Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: koitin
Beklager å måtte si dette, men du er ikke spesielt godt opplyst. Vet du hva empiri er? Hvis ikke, sjekk det ut nærmere. Deretter kan du gå til reelle forskninskilder å sammenligne vanlige influensatall og fakta mot svineinfluensaen. DA kan du uttale deg. Det er IKKE hysteri,når det ligger unge og fra før friske mennesker på intensiven i respirator og kjemper for livet, er det helt på sin plass å spre budskapet om vaksinen. Vet du hva som ER hysteri? Det er å være mer skeptisk til en vaksine som viser til langt færre og langt mindre skader enn hva selve svineinfluensaen gir.
Ja det dør mange av influensaen hvert år i Norge (ser at dere ikke en gang klarer å skille mellom verden og Norge når dere legger fram dødstallene her) men det er eldre og fra før svake mennesker.
Hvis du har satt deg inn i forskning, vet du kanskje hva regresjonsanalyse er? Det er å kunne forutsi med svært stor sikkerhet basert på tall du har i dag, hva slags tall du kan få i framtiden. Idette tilfellet, spåes det at 500 kan dø i verste fall i løpet av de neste ukene. Husk å skille mellom uker og år nå.
Til slutt; nei ingen tjener på å være hysteriske, men å benekte faktum bare for å slippe å forholde seg aktivt til en problemstilling syns jeg ganske tafatt. Det har ingenting for seg å løpe rundt seg selv i panikk her, på samme måte passer det også dårlig å kalle dette for hysteri. Dette kommer til å gå bra for de fleste, men mange friske og unge vil dø. Jeg vil ta vaksinen i solidaritet mot disse eventuelle...
ORIGINAL: Refleksheks
ORIGINAL: Mikke
Forskjellen er faktisk ganske stor.
For ja en vanlig innfluensa tar livet av mange, men det er de som er veldig gamle og veldig syke som ikke tåler noe.
Denne svineinnfluensaen tar livet av unge friske mennesker som aldri ville hatt noe problem med å overleve en vanlig innfluensa. Så selv om tallene kanskje ikke blir høyere om man skal regne slik så syns jeg dette er skremmende.
Det er forholdsvis høy prosent av døde MED tilleggssykdommer i Norge.
OG - jeg må igjen få presisere at det kan foreligge tilstander som vi ikke får vite, grunnet taushetsplikt...
Jeg kommer stadig over innlegg som sier at flere i Norge har dødd ETTER å ha fått vaksine - og også etter bruk av Tamiflu. Noen som kan finne kilder som bekrefter dette? Er det i det hele tatt mulig å spore det opp - hvis så er tilfelle?
ORIGINAL: Grete71
Ja men de i Sverige hadde vel "underliggende årsaker" tror jeg?
Jeg har IKKE hørt noe om dødsfall etter Tamiflu???
Og til dere som sier at dere gleder dere over resultatet vaksine/ikke vaksine kommer.. Skam dere.... Har ikke noe mer å si enn akkurat dèt.... [&:]
Jeg håper ikke du sikter til meg, jeg sa det at jeg er spent på hvordan nyhetstbildet blir over nyttår f.eks.
At jeg oppriktig lurer på hvordan dette barker i vei. Ikke at jeg godter meg over den gruppen som ikke har tatt samme valg som meg.
ORIGINAL: AnnaFrost
ORIGINAL: koitin
Beklager å måtte si dette, men du er ikke spesielt godt opplyst. Vet du hva empiri er? Hvis ikke, sjekk det ut nærmere. Deretter kan du gå til reelle forskninskilder å sammenligne vanlige influensatall og fakta mot svineinfluensaen. DA kan du uttale deg. Det er IKKE hysteri,når det ligger unge og fra før friske mennesker på intensiven i respirator og kjemper for livet, er det helt på sin plass å spre budskapet om vaksinen. Vet du hva som ER hysteri? Det er å være mer skeptisk til en vaksine som viser til langt færre og langt mindre skader enn hva selve svineinfluensaen gir.
Ja det dør mange av influensaen hvert år i Norge (ser at dere ikke en gang klarer å skille mellom verden og Norge når dere legger fram dødstallene her) men det er eldre og fra før svake mennesker.
Hvis du har satt deg inn i forskning, vet du kanskje hva regresjonsanalyse er? Det er å kunne forutsi med svært stor sikkerhet basert på tall du har i dag, hva slags tall du kan få i framtiden. Idette tilfellet, spåes det at 500 kan dø i verste fall i løpet av de neste ukene. Husk å skille mellom uker og år nå.
Til slutt; nei ingen tjener på å være hysteriske, men å benekte faktum bare for å slippe å forholde seg aktivt til en problemstilling syns jeg ganske tafatt. Det har ingenting for seg å løpe rundt seg selv i panikk her, på samme måte passer det også dårlig å kalle dette for hysteri. Dette kommer til å gå bra for de fleste, men mange friske og unge vil dø. Jeg vil ta vaksinen i solidaritet mot disse eventuelle...
Jeg vet godt hva empiri er hvis det var mitt innlegg du siktet til. Når det gjelder tall så spurte jeg, jeg sa ingenting. Og jeg spurte om hvor mange som dør av vanlig influensa utenfor risikogruppen for den typen influensa. For å kunne sammenligne hvor dødelig dette hittil har vært for oss utenfor risikogruppene.
Tallene kommer sannsynligvis til å vise at folk flest er hysteriske.
Jeg vet også hva regresjonsanalyse er, og jeg vet at FHI ikke har vært spesielt flinke på dette.
Når det gjelder resten av innlegget ditt er jeg helt enig, bare at jeg har tatt et annet standpunkt når det gjelder vaksinen.
Og forøvrig anser jeg meg ikke selv for en propagandist MOT vaksiner, men som en motvekt til FHI (Eller andre tullinger) sine ekstreme uttalelser om at vaksiner er bivirkningsfritt og helt trygt.
Jeg vil ihvertfall ikke ha ekstra kvikksølv i meg for en vaksine som gir kun 70% imunisering når jeg ikke er i en risikogruppe selv.
Ja det tror jeg. Men det var fortsatt vaksinen som utløste dødsfallet. Så man vet lite om hvorfor noen dør av vaksinen og lite om hvorfor noen dør av svineinfluensaen.
Ikke rart man blir et eneste stort spørsmålstegn til slutt.
Ja det tror jeg. Men det var fortsatt vaksinen som utløste dødsfallet. Så man vet lite om hvorfor noen dør av vaksinen og lite om hvorfor noen dør av svineinfluensaen.
Men man blir jo smittet med stoffet man skal vaksineres mot - kan det være at smittestoffet utløser selve sydkommen for ENKELTE?
Hører jo også flere som mener/sier at epedemibølgen vil vokse i takt med vaksineringen.
Fikk svar fra kommunelegen i dag at bebissen også får i seg vaksina; at den liksom ikke stopper i VÅR kropp... [&:]
Og nettopp DET har jo blitt brukt som argument for at gravide glatt kan ta den..
At ikke vaksinen går over til ungen - de får liksom bare de gode antistoffene...
(Som han legen din sa de IKKE får?)
ORIGINAL: Chelsea.
Men man blir jo smittet med stoffet man skal vaksineres mot - kan det være at smittestoffet utløser selve sydkommen for ENKELTE?
Hører jo også flere som mener/sier at epedemibølgen vil vokse i takt med vaksineringen.
Da tror jeg ikke du vet hva en vaksine er... Man kan IKKE få influensaen ved å ta vaksinen.