Prøve på nummer 2.

Utstyrsoversikt

Kjøpte bilstolpose etter tilbud på babybanden i går. Ville ha grønn men var tomt gitt.


0037215_easygrow-lite-cs-2018-pink.jpeg


Titta litt på vår/høstpose, men tror egentlig ikke det er nødvendig. Kan vel bare bruke lammeskinn og dyne? Har voksiposer til når det blir kaldere.

Har:
  • Vogn (bare litt usikker på hvor bagdelen er, mulig jeg må kjøpe det brukt)
  • Reisetrille med bag
  • Klær i hauger og spann i str 50 og 56
  • Babynest
  • Bedside crib
  • Bæresjal og bæresele
  • Voksipose
  • Bilstol
  • Smokker
  • Newbornseat til tripptrappstolen (kjøpe brukt)
  • Dyner (arver av svigersøs)
  • Lammeskinn
  • Stellematte (arver av venninne)
  • Badebalje (arver av venninne)
  • Base til bilstol
  • Vugge til stua
Trenger:

  • Trekk til vippestol
  • Brystpumpe (kanskje)
  • Bleier
  • Purelan
  • Ammeinnlegg (vurderer å strikke)
  • Sengetøy
  • Kluter
  • Div vaske- og smøreremedier
  • Flasker
  • Babyteppe (strikker på saken)
  • Tørketrommel
  • Nytt bad
  • Stellekrok
 
Last edited:
30+3

Uæææh. Akkurat 10 uker til termin.

I dag har jeg fått kjøpt base til bilstolen (på tilbud-woho) og vugge til stua, til en billig penge. Må ha madrass også da, så blir litt mer kostnader der.

Kollegaen min ble lagt inn for indusering i går, så jeg følger spent med. Har ikke skjedd noe foreløpig. Ballongen har falt ut, men ingen tegn til at noe er på gang. Hun skulle straks begynne med modningspiller.

Blir så kos med en liten babygutt å besøke om noen dager. :love7

På jobb er det rett og slett helt jævlig om dagen. To effektive kollegaer som er borte (en som skal føde og en som har fått ny jobb). Ufattelig mange nye folk på opplæring, en ny beboer som krever en enorm opprydningsjobb med tjenester og medisiner og rutiner og alt mulig, utrolig lite samarbeidsvillige fastleger, en sjef som er overstressa, men ikke tilstede så mye som vi trenger, pga en haug av andre oppgaver. Så ja.. Alt faller jo på oss "ansvarsvakter" som skal organisere alt dette. Takk for flinke helsefagarbeidere og assistenter som gjør jobben sin, mens vi ordner kaoset. :notworthy Her om dagen etter dagvakt gråt jeg hele veien hjem, kjefta på mannen og gikk og la meg. Sov til 19.30.:p

Det et virkelig den rette tiden for å tre inn i tredje trimester og få tilbake kvalme og trøtthet og what not altså. :wtf Men jeg elsker det da (hektisk jobb altså, ikke å ha vondt i kroppen, være tung i rumpa, våkne av halsbrannanfall midt på natten, tisse 19 dager i timen, være kvalm osv). Hadde ikke klart å gå hjemme i 10 uker nå, uansett. Holder nok ut til siste stopp, som er 7. Juni. Håper bare det roer seg litt snart, sånn at jeg kan rydde opp i alt jeg har ansvaret for. Ønsker ikke at å overlate et kaos til hun som skal gå i min stilling i ett år. Hun er jo nyutdannet i tillegg så føler alt må være på stell.

Har forresten kommet inn på masterutdanning i allmennsykepleie, og har fått utsatt starten til neste høst. Det blir spennende! Gleder meg!

Så ja, det går i ett. Har heldigvis noen dager fri innimellom så jeg får hentet meg inn. Baby har det topp og det er det viktigste.
 
Gravvisoppdatering

Uke: 30+3

Termin: 28. Juni

Vektoppgang: går fortsatt sakte men sikkert opp. Ligger vel rundt +14 nå. Blir alt for mye karbohydrater, spesielt nå i påsken. Skal skjerpe meg til uka.

Mage: har ingen nye bilder, men vokser seg til.

Liv i magen: noen dager veldig aktiv, noen dager stille og rolig. Ligger med hodet ned og rumpa opp, men litt på skjeve innimellom. Storesøster lå helt likt.

Jobb: fortsatt i full jobb.

Plager: som nevnt i forrige innlegg. Begynner å merke det, men det går greit. Ingenting med bekkenet. Kommer vel snart litt symfyseløsning, som sist.

Tanker om fødsel: gleder meg til å komme igang!

Tanker om permisjon: same old. Blir fint, men blir nok gradert de siste månedene.
 
Jaa, tiden flyr. Tenker på deg oppi det. Er det litt vanskelig, eller går det greit?

God påske til deg også. :Heartred

Takk som spør :) Det er vel det som er det "grusomme" med livet: livet går videre og så lenge man fyller livet med andre "oppdrag", "meninger", "innhold" etc... Skal ikke lyve og si at det av og til stikker eller slikt, men...
 
Takk som spør :) Det er vel det som er det "grusomme" med livet: livet går videre og så lenge man fyller livet med andre "oppdrag", "meninger", "innhold" etc... Skal ikke lyve og si at det av og til stikker eller slikt, men...

Vet hvordan det er. Skulle jo hatt termin rundt den tiden jeg ble gravid på ny. Det var sykt lange ni måneder før jeg ble gravid igjen. Også skulle jeg jo hatt termin nå om få uker, men det går jo greit, siden det bare ble forskjøvet med 6-7 uker. :) Det er heldigvis sånn at når det klaffer igjen så glemmer man litt den ventetiden. Selv om man kanskje bekymrer seg litt mer.
 
Gravvisoppdatering

Uke: 34+0

Termin: 28. Juni

Vektoppgang: ikke gått opp noe særlig siden påske.

Mage: ingen nye bilder.

Liv i magen: fortsatt noen dager veldig aktiv, noen dager stille og rolig. Fortsatt med hodet ned og rumpa opp. Virker som at hun har lagt seg godt ned nå de siste dagene. Kjenner mer press nedi der, litt verk i symfysen og hun er roligere.

Jobb: fortsatt i full jobb. 23 dager igjen til perm. Litt tilrettelegging, men gjør fortsatt det meste jeg pleier gjøre.

Plager: ikke så mye. Halsbrannen er blitt litt bedre. Er stiv i kroppen. Men sover godt. Må tisse konstant når jeg står, men går bra når jeg sitter. Verste er at jeg er blitt så sykt slepphendt. Mister søren meg alt på gulvet. Er ikke så digg å plukke ting opp heller, men får det til. Også har jeg vondt i rygg og ribbein på høyre side. Helt sykt vondt innimellom, spesielt når jeg er på jobb. Menmen. Overlever!

Mye menssmerter på kvelden forresten. Kommer litt i tak.

Tanker om fødsel: gleder meg ikke lenger, men gruer meg ikke heller. Går som det går og skjer når det skjer.

Tanker om permisjon: når folk på jobb oppfører seg så gruer jeg meg til å ikke jobbe. Når sjefen tar seg to dager fri uten å ha ordnet noe av det han burde ordne gleder jeg meg.
 
Har:
  • Vogn
  • Reisetrille med bag
  • Klær i hauger og spann i str 50 og 56
  • Babynest
  • Bedside crib
  • Bæresjal og bæresele
  • Voksipose
  • Bilstol
  • Smokker
  • Newbornseat til tripptrappstolen
  • Dyner (arver av svigersøs)
  • Lammeskinn
  • Stellematte (arver av venninne)
  • Badebalje (arver av venninne)
  • Base til bilstol
  • Vugge til stua
  • Brystpumpe
  • Purelan
  • Ammeinnlegg
Trenger:

  • Trekk til vippestol
  • Bleier
  • Sengetøy
  • Kluter
  • Div vaske- og smøreremedier
  • Flasker
  • Babyteppe (strikker på saken)
  • Tørketrommel
  • Nytt bad
  • Stellekrok
 
Last edited:
Har:
  • Vogn
  • Reisetrille med bag
  • Klær i hauger og spann i str 50 og 56
  • Babynest
  • Bedside crib
  • Bæresjal og bæresele
  • Voksipose
  • Bilstol
  • Smokker
  • Newbornseat til tripptrappstolen
  • Dyner (arver av svigersøs)
  • Lammeskinn
  • Stellematte (arver av venninne)
  • Badebalje (arver av venninne)
  • Base til bilstol
  • Vugge til stua
  • Brystpumpe
  • Purelan
  • Ammeinnlegg
  • Trekk til vippestol
  • Myggnetting
  • Parasoll til vogn
  • Flasker
  • Babyteppe
  • Kluter
Trenger:
  • Bleier
  • Sengetøy
  • Div vaske- og smøreremedier
  • Tørketrommel
  • Nytt bad
  • Stellekrok
 
Last edited:
Gravvisoppdatering

Uke: 37+6

Termin: 28. Juni

Vektoppgang: 18 kg

Mage:

IMG_20190530_094209.jpg



Liv i magen: stille og rolig om dagen. Litt hver dag. Mye bein borti ribbeina mine. Litt hikking. Men ja. Stille og rolig.

Leie: ligger med hodet godt ned, med ryggen mot venstre. Satser på at denne ikke blir stjernekikker, sånn som søstra var. Ryggen mot venstre er jo et godt tegn der.

Jobb: hatt permisjon i tre dager. Drømt en gang at jeg var innom jobb, der var det kaos, så jeg begynte å jobbe igjen med en gang. :p

Planer før fødsel: strikke, sommeravslutning for klassen til lillemor, sommerlunch på jobb, ha bursdag, en tur på IKEA.

Forberedelser: her et det ikke stort som er klart. Ikke pakka fødebag eller noen ting. Må få vasket tøy til den lille. Vogna står pakket inn. Bedside crib'n står pakket inn.. Bilsetet står innpakket. Har ikke sengetøy. Oiameg. Føler jo fortsatt at jeg har mer enn nok tid.

Plager: ikke så mye. Stiv og støl på morgenen. Tung og treg. Halsbrann-check. Vondt i ribbeina til tider. Men noen dager ingenting. Jeg er heldig. Sover godt og er i helt grei form.

Tanker om fødsel: er så klar jeg kan få blitt. Har null forventninger om at det skal skje noe før tidligst termin. Har jo hele tiden spådd at jeg skal føde på termindato, så. Spennende!
 
Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din fra start til slutt. Du skriver så morsomt og ærlig.

Håper du har født nå, og at det har gått fint.

Lykke til fremover ❤️
 
Lille Dahlia kom til verden i 19-tiden 30. juni. En dag over termin. Fødselen var grusom. Skikkelig nedtur, for jeg gleda meg jo, siden den første fødselen var så fin. Er utrolig glad jeg aldri skal igjennom det igjen, for da hadde jeg nok hatt endel fødselsangst. Det skjedde liksom ikke noe spesielt, bare en følelse av total mangel på mestring og kontroll, som jeg tydeligvis ikke takler så bra. Hadde ingen smertelindring, noe jeg angrer ekstremt mye på. Men hadde ikke det med første heller, uten at den opplevelsen var like drit.
Men jenta er nydelig. :love7

Hun var stor og fin, 4280 gram og 53 cm lang. 600 gram større enn storesøster var.

Hun sover masse, spiser, og har arvet min familie sin utålmodighet, så alt skal skje i et forrykende tempo.

Storesøstra, som frem til fødselen grua seg veldig til baby skulle komme, er utrolig flink og har så mye kjærlighet for lillesøster. Passer på hele tiden, og lillesøs slapper veldig av hos storesøster.

Det er ikke bare fryd og gammen. Hun har utfordret oss på omgang, men hadde ikke regna med noe annet, har jo vært enebarn i nesten 10 år. Men det har gått mye bedre enn fryktet.

Snapchat-205397034.jpg
 
Last edited:
Gratulerer ❤️ Skjønn baby ❤️ Kjipt at fødselen ble så tøff. Men bra det går bra nå, på tross av søskensjalusi.

Datteren min var to år da sønnen min ble født. Nå er de 5 og 7. Eldste viser fortsatt tegn på sjalusi når det gjelder min oppmerksomhet rettet mot de to. Så det er kanskje bare sånn det vil være. Samtidig elsker hun broren, og de har veldig mye glede av hverandre. Så det er heldigvis kun oss det går utover.

Håper tiden fremover blir fin ❤️ Klem til deg
 
Lille Dahlia kom til verden i 19-tiden 30. juni. En dag over termin. Fødselen var grusom. Skikkelig nedtur, for jeg gleda meg jo, siden den første fødselen var så fin. Er utrolig glad jeg aldri skal igjennom det igjen, for da hadde jeg nok hatt endel fødselsangst. Det skjedde liksom ikke noe spesielt, bare en følelse av total mangel på mestring og kontroll, som jeg tydeligvis ikke takler så bra. Hadde ingen smertelindring, noe jeg angrer ekstremt mye på. Men hadde ikke det med første heller, uten at den opplevelsen var like drit.
Men jenta er nydelig. :love7

Hun var stor og fin, 4280 gram og 53 cm lang. 600 gram større enn storesøster var.

Hun sover masse, spiser, og har arvet min familie sin utålmodighet, så alt skal skje i et forrykende tempo.

Storesøstra, som frem til fødselen grua seg veldig til baby skulle komme, er utrolig flink og har så mye kjærlighet for lillesøster. Passer på hele tiden, og lillesøs slapper veldig av hos storesøster.

Det er ikke bare fryd og gammen. Hun har utfordret oss på omgang, men hadde ikke regna med noe annet, har jo vært enebarn i nesten 10 år. Men det har gått mye bedre enn fryktet.

Vis vedlegget 303412

Gratulerer så mye med lillesøster ❤️

Leit å høre at fødselen ble en dårlig opplevelse, men det er heldigvis over og forbi nå, og dere kan fokusere på tiden framover med de to nydelige barna dine :)

Er nok ikke lett, som du sier, å gå fra å ha vært enebarn så lenge og så skal man dele mamma og pappa. Men godt å høre at hun har så mye omsorg og kjærlighet for søstra si.
Man skal vel på en måte være glad for, om man kan si det slik, at hun bare tar det ut over dere og ikke utover lillesøster.

Håper ting fortsetter å gå veien og at storesøster gir dere litt "slack" etterhvert :Heartred
 
Back
Topp