Prøvere ved St.Olavs

Hei dere:Heartred

Det føles litt uvirkelig å skrive i denne gruppen og jeg håper dere synes det er greit at jeg spør litt her.
Fikk melding fra gyn om at vi har en siste sjanse denne syklusen før vi blir henvist til ivf/fertilitetsbehandling. Denne meldingen kom etter flere måneder uten noe oppfølging der jeg har ringt og mast om time og nå ringte jeg fordi jeg ville øke femar-dosen.
Det svirrer så mange tanker i hodet og jeg kjenner at jeg er redd og føler jeg ikke har kontroll, og samtidig er jeg skuffet over oppfølgingen vi har fått hittil. Vi har nå prøvd i 2 år og har blitt gravid to ganger det siste året etter at vi (endelig etter 1 års venting) fikk prøve Femar. Begge svangerskapene endte rundt uke 10, og sykehuset mente det var morkaken som trengte progesteron pga at jeg gikk på Femar. Skulle ønske det var noe jeg fikk etter første spontanabort…

Vi har altså kun prøvd Femar, jeg kranglet meg til å få øke dosen til 5 mg nå denne syklusen fordi kroppen har ikke oppført seg normalt siden desember (MA), eggløsning er et par dager senere enn forventet og med lang lh-topp i 2 dager forkant.
Det er ikke funnet noe «galt» som årsak hos noen av oss. Startet prøvingen da jeg akkurat var blitt 33 år og er nå 35 og vi har ikke barn.
Jeg har ikke hatt noen oppfølging på Femar, jeg har hatt 3 gynekologtimer siste året (time for å be om utredning og fikk Femar, infertilitetsutredningstime etter 1.spontanabort, svangerskapskontroll med MA).
Jeg ( / vi ) føler meg så sviktet og alene og føler vi har kastet bort tid uten oppfølging og at gynekologen virker uinteressert. Og at han nå plutselig sier at det er nok og vil ha oss rett på ivf.

Dere som ikke har noen klar årsak til infertiliteten - hva prøvde dere før ivf? Har dere gode opplevelser med St.olavs? Dere som venter, hvor lang ventetid er det nå?

Sorry for langt innlegg :Heartred
Vil bare ønske deg masse lykke til å si at jeg har gode erfaringer med st.olavs❤️ her endte vi på eggdonasjon tilslutt men synes st.olavs var ærlig og fine å ha med i prosessen mot valget.

Ja er bare å ringe callback :) de sier ifra om du må gjøre noe ekstra før man kan avtale innsett (blodprøver/politiattest som hatt går ut på dato osv).

Vet ikke om du må få nytt behandlingskort men går sikkert an å ordne. Lykke til !

Takk, det er gjort, nå venter vi bare på gubben sin politiattest og rekvisisjon på blodprøver, så er vi i gang med innsett :D

Vil bare ønske deg masse lykke til å si at jeg har gode erfaringer med st.olavs❤️ her endte vi på eggdonasjon tilslutt men synes st.olavs var ærlig og fine å ha med i prosessen mot valget.
Takk for det :Heartred Vi har allerede fått time nå i starten av august. Har hatt min første syklus der jeg mistenker at jeg ikke har hatt eggløsning. Føler kroppen er i kjempestor endring og er livredd for å plutselig være tom for egg. Føler ingen har kontroll og synes det er kjempevanskelig. Vil bare komme i gang og sikre flest mulig egg:Heartred

Hva er kriteriene for eggdonasjon? Er tidlig overgangsalder innenfor kriteriene?

Takk for det :Heartred Vi har allerede fått time nå i starten av august. Har hatt min første syklus der jeg mistenker at jeg ikke har hatt eggløsning. Føler kroppen er i kjempestor endring og er livredd for å plutselig være tom for egg. Føler ingen har kontroll og synes det er kjempevanskelig. Vil bare komme i gang og sikre flest mulig egg:Heartred

Hva er kriteriene for eggdonasjon? Er tidlig overgangsalder innenfor kriteriene?

Det skjønner jeg er kjempekrevende og man føler man ikke har noen tid å miste Har du sett noe på ulike tiltak for å bedre sjansene og forberede kroppen ved DOR? Bare for å evt kunne bruke den ekstra måneden litt nyttig… F.eks kan CoQ10+ tilskudd gjøre en forskjell (støttet i forskning), og kaldlaser (fotobiomodulering) er også vist å kunne hjelpe.
De sa til meg (har lave eggreserver) at det ikke var noen fare for at jeg skulle gå tom for egg fra en mnd til den neste, at det skjer mer gradvis, men jeg kjenner så godt følelsen.
Med tanke på eggdonasjon mener jeg kun det er de som har tidlig overgangsalder som følge av en sykdom (eks. kreft) som kan få det offentlig i Norge per nå, men er ikke 100% oppdatert på det siden det ikke er aktuelt for meg uansett.
Bottom line, føler med deg og heier på deg og håper tiden går fort til august sånn at du kommer igang!

Andre her som har opplevd at St. Olavs har falt ut som kontakt på Crypho? Har brukt den uten problemer i 5 år nå, sist i februar, men da jeg skulle melde mens for fryseforsøk i dag så var den helt tom! Ser de må invitere meg inn igjen… Ringt inn på call-back, men redd det tar så lang tid at jeg mister plass nå i juni…

Andre her som har opplevd at St. Olavs har falt ut som kontakt på Crypho? Har brukt den uten problemer i 5 år nå, sist i februar, men da jeg skulle melde mens for fryseforsøk i dag så var den helt tom! Ser de må invitere meg inn igjen… Ringt inn på call-back, men redd det tar så lang tid at jeg mister plass nå i juni…
Ser ut som inaktive blir kanskje fjernet etterhvert, og må inviteres inn igjen. Jeg hadde siste innsett i nov. 2024 og de er borte hos meg også.

Vedlegg

• IMG_7350.jpeg
    IMG_7350.jpeg
    147,6 KB · Visninger: 53
Ser ut som inaktive blir kanskje fjernet etterhvert, og må inviteres inn igjen. Jeg hadde siste innsett i nov. 2024 og de er borte hos meg også.
Mulig de har hatt en opprydning siden februar da. Ble bare litt frustrert siden call-back ofte tar så lang tid nå for tiden, er så stressende å følge med på telefonen hele tiden :cool:

Jeg mener jeg har lest noe om at man kan miste kontakten etter 3 mnd inaktivitet..? Men det var vel kanskje fra gammelt av.. men, de ringte meg opp dagen etter for to uker siden på "andre henvendelser", så får håpe de svarer fort ❤️

Tok blodprøver ved St Olavs forrige fredag, noen som vet hvor lang tid det tar før de får de inn der? :p tenkte ringe opp callback i morgen, men likevel.

Tok blodprøver ved St Olavs forrige fredag, noen som vet hvor lang tid det tar før de får de inn der? :p tenkte ringe opp callback i morgen, men likevel.
Kommer kanskje an på hvilke blodprøver, men sist jeg tok (i mars) så kom svarene i HelsaMi-appen senere samme dag:) Så er nok lurt å ringe om ikke de er inne etter så lang tid!

Jeg mener jeg har lest noe om at man kan miste kontakten etter 3 mnd inaktivitet..? Men det var vel kanskje fra gammelt av.. men, de ringte meg opp dagen etter for to uker siden på "andre henvendelser", så får håpe de svarer fort ❤️
Takk, tydeligvis klart å ikke lese den beskjeden, så veldig bra dere andre har fått det med dere! Så bra det gikk fort, håper det går fort nå også :)

Back
Topp