Prøver på en tredjeskatt … Gravid. Bare kaos.

Kondolerer med bestemoren din, men gratulerer med 11+0!

Kondolerer så mye! :Heartred Bra at du rakk å ta farvel og fortelle henne om babyen:love7 Godt å høre at alt er bra i magen! :Heartred

Ååååå ❤️❤️❤️❤️❤️ Tårer i øynene for jeg ble så glad for lille knøttet deres :love7
Når er neste ultralyd? Om en uke? :happy:
Kondolerer med bestemoren din. ❤️

Tusen takk :Heartred Neste ultralyd er på sykehuset den 21. juni, da er jeg akkurat 13+0. :happy:

Så trist å høre... kondolerer ❤
Men godt å høre det står bra til med knøttet❤❤

Så trist å høre om bestemoren din:( Kondolerer så mye med tapet av henne:Heartred
Herlig at alt står bra til med lille knyttet i magen:Heartpink

Kondolerer med bestemoren din, men gratulerer med 11+0!

Kondolerer så mye med bestemoren din.

Godt å høre at alt står bra til med knøttet.
Kondolerer så mye! :Heartred Bra at du rakk å ta farvel og fortelle henne om babyen:love7 Godt å høre at alt er bra i magen! :Heartred

Tusen takk skal dere ha :Heartred

En liten oppdatering :happy:

Har fått time til OUL 10. august, men syntes det var lenge å vente, så jeg og mannen var på privat ultralyd nå i kveld. Fikk enda en gang se et sprell levende foster og høre hjertelyd, og alt av indre organer, målinger osv så helt perfekt ut. Akkurat som på sykehuset for noen uker siden :Heartred

Etter de målene som ble tatt så ble jeg flyttet fram 6 dager, til 16+6, så nå er termindatoen foreløpig 24. desember! :greet008 Så får vi se da når den fastsettes på OUL. Årets julegave blir det uansett!

Ellers er formen grei. Litt uggen og kvalm enkelte dager fortsatt, og kastet opp senest i dag morges når jeg luftet hundene. Kjempeartig midt i et borettslag… Var heldigvis ingen andre ute så vidt jeg kunne se :D Skal prøve å tørre å glede meg litt mer framover nå, når jeg tross alt er så langt på vei som jeg er og alt ser helt normalt ut. :Heartred

2787789D-D68E-4554-BC4F-CFDF4BAED8B4.jpeg

Last edited:
Så utrolig koselig oppdatering ❤ fine lille, og termin på selveste julaften da, tidenes julegave❤ desemberbaby er topp, virkelig :love017

Hvorrdan går det med dere? :) :)

Takk som spør - selv om du ikke fikk svar før nærmere et halvår senere! :oops::oops::happy:

Desemberskatten kom 5 uker for tidlig, i november, og det var en nydelig liten gutt (vi ville ikke vite kjønn på forhånd). Alt bra med ham selv om han hadde det litt travelt, fikk litt gulsott men det er jo ikke så uvanlig. Han var også stjernekikker da han kom, men han ble jo født til "Trondheimsnatt" av Åge også, så det passet jo utmerket, hehehe. :p

Jeg forsvant mer eller mindre inn i "babybobla" etterpå. Alt er jo nytt som førstegangsmor og alt skal jo falle på plass med tanke på rutiner osv. I tillegg så hadde vi nettopp solgt leiligheten vår og kjøpt ny, og holdt på med nedpakking av den gamle og oppussing av den nye da vannet plutselig gikk på morgenen, så det ble travelt en stund kan man vel si. Heldigvis fikk mannen god hjelp fra venner og familie til å ta det siste av flyttinga, legge gulv, klatte på maling og komme i orden mens jeg lå på sykehuset. Og nå tar vi litt etter litt av alt småplukket som står igjen, rom for rom, mellom bleieskift og mating. ;)

Det er utrolig fint å være mamma, særlig nå i disse siste 2 månedene når det har skjedd masse utvikling og det blir mer og mer latter, babling, bevegelser og han blir rett og slett mer "seg". Så fint at vi har lyst til å begynne å prøve på søsken nå i sommer. Håper at veien til nestemann blir litt lettere denne gangen. Men skulle det ikke gå, så har vi i alle fall fått en utrolig fin skatt allerede. :Heartblue

Gratulerer så mye med en liten gutt :love017 Så godt å lese at dere koser dere og allerede planlegger nr 2:love7

Tør ikke håpe for mye, men krysser fingrene så inderlig :Heartred

9DPO:
2998099D-9F69-4FCE-AB96-06256DD3DBE3.jpeg

10DPO:
AF2495E0-8135-46B8-8A84-7B0D5627B844.jpeg

Nå har jeg kun en test igjen (er bortreist), og vil vente til fredag med å ta den. Herligheeeeet så lenge til :hilarious:

Vi startet prøvingen i mai, men jeg fullpumper fortsatt til han som er 10 mnd i dag, så tenkte det kom til å ta tid. Det var jeg innforstått med likevel pga alder og uflaksen vår tidligere og at jeg også har en eggleder i minus nå. Men kanskje, kanskje går det bra denne gangen… :Heartred

Tør ikke håpe for mye, men krysser fingrene så inderlig :Heartred

9DPO:
Vis vedlegget 388650

10DPO:
Vis vedlegget 388651
Nå har jeg kun en test igjen (er bortreist), og vil vente til fredag med å ta den. Herligheeeeet så lenge til :hilarious:

Vi startet prøvingen i mai, men jeg fullpumper fortsatt til han som er 10 mnd i dag, så tenkte det kom til å ta tid. Det var jeg innforstått med likevel pga alder og uflaksen vår tidligere og at jeg også har en eggleder i minus nå. Men kanskje, kanskje går det bra denne gangen… :Heartred
Så fin strek! Som til og med jeg ser. Blir spennende dette her!

Ikke så mye nytt her, fortsatt gravid og ingen blødninger eller noe sånt, 4+4 i dag. :happy:

Kontaktet fastlegen i går og ba om henvisning til TUL på sykehuset, ettersom jeg har hatt en EXU tidligere.
Fikk svar fra sykehuset nå, og er blitt satt opp på time 19. oktober. Da er jeg 8+5, synes det var fryktelig sent… Sist da det gikk galt sprakk egglederen i uke 8.
Får ringe og høre om jeg kan få flyttet timen og få litt tidligere, om ikke blir det privat. Uaktuelt å risikere å miste den siste egglederen også. :shifty:

Ikke så mye nytt her, fortsatt gravid og ingen blødninger eller noe sånt, 4+4 i dag. :happy:

Kontaktet fastlegen i går og ba om henvisning til TUL på sykehuset, ettersom jeg har hatt en EXU tidligere.
Fikk svar fra sykehuset nå, og er blitt satt opp på time 19. oktober. Da er jeg 8+5, synes det var fryktelig sent… Sist da det gikk galt sprakk egglederen i uke 8.
Får ringe og høre om jeg kan få flyttet timen og få litt tidligere, om ikke blir det privat. Uaktuelt å risikere å miste den siste egglederen også. :shifty:
Huff ja, med sånn historikk var det sent. Håper du får flyttet den

Ring og forklar, burde være mulig å ta det mellom 6+5-7+5..!
Da får man både bekreftet liv og sett plasseringen og antall fostre, så..
Under ivf så er jo anbefalingen å ta UL mellom 7+0 og 7+6, pga forhøyet sjanse for exu og flerlinger, så..
Ikke sikkert de er så flinke til å telle på sykehuset, så bare be om å få timen flyttet, 1-2 uker tidligere.

En liten oppdatering her: Mannen overrasket meg med å bestille time til privat TUL samme kveld den dagen jeg klaget over den sene timen jeg fikk på sykehuset, så vi dro til Spiren her i byen. Jeg var da 4+4. Vi visste at det var tidlig, men hun vi var inne hos mente hun så at det var noe i livmoren. Så at livmorslimhinnen var tykkere og så noe mørkt som var begynnelsen på fostervannet blant annet, og kunne ikke se noe i egglederen. Men siden det var så tidlig så kunne vi komme tilbake om to uker på en ny time, helt gratis.
Så nå har vi vært der i kveld igjen, 6+4, og nå fikk vi se en liten bønne på 4,4 mm med 120 i hjerteslag. Alt var som det skal være. Så får vi håpe det varer helt ut. :Heartred

Ettersom hun vi var hos også jobber på sykehuset ordnet hun henvisning til TUL og Nipt og OUL samtidig, så da er det i boks også. Så får jeg ringe fastlegen over helga tenker jeg og snakke litt med henne om når jeg skal komme på første kontroll og å få kvalmestillende. Svangerskapskvalmen kom for fullt forrige fredag, så her går det ned uendelige mengder med isvann med sitronsaft og sitronbåter oppi for tiden. :depressed: Men har heldigvis ikke begynt å kaste opp ennå!

DF42D8A9-F34C-4425-B828-2C0B93B6DCFB.jpeg

Å så gøy! Gratulerer:)

Gratulerer :love7 Godt å se et bankende hjerte og få bekreftet at svangerskapet er på rett plass ❤️

Her var det lenge siden sist, gitt!

Dette svangerskapet har gått fort og sakte på samme tid. Fort fordi jeg har vært opptatt med så mye annet (særlig med kommende storebror på straks 1,5 år), men sakte fordi det føles som en liten evighet siden positiv test i fjor høst også. Men nå er jeg snart ved målstreken!
Uke 37+0 i dag så baby er ikke prematur når hen kommer. Det hadde jeg ikke sett for meg siden storebror kom fem uker før (og jeg og søsteren min er født hhv seks og sju uker før tiden vi også), men veldig godt at det ikke ble fødsel i april.

Termin 25. mai og vi venter en overraskelse. Jeg har følelse på en ny gutt, mannen tipper jente. Blir spennende å se! :Heartred

Masse lykke til i innspurten ❤️

Lykke til i innspurten ❤️

Veldig kjekt at det ikke ble prematur i alle fall ;)

Back
Topp