Prøver på (en til) sistemann

Hm, nå har jeg lest mer om Vitex og tror jeg må droppe det? Virker som det kun skal taes hvis man har feks kort lutealfase eller lav progresteron etc.. Altså ikke ‘forebyggende’ slik jeg tenkte:rolleyes: Jeg har jo blitt gravid raskt&naturlig 5 ganger før, og grunnen til at kroppen min tok litt tid før den kom tilbake i syklus nå var nok fordi:

-Jeg startet på cerazette rett etter forrige fødsel
-Jeg sluttet midt i et brett 15/4
-Jeg ammet fortsatt veldig mye tom 5/6 (trappet kun ned de siste par ukene før jeg sluttet helt).

Jeg fikk jo EL 3 uker etter jeg sluttet å amme, så tror jeg nå bare må stole på kroppen min og gjøre som jeg har gjort de andre gangene jeg har blitt gravid- kunne veldig med på koffein og ha babysangen annenhver dag fra siste dag i tr til positiv test eller tr kommer igjen.


Så fremover tenker jeg å fortsette å tempe, og ellers gjøre som jeg har gjort før. Håper at det gjør susen! :rolleyes:



Edit:
Kutte veldig ned på koffein og ha babydansen (ikke babysangen) annenhver dag:hilarious:
 
Pp2 er i gang og jeg er cd2:) Deilig at systemet er igang igjen, selv om det er rimelig rart å ha mensen for første gang på et par år:hilarious: Hadde mensen en gang etter pilleslutt før jeg ble gravid med femtemann, og han blir straks 1år:joyful:

Jeg bestilte både EL-tester, tidlig g-tester og vanlig g-tester i går, så nå er jeg klar for ny pp! Jeg har bedt mannen holde seg til 1-2 kopper kaffe pr dag som jeg selv gjør fremover, for det har iaf funket for oss før:)

Tror jeg fortsetter med tempingen selv om jeg har tr nå, siden jeg er så fersk i det! Like greit å holde på rutinen:rolleyes:

Litt usikker på sykluslengde siden jeg knapt har rukket å ha noen de siste årene, men tror jeg er på ca 30 dager med lutealfase på ca.13 dager. I så fall har jeg EL rundt dag 17, så det blir noen lange ventedager fremover! Håper jeg klarer å holde tankene på andre ting enn så lenge:p Det er heldigvis sommer og en del ting som skjer fremover, så det er bra:hilarious:
 

Vedlegg

  • B7074A43-7B67-4496-8BF2-647963D8E17D.jpeg
    B7074A43-7B67-4496-8BF2-647963D8E17D.jpeg
    49,2 KB · Visninger: 57
Pp2 er i gang og jeg er cd2:) Deilig at systemet er igang igjen, selv om det er rimelig rart å ha mensen for første gang på et par år:hilarious: Hadde mensen en gang etter pilleslutt før jeg ble gravid med femtemann, og han blir straks 1år:joyful:

Jeg bestilte både EL-tester, tidlig g-tester og vanlig g-tester i går, så nå er jeg klar for ny pp! Jeg har bedt mannen holde seg til 1-2 kopper kaffe pr dag som jeg selv gjør fremover, for det har iaf funket for oss før:)

Tror jeg fortsetter med tempingen selv om jeg har tr nå, siden jeg er så fersk i det! Like greit å holde på rutinen:rolleyes:

Litt usikker på sykluslengde siden jeg knapt har rukket å ha noen de siste årene, men tror jeg er på ca 30 dager med lutealfase på ca.13 dager. I så fall har jeg EL rundt dag 17, så det blir noen lange ventedager fremover! Håper jeg klarer å holde tankene på andre ting enn så lenge:p Det er heldigvis sommer og en del ting som skjer fremover, så det er bra:hilarious:
Gøy å lese at tempingen har funket, til tross for nattevåk. Håper jo dere slipper mange pp-er før det klaffer :)
 
Gøy å lese at tempingen har funket, til tross for nattevåk. Håper jo dere slipper mange pp-er før det klaffer :)
Ja, det er veldig gøy at det funket! Og på en prikk også- helt nøyaktig! Håper denne syklusen blir normal- fortsetter og tempe for å ha oversikt:) Har troa på at det skal funke nå- nå gjelder det bare å få dagene til å gå så lenge :rolleyes:
 
Dag 4 og tr er på hell:) Foreløpig akkurat som tr har pleid å være for meg- dag 1 lett, dag 2 mye, dag 3 mindre, dag 4 knapt noe (beklager tmi:hilarious:). Håper en ‘normal’ start på syklusen er en bra start! Jeg har fortsatt å tempe jeg, bare for å holde rutinen! Fikk et tempdropp i dag og måtte Google ‘El når man hr mensen’ for frister lite å ha babydans før tr har dratt:p Jeg antar virkelig at EL ikke kommer før rundt dag 17, så tror jeg venter litt med aksjene:hilarious:

Ellers går dagene ganske sakte her nå sykes jeg- blir deilig å nære seg EL og føle jeg kan gjøre noe for å påvirke, annet enn å vente;)

Håper dette er måneden det klaffer! :Heartpink
 

Vedlegg

  • 89AA27C6-8229-4403-A8F7-8C8D118DFF71.jpeg
    89AA27C6-8229-4403-A8F7-8C8D118DFF71.jpeg
    50,4 KB · Visninger: 56
Syklusdag 6 her, og spotter fortsatt (gjort det i 2/3 dager nå). Sikkert fordi det var første mens på veldig lenge (siden den ene jeg hadde før jeg ble gravid med 1-åringen:p). Jeg har tempet for sikkerhetsskyld hver morgen for å kunne følge med på små forandringer siden det ikke er sikkert at jeg får regelmessig syklus enda, så er spent på når EL kommer! :joyful: Legger nok inn aksjer annenhver dag fra imorgen av for sikkerhetsskyld, selv om jeg antar det drøyer til dag 16/17. Venter på masse ELtester og g-tester i posten også, så det blir spennende å følge med på! Når tester dere andre for EL? Fra hvilken syklusdag, og hvilke tidspunkt? Nytt for meg! :)
 

Vedlegg

  • 6C3B22F8-6058-4409-A4D4-5DC7303FC329.jpeg
    6C3B22F8-6058-4409-A4D4-5DC7303FC329.jpeg
    33,1 KB · Visninger: 54
Syklusdag 6 her, og spotter fortsatt (gjort det i 2/3 dager nå). Sikkert fordi det var første mens på veldig lenge (siden den ene jeg hadde før jeg ble gravid med 1-åringen:p). Jeg har tempet for sikkerhetsskyld hver morgen for å kunne følge med på små forandringer siden det ikke er sikkert at jeg får regelmessig syklus enda, så er spent på når EL kommer! :joyful: Legger nok inn aksjer annenhver dag fra imorgen av for sikkerhetsskyld, selv om jeg antar det drøyer til dag 16/17. Venter på masse ELtester og g-tester i posten også, så det blir spennende å følge med på! Når tester dere andre for EL? Fra hvilken syklusdag, og hvilke tidspunkt? Nytt for meg! :)
Jeg dropper å teste EL denne måneden, men har pleid å ta en test formiddag og en kveld når jeg tester :) Begynner å teste par dager før jeg tror El kommer :)
 
Jeg dropper å teste EL denne måneden, men har pleid å ta en test formiddag og en kveld når jeg tester :) Begynner å teste par dager før jeg tror El kommer :)
Tror testene blir levert imorgen, så er spent for denne pp! :rolleyes: Må man holde seg 4t hver gang man skal teste? Eller bare ta en test når man uansett skal på toa? Eller morgenurin evt?
 
Tror testene blir levert imorgen, så er spent for denne pp! :rolleyes: Må man holde seg 4t hver gang man skal teste? Eller bare ta en test når man uansett skal på toa? Eller morgenurin evt?
Det florerer enorm mye forskjellig på nett om akkurat det der, så jeg har pleid å gjøre det som står på pakka jeg kjøper :)
Ikke alltid ventet 4 timer eeeegentlig :p :p Bør vel ikke tas helt om morgenen (men har i grunn gjort det og noen ganger) Spørs hva dagen skal brukes til og hva man har av tid :)
 
Det florerer enorm mye forskjellig på nett om akkurat det der, så jeg har pleid å gjøre det som står på pakka jeg kjøper :)
Ikke alltid ventet 4 timer eeeegentlig :p :p Bør vel ikke tas helt om morgenen (men har i grunn gjort det og noen ganger) Spørs hva dagen skal brukes til og hva man har av tid :)
Jeg får prøve meg litt frem! Fortsetter med temping også, så kan det utfylle hverandre :) Takk for tips! :Heartred
 
CD 7 i dag og endelig en mensen og spottingen helt over:) Har fått EL-tester i posten, og tester en gang per dag til streken blir sterk, så to ganger pr dag. Blir babydans annenhver dag fom i kveld igjen, så er vi i gang! Wohooo! Håååååper virkelig det blir klaff denne måneden:rolleyes: Heldigvis en del som skjer fremover med bursdagsfeiringer, besøk, bh&skolestart etc, så tror de neste dagene og ukene skal gå fort:joyful:
 
Back
Topp