Plutselig var buksa full av blod

Ja, han har kun utvendig. I tillegg lærte han det for bare 3-4 måneder siden, så han har ikke den lange erfaringen heller.

...jaa, jeg vet det. Klamrer meg fast i alle forklaringer jeg kan tenke meg[emoji28]
Skjønner.. Er ganske grønn han da [emoji6]

Jo, jeg bør vel det. Rart jeg ikke fikk henvisning i dag, bare, men jeg ble så apatisk at jeg glemte alt der og da.
Skjønner deg godt. Enig i at legen burde fiksa det uten at du hadde trengt å spørre en gang. Håper det løser seg og du får time til innvendig snart [emoji4]

Takk. Jeg føler meg fryktelig gravid hvertfall. Har vært kvalm i hele dag. Sliter med å få i meg mat og sov på sofaen til halv tolv. Og nå er jeg egentlig klar for senga igjen[emoji42][emoji42] Hehe. Pluss at jeg løp sånn 100m tidligere i dag og nå ligger jeg med smerter i halebeinet[emoji12] Skrøpelig.
Men vet jo at det tar litt tid før symptomene gir seg likevel på grunn av hormonene.

Takk. Jeg føler meg fryktelig gravid hvertfall. Har vært kvalm i hele dag. Sliter med å få i meg mat og sov på sofaen til halv tolv. Og nå er jeg egentlig klar for senga igjen[emoji42][emoji42] Hehe. Pluss at jeg løp sånn 100m tidligere i dag og nå ligger jeg med smerter i halebeinet[emoji12] Skrøpelig.
Men vet jo at det tar litt tid før symptomene gir seg likevel på grunn av hormonene.
Krysser fingrene for at det er symptomer på at alt er som det skal [emoji173]

Ringte legekontoret igjen i dag og spurte om ikke legen bare kunne fikse en henvisning til gyn ul på kvinneklinikken. Det kunne han ikke. Jeg sa til helsesekretæren at jeg ikke kom til å roe meg før jeg fikk en innvendig ultralyd og vet dere hva hun sa? Det er ikke vanlig med innvendig ultralyd så tidlig. Jeg sier at det er motsatt, og at det ikke er vanlig med utvendig ul så tidlig, men hun mente fremdeles at det var gyn ul man ikke pleide å ta såpass tidlig i svangerskapet. Jeg blir helt matt. Skal man ikke ha bredere kunnskap om slikt når man jobber på et legekontor liksom??

Uansett, ringte volvat og de var superhyggelige og hjelpsomme og hun skulle sende hastemelding til gyn. avdeling og få dem til å ringe meg opp igjen med en timeavtale. Så nå bare venter jeg.

Ringte legekontoret igjen i dag og spurte om ikke legen bare kunne fikse en henvisning til gyn ul på kvinneklinikken. Det kunne han ikke. Jeg sa til helsesekretæren at jeg ikke kom til å roe meg før jeg fikk en innvendig ultralyd og vet dere hva hun sa? Det er ikke vanlig med innvendig ultralyd så tidlig. Jeg sier at det er motsatt, og at det ikke er vanlig med utvendig ul så tidlig, men hun mente fremdeles at det var gyn ul man ikke pleide å ta såpass tidlig i svangerskapet. Jeg blir helt matt. Skal man ikke ha bredere kunnskap om slikt når man jobber på et legekontor liksom??

Uansett, ringte volvat og de var superhyggelige og hjelpsomme og hun skulle sende hastemelding til gyn. avdeling og få dem til å ringe meg opp igjen med en timeavtale. Så nå bare venter jeg.
Er nok litt omskolering som trengs rundt omkring ja... Herregud, såpass burde de jo vite, eller sjekke det opp før de utaler seg om noe de tydeligvis ikke kan!

Men godt at du får hjelp av Volvat da [emoji4] Selv om det er synd man må henvende seg til privat i slike tilfeller.

Håper du kommer inn kjapt da [emoji173][emoji11]

Herregud de på kontoret der burde fått mer skolering. Send klage om den legekontoret. Det er bare bra at de får advarsler. Krysser for at du får fort time denne gangen av Volvat [emoji173]

Må si meg enig i at det burde sendes inn klage på det legekontoret. Helt tåpelig at de skal påstå noe hardnakket som er feil, uten å gidde å sjekke det opp. Spesielt når det gjør at oppfølginga di og eventuell behandling heller ikke stemmer. Kjenner jeg blir litt provosert av saken.

Er irritert og provosert selv. Og så blir jeg jo sliten av å gå rundt og lure. Det hele kunne jo ha gått så fort. Og så blir det bare tullete!

Slenger meg på de andre som mener du burde klage - det er bare å si ifra når du får sånn behandling. Makan! Bra de på Volvat tok deg på alvor, håper du får time raskt!

Er irritert og provosert selv. Og så blir jeg jo sliten av å gå rundt og lure. Det hele kunne jo ha gått så fort. Og så blir det bare tullete!
Men det er greia, om du klager så kan du kanskje spare ganske mange andre kvinnfolk for samme type opplevelse.

Det ble ikke Volvat. 3 timer etter hadde de fremdeles ikke lest hastemeldingen! Nå sitter jeg på Aleris og venter på timen min og er dritnervøs.

Masse lykke til <3

Masse lykke til!!! Krysser fingre og tær for deg! [emoji173]️

Jaaa, baby lever! [emoji173] Fosteret var der til tross for at fastlegen mente jeg hadde blødd det ut. Vi hørte hjertelyd og hele pakka. Men jeg ble satt tilbake nesten 2 uker! Jeg skjønner ikke hvordan det går an, sånn fysisk, meen ja. Nå er jeg glad for at jeg fulgte magefølelsen og ikke hørte på legen min.

Jaaa, baby lever! [emoji173] Fosteret var der til tross for at fastlegen mente jeg hadde blødd det ut. Vi hørte hjertelyd og hele pakka. Men jeg ble satt tilbake nesten 2 uker! Jeg skjønner ikke hvordan det går an, sånn fysisk, meen ja. Nå er jeg glad for at jeg fulgte magefølelsen og ikke hørte på legen min.
Sååå bra [emoji3][emoji3][emoji3][emoji8]

Yay! Kjempeglad på dine vegne! [emoji4]

Så godt å høre!!! Nå ble jeg gla [emoji1]
Det var inderlig godt du fikk kommet deg inn til ul og fikk se den lille [emoji173] Må bare gratulere jeg altså [emoji11][emoji11][emoji11] Hipp hipp [emoji322]

Back
Topp