Poste billeder av dit barn på sosiale medier?

Delte bilder ved fødsel av begge, deler ikke andre bilder :) Jeg jobber også i en upopulær offentlig sektor :D

Du har like festlig jobb du og ja :wacky: hva gjør du for å skjerme barna om du blir utsatt for trusler på jobb?
 
Vi deler ikke bilder :) For oss er det viktig, men hva andre gjør er opp til de :)
 
Jeg har postet et bilde på min private facebook profil. På min private bruker på instagram poster jeg også en del. Jeg personlig liker ikke å dele bilder av lille sånn at alle kan se det. Jeg vil hvertfall ha en viss kontroll på hvem som har tilgang til å se bildene jeg legger ut.
 
Du har like festlig jobb du og ja :wacky: hva gjør du for å skjerme barna om du blir utsatt for trusler på jobb?
Min avdeling er ganske skjermet, og de som driver med saksbehandlingen er mer utsatt. Vi har rutiner på hvordan en skal takle trusler, og hva en skal gjøre hvis familie eventuelt blir utsatt, men det siste har aldri skjedd, heldigvis! Navnet mitt er aldri direkte involvert i den typen saker, bare tilknytning til kontoret, så jeg har ikke tatt noen spesielle hensyn selv. Hva med deg?
 
Deler ingen bilder av barna på sosiale medier, heller ikke babybilder. Er noen som er litt frustert av den grunn, men jeg vil ikke. :computer Null, niks og nada :hiding
 
Jeg legger ut noen bilder, Og andre legger ut mange flere av barna mine. Vi driver med en hobby som gjør at det blir lagt ut mange tusen bilder av den type aktivitet hver eneste sesong, både av folk vi kjenner, folk jeg ikke kjenner, journalister og besøkende. Så lenge bildene ikke er upassende er det helt greit. Eldste på 12 godkjenner det jeg legger ut av henne.
 
Min avdeling er ganske skjermet, og de som driver med saksbehandlingen er mer utsatt. Vi har rutiner på hvordan en skal takle trusler, og hva en skal gjøre hvis familie eventuelt blir utsatt, men det siste har aldri skjedd, heldigvis! Navnet mitt er aldri direkte involvert i den typen saker, bare tilknytning til kontoret, så jeg har ikke tatt noen spesielle hensyn selv. Hva med deg?
Vi snakker aldri om egne liv i jobbsammenheng, vi avslører ikke hvor vi bor, vi har helt hermetisk lukkete profiler på sosiale medier, og alle har rutiner for sine barn i barnehage/skole :) i de sakene hvor det er trusler blir feks barnehagen informert hos oss... i verste fall blir min familie satt under politibeskyttelse :) håper det aldri går dit da, men rutinene er jo der :)
 
Jeg deler mest på snapchat på en privat story kun de nærmeste ser. (Det er egentlig mest fordi jeg ikke føler for å «spamme» alle andre med babybilder).

Legger også ut litt på instagram. Jeg orker ikke å tenke på alt som kan skje. Og jeg tviler på at en fremtidig arbeidsgiver skulle finne barnebilder av dem og mene at det er er problem. Så ja. Fjortissen godkjenner bildene først da, og har gjort det i noen år. Og jeg har endret instagramkontoen min til privat etter hennes ønske.
 
Nei, det har vi aldri gjort. Barna våre har ingenting på sosiale medier å gjøre.
 
La ut bilde av gutten min da han ble født. Det er vel det eneste som er delt på Facebook. Ellers er det jo delt via messenger til familie som ikke bor så nærme og har mulighet til å se ham så ofte :)
 
Vi snakker aldri om egne liv i jobbsammenheng, vi avslører ikke hvor vi bor, vi har helt hermetisk lukkete profiler på sosiale medier, og alle har rutiner for sine barn i barnehage/skole :) i de sakene hvor det er trusler blir feks barnehagen informert hos oss... i verste fall blir min familie satt under politibeskyttelse :) håper det aldri går dit da, men rutinene er jo der :)
Tror din arbeidsplass er hakket mer upopulær enn min, gitt! Håper aldri det går så langt <3
 
Ja, det gjør jeg. Har veldig stengte profiler, og er selektiv på hvem som får følge meg.
 
Har begynt å spørre eldste etter at jeg var på et nettvett kurs i bhg å lærte at det var viktig å spørre :) Ganske så oppsiktsvekkende det kurset der altså. Så legger det ut veldig sjeldent. Men hun er ivrig på at jeg skal ta bilde av hun og sende til den og den på snap :D Minstemann er litt liten ennå så han nytter det ikke å spørre ennå. Merker som regel bildene mine også med navn :)
 
Er vel ingen som legger ut slike (eller lignende) bilder av barna sine?!? De jeg har sett i mitt nettverk er ordentlige, typ fotografbilder.

Tja, mange legger ut slike bilder på facebook. Morsomme "se på han da" med mat klint utover, halvnakne bilder etc... Selv om det bare er på en privat facebookprofil så har nå iallefall jeg mange forskjellige folk der og selv med "bare" 200 venner så er det 200 mennesker som har tilgang på det bildet. Tenk hvor mange 200 egentlig er.

Men "slike" bilder de ser vi da daglig f.eks ovenfor her? Kampanjen handler om flaue bilder, men også om bilder hvor barnet sitter i midten av masse objekter merket med reklame. At barn benyttes som inntektskilde for mor finnes mange eksempler på, særlig hos de som blir "ambassadører" for babykjeder. Hvis folk får nyss i at de kan få noe gratis, så slipper de alle prinsipper og poster disse bildene... Se på store bloggere som bruker barna i reklame for vortekrem og ekstra leksehjelp... Er det greit? Kampanjen er der for å stille spørsmål til om hvorvidt det er riktig å bruke barna slik. Eller de som poster bilder av barna på instagram under hashtag "barneklesmerke" også spør barneklesmerket om bildet kan deles til de 50,000 følgerene av kontoen til klesmerket. Er det ok? Noen ganger får ikke mor en gang noe inntekt av det.... Jeg synes det er viktig å stille kritiske spørsmål til det, dømmer ingen andre enn hun bloggern som brukte sønnen i vortekremreklame. For det var kynisk og stygt, synes jeg. Men selv om jeg ikke dømmer, synes jeg det er en viktig debatt å ta :)
 
Er vel ingen som legger ut slike (eller lignende) bilder av barna sine?!? De jeg har sett i mitt nettverk er ordentlige, typ fotografbilder.
Jeg må bare si at jeg har sett folk legge ut bilde av datteren i bare truse. Hun er vertfall begynt på skolen. Blir like sjokkert hver gang (ja, det har hendt flere ganger)..
 
Back
Topp