Prøvere ved St.Olavs

Hei alle sammen

Er i gang med første IVF-forsøk, og hadde uttak på fredagen. Fikk ut 19 egg, og i dag fikk jeg beskjed om at 8 blasocyster ble fryst ned ♥️

i og med at det ble totalfrys, er jeg nå stressa for at jeg ikke får innsett før jul.

hvor lang tid tok det hos dere fra uttak til innsett ved totalfrys? Veldig takknemlig for å få høre deres erfaringer

Gratulerer med 8 egg på frys! Det er jo knallbra! Hvordan opplevde du uttaket? Blir man dårlig etterpå (vondt/uvel?).

Tusen takk for det
Fint å høre «forløpet» når det blir totalfrys. Setter du inn i naturlig syklus, eller har du styrt?
Etter planen får jeg høre litt mer om videre plan i neste uke, men begynner å skjønne at det kanskje kan holde hardt å få satt inn før jul. St.Olavs har vel julestengt en uke sånn som jeg har skjønt det.

spennende med innsett neste uke da! Krysser fingrene for deg, og at alt går etter planen ♥️

Takk. Jeg må få "hjelp" til å få syklus ish. Har uregelmessig mens så jeg startet først på primulett også på prognova;) så starter på medisiner igjen den 15 oktober. Så nå må vi bare vente på insett

Hei alle sammen

Er i gang med første IVF-forsøk, og hadde uttak på fredagen. Fikk ut 19 egg, og i dag fikk jeg beskjed om at 8 blasocyster ble fryst ned ♥️

i og med at det ble totalfrys, er jeg nå stressa for at jeg ikke får innsett før jul.

hvor lang tid tok det hos dere fra uttak til innsett ved totalfrys? Veldig takknemlig for å få høre deres erfaringer

Ah, jeg har akkurat samme situasjon som deg... Hadde uttak torsdag forrige uke, 21 egg ut, 11 på frys. Fikk beskjed om at vi skulle prøve å få satt inn før jul, men jeg ser ikke hvordan det skal gå opp med syklusen... Skal også avtale ny plan med de neste uke.

Har så lyst til å pushe på å få til innsett på første mens, vet jo at de gjør det mange andre steder. Gitt at alt ser fint ut og at kroppen er bra, så ser jeg ikke hva vi har å tape på å prøve når vi har flere på frys. Da vil jo uansett desember bli hvilemåned hvis det ikke skulle gå veien, og vi har bare et blasto mindre i frysen i januar.

Blir bare litt frustrert her etter to avbrutte forsøk pga overstimulig... :nailbiting:

Vi har fått dato for uttak nå! Skal ha uttak på mandag og innsett på Torsdag hvis det blir befruktet egg. Har nå 6 eggposer (5 så ut som de var store nokk) så jeg vet jeg hvertfall ikke er overstimulert. De sa vi fikk 3 dagers, siden blasto hadde blitt på en helg. Er det noe forskjell på dette?

Og jeg gruer meg skikkelig til uttaket! Noen som kan fortelle meg det går bra og ikke var vondt

Vi har fått dato for uttak nå! Skal ha uttak på mandag og innsett på Torsdag hvis det blir befruktet egg. Har nå 6 eggposer (5 så ut som de var store nokk) så jeg vet jeg hvertfall ikke er overstimulert. De sa vi fikk 3 dagers, siden blasto hadde blitt på en helg. Er det noe forskjell på dette?

Og jeg gruer meg skikkelig til uttaket! Noen som kan fortelle meg det går bra og ikke var vondt
Spennende med uttak :-)
Det trenger ikke gjøre vondt i det hele tatt. Jeg har hentet ut to ganger tidligere. Mange egg. Og jeg kunne knapt merke det. Du får noe smertestillende du skal ta om morgenen. Forskjellen på 3-dagers og blasto trenger ikke ha noen betydning for om du blir gravid. Men med en blasto vet man at det klarer å utvikle seg helt til 5 dager, mens en tre-dagers kan ha nådd toppen, og slutte og utvikle seg. Men begge kan være gode og begge kan være dårlige, så det trenger absolutt ikke ha noe å si.:Heartpink

Jeg har hatt uttak to ganger, ble overstimulert begge gangene. Første gang fikk jeg ut 17 egg, andre gangen 22 egg. Men jeg kjente absolutt ingenting under selve uthentingen. Eneste jeg ble litt kvalm når medisinen begynte å gå ut av kroppen. Så det kan være lurt å ha med seg noe kjeks eller noe så du kan spise på mens du ligger å venter når du er ferdig med uthentingen.
Men det er virkelig ikke noe å grue seg til :)

Gratulerer med 8 egg på frys! Det er jo knallbra! Hvordan opplevde du uttaket? Blir man dårlig etterpå (vondt/uvel?).
Takk for det er veldig takknemlig for det ♥️

selve uttaket var smertefritt, og kjempegreit. Veldig fint uttak med gode rammer rundt, syntes jeg. Jeg tok premedikasjon cocktail med paracet,ibux, oxynorm, dexametasone og zofran. Det ble også satt lokalbedøvelse, så jeg kjente ikke når de stakk inn kateteret etterpå. Ikke ble jeg kvalm heller.

etter uttaket begynte jeg å få symptomer på overstimulering. Jeg ble kvalm, og veldig stinn. Vanskelig å finne gode stillinger, og det hele var meget slitsomt og til tider veldig vondt. Tok paracet som smertestillende. En uke etter uttaket (i går), skjedde det imidlertid en stor forbedring i formen. Føler meg nesten helt fin/normal igjen nå, men har nok fortsatt litt væske i buken.

Bare spør om det er noe mer jeg kan svare på

Kan man? Jeg starter på det neste mnd :p

Jeg var også skikkelig usikker på sex. Fikk ingen beskjeder av St. Olavs hva som var greit eller ikke men vi hadde nå masse da for jeg blir skikkelig "i humøret" av alle disse hormonene nå har jeg sagt stopp siden uttaket er mandag

Har dere dratt på jobb dagene rett etter insett? Jobber i butikk å har my tung Jobbing
Ja. Jobber vel og merke på kontor, men har dratt både på jobb, buldring og annen tung trening dagen etter (og forsåvidt samme dag som) innsett. Fått beskjed flere ganger om at det er INGENTING fysisk jeg kan gjøre som kan ødelegge for om det fester seg eller ikke, så ble ganske betrygget av det.

Har dere dratt på jobb dagene rett etter insett? Jobber i butikk å har my tung Jobbing

Ja - jobber på kontor da, men syklet til jobb rett etter og dagene etter innsett uten at det ødela for noe.

Jeg tror det avhenger av hvilken type jobb man har. Og ikke minst hvordan man selv tenker at er det beste for seg selv å gjøre. Jeg var hjemme fra arbeid i 14 dager etter innsett. Jeg og sjefen ble enige om at det var best å være på den sikre siden, og ikke ta unødvendige sjanser med noe så dyrebart. SOHO sa til meg også at jeg bare skulle leve som normalt med jobb og alt, men i samsvar med sjefen valgte jeg å bruke egenmelding etter innsett. Jeg jobber dog som sykepleier på legevakt :shy:

Ja, det har jeg. Men jeg har lyttet til kroppen hver gang. Hvis den ikke hadde vært i form hadde jeg lett blitt hjemme. Var hjemme mange dager i rugeperioden, fordi jeg var i dårlig form. Så jeg har avtale med sjefen om lav terskel i denne perioden.

Takk for alle svar ❤❤ har presset meg siden jeg startet med prognova på jobb. Hodepine og kvalme hver eneste dag. Men prøver å si en dag til vær dag. Så har litt lyst til slappe av i noen dager etterpå blir fult kaos på jobb. Skal starte med oppussing av hele butikken og mye kasser så mye som skal skje så får meg ikke helt til å være hjemme

Takk for alle svar ❤❤ har presset meg siden jeg startet med prognova på jobb. Hodepine og kvalme hver eneste dag. Men prøver å si en dag til vær dag. Så har litt lyst til slappe av i noen dager etterpå blir fult kaos på jobb. Skal starte med oppussing av hele butikken og mye kasser så mye som skal skje så får meg ikke helt til å være hjemme
Jeg forstår deg godt! Men min veldig fornuftige sjef sa at jobbe skal man gjøre i mange år, det er NÅ man står midt oppi et prøveprosjekt. Det krever endel. Og man skal lytte til kroppen. ❤️

Back
Topp