Poff, sier jeg nå

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Bdancer

Jeg gleder meg til bølgen er over jeg, for å se hvem som har rett[:D]


Me too, me too!!!

 
Ærlig talt.... Dette er ingen konkurranse!!!
Små, uskyldige BARN dør!!!!!!
 
Kaller dere det hysteri når det nå ligger flere barn som ikke er i risikogruppen og kjemper for livet sitt???
 
Ærlig talt! er jo ikke hysteri når det blir kalt pandemi!
 
Folk dør her! Og dere kaller det hysteri! OMG!
 
Ja folk dør. Og mange, mange færre enn i en vanlig influensa-sesong. Ja det er skremmende at forholdsvis friske dør, og at barn også blir rammet, men hadde dette ikke fått navnet SVINEinfluensa, så hadde vel media ikke brydd seg å opplyse om de 1000 som dør hver år som en eller annen følge av influensa.
 
Og de aller, aller fleste som nå har dødd av svineinfluensa har vært i risikogruppene.
 
Til og med Folkehelseinstiuttet har gått ut med (flere ganger) at dette i utgangspunktet ER en mild influensa, men KAN bli alvorlig for noen.
 
ORIGINAL: EmTuLe

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: Grete71

Ja men de i Sverige hadde vel "underliggende årsaker" tror jeg?


Ja det tror jeg. Men det var fortsatt vaksinen som utløste dødsfallet. Så man vet lite om hvorfor noen dør av vaksinen og lite om hvorfor noen dør av svineinfluensaen.
Ikke rart man blir et eneste stort spørsmålstegn til slutt.


Men man blir jo smittet med stoffet man skal vaksineres mot - kan det være at smittestoffet utløser selve sydkommen for ENKELTE?
Hører jo også flere som mener/sier at epedemibølgen vil vokse i takt med vaksineringen.



Da tror jeg ikke du vet hva en vaksine er... Man kan IKKE få influensaen ved å ta vaksinen.


Vaksinen hjelper KUN 70%, hva med resterende 30%..
med andre ord, man kan likevel fåååå svineinfluensa!!!

Leste feil, unnskyld, men man får ikke influ ved å ta vaksinen, men den virker ikek for pm 2 uker og man kan likevel få influ mens man venter på at den skal virke og pår i dag så smitter den utrolig lett og mange rundt oss har den nå!!

 
70 % etter første dose, 90 % beskyttet etter dose nr 2. For meg er det ganske stor forskjell for meg å barnet å være 90 % beskyttet i stede for 0 %. Hvis alle hadde tatt vaksinen ville vi stanset denne pandemien mye raskere, og vi vil redde mange av dem som ikke tåler å få denne influensaen.
Jeg skjønner ikke at folk fortsatt nevner kvikksølvet...??? Det er en ubetydelig dose, får mer i en pakke makrell i tomat.
 
ORIGINAL: EmTuLe

Synes synd på gravide nå..
Leser ulike info overalt..
Nå er det siste nytt at den vaksinen vi tar er ikke lovlig i USA, ikke i sveits heller..
Og gravide blir ikke informert om dette, ble du som gravid?
Nei, synes så synd på dere nå...

Jeg som ikke er gravid, ble skeptisk nå...
ikke lovlig i andre land, hva betyr det??

 
Kan du sende meg en link hvor dette står??
 
ORIGINAL: EmTuLe

Synes synd på gravide nå..
Leser ulike info overalt..
Nå er det siste nytt at den vaksinen vi tar er ikke lovlig i USA, ikke i sveits heller..
Og gravide blir ikke informert om dette, ble du som gravid?
Nei, synes så synd på dere nå...

Jeg som ikke er gravid, ble skeptisk nå...
ikke lovlig i andre land, hva betyr det??

 
Er ikke lett dette.... Tok den igår, følte jeg ikke hadde noe annet valg igrunn. Ville MYE heller tatt den andre som vi ikke har i Norge.
Typisk Norge! Kjøpe inn det ingen andre vil ha slik at de er sikre på at de får nok.....
 
ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: EmTuLe

Synes synd på gravide nå..
Leser ulike info overalt..
Nå er det siste nytt at den vaksinen vi tar er ikke lovlig i USA, ikke i sveits heller..
Og gravide blir ikke informert om dette, ble du som gravid?
Nei, synes så synd på dere nå...

Jeg som ikke er gravid, ble skeptisk nå...
ikke lovlig i andre land, hva betyr det??


Kan du sende meg en link hvor dette står??


Skal vi finne fram alle linkene for deg???? [;)] Let selv vel...[;)]
 
 
 
http://www.aftenbladet.no/magasin/helse/svineinfluensa/1104134/Sveits_Ikke_Pandemrix_til_barn_eldre_og_gravide.html
 
Jo takk, det er en forferdelig dårlig tid å være gravid på... [>:] Jeg holder på å bli sprø.
 
Nå har sannsynligvis lillegutt her i familien fått nøff nøff, og ble "frisk" etter 1 dag, og jeg hoster... Og har vel sannsynligvis også fått den... Forhåpentligvis blir den like mild som hos lillegutt, og da slipper jeg heldigvis å tenke mer på vaksina. Da ordner kroppen selv opp med antistoffer. [:)]
 
ORIGINAL: EmTuLe

Forsiden Vg og dagblad på nettet står det om gravide..
om en dame som vil reise til frankerike for der tilbyr de annen vaksine som er mer tryggende i følge henne, siden den vi har i norge er ulovelig i andre land..


 
Om den ikke er direkte ulovlig, så brukes den i hvert fall ikke på gravide.
 
ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: EmTuLe

Synes synd på gravide nå..
Leser ulike info overalt..
Nå er det siste nytt at den vaksinen vi tar er ikke lovlig i USA, ikke i sveits heller..
Og gravide blir ikke informert om dette, ble du som gravid?
Nei, synes så synd på dere nå...

Jeg som ikke er gravid, ble skeptisk nå...
ikke lovlig i andre land, hva betyr det??


Kan du sende meg en link hvor dette står??


Skal vi finne fram alle linkene for deg???? [;)] Let selv vel...[;)]



http://www.aftenbladet.no/magasin/helse/svineinfluensa/1104134/Sveits_Ikke_Pandemrix_til_barn_eldre_og_gravide.html

 
Sitter ikke å leser om svineinfluensa skrevet av journalister skjønner du..syns ikke de har særlig mye bakgrunn for å uttale seg, det gjelder akkurat denne saken også.
 
 
ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: EmTuLe

Synes synd på gravide nå..
Leser ulike info overalt..
Nå er det siste nytt at den vaksinen vi tar er ikke lovlig i USA, ikke i sveits heller..
Og gravide blir ikke informert om dette, ble du som gravid?
Nei, synes så synd på dere nå...

Jeg som ikke er gravid, ble skeptisk nå...
ikke lovlig i andre land, hva betyr det??


Kan du sende meg en link hvor dette står??


Skal vi finne fram alle linkene for deg???? [;)] Let selv vel...[;)]



http://www.aftenbladet.no/magasin/helse/svineinfluensa/1104134/Sveits_Ikke_Pandemrix_til_barn_eldre_og_gravide.html


Sitter ikke å leser om svineinfluensa skrevet av journalister skjønner du..syns ikke de har særlig mye bakgrunn for å uttale seg, det gjelder akkurat denne saken også.


 
Meeeeen når FHI sier til folk at de skal følge med i MEDIA så kan det ikke være så ille, det de skriver???? Da hadde de brukt andre kanaler...[;)]
 
Back
Topp