Så hyggelig å høre!! Jeg er skikkelig nervøs for å fortelle at han som har vært tidenes mammadalt og enebarn må dele mamma med en ny liten skapning, men jeg tror og håper det blir veldig fint! ❤️ Fortell mer om august-livet, da! Hva var fordelene med å få baby da? Jeg har et januarbarn fra før, så jeg er fullstendig blank på sommerlivet med en nyfødt!
Det går nok veldig fint. Klart det vil være en overgang, men samtidig så blir jo han du har bare større og mer selvstendig fremover, og når den første tiden der de små gjerne bare henger på mamma, så blir det sikkert veldig kjekt når babyen begynner å smile, le og være noe mer enn bare en liten bylt.
Fordeler. Tja. Jeg har jo to som er født på sommeren, med bare 1 ukes mellomrom, og en født i april. Jeg synes nok kanskje aprilbaby var det aller beste, da var det ikke sprengkaldt når han ble født, samtidig som han var blitt noen måneder når sommeren og varmen kom. Sist jeg gikk gravid på sommeren var det også et tøffere svangerskap fordi jeg taklet varmet enormt dårlig. Nå denne sommeren så var det jo om mulig enda varmere og over en langt lengre periode fra mai til august, men jeg taklet det bedre. Fikk egentlig ikke så mye sommer etter at Ullungen ble født forøvrig, det ble tidlig høst, men igjen har det vært veldig greit at den lille ikke var helt fersk når det begynte å bli minusgrader synes jeg. Det er så vanskelig å kle dem i overgangen til vinter, er min erfaring, og da er det godt at de har blitt noen måneder og regulerer om mulig temperaturen litt bedre selv også, i motsetning til når de er helt nyfødt.
Mitt eldste sommerbarn lå bare i bleie de 14 første dagene, for det var så varmt. Sånn var det altså ikke nå. Men så lenge man ikke utsetter dem for direkte sollys i videre grad når de er helt ferske, så er det jo veldig praktisk å ikke måtte kle på dem så mye. Fordelen med et sensommerbarn må jo også være at man gjerne kan bruke bagdelen på vognen vinteren gjennom, for oppi der er det jo litt ekstra lunt og godt. Han som er født i april var jo blitt for stor for bagen når vinteren kom. Det husker jeg godt at jeg var glad for ikke gjaldt julibabyen min, og synes er veldig greit nå også.