bli gravid av og på siden jeg var 21 år. Har vært gjennom 4 ICSI forsøk før spiren endelig satt på 5 forsøk. Har aldri vært gravid før. Vi hadde tre forsøk på Haukeland og to på Hausken. Har blødd siden før positiv test, så har vært tøft å stole på at dette skal gå bra. Har tatt blodprøver og selv om hcgen er lav så følger den sin kurve så tror dette skal gå bra. Håper spiren holder seg i magen i 9 mnd På siste forsøket gikk vi inn med alt av hjelpemidler. Akupunktur og babyklister. I tillegg til at jeg slappet av og levde som normalt med unntak av cola uten sukker og alkohol
Ellers har jeg ikke all verdens symptomer annet enn at luktesansen har blitt bedre, oppblåst i magen og har mensensmerter ( tydelig at livmoren jobber).
 
Så hyggelig å høre!! Jeg er skikkelig nervøs for å fortelle at han som har vært tidenes mammadalt og enebarn må dele mamma med en ny liten skapning, men jeg tror og håper det blir veldig fint! ❤️ Fortell mer om august-livet, da! Hva var fordelene med å få baby da? Jeg har et januarbarn fra før, så jeg er fullstendig blank på sommerlivet med en nyfødt!

Det går nok veldig fint. Klart det vil være en overgang, men samtidig så blir jo han du har bare større og mer selvstendig fremover, og når den første tiden der de små gjerne bare henger på mamma, så blir det sikkert veldig kjekt når babyen begynner å smile, le og være noe mer enn bare en liten bylt.

Fordeler. Tja. Jeg har jo to som er født på sommeren, med bare 1 ukes mellomrom, og en født i april. Jeg synes nok kanskje aprilbaby var det aller beste, da var det ikke sprengkaldt når han ble født, samtidig som han var blitt noen måneder når sommeren og varmen kom. Sist jeg gikk gravid på sommeren var det også et tøffere svangerskap fordi jeg taklet varmet enormt dårlig. Nå denne sommeren så var det jo om mulig enda varmere og over en langt lengre periode fra mai til august, men jeg taklet det bedre. Fikk egentlig ikke så mye sommer etter at Ullungen ble født forøvrig, det ble tidlig høst, men igjen har det vært veldig greit at den lille ikke var helt fersk når det begynte å bli minusgrader synes jeg. Det er så vanskelig å kle dem i overgangen til vinter, er min erfaring, og da er det godt at de har blitt noen måneder og regulerer om mulig temperaturen litt bedre selv også, i motsetning til når de er helt nyfødt.

Mitt eldste sommerbarn lå bare i bleie de 14 første dagene, for det var så varmt. Sånn var det altså ikke nå. Men så lenge man ikke utsetter dem for direkte sollys i videre grad når de er helt ferske, så er det jo veldig praktisk å ikke måtte kle på dem så mye. Fordelen med et sensommerbarn må jo også være at man gjerne kan bruke bagdelen på vognen vinteren gjennom, for oppi der er det jo litt ekstra lunt og godt. Han som er født i april var jo blitt for stor for bagen når vinteren kom. Det husker jeg godt at jeg var glad for ikke gjaldt julibabyen min, og synes er veldig greit nå også.
 
Hei! Møkkete badeand her (er rein altså, lover :laughing002)
25 år gammel, mamma til 3 stk født april-14, august-15 og mai-17! Sambuar med verdens flottaste mann, og dette blir vårt første barn sammen♡ har prøvd i 3 mnd og bestemte oss egentlig for å legge det litt på hylla denne mnd iom at vi har holdt på med flytting og div, men da klaffa det jommen!:smiley-bounce015 er 4+0 i dag og har termin rundt 24 august. Einaste symptomane eg har er litt murringer og er ekstremt trøtt! Kan sove kor som helst når som helst :smiley-ashamed005
Gleder meg til å bli kjent med andre mødre her inne :happy093
 
Back
Topp