Poste billeder av dit barn på sosiale medier?

Ja, det er helt riktig. Men jeg synes allikevel man ikke er moden nok til å ta det valget. På samme måte som at barn i dag lærer om sex og kropp mye tidligere enn før, så betyr det ikke at de kan ha sex før de er 16 fordi samfunnet har sagt at da er de gammel nok til å forstå hva de gjør. Eller at man ikke kan stemme før man er 18 år. Selv om det ikke er nøyaktig det samme, så synes jeg det bygger på samme prinsippet: det hjelper ikke om de sier noe på basis av hva noen voksne har sagt til de (nettvett), før de har modnet i hodet forstår de ikke hva ting egentlig innebærer. Og det er for meg nøyaktig slik med fotos online.
Ok vi får bare være enige om å være uenige om når de skjønner det
 
Offentlig nei. Skjulte grupper og chat ja
 
Ja jeg legger ut helt vanlige hverdagsbilder av barna mine.
Kommer til å legge ut bilder av minsta når hun kommer også.
 
Er bevist på hva jeg deler og hvor jeg deler, men ser ikke noe stort problem i å dele noen få vilder med familie og venner i lukket profil, har feks delt et julebilde av meg og jenta fremfor juletreet. Men jeg synes ikke man skal legge ut noen bilder av andres barn da uten å spørre om tillatelse først, så jeg håper virkelig vi slipper å oppleve det noengang (Legger noe. Ut bildet av jenta mi uten å spørre om lov så blir jeg sint)
 
Har lagt ut noen få når jeg har skiftet profilbilde på Facebook. Og så har vi en skjult gruppe for nærmeste familie, men den blir ikke brukt lenger. Ellers går det av og til i snap.
 
Er bevist på hva jeg deler og hvor jeg deler, men ser ikke noe stort problem i å dele noen få vilder med familie og venner i lukket profil, har feks delt et julebilde av meg og jenta fremfor juletreet. Men jeg synes ikke man skal legge ut noen bilder av andres barn da uten å spørre om tillatelse først, så jeg håper virkelig vi slipper å oppleve det noengang (Legger noe. Ut bildet av jenta mi uten å spørre om lov så blir jeg sint)

Det er jo ikke lov at legge billeder ut/tage de av andre sine barn :)

Vet på skolen der hvor min kjærestes søn går, er det ikke lov med billeder/film, på kvelder hvor alle er samlet, sånn som juleavslutning pga. respekt for andre sine barn, du kan ta billede av dit eget barn, men ikke mens det står på scenen med andre barn, er jo nogle som lever i skjul også :)
 
Jeg legger ut en del på instagram, men har lukket profil og kun følgere jeg kjenner/vet hvem er. Jeg er også restriktiv med hvilken type bilder jeg legger ut, og har alltid i bakhodet at hun ikke skal synes bildene er flaue om 10 år.
 
Jeg legger ut en del på instagram, men har lukket profil og kun følgere jeg kjenner/vet hvem er. Jeg er også restriktiv med hvilken type bilder jeg legger ut, og har alltid i bakhodet at hun ikke skal synes bildene er flaue om 10 år.

Jeg gjør det på samme måte :)
Legger aldri ut lettkledd/bikini og slikt, eller når de er sinte, lei, trøtte, grisete osv osv. Kun glansbildene som deles :p
 
Denne passer inn her også :) Kampanje mot bilder av barn i sosiale medier, merk den store bredden i forskjellige bilder som det fokuseres på:

https://deinkindauchnicht.org/
Er vel ingen som legger ut slike (eller lignende) bilder av barna sine?!? De jeg har sett i mitt nettverk er ordentlige, typ fotografbilder.
 
Back
Topp