Prøver på (en til) sistemann

Har du skiftet Nick du da? :joyful: Har kjøpt en del mammatøy på Zalando, denne genseren er fra Mamalicious tror jeg? De har flere merker på Zalando, så har noe fra Only maternity også vet jeg, og Veramoda har fått mammatøy, så har kjøpt litt derfra også:) Solgte/gav bort alt mammatøyet etter nr.5, så var helt tom og måtte kjøpe alt nytt for å få plass til kula:hilarious:
Fikk problemer med innloggingen, så klarte kun å logge inn med den andre brukeren min. Nå er begge brukerne slått sammen. Takk for tipsene! Kult at ONLY og Vero Moda også har forstått at det trengs litt kule mammaklær :D

30+1:joyful:
92AB0A97-34AE-4A03-B2BD-656653FF8963.jpeg
44708592-0EE8-4C36-8291-B104A1549A53.jpeg

Enda en uke har gått! Nå er det 72 dager til termin, ca.58 til igangsettelse:wideyed: Jeg sliter fortsatt med maserier, som kommer når som helst, jeg kan tom våkne av dem på natten;) Drar på en sjekk igjen hvis det fortsetter, for selv om jeg ikke tror det vil føre til premature rier, kan man jo ikke vite sikkert uten en sjekk:wacky: Men slitsomt er det, for er for vonde til å klare å sove gjennom.. Så her er jeg mye i ro om dagen! Renoveringen går fremover (i snegletempo), så har en del stress innabords ift til at det drar ut.. Håper virkelig de jobber mer effektivt fremover så vi kan se en ende på det! Hadde vært godt å bruke de siste ukene til å komme i orden, vaske rent for byggestøv og gjøre klart til mini:rolleyes: Nå har jeg iaf bestilt en del til henne, så da får jeg alt i hus iaf! Hadde tenkt til å vente til renoveringen er klar, men ble bare stresset av det, så bedre å få det i hus. Har jo egentlig alt fra før, men ønsket litt nytt denne gangen- synes det er koselig og en del av forberedelsesprosessen! Og som nr.6 i rekken blir det jo en del arving allikevel, så koselig med litt nytt:joyful:

47474BE4-3A0F-4D80-911D-05072D8474CF.jpeg

B1E34DED-F3E9-4969-A689-5E979BF64A00.jpeg

1F871764-BE8E-4818-BB6F-B20C91447B3A.jpeg

83F1D5C9-F6EE-4C1E-AC6B-8447E98FF913.jpeg

A1952B5B-A4EC-4A50-A34B-5DFB702B7271.jpeg

967DF852-C3DB-4D2C-BEEC-6732F7A899E4.jpeg

6EE55C2D-6732-44F9-AEFB-35EEAAB89BE1.jpeg

Og bestilte litt tøy i str.56 på salg fra Lindex (vi har såååå mye babytøy fra før, men gøy med litt nytt, og elsker pysjer/heldrakter med glidelås helt i starten). Så litt nytt her altså!:joyful:
2EDF5686-5F9A-4E91-98FA-9EE98205D496.jpeg

Vis vedlegget 365102 Vis vedlegget 365103
Enda en uke har gått! Nå er det 72 dager til termin, ca.58 til igangsettelse:wideyed: Jeg sliter fortsatt med maserier, som kommer når som helst, jeg kan tom våkne av dem på natten;) Drar på en sjekk igjen hvis det fortsetter, for selv om jeg ikke tror det vil føre til premature rier, kan man jo ikke vite sikkert uten en sjekk:wacky: Men slitsomt er det, for er for vonde til å klare å sove gjennom.. Så her er jeg mye i ro om dagen! Renoveringen går fremover (i snegletempo), så har en del stress innabords ift til at det drar ut.. Håper virkelig de jobber mer effektivt fremover så vi kan se en ende på det! Hadde vært godt å bruke de siste ukene til å komme i orden, vaske rent for byggestøv og gjøre klart til mini:rolleyes: Nå har jeg iaf bestilt en del til henne, så da får jeg alt i hus iaf! Hadde tenkt til å vente til renoveringen er klar, men ble bare stresset av det, så bedre å få det i hus. Har jo egentlig alt fra før, men ønsket litt nytt denne gangen- synes det er koselig og en del av forberedelsesprosessen! Og som nr.6 i rekken blir det jo en del arving allikevel, så koselig med litt nytt:joyful:

Vis vedlegget 365107

Vis vedlegget 365108

Vis vedlegget 365109

Vis vedlegget 365110

Vis vedlegget 365111

Vis vedlegget 365112

Vis vedlegget 365113
Og bestilte litt tøy i str.56 på salg fra Lindex (vi har såååå mye babytøy fra før, men gøy med litt nytt, og elsker pysjer/heldrakter med glidelås helt i starten). Så litt nytt her altså!:joyful:
Vis vedlegget 365114

Så flott du er:flower og digger stilen! Helt enig, Lindex har mye digge plagg altså. Undervurdert! Supermykt mot babyhuden.
Nå er du straks i mål og.. :hello2 herlig altså!

Vis vedlegget 365102 Vis vedlegget 365103

Vis vedlegget 365107

Vis vedlegget 365108

Vis vedlegget 365109

Vis vedlegget 365110

Vis vedlegget 365111

Vis vedlegget 365112

Vis vedlegget 365113
Vis vedlegget 365114
Fine magen, og nydelige farger:angel8 Tenk at du er nede på noenogfemti dager:wideyed: Blir mest trolig før meg det:D Hvilken dato er det du blir igangsatt?

Så mye fint ❤️❤️
Du ser utrolig bra ut ;) fine magen!

Slitsomt med maserier, ta det opp med en jordmor, så er du sikker..? :)

Så flott du er:flower og digger stilen! Helt enig, Lindex har mye digge plagg altså. Undervurdert! Supermykt mot babyhuden.
Nå er du straks i mål og.. :hello2 herlig altså!
Tusen takk:Heartred En supermyk mamma/amme-topp fra Mamalicious for noen år siden (en av få plagg jeg ikke gav bort etter forrige svangerskap pga anmefunksjonen:hilarious:). Jepp, liker at Lindex har så mye unisex også men MED farger! Føler det meste som er såkalt unisex andre steder er beige/hvitt/grått, men jeg liker å kle barna i farger:joyful: Og spesielt stas med salg! :talk017

Fine magen, og nydelige farger:angel8 Tenk at du er nede på noenogfemti dager:wideyed: Blir mest trolig før meg det:D Hvilken dato er det du blir igangsatt?
Jeg skal på samtale ang igangsettelse med samme overlege som satt meg igang sist i uke 36, så mulig jeg får en dato da:) Ble satt igang 38+0 på kvelden sist, og fødte 38+1 kl.05:10:joyful: Så hvis det blir som sist blir det fødsel siste helgen i oktober-ish:happy: Tiden går veldig fort denne gangen synes jeg, så blir litt småstressa av å tenke på alt som skal skje før den tid:wideyed: Men det går seg jo alltid til på et vis heldigvis:joyful:

Jeg skal på samtale ang igangsettelse med samme overlege som satt meg igang sist i uke 36, så mulig jeg får en dato da:) Ble satt igang 38+0 på kvelden sist, og fødte 38+1 kl.05:10:joyful: Så hvis det blir som sist blir det fødsel siste helgen i oktober-ish:happy: Tiden går veldig fort denne gangen synes jeg, så blir litt småstressa av å tenke på alt som skal skje før den tid:wideyed: Men det går seg jo alltid til på et vis heldigvis:joyful:
Så spennende:nailbiting: Forstår godt du blir stressa med alt som skal i orden, men heldigvis har du gjort dette fem ganger før og vet litt hva du går til etterpå:D Og mannen også! Så får du bare kalle inn forsterkninger (familie eller venner?) skulle det dra ut i tid med oppussing og sånn, så huset blir rent:p

Så mye fint ❤️❤️
Du ser utrolig bra ut ;) fine magen!

Slitsomt med maserier, ta det opp med en jordmor, så er du sikker..? :)
Takk kjære deg:joyful: Begynner å føle meg stor&ugrasiøs nå altså:hilarious: Men stas å se magen vokse, og kjenne mini vokser inni også! :Heartred

Har tatt det opp med jordmor, og fikk beskjed om å ta det med ro, ikke stresse, og ringe føden for en sjekk hvis det ikke gir seg eller blir verre. Var på en sjekk forrige uke, etter å ha hatt maserier i 1døgn, uten at livmorhalsen var påvirket da. Maseriene fortsatte 1-2 dager etter det før det ble noen rolige dager, og nå satt det skikkelig igang igjen fre-lør.. Prøvde til slutt en rie-app, men fikk disse beskjedene etter kort tid:
C3D56829-6241-4454-858B-844C90B0ED09.png
57CC1A28-8781-44DD-BEBC-318AC70F88C1.png
-men siden de to minste i hus var begge syke, og ikke sov, bestemte jeg for å prøve å sove og heller fra inn på en sjekk hvis det ble så vondt at jeg måtte puste meg gjennom de. Det var liksom som sterke menssmerter i tak i mage&rygg, men ikke uoverkommelig, så ventet, og så dabbet det av lørdag morgen igjen... Ikke til å bli klok på altså!:wacky: Min erfaring tilsier jo at disse maseriene ikke fører til modning, men jeg er jo ikke synsk, så kan jo ikke vite sikkert at det ikke vil skje denne gangen;) Og alt jeg vet om rier vs kynnere, og har lest, tilsier at dette er rier ikke kynnere, så jeg er ikke helt etter boka dessverre:hilarious: Men slitsomt er det, får klarer ikke sove når det står på:confused:

Så spennende:nailbiting: Forstår godt du blir stressa med alt som skal i orden, men heldigvis har du gjort dette fem ganger før og vet litt hva du går til etterpå:D Og mannen også! Så får du bare kalle inn forsterkninger (familie eller venner?) skulle det dra ut i tid med oppussing og sånn, så huset blir rent:p
Jepp- det er litt typisk oss å sette igang med store prosjekter rett før fødsel (kjøpte leil rett før førstemann ble født og var midt i flyttekaos da han kom, og dagen før nr.5 kom rev vi veggene mellom spisestuen/kjk/stuen:hilarious:). Litt action er vi ikke ukjent med altså! :joyful: Men det er selvsagt mer behagelig å tuste rundt i ro og gjøre klart hjemme de siste ukene, så håper jeg får gjort det denne gangen! :joyful: Men skal bli deilig å få dette klart før baby, og ikke etter iaf- det er tross alt bedre:) Blir vel å leie inn vaskefirma til å ta hele huset etter oppussingen er klar, familien vår er så opptatte med sitt;) Men da blir det iaf ordentlig gjort! :rolleyes:

Takk kjære deg:joyful: Begynner å føle meg stor&ugrasiøs nå altså:hilarious: Men stas å se magen vokse, og kjenne mini vokser inni også! :Heartred

Har tatt det opp med jordmor, og fikk beskjed om å ta det med ro, ikke stresse, og ringe føden for en sjekk hvis det ikke gir seg eller blir verre. Var på en sjekk forrige uke, etter å ha hatt maserier i 1døgn, uten at livmorhalsen var påvirket da. Maseriene fortsatte 1-2 dager etter det før det ble noen rolige dager, og nå satt det skikkelig igang igjen fre-lør.. Prøvde til slutt en rie-app, men fikk disse beskjedene etter kort tid: Vis vedlegget 365149Vis vedlegget 365150-men siden de to minste i hus var begge syke, og ikke sov, bestemte jeg for å prøve å sove og heller fra inn på en sjekk hvis det ble så vondt at jeg måtte puste meg gjennom de. Det var liksom som sterke menssmerter i tak i mage&rygg, men ikke uoverkommelig, så ventet, og så dabbet det av lørdag morgen igjen... Ikke til å bli klok på altså!:wacky: Min erfaring tilsier jo at disse maseriene ikke fører til modning, men jeg er jo ikke synsk, så kan jo ikke vite sikkert at det ikke vil skje denne gangen;) Og alt jeg vet om rier vs kynnere, og har lest, tilsier at dette er rier ikke kynnere, så jeg er ikke helt etter boka dessverre:hilarious: Men slitsomt er det, får klarer ikke sove når det står på:confused:

Ikke bare bare det der. Man vet ikke alltid hva som er kynnere eller rier.. her tror jeg at jeg kommer til å ringe sykehuset så snart noe "tar tak". Kynnerene mine er ikke merkbare, nemlig. :P Så, mulig jeg drar inn et par ganger unødvendig. Får bare være. :)

Jepp- det er litt typisk oss å sette igang med store prosjekter rett før fødsel (kjøpte leil rett før førstemann ble født og var midt i flyttekaos da han kom, og dagen før nr.5 kom rev vi veggene mellom spisestuen/kjk/stuen:hilarious:). Litt action er vi ikke ukjent med altså! :joyful: Men det er selvsagt mer behagelig å tuste rundt i ro og gjøre klart hjemme de siste ukene, så håper jeg får gjort det denne gangen! :joyful: Men skal bli deilig å få dette klart før baby, og ikke etter iaf- det er tross alt bedre:) Blir vel å leie inn vaskefirma til å ta hele huset etter oppussingen er klar, familien vår er så opptatte med sitt;) Men da blir det iaf ordentlig gjort! :rolleyes:
Ja, altså, det er jo det beste :D

Grattis med 30+1, snupp:talk017 Nå går det jaggu meg unna:smiley-bounce012 Snart er lille frøkna her, om 8 uker eller så akkurat:dummy1::love7 Du ser fantastisk flott ut:love017

Ikke bare bare det der. Man vet ikke alltid hva som er kynnere eller rier.. her tror jeg at jeg kommer til å ringe sykehuset så snart noe "tar tak". Kynnerene mine er ikke merkbare, nemlig. :p Så, mulig jeg drar inn et par ganger unødvendig. Får bare være. :)
Mine ‘kynnere’ kommer i tak- starter nederst i korsryggen og sprer seg som et belte til nederst i magen- øker i styrke til det til slutt dabber av.. Vært 3-5min mellom når jeg har brukt rieteller også, så er virkelig helt likt mine begynnende fødsels-rier;) Eneste forskjellen er at de ikke øker i styrke og blir så vonde at jeg må puste meg gjennom liksom, men det har gjerne ikke skjedd før 45min-1t før babyen er ute, så litt skummelt å vente på det liksom:wideyed: De sa det er bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite da jeg var der forrige uke, men jeg kan jo ikke komme annenhver dag heller:hilarious:

Mine ‘kynnere’ kommer i tak- starter nederst i korsryggen og sprer seg som et belte til nederst i magen- øker i styrke til det til slutt dabber av.. Vært 3-5min mellom når jeg har brukt rieteller også, så er virkelig helt likt mine begynnende fødsels-rier;) Eneste forskjellen er at de ikke øker i styrke og blir så vonde at jeg må puste meg gjennom liksom, men det har gjerne ikke skjedd før 45min-1t før babyen er ute, så litt skummelt å vente på det liksom:wideyed: De sa det er bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite da jeg var der forrige uke, men jeg kan jo ikke komme annenhver dag heller:hilarious:

Ikke sant, ikke så lett å vite, da..
Bor du langt unna sykehuset?
Siden du er såpass kort på vei enda (liksom, før u34), så er det jo greit å være ekstra påpasselig en periode.. Men blir jo ekstra slitsomt om man bor langt unna osv

Takk snupp! :) Forhåpentligvis tom litt mindre! Holder en knapp på igangsettelse fredag 29.okt jeg:joyful: Men helst ikke før:hilarious:

Hadde ikke vært verst det, snupp:joyful: 7 uker igjen, da, med andre ord:D Nå har du snart lillemor i armene dine:love017:Heartpink

Ikke sant, ikke så lett å vite, da..
Bor du langt unna sykehuset?
Siden du er såpass kort på vei enda (liksom, før u34), så er det jo greit å være ekstra påpasselig en periode.. Men blir jo ekstra slitsomt om man bor langt unna osv
Nei, jeg bor nærme- bare 12min fra dør til dør! Men mer det at jeg må få barnevakten til å komme, og kanskje ikke skjønner at det skjer før det er gått for langt og ikke kan stoppes:wideyed: Men historikken min tilsier jo at babyen ikke kommer prematurt, så hvis det er indikator på hvordan det blir nå også, regner jeg med at hun holder seg i magen en stund til:) Blir nok allikevel noen ‘lange’ uker frem til jeg er 34+0, for da er det jo ikke vanlig å stoppe det dersom det skulle startet uansett.. Vil ikke være ‘dum’ og bare bli hjemme, for så å få beskjed om at jeg kunne stoppet en prematur fødsel hvis jeg hadde kommet for liksom;) Neimen ikke lett dette er altså! :wacky: Samme hvor mange ganger man har født før er det jo ikke helt likt hver gang, og man ha jo ikke røntgensyn og kan se hva som skjer inni der, så er absolutt ikke mer ekspert nå enn de andre fem gangene:hilarious:

31+0:joyful:
53BCF6EE-06F7-4F1E-BA10-3D1087162099.jpeg
3EFB41F1-CE81-467B-8FFF-1F79370715CC.jpeg

Enda en uke har gått jo! Føler jeg nettopp skrev ukesoppdatering her inne:rolleyes:

Jeg har forskjellige gravid-apper som alle har forskjellige mål, men mini skal være 37-42cm og veie 1500-1950gram nå (store variasjoner i appene tydeligvis:hilarious:). Større har hun iaf blitt, og det kjennes. Magen hopper, rykker og beveger seg dagen og natten igjennom, som er veldig koselig selv om det er vanskelig å sovne når hun holder på sånn:) Maseriene kommer fortsatt innimellom- noen ganger noen få tak, andre ganger i timesvis av gangen.. Vondere nå, så klarer ikke prate når de kommer (som sier litt, for jeg prater ALLTID!), så hvis det kommer i tak som dette drar jeg inn på føden på en sjekk igjen. Vanskelig å gjøre noe som helst praktisk om dagen, men flere av barna har vært hjemme med forkjølelse denne uken, så har fått hvilt sammen:Heartred

I slutten av uken som kommer skal jeg på vekstkontroll av mini på sh (pga alderen min, alle som er 38 eller over får det i uke 32+36), så hvis maseriene ikke eskalerer før det kan jeg spørre om de kan ta en sjekk av livmorhalsen i samme slengen:) Ellers er det som vanlig en hektisk uke med tannlegetimer, fritidsaktiviteter oppussing etc så den flyr nok avgårde den også regner jeg med;)

Nå har tingene jeg bestilte til frøkna kommet i hus, så når soverommet vårt blir malt skal vi skru opp seng, stellebord og vaske tøyet hennes og legge på plass så jeg får oversikt:) Gleder meg til sånt er klart, selv om jeg (mest sannsynlig) har god tid enda!:rolleyes:

Håper dere har en fin helg! :Heartred

Back
Topp