Presentasjonsrunde!

Hei, juvel92 her :angelic:

Jeg er 25 (snart 26) år og venter mitt første barn med mannen i mitt liv :Heartred Eggcellene og sædcellene hadde vist god match da det klaffet på første forsøk. Er i dag 5+2 og har lite symptomer, noe som skremmer meg litt. Var en del kvalm i forrige uke, men kvalmen har avtatt helt. Kanskje man skal være glad for det? :laughing002 Ellers har jeg ømme/tungebryst og kjenner det murrer godt i livmoren.

Litt usikker på når jeg har termin da forrige syklus var på 47 dager, normalt er den på 32 dager. Sniker derfor litt både her og i juligruppa :smiley-angelic005 Får kanskje vite mer på TUL den 12/12.

Blir spennende tider fremover til oss alle :happy:

Legg igjen en kommentar under terminlista så legger jeg deg til der ☺️
 
Hei!
Mitt navn er Amalie og jeg er 22 år Er gravid for første gang, og veldig spent! Skjedde i pp3 ca (hvis jeg har forstått det riktig)

Har i følge kalkulator termin rundt 11.august og er 4+1 idag❤️
 
Hei. Jeg er 30 år og er gravid med mitt andre barn etter en lang prøveperiode på nesten 1 år.

Har ei jente på snart 2.5år fra før født i juni 16. Testet positivt på ikm i går og har fått foreløpig termindato 12 august.
 
Last edited:
Heisann :happy:

27 år, fra Telemark. Gravid med nr 4. Prøvd siden i sommer, å endelig ser det ut til å ha klaffet. Har eldstegutt på 8, jente på 6 og minste på 2. Dette kan bli spennende!

Gleder meg på alle sine vegne her inne, gleder meg til å bli bedre kjent.

Foreløpig termin 8 aug
Symptomer hittil: Veldig trøtt, overfølsom og små kvalm på kveldene.
 
Heisann :happy:

27 år, fra Telemark. Gravid med nr 4. Prøvd siden i sommer, å endelig ser det ut til å ha klaffet. Har eldstegutt på 8, jente på 6 og minste på 2. Dette kan bli spennende!

Gleder meg på alle sine vegne her inne, gleder meg til å bli bedre kjent.

Foreløpig termin 8 aug
Symptomer hittil: Veldig trøtt, overfølsom og små kvalm på kveldene.

Gratulerer ♡ Legg gjerne en kommentar i terminlista så legger jeg deg inn
 
Hei. Jeg heter Silje Marie, er 30 år og er gravid med mitt andre barn etter en lang prøveperiode på nesten 1 år.

Har ei jente på snart 2.5år fra før født i juni 16. Testet positivt på ikm i går og har fått foreløpig termindato 12 august.

Hei! Så spennende! Du har forresten termindato på min bursdag ❤️
 
Jeg er litenhusnisse, er 26 år og 4+2 i dag. Termin ca. 10. august :Heartred Samboer og jeg har prøvd bare et par mnd, så det satt ganske fort! Har en grunnløs, men helt lammende redsel for å miste, så tenkte jeg skulle skrive her til flere som er i samme situasjon, og kanskje har samme tanker.
Har lite symptomer. Er veldig trøtt og veldig kald, men er det mye til vanlig også, så kan godt være at det ikke har noe med graviditeten å gjøre i det hele tatt. Er veldig spent selv om jeg som sagt er mest redd, og håper spenninga tar over for redselen snart :Heartbigred
 
Hei alle sammen:)
Jeg er snart 25 år gammel og 10. august venter min forlovede og jeg vårt første barn sammen. Vi opplevde dessverre en spontanabort i november 2018(altså veldig kort tid siden), og jeg rakk ikke få menstruasjon på nytt før vi igjen var gravide. En helt fantastisk følelse, men også veldig skummelt med tanke på opplevelsen med spontanabort forrige måned.

Gravidsymptomene er imidlertid på plass igjen for fullt (forsvant kjemperaskt like før spontanaborten), og det er egentlig deilig å kjenne på litt kvalme, ømme bryst og trøtthet. Nå gleder vi oss over mirakelet og krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen:Heartred:Heartred
 
Hei alle sammen:)
Jeg er snart 25 år gammel og 10. august venter min forlovede og jeg vårt første barn sammen. Vi opplevde dessverre en spontanabort i november 2018(altså veldig kort tid siden), og jeg rakk ikke få menstruasjon på nytt før vi igjen var gravide. En helt fantastisk følelse, men også veldig skummelt med tanke på opplevelsen med spontanabort forrige måned.

Gravidsymptomene er imidlertid på plass igjen for fullt (forsvant kjemperaskt like før spontanaborten), og det er egentlig deilig å kjenne på litt kvalme, ømme bryst og trøtthet. Nå gleder vi oss over mirakelet og krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen:Heartred:Heartred
Gratulerer! Så trist med en SA i ryggsekken. Hvor langt på vei var du ?
 
Gratulerer! Så trist med en SA i ryggsekken. Hvor langt på vei var du ?

Tusen takk <3 Jeg var 6 uker på vei. Merket veldig fort at noe var galt da det skjedde, våknet opp og kjente liksom på meg at "nå føler jeg meg ikke gravid mer" + at jeg hadde ordentlige smerter i korsryggen. Ikke sånne gravid-korsryggsmerter om jeg kan forklare det sånn.. Gikk ikke mange timer før jeg begynte å blø, og dagen etter var alt over egentlig. Er i hvert fall det gynekologen mente basert på blødningene mine og smertene jeg hadde. Glad vi ble gravide raskt igjen, men kjenner jeg sliter veldig med dumme tanker nå... noen råd?:Heartbigred
 
Tusen takk <3 Jeg var 6 uker på vei. Merket veldig fort at noe var galt da det skjedde, våknet opp og kjente liksom på meg at "nå føler jeg meg ikke gravid mer" + at jeg hadde ordentlige smerter i korsryggen. Ikke sånne gravid-korsryggsmerter om jeg kan forklare det sånn.. Gikk ikke mange timer før jeg begynte å blø, og dagen etter var alt over egentlig. Er i hvert fall det gynekologen mente basert på blødningene mine og smertene jeg hadde. Glad vi ble gravide raskt igjen, men kjenner jeg sliter veldig med dumme tanker nå... noen råd?:Heartbigred
For en fæl følelse.. håper såklart der er en terminspire i magen din nå. Har ingen gode råd, annet enn at du er gravid inntil det motsatte er bevist. :Heartred
 
For en fæl følelse.. håper såklart der er en terminspire i magen din nå. Har ingen gode råd, annet enn at du er gravid inntil det motsatte er bevist. :Heartred

Ja, skal prøve å tenke på det jeg også! Bare å nyte tiden fremover nå også ikke la dumme tanker dominere:):Heartred
 
Hei alle sammen:)
Jeg er snart 25 år gammel og 10. august venter min forlovede og jeg vårt første barn sammen. Vi opplevde dessverre en spontanabort i november 2018(altså veldig kort tid siden), og jeg rakk ikke få menstruasjon på nytt før vi igjen var gravide. En helt fantastisk følelse, men også veldig skummelt med tanke på opplevelsen med spontanabort forrige måned.

Gravidsymptomene er imidlertid på plass igjen for fullt (forsvant kjemperaskt like før spontanaborten), og det er egentlig deilig å kjenne på litt kvalme, ømme bryst og trøtthet. Nå gleder vi oss over mirakelet og krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen:Heartred:Heartred


Jeg har veldig lik erfaring som deg.

Jeg er 27 år og gravid for første gang. Jeg mistet også i begynnelsen av november, var da 5+1 uker på vei. Har regnet meg fram til at jeg skulle fått mensen igjen førstkommende mandag, men i dag fikk jeg svakt positiv test ❤️ har også følt på uro i forbindelse med spontanaborten, om vi i det hele tatt vil klare å lykkes. For meg har det hjulpet veldig å snakke med venninner, og å sette ord på bekymringene og uroen underveis. Tenkte å bestille tidlig ultralyd i uke 7 - godt å ha noe å se fram til.

Mine symptomer er ømme/tunge bryst og menslignende murringer.
 
Last edited:
Jeg har veldig lik erfaring som deg.

Jeg er 27 år og gravid for første gang. Jeg mistet også i begynnelsen av november, var da 5+1 uker på vei. Har regnet meg fram til at jeg skulle fått mensen igjen førstkommende mandag, men i dag fikk jeg svakt positiv test ❤️ har også følt på uro i forbindelse med spontanaborten, om vi i det hele tatt vil klare å lykkes. For meg har det hjulpet veldig å snakke med venninner, og å sette ord på bekymringene og uroen underveis. Tenkte å bestille tidlig ultralyd i uke 7 - godt å ha noe å se fram til.

Mine symptomer er ømme/tunge bryst og menslignende murringer.

Hei! Så trist å høre at du også opplevde en SA, men så glad for å høre at du nå har fått positiv test igjen! Krysser fingrene for at spiren holder seg for oss begge:Heartred

Jeg får tidlig ultralyd og tett oppfølging av sykehuset her i Oslo da jeg har hatt en alvorlig sykdom de siste årene, så de vil sørge for at den holder seg i sjakk under graviditeten. Høres i hvert fall veldig lurt ut å bestille en tidlig ultralyd i uke 7, du får holde oss oppdatert på hvordan det går. Tusen takk for gode tips, de skal jeg virkelig følge:)
 
24 år, og 5+1 i mitt tredje svangerskap. Har et barn fra før (januar 2015) og hadde en MA i juli 2018. For første gang siden mitt første svangerskap har mens vært regelmessig, så regnet meg fram til termin 6.august Ingen symptomer utenom uteblitt mens, (og tretthet som muligens mest skyldes eksamen)
 
Hei da sniker jeg meg inn dørene her. Jeg er 36år, og er gravid med mitt andre barn ved hjelp av eggdonnasjon.
Jeg er 4+1 og har ca termin 13augsut.
Har fra før en nydelig gutt på 6år :)
Jeg kjenner:
-luktesansen er helt syk akkurat nå
-kvalme
-ømme bryst
-mye stikking
-veldig hoven mage

Masse lykke til fremover alle sammen :)
 
Last edited:
Så! Hvem er dere? ❤️

Jeg prøver meg her, jeg. Briste eller bære!

Jeg er 10DPO i dag.

Jeg er 29 år, vært sammen med mannen i snart ti år, gift i snart halvannet år. Vi har ingen barn fra før, men begynte å prøve for ett år siden. Mistet i svangerskap utenfor livmor i uke 7 i juni, hadde en kjemisk i august og ser nå ut til å være gravid på nytt.
Skjebnens ironi skulle det tydelig vis bli! Vi ble henvist til IVF ved riksen i høst, hadde forsamtale 22/11, og skal etter planen starte med hormoner 1/1-19. Vel - kroppen ville det ikke slik, den ville prøve på egenhånd! Så da sitter jeg her med positiv test, i stedet for å ta en «siste fest» på julebord til uka. Et lite julemirakel ❤️ Jeg synes testene ser sterke og fine ut og det er stigning siden fredag - da testet jeg positivt på ettermiddagen.

Jeg er jo bare 3+3, men har masse mensmurringer og veldig ømme bryster så langt. Det blir spennende å se hva det kan bli av dette her. Tenk at egglederen min hentet egget fra den siden uten eggleder! Sjansen er 10-15%. ❤️

Foreløpig termin blir da ca. 18/8-19.
 
Back
Topp