Prøver på baby nr 3.

Lengter sånn etter å gå gravid igjen ❤️ Selv om den første tida er pyton så er det magisk og med den lille hemmeligheten :) rart hvor sterk lengselen er selv om man har to fine fra før! Like utålmodig :rolleyes: føler meg nesten litt grådig.

har dere alltid visst at dere ville ha tre? Jeg og mannen hadde bestemt oss for 2 før vi fikk første barn. Det virket nok liksom. Så fikk vi første som var en gutt og allerede da kjente jeg at å være mamma var mye mer min greie enn jeg hadde forestilt meg. Så allerede da tenkte jeg at jeg neppe ville klare å føle meg ferdig med «bare» 2. og det ble enda klarere da lillesøster var født. Vi visste med en gang at vi manglet en i flokken enda. Helt rart! Heldigvis var vi enige om det. Nå føles det som en selvfølgelighet at det skal bli tre!

Lengter sånn etter å gå gravid igjen ❤️ Selv om den første tida er pyton så er det magisk og med den lille hemmeligheten :) rart hvor sterk lengselen er selv om man har to fine fra før! Like utålmodig :rolleyes: føler meg nesten litt grådig.

har dere alltid visst at dere ville ha tre? Jeg og mannen hadde bestemt oss for 2 før vi fikk første barn. Det virket nok liksom. Så fikk vi første som var en gutt og allerede da kjente jeg at å være mamma var mye mer min greie enn jeg hadde forestilt meg. Så allerede da tenkte jeg at jeg neppe ville klare å føle meg ferdig med «bare» 2. og det ble enda klarere da lillesøster var født. Vi visste med en gang at vi manglet en i flokken enda. Helt rart! Heldigvis var vi enige om det. Nå føles det som en selvfølgelighet at det skal bli tre!
To var det absolutt minste antallet jeg kunne leve med. Jeg har alltid visst jeg helst ville ha 3 eller 4 barn.
Hadde jeg visst hvordan alt ville bli hadde jeg fått nr 3 for lenge siden, omtrent da yngste var 3 år.
Men da følte jeg ikke at jeg hadde overskuddet som trengtes for et tredje barn.

så da blir det forhåpentligvis nå, og yngste blir 9 før en eventuell baby kommer. Jeg hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle få barn med store aldershopp som min far og farmor, men det er i deres sko jeg går..

Last edited:

Vi bygde hus med 3 like soverom og et til oss, så vi har nok tenkt 3 heile tida. Var i alle fall sikre på at første ikkje skulle bli enebarn. Tok litt lengre tid etter nr 2 å vite at vi ville ha fleire. Men nå er ønsket kjempestort og det kan ikkje gå heilt fort nok. Men prøver likevel ikkje å stresse... vanskelig balanse det der.

7/8 dpo her. Ingen strek, men masse strekk i ligamentene i natt.

Vedlegg

• BA3E3CC9-2240-4093-A039-E8D462984F71.jpeg
    BA3E3CC9-2240-4093-A039-E8D462984F71.jpeg
    19 KB · Visninger: 68
Her er de to andre 4 og 8 år.

Dere som har IKM snart. Noen symptomer...?
Lite symptomer, men lett å tolke alt som teikn på graviditet...
Hadde murringer/smerter i korsrygg og hofter på måndag, og får lettere vondt i halebeinet enn eg pleier. (Halebeinet fekk ein trøkk under fødsel nr 2 så får lett vondt av å sitte på hard underlag) Kan være tidlige teikn på graviditet eller kan være PMS. Har testa ein gong allereie, alt for tidlig så den var heilt blena kvit. Venter til nærare ikm i neste veke med å teste meir. Men om eg får fleire symptom blir det nok vanskelig å vente...

Jeg har alltid ønsket en STOR familie, men de to kom så tett og ikke planlagt, så da gikk spiralen inn 5 uker etter siste fødsel. Vi var ganske tidlig ute og det er først nå mine venner har begynt å planlegge. Men har alltid følt at jeg mangler en.

Hei!:hello
Så koselig at flere vil være med i tråden. Alle er velkomne, selvfølgelig! :hello2 Fikk ikke til å endre navn på tråden, tips anyone?

Jeg har vært borte en liten stund. Var så innmari sliten etter praksis.. Blir deilig å bare fokusere på bachelor etter påska. Jeg har vært så sliten at vi ikke fikk lagt inn noen aksjer på eggløsningsdagen...iallefall ikke den dagen vi troooor er eggløsning. Er vi heldige var eggløsning tidligere, noe jeg mistenker på grunn av endret utflod. Har dere noen erfaring med dette? Tok ut spiralen for 2 mnd sider, så jeg vet jo ikke om det er regelmessig eller ei.

Nå har jeg og ungene tatt påskeferie. Det er så deilig å være hjemme med familien. :Heartred ..Mannen er hjemme med hjemmekontor.
Selv om jeg snart er ferdig utdannet sykepleier merker jeg at jeg skal være mye mer hjemme med barna og roe ned hverdagen litt..

Ser flere har tanker om nr 4 etter nr 3. :happy090 Vi har allerede begynt å snakke om nr 4...Nesten så jeg håper på tvillinger..!

Begynte å spotte i går. Da viste jeg løpet var kjørt. Merkelig fir sa mister jeg og alle symptomer.. uff blir sliten og lei. Mister motet . Måtte ikke engang prøve med de to andre :bored: de bare satt. Er jo ny mann da og vi er litt eldre . Mister håpet om vi klarer det i det hele tatt. Nå skal det være sagt at vi kun hadde oss en gang da. Etter positiv el test. Har prata litt med mannen nå. Han ser jo at jeg blir så lei meg :(

At vi går litt mer inn for prøvingen. Ellers gidder jeg ikke:singing: sånn halveis opplegg blir hode og kropp bare sliten av. Tror vi må ta en liten gjennomgang av " blomsten og bien " føler ikke menn alltid skjønner seg på opplegget. Ikke min hverfall :shifty:

Begynte å spotte i går. Da viste jeg løpet var kjørt. Merkelig fir sa mister jeg og alle symptomer.. uff blir sliten og lei. Mister motet . Måtte ikke engang prøve med de to andre :bored: de bare satt. Er jo ny mann da og vi er litt eldre . Mister håpet om vi klarer det i det hele tatt. Nå skal det være sagt at vi kun hadde oss en gang da. Etter positiv el test. Har prata litt med mannen nå. Han ser jo at jeg blir så lei meg :(

At vi går litt mer inn for prøvingen. Ellers gidder jeg ikke:singing: sånn halveis opplegg blir hode og kropp bare sliten av. Tror vi må ta en liten gjennomgang av " blomsten og bien " føler ikke menn alltid skjønner seg på opplegget. Ikke min hverfall :shifty:
Jeg svarte deg i ikm-gruppa. Helt enig med deg ♥️ Det er kjempebra at han ser deg :love2

7 dpo. Fryser og bobler/murrer/stikker fælt. Det gjør direkte VONDT! Støl i rumpa, på en måte. Minner litt om bekkenløsning. Tisser hver time ca. Oppe om natta. Hva skjer, lissom?! :sick009

Hopp på charten i dag. Har sett på andre charter at det ofte er et temp-hopp ca 7/8 dpo.

Dette er SPENNENDE!

Ca 10 dpo på meg. Her er det stikking i puppene, ømme hofter/halebein og kaffi smaker dårligere enn vanlig. Det siste har eg ikkje merka sidan sist eg var gravid, så er ganske spent. Klarte ikkje dy meg frå å teste i dag, men var ikkje antydning til strek. Har ikkje så mange tester liggande så nå må eg prøve å vente til IKM.

7 dpo. Fryser og bobler/murrer/stikker fælt. Det gjør direkte VONDT! Støl i rumpa, på en måte. Minner litt om bekkenløsning. Tisser hver time ca. Oppe om natta. Hva skjer, lissom?! :sick009

Hopp på charten i dag. Har sett på andre charter at det ofte er et temp-hopp ca 7/8 dpo.

Dette er SPENNENDE!
Har du tenkt på når du skal teste første gang? :D
Jeg misunner de som klarer å vente til IKM. Jeg hadde positiv test 8 dpo med andremann.
Førstemann ble vi "overrasket" over og tok ikke test før i uke 7 fordi vi ikke hadde forventet at det skulle gå så fort.

Ca 10 dpo på meg. Her er det stikking i puppene, ømme hofter/halebein og kaffi smaker dårligere enn vanlig. Det siste har eg ikkje merka sidan sist eg var gravid, så er ganske spent. Klarte ikkje dy meg frå å teste i dag, men var ikkje antydning til strek. Har ikkje så mange tester liggande så nå må eg prøve å vente til IKM.
Håper det er en liten spire der :cat:

Back
Topp