Prøvere i juli!?

Jeg fikk mensen i dag tidlig, så da er jeg i gang! Har fått bestilt time til kontroll på klinikken i Danmark på dag 9, fergebillett til Danmark og tid for korona-hurtigtest, så da er forhåpeligvis det viktigste på plass. I morgen skal jeg teste ny øvelse — å blande medisiner og trekke opp sprøyte. Har bare hatt ferdigfylte før og er redd for at jeg kommer til å bli veldig nevrotisk for å gjøre alt rett! Skal ta 300 enheter Menopur fra dag 2 og Fyremadel fra dag 7. Så skal jeg ha dobbel trigger, både Ovitrelle og Gonapeptyl. Blir nok sprøyter framover i alle fall!
Woho, velkommen til den hormonstimulerte verden :happy: Jeg tar også Menopur, dette fikser du helt fint. Brukte video fra YouTube første gangen for å sikre meg, funka veldig greit det. Masse lykke til med reisingen, håper det blir stressfritt og uten mye ekstra corona-stress.
 
Hva med deg Ventepus? Håper du har en fin rugetid og en deilig sommer sålangt :smiley-bounce012Når har du testedag?
 
Definitivt ❤ Sluttet på crinone fra i går, og fikk mens i dag. Lurer på om det er pga raskt fall i progesteron eller at jeg produserer for lite på egenhånd? Rekker en inseminasjon til i juli, så fortsetter å henge litt med dere enn så lenge ❤
Hei igjen :) Beklager mange spørsmål fra meg, er alltid så nysgjerrig på hvilke alternativer vi har. Kan du fortelle litt om prosessen rundt inseminasjon? Stimulerer du, eller er det naturlig syklus? Kan det gjøres mellom IVF- forsøkene? Håper det er ok at jeg spør?
 
Hei igjen :) Beklager mange spørsmål fra meg, er alltid så nysgjerrig på hvilke alternativer vi har. Kan du fortelle litt om prosessen rundt inseminasjon? Stimulerer du, eller er det naturlig syklus? Kan det gjøres mellom IVF- forsøkene? Håper det er ok at jeg spør?
Ja, selvfølgelig! Jeg har bare hatt inseminasjon i naturlig syklus, men det er visstnok en økt sjanse ved stimulert syklus. Så nå er det kun eggløsningstester, og når den er positiv er det inseminering dagen etter. Ettersom det er helt naturlig syklus har jeg kunnet gjøre det nå rett etter fryseforsøket, og før vi evt starter opp med nytt egguttak. Jeg ble så utrolig sliten av alle de avbrutte forsøkene, så mulig dette bare ble siste krampetrekning mens vi lader opp til nytt forsøk :shy:
 
Ja, selvfølgelig! Jeg har bare hatt inseminasjon i naturlig syklus, men det er visstnok en økt sjanse ved stimulert syklus. Så nå er det kun eggløsningstester, og når den er positiv er det inseminering dagen etter. Ettersom det er helt naturlig syklus har jeg kunnet gjøre det nå rett etter fryseforsøket, og før vi evt starter opp med nytt egguttak. Jeg ble så utrolig sliten av alle de avbrutte forsøkene, så mulig dette bare ble siste krampetrekning mens vi lader opp til nytt forsøk :shy:
Takk:Heartred Ja, det er veldig forståelig, høres jo veldig lurt ut synes jeg. Både økonomisk, og så kroppen kan hvile mellom forsøkene, uten å stoppe prøvingen helt - Det vil jo fremdeles øke mulihetene når vi ikke har naturlige resultater. Skal snakke med klinikken om det, men tar selvfølgelig for gitt at vi ikke trenger flere forsøk nå - har jo superegg i magen ;)
 
Takk:Heartred Ja, det er veldig forståelig, høres jo veldig lurt ut synes jeg. Både økonomisk, og så kroppen kan hvile mellom forsøkene, uten å stoppe prøvingen helt - Det vil jo fremdeles øke mulihetene når vi ikke har naturlige resultater. Skal snakke med klinikken om det, men tar selvfølgelig for gitt at vi ikke trenger flere forsøk nå - har jo superegg i magen ;)
Det føltes hvertfall riktig når vi landet på avgjørelsen. Har blitt gravid med inseminasjon to ganger (har ett barn), så følte det var riktig å gi det en sjanse når vi hadde blitt kvitt betennelsen i livmor ❤ Klinikken sa det var 23 % sjanse, hvordan de måler resultatene er jeg litt usikker på. Jeg har jo kvinnelig partner, så her er det hvertfall fullstendig umulig uten hjelp. Skjønner behovet sitt for å planlegge neste steg, men håper du slipper flere forsøk ❤ Med superegg i magen og nypolert livmor er det gode sjanser ❤
 
Woho, velkommen til den hormonstimulerte verden :happy: Jeg tar også Menopur, dette fikser du helt fint. Brukte video fra YouTube første gangen for å sikre meg, funka veldig greit det. Masse lykke til med reisingen, håper det blir stressfritt og uten mye ekstra corona-stress.
Ja, det går nok bra dette også! YouTube er en god venn for oss som driver med IVF!

Prøver å legge planer som gir minst mulig stress, men det er jo vanskelig å vite helt hvordan formen blir og hvor mye stress det vil bli med ting. Og reisereglene endrer seg jo hele tiden, så der er det vanskelig å forberede seg. Men jeg prøver å tenke at noen dager i karantene når jeg kommer hjem kanskje bare kan være en fin måte å roe ned på!
 
Ja, selvfølgelig! Jeg har bare hatt inseminasjon i naturlig syklus, men det er visstnok en økt sjanse ved stimulert syklus. Så nå er det kun eggløsningstester, og når den er positiv er det inseminering dagen etter. Ettersom det er helt naturlig syklus har jeg kunnet gjøre det nå rett etter fryseforsøket, og før vi evt starter opp med nytt egguttak. Jeg ble så utrolig sliten av alle de avbrutte forsøkene, så mulig dette bare ble siste krampetrekning mens vi lader opp til nytt forsøk :shy:

Jeg hadde tre insemineringer med støttemedisiner før jeg gikk over på IVF. Tok Letrozol, eggløsningssprøyte (Ovitrelle) og Cyclogest. Jeg ble dessverre ikke gravid på noen av disse forsøkene, men vet jo om mange som lykkes med inseminering. Når jeg står her jeg gjør nå skulle jeg selvsagt ønsket at jeg startet rett på IVF, men jeg kunne jo ikke vite i august i fjor hvordan ting skulle bli! Jeg måtte vente en syklus mellom insemineringsforsøkene pga. Cyclogesten.

For de av oss som trenger donor og går privat er jo heller ikke inseminering spesielt billig. Donorsæd er dyrt! Men hvis det lykkes er det jo verdt det!

Lurt å gjøre det innimellom IVF-forsøk! Tror du man kan gjøre det etter en syklus med stimulering også? Det kommer kanskje an på hvordan kroppen reagerer på stimuleringen?
 
Woho, velkommen til den hormonstimulerte verden :happy: Jeg tar også Menopur, dette fikser du helt fint. Brukte video fra YouTube første gangen for å sikre meg, funka veldig greit det. Masse lykke til med reisingen, håper det blir stressfritt og uten mye ekstra corona-stress.
Du hadde selvsagt helt rett! Både blanding og stikking gikk bra. En av videoene jeg fant på YouTube var fra en spansk klinikk og hun gjorde alt som det står i instruksen at man ikke skal gjøre (riste flasken etc.)! ;) Så da fikk jeg litt mer ro på at det sikkert ikke er sååå nøye hvordan jeg gjør det. Haha!

Er det noen som har erfaring med akupunktur i forbindelse med IVF? Klinikken i Danmark tilbyr det, men jeg har aldri prøvd det før og er usikker på om det er verdt det eller om det bare vil bli et stressmoment?
 
Du hadde selvsagt helt rett! Både blanding og stikking gikk bra. En av videoene jeg fant på YouTube var fra en spansk klinikk og hun gjorde alt som det står i instruksen at man ikke skal gjøre (riste flasken etc.)! ;) Så da fikk jeg litt mer ro på at det sikkert ikke er sååå nøye hvordan jeg gjør det. Haha!

Er det noen som har erfaring med akupunktur i forbindelse med IVF? Klinikken i Danmark tilbyr det, men jeg har aldri prøvd det før og er usikker på om det er verdt det eller om det bare vil bli et stressmoment?
Jeg tok akupunktur (her hjemme i Norge) under forsøket vårt i desember. Litt blandet erfaring for min del. Syns både det var deilig å ha den halvtimen med fullstendig avslapping, samtidig så ble det litt stress. Skulle ha både før og etter ivf, så det ble liksom enda en ting som stresset meg litt og pengene rant ut :hilarious:. Ble gravid da, men mistet. Skal ikke utelukke at jeg gjør det igjen, men akkurat nå har jeg ikke helt ork til det i tillegg til alt det andre. Hvor lenge har du planlagt å være i DK, og vil du kunne ta alle behandlingene der eller anbefaler de at du fortsetter/starter hjemme?
 
Jeg tok akupunktur (her hjemme i Norge) under forsøket vårt i desember. Litt blandet erfaring for min del. Syns både det var deilig å ha den halvtimen med fullstendig avslapping, samtidig så ble det litt stress. Skulle ha både før og etter ivf, så det ble liksom enda en ting som stresset meg litt og pengene rant ut :hilarious:. Ble gravid da, men mistet. Skal ikke utelukke at jeg gjør det igjen, men akkurat nå har jeg ikke helt ork til det i tillegg til alt det andre. Hvor lenge har du planlagt å være i DK, og vil du kunne ta alle behandlingene der eller anbefaler de at du fortsetter/starter hjemme?
Jeg skal være på plass i Danmark til dag 9 og bli der til etter innsett. Det vil ikke være aktuelt å gjøre noe behandling før det (lite mulighet for sånt her jeg er på ferie), men kan eventuelt være mulig i Oslo når jeg er tilbake (etter eventuell karantene). Har ikke snakket med klinikken konkret om dette, men har forstått at det kan være akutelt med behandling akkurat i forbindelse med innsett (ev. litt i forkant). Jeg har jo ferie og ikke noe annet jeg skal disse dagene, så sånn sett kan jeg jo fint ta noen runder med akupunktur. Men det er jo som du sier enda en utgift...
 
Hva med deg Ventepus? Håper du har en fin rugetid og en deilig sommer sålangt :smiley-bounce012Når har du testedag?
Hei:)
Jeg koser meg med ferie. Har blodprøve dag på mandag. Vurderte i forkant å teste i morgen(lørdag), men jeg tror jeg venter til blodprøvesvar. Har vært gjennom 70 PP, og har ikke testet de siste årene. Er bare for deprimerende. Er jeg gravid, får jeg vite det snart. Til vanlig spotter jeg fra 8-10 dpo, og har ikke spotta noe enn så lenge(11dpo i dag). Får sol regel tr 10-12 dpo. Har mistenkt lenge at jeg både har hatt for tynn slimhinne og for lav progesteron. Crinone hjelper meg nok en del med tanke på spottingen. Spennende dager nå uansett :nailbiting::smiley-angelic006
 
Hei:)
Jeg koser meg med ferie. Har blodprøve dag på mandag. Vurderte i forkant å teste i morgen(lørdag), men jeg tror jeg venter til blodprøvesvar. Har vært gjennom 70 PP, og har ikke testet de siste årene. Er bare for deprimerende. Er jeg gravid, får jeg vite det snart. Til vanlig spotter jeg fra 8-10 dpo, og har ikke spotta noe enn så lenge(11dpo i dag). Får sol regel tr 10-12 dpo. Har mistenkt lenge at jeg både har hatt for tynn slimhinne og for lav progesteron. Crinone hjelper meg nok en del med tanke på spottingen. Spennende dager nå uansett :nailbiting::smiley-angelic006
Så spennende tider Ventepus! Sender gode tanker! Hvordan er det å gå på Crinone? Jeg skal også på den denne gangen (hvis det blir insett). Har tatt Cyclogest og Duphaston før.

Hvordan har det gått på kontroll i dag LilKil?
 
Så spennende tider Ventepus! Sender gode tanker! Hvordan er det å gå på Crinone? Jeg skal også på den denne gangen (hvis det blir insett). Har tatt Cyclogest og Duphaston før.

Hvordan har det gått på kontroll i dag LilKil?
Jeg synes det har gått greit. Ømme pupper, og bruker truseinnlegg. Ikke noe andre bivirkninger jeg kjenner bevisst på. Leste at noen syntes det var ekkelt med "klumpene" som danner seg av den, men det er bare å la det være. Kommer noe ut en sjelden gang når jeg tørker meg etter jeg var vært på do.
 
Hei:)
Jeg koser meg med ferie. Har blodprøve dag på mandag. Vurderte i forkant å teste i morgen(lørdag), men jeg tror jeg venter til blodprøvesvar. Har vært gjennom 70 PP, og har ikke testet de siste årene. Er bare for deprimerende. Er jeg gravid, får jeg vite det snart. Til vanlig spotter jeg fra 8-10 dpo, og har ikke spotta noe enn så lenge(11dpo i dag). Får sol regel tr 10-12 dpo. Har mistenkt lenge at jeg både har hatt for tynn slimhinne og for lav progesteron. Crinone hjelper meg nok en del med tanke på spottingen. Spennende dager nå uansett :nailbiting::smiley-angelic006
Så deilig med ferie, kos dere og nyt tiden :) Helt enig, det absolutt beste er jo hvis du klarer å vente, kanskje spesielt mentalt. Jeg er litt opp og ned på hvor god jeg er på akkurat det, så all ære til deg hvis du klarer det. Progesteronet gjør hvertfall at TR ikke kommer og at kroppen tror den er gravid. Noen får mindre spotting av det, andre får mer da slimhinnene blir mer sensitive, så ikke fortvil hvis det kommer noe heller. Heier på at kroppen har fått den hjelpen den trenger og at det lille frøet må finne seg tilrette. Riktig god helg :dance008:dance008:dance008
 
Så spennende tider Ventepus! Sender gode tanker! Hvordan er det å gå på Crinone? Jeg skal også på den denne gangen (hvis det blir insett). Har tatt Cyclogest og Duphaston før.

Hvordan har det gått på kontroll i dag LilKil?
Hurra, det var egg der (pga min høye alder tar jeg aldri det for gitt) er så letta :dance018Uttak på tirsdag. Hadde ikke fått svar på endometrietesten ennå, men det kommer nok før innsett. Riktig god helg flotte damer :glasses9
 
Hurra, det var egg der (pga min høye alder tar jeg aldri det for gitt) er så letta :dance018Uttak på tirsdag. Hadde ikke fått svar på endometrietesten ennå, men det kommer nok før innsett. Riktig god helg flotte damer :glasses9
Hurra! Så bra at det var egg! Og bra du fekk tidspunkt for uttak og ikkje må fortsette med stimuering og kontrollar!
God helg til alle!
 
Endelig svar fra Tyskland, betennelsen i livmorslimhinnen kraftig redusert- Hurra!!! Da kan vi fortsette forsøket og slipper totalfrys. 12 egg ut i dag, nå krysser vi fingrene for at det blir noe å sette inn igjen :smiley-angelic001
Hvordan går det med dere?
 
Endelig svar fra Tyskland, betennelsen i livmorslimhinnen kraftig redusert- Hurra!!! Da kan vi fortsette forsøket og slipper totalfrys. 12 egg ut i dag, nå krysser vi fingrene for at det blir noe å sette inn igjen :smiley-angelic001
Hvordan går det med dere?
Så bra! 12 egg er jo fantastisk!

Jeg har vært på første kontroll på klinikken i Danmark i dag. Det var ikke så bra som jeg hadde håpet på. Det var noen folikler, men ikke så mange. En var veldig stor og de andre ganske små. Så nå skal jeg stimuere i to dager til med litt økt dose og så ny kontroll på torsdag. Jeg prøver å tenke at det bare trengs ett egg, men jeg skulle så gjerne hatt bedre resultat. Det positive er jo at det ikke er fare for overstimmulering, så hvis det blir blastocyster får jeg innsett. Livmoren så veldig bra ut!

Det er stadig nye ting å tenke på. Hun legen i dag spurte om jeg har fått målt jern. Det fikk jeg gjort hos fastlegen i mai, og det var innenfor referanseområdet. Men legen i dag syns det var alt for lavt. Så nå må jeg ha mer jerntabletter.
 
Så bra! 12 egg er jo fantastisk!

Jeg har vært på første kontroll på klinikken i Danmark i dag. Det var ikke så bra som jeg hadde håpet på. Det var noen folikler, men ikke så mange. En var veldig stor og de andre ganske små. Så nå skal jeg stimuere i to dager til med litt økt dose og så ny kontroll på torsdag. Jeg prøver å tenke at det bare trengs ett egg, men jeg skulle så gjerne hatt bedre resultat. Det positive er jo at det ikke er fare for overstimmulering, så hvis det blir blastocyster får jeg innsett. Livmoren så veldig bra ut!

Det er stadig nye ting å tenke på. Hun legen i dag spurte om jeg har fått målt jern. Det fikk jeg gjort hos fastlegen i mai, og det var innenfor referanseområdet. Men legen i dag syns det var alt for lavt. Så nå må jeg ha mer jerntabletter.
Tusen takk :) Vi så 8 follikler på kontroll forrige uke, så med ekstra stim rakk flere å vokse seg til, håper det skjer hos deg også. Du har rett, vi henger oss ofte opp i antall, men det er selfølgelig kvalitet som gjelder.
Har tatt vitamintilskudd for gravide (inneholder alt i en pakke)+ Q10 siden forrige forsøk. Mangler ingenting, men pga høy alder er ikke produksjonen like høy som før og den går lett ned i løpet av syklus, spesielt jern, vit B og C + essensielle fettsyrer. Kanskje det er noe for deg også?
Håper det hjelper med noen ekstra dager og at livet er deilig i Danmark så lenge. Fortsatt god sommer :smiley-bounce012
 
Back
Topp