Poff, sier jeg nå

takk[;)]

jeg må forresten korrigere meg selv når det gjelder en ting. Jeg syns selvfølgelig ikke det er hysteri å være SKEPTISK til vaksinen, det er bra å være kritisk. MEN å drive propaganda mot vaksinen blir for meg hysteri.

Amen!!!  endelig en som vet hva de snakker om!

ORIGINAL: koitin

Beklager å måtte si dette, men du er ikke spesielt godt opplyst. Vet du hva empiri er? Hvis ikke, sjekk det ut nærmere. Deretter kan du gå til reelle forskninskilder å sammenligne vanlige influensatall og fakta mot svineinfluensaen. DA kan du uttale deg. Det er IKKE hysteri,når det ligger unge og fra før friske mennesker på intensiven i respirator og kjemper for livet, er det helt på sin plass å spre budskapet om vaksinen. Vet du hva som ER hysteri? Det er å være mer skeptisk til en vaksine som viser til langt færre og langt mindre skader enn hva selve svineinfluensaen gir.

Ja det dør mange av influensaen hvert år i Norge (ser at dere ikke en gang klarer å skille mellom verden og Norge når dere legger fram dødstallene her) men det er eldre og fra før svake mennesker.

Hvis du har satt deg inn i forskning, vet du kanskje hva regresjonsanalyse er? Det er å kunne forutsi med svært stor sikkerhet basert på tall du har i dag, hva slags tall du kan få i framtiden. Idette tilfellet, spåes det at 500 kan dø i verste fall i løpet av de neste ukene. Husk å skille mellom uker og år nå.

Til slutt; nei ingen tjener på å være hysteriske, men å benekte faktum bare for å slippe å forholde seg aktivt til en problemstilling syns jeg ganske tafatt. Det har ingenting for seg å løpe rundt seg selv i panikk her, på samme måte passer det også dårlig å kalle dette for hysteri. Dette kommer til å gå bra for de fleste, men mange friske og unge vil dø. Jeg vil ta vaksinen i solidaritet mot disse eventuelle...

Jeg vet godt hva empiri er hvis det var mitt innlegg du siktet til. Når det gjelder tall så spurte jeg, jeg sa ingenting. Og jeg spurte om hvor mange som dør av vanlig influensa utenfor risikogruppen for den typen influensa. For å kunne sammenligne hvor dødelig dette hittil har vært for oss utenfor risikogruppene.
Tallene kommer sannsynligvis til å vise at folk flest er hysteriske.
Jeg vet også hva regresjonsanalyse er, og jeg vet at FHI ikke har vært spesielt flinke på dette.
Når det gjelder resten av innlegget ditt er jeg helt enig, bare at jeg har tatt et annet standpunkt når det gjelder vaksinen.

Og forøvrig anser jeg meg ikke selv for en propagandist MOT vaksiner, men som en motvekt til FHI (Eller andre tullinger) sine ekstreme uttalelser om at vaksiner er bivirkningsfritt og helt trygt.
Jeg vil ihvertfall ikke ha ekstra kvikksølv i meg for en vaksine som gir kun 70% imunisering når jeg ikke er i en risikogruppe selv.

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Mikke

Forskjellen er faktisk ganske stor.

For ja en vanlig innfluensa tar livet av mange, men det er de som er veldig gamle og veldig syke som ikke tåler noe.

Denne svineinnfluensaen tar livet av unge friske mennesker som aldri ville hatt noe problem med å overleve en vanlig innfluensa. Så selv om tallene kanskje ikke blir høyere om man skal regne slik så syns jeg dette er skremmende.

Det er forholdsvis høy prosent av døde MED tilleggssykdommer i Norge.
OG - jeg må igjen få presisere at det kan foreligge tilstander som vi ikke får vite, grunnet taushetsplikt...

Korrekt. Nå har jeg sluttet å følge med, men sa ikke til og med en fra FHI at så og si alle som hadde dødd her i Norge hadde tilleggs-tilstand eller problemer med dårlig imunforsvar?

Jeg har IKKE hørt noe om dødsfall etter Tamiflu???

Og til dere som sier at dere gleder dere over resultatet vaksine/ikke vaksine kommer.. Skam dere.... Har ikke noe mer å si enn akkurat dèt.... [&:]

Jeg kommer stadig over innlegg som sier at flere i Norge har dødd ETTER å ha fått vaksine - og også etter bruk av Tamiflu. Noen som kan finne kilder som bekrefter dette? Er det i det hele tatt mulig å spore det opp - hvis så er tilfelle?

Har ihvertfall skjedd i Sverige, tror fire døde etter vaksinasjon for noen uker siden, mulig det er flere nå.
Stod på Dagbladet, men det behøver jo ikke bety at detkan bekreftes.
Har også hørt om det med Tamiflu, men husker ikke hvor. Var tabloid-pressen et sted.

Ja men de i Sverige hadde vel "underliggende årsaker" tror jeg?

ORIGINAL: Grete71

Ja det tror jeg. Men det var fortsatt vaksinen som utløste dødsfallet. Så man vet lite om hvorfor noen dør av vaksinen og lite om hvorfor noen dør av svineinfluensaen.
Ikke rart man blir et eneste stort spørsmålstegn til slutt.

Nei det kan du si... Drøyer den vaksina en stund til, tror jeg... [&:]

Jeg har IKKE hørt noe om dødsfall etter Tamiflu???

Og til dere som sier at dere gleder dere over resultatet vaksine/ikke vaksine kommer.. Skam dere.... Har ikke noe mer å si enn akkurat dèt.... [&:]

Jeg håper ikke du sikter til meg, jeg sa det at jeg er spent på hvordan nyhetstbildet blir over nyttår f.eks.
At jeg oppriktig lurer på hvordan dette barker i vei. Ikke at jeg godter meg over den gruppen som ikke har tatt samme valg som meg.

Nei, var noen som virket som om de godtet seg... Det synes jeg er tåpelig...
Ja det blir spennende å se, men fikk inntrykk av at noen nærmest håpet at noen blir skikkelig syke for at de IKKE har tatt vaksina osv... [:(]

JEG har ikke bestemt meg, selv om jeg er i risikogruppen, men har full respekt for dem som tar den, og de som ikke tar den.

ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: koitin

Beklager å måtte si dette, men du er ikke spesielt godt opplyst. Vet du hva empiri er? Hvis ikke, sjekk det ut nærmere. Deretter kan du gå til reelle forskninskilder å sammenligne vanlige influensatall og fakta mot svineinfluensaen. DA kan du uttale deg. Det er IKKE hysteri,når det ligger unge og fra før friske mennesker på intensiven i respirator og kjemper for livet, er det helt på sin plass å spre budskapet om vaksinen. Vet du hva som ER hysteri? Det er å være mer skeptisk til en vaksine som viser til langt færre og langt mindre skader enn hva selve svineinfluensaen gir.

Ja det dør mange av influensaen hvert år i Norge (ser at dere ikke en gang klarer å skille mellom verden og Norge når dere legger fram dødstallene her) men det er eldre og fra før svake mennesker.

Hvis du har satt deg inn i forskning, vet du kanskje hva regresjonsanalyse er? Det er å kunne forutsi med svært stor sikkerhet basert på tall du har i dag, hva slags tall du kan få i framtiden. Idette tilfellet, spåes det at 500 kan dø i verste fall i løpet av de neste ukene. Husk å skille mellom uker og år nå.

Til slutt; nei ingen tjener på å være hysteriske, men å benekte faktum bare for å slippe å forholde seg aktivt til en problemstilling syns jeg ganske tafatt. Det har ingenting for seg å løpe rundt seg selv i panikk her, på samme måte passer det også dårlig å kalle dette for hysteri. Dette kommer til å gå bra for de fleste, men mange friske og unge vil dø. Jeg vil ta vaksinen i solidaritet mot disse eventuelle...

Jeg vet godt hva empiri er hvis det var mitt innlegg du siktet til. Når det gjelder tall så spurte jeg, jeg sa ingenting. Og jeg spurte om hvor mange som dør av vanlig influensa utenfor risikogruppen for den typen influensa. For å kunne sammenligne hvor dødelig dette hittil har vært for oss utenfor risikogruppene.
Tallene kommer sannsynligvis til å vise at folk flest er hysteriske.
Jeg vet også hva regresjonsanalyse er, og jeg vet at FHI ikke har vært spesielt flinke på dette.
Når det gjelder resten av innlegget ditt er jeg helt enig, bare at jeg har tatt et annet standpunkt når det gjelder vaksinen.

Og forøvrig anser jeg meg ikke selv for en propagandist MOT vaksiner, men som en motvekt til FHI (Eller andre tullinger) sine ekstreme uttalelser om at vaksiner er bivirkningsfritt og helt trygt.
Jeg vil ihvertfall ikke ha ekstra kvikksølv i meg for en vaksine som gir kun 70% imunisering når jeg ikke er i en risikogruppe selv.

Jeg svarte egentlig på et av rimpro sine innlegg, jeg glemte å quote. Jeg synes bare det er enkelte som poster flere tråder som handler om det samme, at svineinfluensaen er hysteri. Da begynner jeg å lure på hvem de egentlig prøver å overbevise, er det seg selv? I så fall ligner det mer på hysteri. Jeg tror mange av oss er litt redde, men alt for mange velger den enkle løsningen; å forholde seg passivt til problematikken og heller bruke energien sin på slike tråder.

Det er fritt valg om man tar vaksinen eller ikke. Jeg har forresten ikke hørt om noen som sier at vaksinen er bivirkningsfri, bare at de har veid bivirkningene opp mot hverandre. Uansett HÅPER jeg at omfanget av denne influensaen blir mye mindre enn spådd...

Det sies at så mange som 100 000 har hatt eller har svineinfluensa. 14 er døde. Ikke bra i det hele tatt, men 14 utgjør 0,14 promille eller 0.014 prosent som dør. Hva sier dere om det tallet da?

Er egentlig ikke mange i det hele tatt.... [&:] Og vi har jo IKKE hørt om flere gravide, eller om noen gravide som har fått bivirkninger av selve influensaen (for tidlig fødsel osv...)

Nei nettopp! Leste nettopp på fritthelsevalg.org (aner ikke om hvor troverdig denne sida er altså), men der stod det at "vaksina (Pandemrix) inneholder for mye kvikksølv og skvalen til at gravide burde ta den fordi man vil få en skyhøy risiko for å føde kvikksølvforgiftede barn med varige skader på sitt nervesystem"

Fikk svar fra kommunelegen i dag at bebissen også får i seg vaksina; at den liksom ikke stopper i VÅR kropp... [&:]

Ja det tror jeg. Men det var fortsatt vaksinen som utløste dødsfallet. Så man vet lite om hvorfor noen dør av vaksinen og lite om hvorfor noen dør av svineinfluensaen.

Kan jeg få en link hvor det står at vaksinen utløste dødsfallet??? for dette er kun antydninger! De to mennene som døde i sverige var døende fra før, det er ingen sikkre holdepunkter for at det kan settes i sammenheng med vaksinen. De døde ETTER å ha fått vaksine, ikke AV vaksinen. Virkelig dumt at folk leser Vg og dagbladet-stoff...forhold dere til FHI!!

Men man blir jo smittet med stoffet man skal vaksineres mot - kan det være at smittestoffet utløser selve sydkommen for ENKELTE?
Hører jo også flere som mener/sier at epedemibølgen vil vokse i takt med vaksineringen.

Da tror jeg ikke du vet hva en vaksine er... Man kan IKKE få influensaen ved å ta vaksinen.

Fikk svar fra kommunelegen i dag at bebissen også får i seg vaksina; at den liksom ikke stopper i VÅR kropp... [&:]

Og nettopp DET har jo blitt brukt som argument for at gravide glatt kan ta den..
At ikke vaksinen går over til ungen - de får liksom bare de gode antistoffene...
(Som han legen din sa de IKKE får?)

Det er ikke lett og vet ikke om jeg kan svare på alt.
Det er mor som får vaksinen og den går da inn i mors blod. Mellom mor og foster er det en barriære som skal hindre overgang til fosteret. Jeg ser ikke for meg at vaksinen ikke kan gå over den og regner derfor med at vaksinen også går til fosteret. Det er ikke giftstoffer i vaksinen, men vaksinen er tilsatt kvikksølv som da også kommer over i fosteret. Du får i deg mer kvikksølv ved å spise et måltid fisk på Østlandet enn det som er i vaksinen.

Fosteret kan trolig ikke gjøre seg nytte av vaksinen fordi det ikke er i stand til å danne antistoffer. Hensikten med å gi til mor er å beskytte moren mot tidlig fødsel og andre komplikasjoner om hun blir syk, men det er også gi antistoffer fra mor til barnet som kan beskytte barnet de første månedene etter fødsel.

Vaksinen gis ikke i 1. trimester da det er omlag 1% av alle barn som fødes det er noe med, og hvis mor har fått vaksinen vil barnets lyte bli assosiert med den. Det er ikke holdepunkter fra dyreforsøk på at den skader fosteret.

Jeg er ikke redd for denne vaksinen. Den er laget på samme modell som sesonginfluensa, men det er et annet antigen. Neste år blir svineinfluensa trolig en del av sesonginfluensa og da har man råd og tid til å lage den i engangsdoser og man setter ikke til kvikksølv.

Det er satt 60 milliarder doser vaksine med den dosen kvikksølv og det er etterprøvd mange ganger fra 70 tallet om det er skadelig. Alt jeg er vaksinert med er med kvikksølv untatt vaksiner i nyere tid for påfyll.

Jeg har nylig vaksinert gravid i nær familie og tilrår den til mine.
Lykke til!
Rolf Bergseth
Kommuneoverlege

ORIGINAL: Chelsea.

Men man blir jo smittet med stoffet man skal vaksineres mot - kan det være at smittestoffet utløser selve sydkommen for ENKELTE?
Hører jo også flere som mener/sier at epedemibølgen vil vokse i takt med vaksineringen.

Da tror jeg ikke du vet hva en vaksine er... Man kan IKKE få influensaen ved å ta vaksinen.

Den vanlige sesonginfluensa-vaksinen inneholder levende virus - derfor noen kan bli syke av denne. Mens pandemrix IKKE inneholder levende virus. Samtidig KAN man jo få symptomer som ligner mistenkelig på influensa, da... Og det er jo litt rart...

You must log in or register to reply here.
Back
Topp