Prøve på nummer 2.

Mamma09og19

Gift med forumet
Junibarna 2019
Jaa, får bevege meg inn her da.

Jeg er 32 år gammel og har fra før ett barn, ei jente på åtte år. Er gift med faren hennes og nå ønsker vi alle at hun skal få et søsken.

Begynte egentlig å prøve for lenge siden, men har tatt noen pauser her og der. Begynte ordentlig å gå inn for det for 10 måneder siden.

Tok 7 PP å bli gravid. Eller tok kanskje bare seks, ble gravid i PP7. Mista så i uke 11. (10+4 i følge min utregning, 10+6 ifølge menstermin). Fosteret døde 8+3. Tror at kroppen har ordnet greit opp selv. Begynte med litt brun utflod på mandag, begynte å blø friskt blod natt til tirsdag, var hos gynekolog på tirsdag, som ikke fant noe liv, blødde kraftig og hadde j**** vondt på tirsdagskveld/natt, onsdag og torsdag har jeg blødd moderat og nå er det bare brun spotting igjen.

Har egentlig tenkt mye i etterkant at jeg ikke vil prøve mer. Vi var jo igjennom en prosess for å finne ut av om vi ønsket å begynne på nytt med baby nå. Hun vi har er jo selvstendig, veldig mye med venninner osv. Men vi kom jo da frem til at vi ønsket en til. Jeg egentlig først også ble mannen med på det etterhvert.

Aborten kom som lyn fra klar himmel på meg.. Jeg vet jo at det kan skje, men det gikk jo så bra sist, så det falt meg rett og slett ikke inn at det kunne skje. Naivt, men.. Det skjedde nå en gang og jeg håper virkelig ikke det skjer igjen. Alle sier det ikke er noe større sannsynlighet at det skjer igjen. Men jeg er sykepleier og jeg er (kanskje litt for) realist, og skjønner jo at det like godt kan skje igjen. Det kan jo hende at det er noe galt med en av oss nå. Det er tross alt 9 år siden jeg ble gravid sist. Da var jeg 23.. Litt forskjell på fysikken når man er 23 og når man er 32 liksom.

Utfordringen min er at jeg er overvektig. Har samme vekt nå, som når jeg ble gravid med eldstemann, men har veid rundt 20 kg mindre. Noe jeg burde prøve å nå igjen. Jeg vet ikke om det har noe å si, syklusen min er som ei bittelitt ustabil klokke, men lengde på 27-29 dager, gjennomsnitt 28. Ca en gang i året har jeg en litt lengre syklusperiode som da kan være fra 30-45 dager, men dette skjer altså maks en gang i året. Ganske stabil og forutsigbar da. Så sliter ikke med manglende eggløsning eller noe sånt.

Men mange år med overvekt kan jo ha slitt litt på insulinfølsomheten. Merker ikke noe til det, men tenkte jeg skulle sjekke dette over nyttår. Venter på ny lege (min er koko), håper det går i boks snart, er nummer 1 på venteliste.

Dette ble langt, men sånn kan det gå.:)
 
Tok en el-test i går. Den ga middels utslag.

2wrgtc0.jpg

Muligens litt mørkere teststrek enn den normalt ville hatt så tidlig i syklusen. Tok den for å se om hcget påvirket den såpass at den ville gi positivt utslag. Er bare på cd3 eller 4 nå og aner jo ikke hvordan denne syklusen vil se ut. Har vel fortsatt mye hcg i systemet, og da kan det kanskje ta litt tid å få EL?

Venter på graviditetstester fra billige tester, så får jeg sjekket hvordan det ca ligger an med hcget om en ukes tid også.

Vet ikke helt om det blir full el-testing og sånt denne syklusen. Gynekologen anbefalte å vente til en mens før vi prøvde igjen. Men vi bruker ikke prevensjon uansett. Vi får se litt etterhvert.:)
 
Slutta å blø sa jeg. Men det var nok bare midlertidig, for nå tok det seg opp. Må vel bare smøre seg med tålmodighet.
 
Startet på vektnedgangen i dag. Litt vanskelig i jula, men.. Satser på å holde vekta, så gå bare ned på nyåret. Har ikke veid meg siden før jeg ble gravid, så får veie meg i morgen.
 
Hmmm, ikke noe blod i dag, men har smerter som føles som luftsmerter.

Vekta var litt verre enn jeg trodde gitt☹. Men er bare en ting å gjøre med det.

Kommer til å ta en el-test i kveld, for å se hvordan det ligger an.

Ser mer fremover nå.:)
 
Dagens el-test ser slik ut

1z64yb.jpg


Sterkere enn den forrige. Til vanlig hadde vi nok prøvd å legge inn aksjer nå, men det er ikke aktuelt, så.:)
 
I dag føles det mye bedre, fysisk. I går føltes magen som et åpent sår. Kom noen småsamlinger av et eller annet i går. Så ut som en blanding av blod og hinne. Herlige greier.

Av alle ting så kjører vi til IKEA i dag. :woot: Kjører til Uddevalla. Litt billigere og mye bedre vei enn inn til Oslo. Ønsker meg selv lykke til med det.:p
 
Huff, mye folk på IKEA gitt.

Men i dag har jeg ikke blødd noe *bank i bordet*. Bare brun spotting. Kanskje det er ferdig, så kan livet gå vidre uten daglige påminnelser.
 
Da var det ny uke. Skal tilbake på jobb i dag. Blir i grunn greit.

Nå føles kroppen helt som før. Ingen spotting, ingen sår følelse i magen.

Mannen og jeg prata i går og vi la planen klar. Ingen sånn desperat prøving denne mnd. Ikke masse el-testing og styr. Bare slappe av. Så blir det heller sånn ordentlig prøving fra neste PP.
 
Virker faktisk som at kroppen er rimelig i rute og begynner å forberede EL. Kjenner syklusen min ganske inn og ut. Aner ikke når kroppen reagerte på aborten da. Begynte jo å blø for en uke siden nå, så er kanskje CD8 i dag. Har ikke peiling egentlig. Kan jo være hvor som helst og det kan jo ta hur lang tid som helst før det kommer i gang også.

I følge ting som kommer ut nå så virker det som at EL-slim i løpet av et par dager og positiv EL-test et par dager etter det igjen.

Skal jo liksom slappe av denne PP, men det er lettere sagt enn gjort, gitt!

Ble innkalt til sykehuset nå til torsdag. Er kanskje ikke nødvendig, siden det virker som at alt er OK, men kan jo like greit dra. Kanskje de kan ta en titt på om det ser greit ut og kanskje jeg kan stille et par spørsmål.
 
Cd9.
Begynner allerede å tulle med maten. Må bare gi meg altså. Vanskelig nå med masse kaker og konfekt og alt mulig overalt.
 
Lykke til videre :) Julen er kanskje ikke beste tiden til å legge om nei..
 
zl41g8.jpg


I dag fikk jeg fast smilefjes på clearblue med dobbel hormonindikator. Mistenker at den er litt misvisende, siden den både tester for LH og østrogen.

Billigstrimlen ble sånn nesten positiv, men ikke helt der enda.

nez0hd.jpg


Pleier ikke å få noe veldig sterk teststrek på dem. Og fargestoffet på testestrekene har vært veldig ujevnt på alle testene i pakken.

Skal jo liksom ikke prøve-prøve, men. MÅ følge med:p
 
Det gikk veldig bra, var bare litt blod igjen inni der. Men av en eller annen grunn var det veldig veldig trist.. Knakk helt sammen etterpå.

Masse gravide damer på poliklinikken. Til og med legen var gravid. Hun var veldig hyggelig da.. Var vel kanskje det som gjorde meg så trist.
 
Det gikk veldig bra, var bare litt blod igjen inni der. Men av en eller annen grunn var det veldig veldig trist.. Knakk helt sammen etterpå.

Masse gravide damer på poliklinikken. Til og med legen var gravid. Hun var veldig hyggelig da.. Var vel kanskje det som gjorde meg så trist.

Hadde samme opplevelse da jeg hadde kontroll to uker etter abort. Klem❤️❤️
 
Back
Topp