Prøver på (en til) sistemann

Wohooo! Tempen steg til 36.46 i dag (36.22 i går), så det er iaf spennende!:joyful: 6dpo i dag, og litt opptatt med syk mini her hjemme, så håper dagene går fort mot testing! Planen er å vente så nær 17/7 som mulig, og jeg har bare 25mlu strimmeltester liggende uansett.. Får se om jeg klarer det! ;) Holdt på å bestille tidligtester i går, men det virker å være utsolgt for Make sure overalt, og har fått skyggestrek på Babyplan tidlig flere ganger så da lurer jeg på om jeg heller skal vente.. Gidder ikke de skyggene! Åh, om rundt 4-6 dager tester jeg kanskje positivt? Hadde vært såååå fantastisk!:rolleyes: Er forberedt på at det ikke går på første forsøk, og så lenge EL&mensen er i gang etter en så lang dvale, skal jeg nok takle en PP til:happy: Men krysser selvsagt fingrene for positiv test! :p
 
Da er jeg 7dpo, og tempen steg en del i dag (men jeg var våken i sengen med syk baby en stund i 03-tiden og gikk på toa). Jeg stoler på tempen da den ikke virker å ha blitt veldig påvirket andre netter jeg har blitt vekket hyppig, men skriver meg et notat på det.

I min IKM-gruppe er det nå mange som har begynt å teste, men min IKM er rundt 17/7 (tors) så litt senere i uken.. Håper de neste dagene går raskt til jeg kan teste! Jeg har egentlig tenkt til å vente til 12dpo, men tviler på at jeg klarer det;) Kanskje jeg kan ta en 10dpo? :rolleyes: Har aldri fått positiv test før etter IKM tidligere, så antar jeg ikke får det nå heller, men det kan jo hende? Får se hvor lenge jeg klarer å vente! Det blir noen lange ventedager enn så lenge, så håper jeg klarer å få dette litt ut av hode enn så lenge så dagene går litt fortere:p

626FC0B3-17E1-44AA-84AB-B1560DE94C62.jpeg
 
Da er jeg 7dpo, og tempen steg en del i dag (men jeg var våken i sengen med syk baby en stund i 03-tiden og gikk på toa). Jeg stoler på tempen da den ikke virker å ha blitt veldig påvirket andre netter jeg har blitt vekket hyppig, men skriver meg et notat på det.

I min IKM-gruppe er det nå mange som har begynt å teste, men min IKM er rundt 17/7 (tors) så litt senere i uken.. Håper de neste dagene går raskt til jeg kan teste! Jeg har egentlig tenkt til å vente til 12dpo, men tviler på at jeg klarer det;) Kanskje jeg kan ta en 10dpo? :rolleyes: Har aldri fått positiv test før etter IKM tidligere, så antar jeg ikke får det nå heller, men det kan jo hende? Får se hvor lenge jeg klarer å vente! Det blir noen lange ventedager enn så lenge, så håper jeg klarer å få dette litt ut av hode enn så lenge så dagene går litt fortere:p

Vis vedlegget 330743

Denne grafen var unektelig veldig spennende :D 10 dpo er bare 3 dager til, og det går fort! Har du noen følelse allerede?
 
Denne grafen var unektelig veldig spennende :D 10 dpo er bare 3 dager til, og det går fort! Har du noen følelse allerede?

Dette er første gangen jeg temper, og med en urolig straks 1-åring blir det jo ikke helt etter boka, men synes det er spennende å følge med! Nå temper jeg iaf fast mellom 5:30-6 uansett når&hvor mange ganger jeg har blitt vekket:) Våkner liksom spent hver morgen nå og håper tempen holder seg høy!


Jeg føler meg veldig gravid allerede jeg:rolleyes: Men har tatt feil noen ganger de siste ukene allerede, så ikke godt å si! :hilarious: Noe er på gang iaf- håper det er spire! De siste gangene jeg har blitt gravid har jeg nettopp sluttet å amme/eller ammet fortsatt, så har ikke merket noe forskjell på puppene verken da eller nå, men jeg føler magen blir større veldig fort (uten å føle meg oppblåst), har mye murringer, utrolig trett og uggen innimellom.. Gjenstår å se om kroppen lurer meg eller om det faktisk er spire på gang! :)

Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Dette er første gangen jeg temper, og med en urolig straks 1-åring blir det jo ikke helt etter boka, men synes det er spennende å følge med! Nå temper jeg iaf fast mellom 5:30-6 uansett når&hvor mange ganger jeg har blitt vekket:) Våkner liksom spent hver morgen nå og håper tempen holder seg høy!


Jeg føler meg veldig gravid allerede jeg:rolleyes: Men har tatt feil noen ganger de siste ukene allerede, så ikke godt å si! :hilarious: Noe er på gang iaf- håper det er spire! De siste gangene jeg har blitt gravid har jeg nettopp sluttet å amme/eller ammet fortsatt, så har ikke merket noe forskjell på puppene verken da eller nå, men jeg føler magen blir større veldig fort (uten å føle meg oppblåst), har mye murringer, utrolig trett og uggen innimellom.. Gjenstår å se om kroppen lurer meg eller om det faktisk er spire på gang! :)

Hvordan går det med deg? :Heartred

Den kroppen kan virkelig lure oss, jeg har gått fem på flere ganger selv :joyful: Om det viser seg at TR dukker opp om en ukes tid, har du ihvertfall funnet ut at du klarer å finne el med temping, og da er du uansett langt på vei. Det hadde uansett vært gøy om du ble med i mars-gjengen:)

Jeg er kommet til 4+4 og synes tiden går forferdelig sakte! Ingen andre symptomer enn mye murring rundt IKM, og at jeg må tisse en gang på natten. Gleder meg til jeg bikker 5 uker :D
 
Last edited by a moderator:
Den kroppen kan virkelig lure oss, jeg har fått fem på flere ganger selv :joyful: Om det viser seg at TR dukker opp om en ukes tid, har du ihvertfall funnet ut at du klarer å finne el med temping, og da er du uansett langt på vei. Det hadde uansett vært gøy om du ble med i mars-gjengen:)

Jeg er kommet til 4+4 og synes tiden går forferdelig sakte! Ingen andre symptomer enn mye murring rundt IKM, og at jeg må tisse en gang på natten. Gleder meg til jeg bikker 5 uker :D

Ja, det er sant! Etter så mange uker uten noen ting etter pilleslutt, er jeg egentlig bare glad for å være igang igjen:) Men hadde selvsagt vært superstat om vi traff blink på første EL! :joyful:

Så spennende! Da nærmer du deg 5 uker snart! :) Skjønner tiden går sakte- har vært der selv.. Prøv å finne en serie du liker som er litt ‘enkel’ å se på? Jeg har faktisk sett Dynastiet på Netflix i det siste for å få dagene til å gå (etter alle barna er lagt).. Litt flaut, men er jo superhekta selv om det er skikkelig såpe:hilarious: Vips, så har kvelden gått og det er snart en ny dag:p
 
Ja, det er sant! Etter så mange uker uten noen ting etter pilleslutt, er jeg egentlig bare glad for å være igang igjen:) Men hadde selvsagt vært superstat om vi traff blink på første EL! :joyful:

Så spennende! Da nærmer du deg 5 uker snart! :) Skjønner tiden går sakte- har vært der selv.. Prøv å finne en serie du liker som er litt ‘enkel’ å se på? Jeg har faktisk sett Dynastiet på Netflix i det siste for å få dagene til å gå (etter alle barna er lagt).. Litt flaut, men er jo superhekta selv om det er skikkelig såpe:hilarious: Vips, så har kvelden gått og det er snart en ny dag:p
Var ikke klar over at Dynastiet gikk på Netflix. Det burde jo sees, bare for å ha sett det. Husker at jeg så en episode og to litt sporadisk i min ungdom, men kom aldri skikkelig inn i det. I gode og onde dager, der i mot :D
 
Var ikke klar over at Dynastiet gikk på Netflix. Det burde jo sees, bare for å ha sett det. Husker at jeg så en episode og to litt sporadisk i min ungdom, men kom aldri skikkelig inn i det. I gode og onde dager, der i mot :D

Dette er en ny-laget versjon! Ligger 3 sesonger ute nå:) Er en del likheter fra originalen, men en del er nytt også. Skikkelig avhengighetsskapende med så mye intriger&drama merker jeg- og deilig å få tankene over på noe annet noen timer under denne prøvingen:p
 
Lurer på når jeg skal begynne å teste? Noen som vet om et sted de selger Make sure tidligtester bortsett fra Fertil? Det var de utsolgt.. Skulle gjerne hatt noen nå de neste dagene for har bare vanlige liggende :rolleyes:

7dpo i dag, så føler ikke det er vits med det første, men hadde jeg hatt tidligtester liggende hadde jeg nok begynt snart:p
 
8dpo og startet dagen med en Make sure vanlig strimmeltest (25mlu). Superteit, for jeg har aldri fått positiv test før etter IKM tidligere, som er rundt 17/7a altså 6 dager til:hilarious: Men leser om de som får svak positiv fra ca.9, så tenkte å teste da:rolleyes: Menmen. Har bestilt noen tidligtester, så hvis jeg får de innen noen dager starter jeg med de først:)

Tempen har steget mer (36.62 i dag), så det er iaf positivt! Minsten har hatt feber de siste 3/4 dagene, så har vært en del dårlig/avbrutt søvn de siste nettene, men jeg temper 5:30-6 uansett jeg. Merker jeg får litt støv på hjernen her, og går konstant rundt og skrubber noe;) Alltid noe å vaske med 5 små barn for å si det sånn! :hilarious: Er umåtelig trett også, så gjelder å holde seg igang for å ikke duppe av mitt i herligheten:rolleyes:

Noen som har fått tidlig positiv med vanlig strimmeltest?
 

Vedlegg

  • 5FD5FF07-CB53-4BFA-8691-8045A54BAC31.jpeg
    5FD5FF07-CB53-4BFA-8691-8045A54BAC31.jpeg
    62,2 KB · Visninger: 116
  • 7F35E4BA-C480-4A03-B99D-2FCC5E4D9912.jpeg
    7F35E4BA-C480-4A03-B99D-2FCC5E4D9912.jpeg
    17,5 KB · Visninger: 116
9dpo og blenda vanligtest i dag også. Angrer på at jeg ikke bestilte tidligtester før;) Tror ikke jeg klarer å la være å teste daglig nå, selv om jeg aldri har fått positiv før etter IKM før:wacky: Er for spennende! Tempen er fortsatt høy, 36.57 i dag (36.62 i går), så det er bra. Håper den holder seg der!

Mini vi veldig urolig i natt igjen- vært fast i 3-tiden hver natt i fire netter på rad nå:wideyed: Men vært feberfri siden i går morges, så på bedringens vei heldigvis! Blir forhåpentligvis bedre søvn fremover da:)

Dagene snegler seg avgårde, men vi koser oss likevel- mannen maler hus, barna leker i hagen, noen strandturer og besøk. En rolig og fin sommer:love2

I morgen er jeg 10dpo og det er vanligere å få positiv test de neste dagene, så håper virkelig jeg er heldig!
 
10dpo og fortsatt blenda test (som forventet). Ifølge nettstedet jeg har limt inn bilde fra under, er det kun 42% gravide får positiv test 10dpo, så jeg vet det enda er tidlig da:rolleyes: Er bare så mange som får positiv test allerede 9dpo, så litt irriterende å være blant de som får sen positiv test hver gang.. Men jeg har ihvertfall 5 ukompliserte svangerskap bak meg, som sitter rundt meg og ser på TV nå, så gjør tydligvis ikke noe å få sen positiv:joyful:

Håper tidligtestene kommer i dag, så jeg kan teste med de noen dager! :p

Merker jeg også er ørlite bekymret for at FF og jeg tar feil og jeg ikke har hatt EL? Jeg er jo helt ny på denne tempingen, og jeg ser et helt tydelig temp-skifte når jeg skal ha hatt EL, og tempen har holdt seg over kurven siden da.. Hadde bare vært så utrolig kjipt hvis kroppen fortsatt bare tuller.. ;)

Plan for de neste dagene:
-Fortsette å teste hver morgen (helst med tidligtester)
-Hvis jeg får sterk strek på vanligtest, ta digital test
-Hvis jeg ikke får positiv test ila denne uken (eller mens), booker jeg time hos gyn neste uke for å sjekke.

Hååååper jeg får positiv test snart!:oops: Føler meg virkelig gravid:hilarious: Murringer i rygg&mage, er supertrett, sterk luktesans, og mitt absolutte graviditetstegn fra 5 svangerskap; kaffe smaker plutselig vondt! Fra å elske min faste morgenkopp, til å plutselig måtte varme den i microen fordi jeg ikke klarer å drikke den, til jeg kaster den uten å ha tatt mer enn et par slurker :wacky:


Here’s to hoping! :rolleyes:
 

Vedlegg

  • D83A1C05-DD00-480C-81A3-EE2C875C453D.jpeg
    D83A1C05-DD00-480C-81A3-EE2C875C453D.jpeg
    67,1 KB · Visninger: 69
Her er tabellen jeg skrev om over:
 

Vedlegg

  • 2E7DC3D9-1071-4561-8CCF-766B7FD50D60.jpeg
    2E7DC3D9-1071-4561-8CCF-766B7FD50D60.jpeg
    29,6 KB · Visninger: 72
11dpo og fortsatt blenda vanligtest. Får noen tidligtester etterpå, så skal teste med dem frem til IKM på fredag tenkte jeg! Håper,håper:rolleyes:

I dag steg tempen litt igjen, så det var bra. Jeg har jo lite erfaring med temping, og etter hva jeg har lest er det vanlig at den går litt opp og ned uansett om man er gravid eller ikke, men jeg tolker det som at høy temp er bra:joyful:

Spennende dager altså!
 

Vedlegg

  • 8E78E472-84AF-4BC8-87A0-6A6B297981D1.jpeg
    8E78E472-84AF-4BC8-87A0-6A6B297981D1.jpeg
    69 KB · Visninger: 61
Jeg fikk tidligtester fra RFSU i kveld og tok en test 17:30ish uten å ha telt timer siden jeg drakk/tisset.. Den ble blenda:oops: Jeg kommer til å ta en hver morgen til IKM, og håper jeg får positiv! Må nok bare smøre meg med tålmodighet siden jeg har fått sen positiv test i mine tidligere svangerskap (12-17dpo).. Merker jeg er så urolig for om kroppen bare har tøyset hele veien og jeg ikke har hatt EL likevel? Er det i det hele tatt mulig med både temp-hopp og at tempen har holdt seg høyere siden foreslått EL? Hadde også veldih mye murringer rundt foreslått EL, så blir veldig overrasket hvis jeg verken får mens eller positiv test om noen dager! Mannen min påpekte istad at jeg har så sterk luktesans igjen (hatt det tidlig i de andre svangerskapene).. Og da jeg var hos tannlegen for en sjekk i går påpekte hun at man kan blø veldig lett i tannkjøttet når man er gravid (noe jeg gjorde;)). Så føler liksom alt peker mot at jeg er gravid, men føler meg så usikker etter så lang tid i ‘ulage’ etter pilleslutt og ammeslutt, så redd kroppen spiller meg et puss:wideyed:
Vel, lite å gjøre enn det jeg allerede gjør- tempe hver morgen, sove så mye jeg kan (sååå trett), teste hver morgen, og legge inn aksjer annenhver dag for sikkerhetsskyld frem til mens eller positiv test:p
 
12dpo og blenda tidligtest fra RFSU i morges.. Har ikke fått positiv tidlig i de tidligere svangerskapene heller, men da har jeg testet med vanligtester (25mlu), så hadde håpet på en liten strek iaf! :wideyed:

Tempen holder seg iaf høy, så er spent på om den dropper de neste dagene eller om den holder seg høy! Huff, for noen trege&nervepirrende dager! :yuck:
Siden det er første syklus etter pilleslutt&ammeslutt vet jeg jo ikke helt når IKM er, men antar rundt 17/7 (fredag) siden FF fant EL 3/7. Jeg har lagt inn tempene og ingen andre notater i Premom, og den har lagt in EL 8/7? Men jeg er ganske sikker på at FF har rett.. Men tenk om etc? :confused: I så fall er jeg jo bare 7dpo nå.. Jeg har sjekket tappen hver morgen, og har følt at den er lik veldig lenge da- altså høy, hard, lukket/sprekk (har født 5 ganger før så hørt den ikke blir helt lukket).. I så fall kan jeg vel ikke ha hatt EL senere med sånn tapp? Eller kan den bli mykere&åpen for så gå raskt tilbake til hard&lukket slik at jeg har gått glipp av det siden jeg bare sjekker om morgenen? Haha- ikke til å bli klok på dette her altså:hilarious: Flaks at vi har gjort babysangen annenhver dag hele veien for sikkerhetsskyld i så fall- for da bør vi treffe EL uansett når den er:p
 

Vedlegg

  • 21DDA4F5-9883-4BC5-8131-CE6FFB329111.jpeg
    21DDA4F5-9883-4BC5-8131-CE6FFB329111.jpeg
    71,1 KB · Visninger: 57
13dpo oh negativ rfsu tidligtest (evt svak skygge? Har vært totalt blenda før i dag, men onsdag kunne jeg skimte en svak strek før tidsfristen gikk ut.. Har dog hørt mye om skyggestreker og opplevd det på andre merker før, så er ikke overbevist).

Tempen holder seg jevn&høy, men ikke steget på en stund så usikker på om det er bra eller dårlig? Får vel bare fortsette som jeg gjør, og se om tempen holder seg eller evt synker/stiger de neste dagene.. Nervepirrende! :wacky:

De samme symptomene fortsatt- utrolig trett, litt murringer, uggen innimellom, stram/spent nederst i magen. Er det hormonforandringer eller noe på gang? :rolleyes:
 
14dpo og fortsatt neg tidligtest, og tempen droppen i dag så da antar jeg at tr er på vei..:oops: Ikke noe antydning til at hun er på vei enda, så håper det starter for fult i dag så jeg slipper å lure mer! Gud, som kroppen kan lure meg altså! Såå mange symptomer i så lang tid, uten at det er noe:wacky: Og jeg har 5 barn fra før liksom:hilarious:

Når tr starter starter jeg på Vitex, og bestiller noen EL-tester i tillegg til å tempe hver morgen etter tr har dratt. Håper at grunnen til at vi ikke traff på første EL etter pilleslutt&ammeslutt er fordi kroppen trengte en syklus å normalisere seg på bare! Og håper syklusene er normale igjen nå, så jeg slipper å vente i hundre år på neste EL:wideyed:

Huff, er jo skuffet her, og føler meg litt teit som har testet så mye de siste månedene, men var jo ikke så lett å vite heller! Neste syklus tester jeg nok først fra 12dpo, så blir det ikke så mye styr&tyding etc:hilarious:

Når tr starter skal jeg ta meg et glass rødvin med god samvittighet iaf! :)
 

Vedlegg

  • F245D6D8-4AEC-4F27-BBC8-208A0AEC9541.jpeg
    F245D6D8-4AEC-4F27-BBC8-208A0AEC9541.jpeg
    71,9 KB · Visninger: 60
Nå kom tr! Jeg er skuffet, men samtidig er det bra at syklusen er i gang igjen:joyful: Og nå vet jeg at tempingen funker! Jeg hadde tydligvis EL da FF fant EL, og jeg hadde tydligvis lutealfase på 13 dager som jeg trodde basert på mine svært få sykluser innimellom fødsler de siste årene:p

Nå tenker jeg å fortsette med tempingen denne pp, og starte å ta Vitex. Når skal det tas egentlig? Usikker på om jeg skal kjøpe EL-tester, eller bare fortsette med tempingen.. Er jo mye styr med EL-testing, og siden jeg ble gravid med barn nr.4 uten å få positiv EL-test, tror jeg at jeg har kort topp, så måtte nok testet 2/3 ganger i døgnet for å få positiv.. Hva tror dere?:rolleyes:
 
Hm, nå har jeg lest mer om Vitex og tror jeg må droppe det? Virker som det kun skal taes hvis man har feks kort lutealfase eller lav progresteron etc.. Altså ikke ‘forebyggende’ slik jeg tenkte:rolleyes: Jeg har jo blitt gravid raskt&naturlig 5 ganger før, og grunnen til at kroppen min tok litt tid før den kom tilbake i syklus nå var nok fordi:

-Jeg startet på cerazette rett etter forrige fødsel
-Jeg sluttet midt i et brett 15/4
-Jeg ammet fortsatt veldig mye tom 5/6 (trappet kun ned de siste par ukene før jeg sluttet helt).

Jeg fikk jo EL 3 uker etter jeg sluttet å amme, så tror jeg nå bare må stole på kroppen min og gjøre som jeg har gjort de andre gangene jeg har blitt gravid- kunne veldig med på koffein og ha babysangen annenhver dag fra siste dag i tr til positiv test eller tr kommer igjen.


Så fremover tenker jeg å fortsette å tempe, og ellers gjøre som jeg har gjort før. Håper at det gjør susen! :rolleyes:
 
Back
Topp