Prøve på nummer 2.

10+6

Fri i dag og helt usaklig kvalm. Må si jeg er smålei av det! Men går vel snart litt over..

Beste er at mannen måtte komme hjem i dag, pga kvalme og spy, og da ligger han i senga hele dagen. Stakars han liksom. Sånn har jeg hatt det i syv uker bare. :p En niåring krever heldigvis ikke så mye hjelp, så det går bra. Blir bare så sliten av den kvalmen og orker ikke så mye mas og styr.
 
11+4

Tror kvalmen har gått litt over. *bank i bordet*. Tredje dagen nesten uten nå. Er småuggen, men ikke sånn utslått kvalm liksom.

Skal på TUL 19. desember. Da er jeg 13+1. Spent på om det er noe der inne.
 
Oiameg, dagen før den store dagen. 11+6 i dag.

Ultralyd om 8 dager. Er så spent på om det er noe der jeg altså. Er jo ikke noe som tilsier at det ikke skal være det.

Husker da jeg var gravid med lillemor så lurte jeg ikke på det. Gikk helt greit å vente på OUL. Hadde jo ingen symptomer den gangen. Bare litt halsbrann.

Jaja, kvalmen har stort sett gitt seg. Hadde et par kvalme timer her i ettermiddag, men det gikk over.
 
Milepæler

:love2IKM - 16.10

:love25+0 grensa for kjemisk
:love2 Få 3+ på clear blue digital
:love26+0 (begynte å blø sist) - 30.10
:love26+6 (mista sist) - 5.11
:love28+3 (foster døde når MA) - 16.11

:love210+4 (MA starta) - 01.12
:love212+0 risiko for spontanabort avtar - 11.12
:love22. trimester - 20.12
 
Last edited:
Ultralyd i morgen. Har liksom ikke lyst. Ikke lyst på dårlige nyheter rett før jul og ikke lyst til å bruke 1000 kroner på noe jeg får gratis om noen få uker.

Skal til legen på fredag. Hvis jeg oppgir menstermin så får jeg vel OUL om ikke lange stunden også..
 
.... Sa ho og rebestilte timen. Kom på at jeg ikke kan fortelle lillemor på julaften uten å vite at det faktisk er noe der.
 
Alt så bra ut med den lille:Heartred Gynekologen så på skjermen sin først også sa hun: "Nå kan du tørre å se på skjermen" . Så sa hun: "Her ligger det en og spreller." "Ja, fint det, men slår hjertet, tenkte jeg.". Skikkelig rasjonell. :wacky:

H*n lå og veivet noe veldig med den ene armen sin. Har sikkert like mye meninger som mora si. :p Det var utrolig koselig, gynekologen ble også så glad. Var hun jeg var hos da jeg mistet sist.

Det var gøy og en utrolig stor lettelse. Terminen stemte på en prikk også.

Endelig vår tur!
 
Last edited:
Milepæler

:love2IKM - 16.10

:love25+0 grensa for kjemisk
:love2 Få 3+ på clear blue digital
:love26+0 (begynte å blø sist) - 30.10
:love26+6 (mista sist) - 5.11
:love28+3 (foster døde når MA) - 16.11

:love210+4 (MA starta) - 01.12
:love212+0 risiko for spontanabort avtar - 11.12
:love22. trimester - 20.12
:love2
19+1 OUL
 
Last edited:
14+5

Nå går tiden fort altså! Litt deilig, samtidig trenger den ikke gå alt for fort.

Har ikke hatt noe særlig fri i jula, men det er koselig å jobbe høytidene, så det gjør ingenting. Neste år blir det jo fri heeeeleee jula.

Lillemor fikk nyheten på julaften. Angrer litt på at vi ventet til det, for føler vi ødela julaften litt for henne. Hun ble først veldig glad, så begynte tankene å rulle inn. Måtte være litt alene for å fordøye. Det gikk mye på at vi ikke kom til å være glad i henne lenger osv. Helt naturlig, tenker jeg, og absolutt en av bakdelene med å ha vært enebarn i 9 år. Lot det være opp til henne om hun ville fortelle til besteforeldrene, men det ville hun ikke, for da ble det bare prat om det.

Men hun fortalte det likevel da. Både til morforeldre på julaften og farforelde på nyttårsaften. Og nå gleder hun seg. :) Har vel vendt seg til tanken. Har ei bok hvor hun skriver ned sine navneforslag (fantasinavn. :p). Det blir nok bra. Var forberedt på reaksjonen, og føler vi takla det bra.
 
Hvordan går det med deg? ❤️
 
Hvordan går det med deg? ❤️

Her går det bra, takk som spør. :D

Hvordan går det med deg?

Nå er jeg 17+4. Kjenner litt liv, men det er ikke sånn veldig mye.

Magen ser sånn ut

IMG_20190117_140814.jpg


80% fett og 20% babymage. Har jo bakovervendt livmor, så tok lang tid før det ble noe snev av mage, men kommer vel fremover nå da. :)

Har OUL 30.01.

Må ta glukosebelastning på mandag.

Må sjekke blodtrykket på onsdag, siden det var så høyt da jeg var hos legen på 1. Kontroll. Var bare hvitfrakkangst, for har målt blodtrykket mange ganger siden da, og det er helt fint. Men han tok det jo veldig seriøst da.

Har handlet inn litt greier.

Kjøpt bæresæle

Screenshot_20181228-193450.jpg


Også har jeg kjøpt vogn. Vi har en god gammel Simovogn fra storesøs og den er jeg fornøyd med, så skal ikke kjøpe "hovedvogn". Den fungerer utmerket til trilleturer på vei, i skog og mark, til soving i barnehage osv. Men den er stor og klumpete å ha med på kjøpesenter og sånt, så kjøpte Babyzen yoyo+ til å bruke til det. Den kan jo også brukes som reisetrille etterhvert, så da slipper vi å kjøpe det. Kjøpte pakken med bilsete. Med svart understell da.

Screenshot_20190119_124510_com.android.chrome.jpg



Bilsetet kan settes på understellet.

Kjøpte også bag.

Screenshot_20190119_124654_com.android.chrome.jpg

Har egentlig ikke planer om å kjøpe så mye mer. Eneste jeg har planer om er Newborn-sete til tripptrappstolen og litt klær.

Tar det etterhvert. :)
 
18+4

Begynt å strikke på teppe til baby. Begynte for hundre år siden, rett etter at jeg mistet den siste gangen, men har tatt det frem og tenkte sette inn en liten innspurt.

Snapchat-649915540.jpg


Tar 9000 år altså. Hater vrangmasker og her er det "noen" forråsidetsånn.

Men jeg skal strikke litt annet innimellom, må bare vente til etter OUL med å begynne. Bare fire dager igjen. :)
 
Det blir ei søt (regner jeg med:p) litta frøken. :)

IMG_20190130_141402.jpg


Eggløsningstermin stemte på en prikk, så 28. juni består som termindato.

Morkaken ligger godt planta foran, så blir ikke så mye action på sparkefronten denne gangen heller. Har jo ikke opplevd noe annet enn å ha den foran, så gjør ingenting.
 
Gravvisoppdatering

Uke: 21+4

Termin: 28. Juni

Vektoppgang: gikk opp grisefort de første tre mnd. Men nå har det bremsa kraftig ned. Ca 9 kg hittil.

Mage: ikke stort gitt. Ser den er litt større når jeg ligger på ryggen. Kom rundt uke 25 med storesøster, men er nok litt tidligere ute nå.

IMG_20190210_200515.jpg


Liv i magen: noen stille dager i ny og ne, men brått masse liv. Har jo morkaka foran, men kjenner bevegelser både over og under den. Kjenner mye innvendig og bak mot ryggen. Stikker i blæra i perioder.

Far har kjent bevegelse en gang og så hikking i går:love7

Plager: stortsett ingenting. Det eneste er at jeg kjenner det i ryggen når jeg våkner på morgenen. Bør nok passe på å ikke ligge for mye. Og burde absolutt gå litt (les: MYE) mer tur. Også halsbrann da, men den holdes i sjakk med Novaluzid.

Merker nesten ikke at jeg er gravid på dette punktet.

Jobb: jobber fullt. Stresser litt med at de nå bare teller de tre siste mnd før perm når det gjelder utbetaling i FP. Har jo 87% stilling og skal økes til 100% før sommeren. Men må jobbe så mye ekstra jeg kan de neste tre mnd, for å ikke tape masse penger.

Jeg tar ut litt feriedager nå og da, for jeg slet litt med å slutte 23 og begynne 08. Men er mye mer opplagt nå i denne perioden, så tenker at det går bra en stund. Har fritak fra beboer som er mest ivrig på å angripe personale og ber om hjelp i situasjoner hvor jeg vet at andre beboere, som vanligvis ikke går etter personalet, kan gjøre det. Kollegaene mine er veldig hjelpsomme, så det går helt fint.

Sjefen min er ganske grei sånn at når jeg tar ut feriedager så får jeg ekstravakter isteden, og det er jo rett og slett veldig lønnsomt. Får jo da fastlønn OG for ekstravakter. Sliter jo ikke med å jobbe, bare når hviletiden blir for kort.

Går nok over til mer kveldsvakt er etterhvert.

Tanker om permisjon: vet ikke helt jeg.. Jeg er jo egentlig "heldig", for mannen er i prosess for å søke uføretrygd og har 0 i inntekt, så jeg får jo all permisjonen. Men vet ikke jeg.. (er forresten ikke noe annet positivt med kun en inntekt i familien. :p Sykt stress. Men vet jo at det ordner seg etterhvert.)

Gleder meg ikke til å være hjemme i nesten et år. Mulig jeg graderer det de siste mnd. Og tar ut feriedager før perm, isteden for å spare ferie til permisjonen.

Don't get me wrong, gleder meg til å ha masse tid med lillemor, men så mye av min identitet, min selvfølelse, min livsglede ligger i å jobbe. Jeg elsker å jobbe, elsker å utfordres, elsker å ha det litt hektisk.

Og mannen min skal jo være hjemme på fulltid. Han er minst like god på å være omsorgsgiver som jeg er. Vil si han er enda bedre på omsorgsbiten, men særlig strukturert er han ikke, så jeg må jo regissere og legge tilrette. :p Høres nok kjent ut for de fleste.

Må jo se hvordan det går med amming og sånt, så tar det litt som det kommer og føler på hva som føles riktig underveis.

Har søkt på masterutdannelse og håper jeg kommer inn og kan begynne neste høst. :)

Tanker om fødsel: gleder meg faktisk mer og mer. Det var jo en helt rå opplevelse sist og håper den blir like fin denne gangen.


Ble mye detta, men er mye tanker. Det er jo ganske tabu å ikke ønske å være mest mulig hjemme med barn, når man er mor. Men jeg valgte den mannen jeg valgte mye fordi at jeg visste at han ville bli en fantastisk far. Og det er han virkelig. Han er balansert, rolig, ser barn på en måte jeg ikke helt får til, fordi at jeg er litt sånn "suck it up, livet er hardt, move on" liksom.

Vi balanserer hverandre ganske bra da. Er utrolig glad for at han er far til mine barn og at han kan være hjemme med dem.:) Jenter trenger virkelig en sterk og stabil farsfigur i livet sitt.
 
Last edited:
Gratulerer med ei lita tulle i magen og en flott babymagen ❤️
Godt å lese at alt står bra til med deg og lille.
Mye fint dere har fått kjøpt :)
Herlig med litt strikkeprosjekt mens man venter på at lille skal komme, kommer til å bli et nydelig babyteppe :happy:
 
Gravvisoppdatering

Uke: 26+6

Termin: 28. Juni

Vektoppgang: gikk opp grisefort de første tre mnd. Men nå har det bremsa kraftig ned. Litt usikker akkurat nå, men gått opp rundt 11-12 kg.

Mage: poppa helt plutselig forrige fredag

IMG_20190315_173022.jpg


Liv i magen: er nok rolig i forhold til "normalen" men stortsett litt hver dag. Mye langt nede og mye over navlen.

Jobb: fortsatt i full jobb. Fungerer bra, så fortsetter med det en stund. Fortsatt kapasitet til å ta ekstravakter.

Plager: ikke så mange, sånn i hverdagen. Halsbrannhelvetet er det eneste, men synes det har roet seg litt også. Ellers så er det jo tyngre. Men ikke noe krise ennå. :)

Tanker om fødsel: veksler mellom gru og gled. Gleder meg til å komme igang. :) Gruer meg mer til barseltiden enn til fødselen.

Tanker om permisjon: samme som sist. Gleder meg, men gruer meg litt også. Tenker fortsatt at det muligens blir gradert mot slutten. :)
 
Back
Topp