Så kjedelig daHar forstått at å luke ut en genfeil definitivt tar lengre tid enn kromosomfeil. Det vil nok derimot være stor variasjon i forhold til hvor mye erfaring laboratoriet har med genfeilen. Så om man har en av de litt mer kjente genfeilene (som Duchenne og Huntington) så vil det nok ta kortere tid
Fant en presentasjon om PGD og laboratoriet på Karolinska som er interessant lesing:
https://www.sfog.se/media/336320/kjell-waaggren-pgd-och-ivf-laboratorier.pdf
Der står det litt om prosessen i laboratoriet og hvilke sykdommer de oftest ser.
Ja, den var kjekk å lese - takk skal du ha
Trodde ikke det var så få tilfeller av x-bundet sykdom.

den virket som den skulle tror jeg 
jeg fikk telefon fra karolinska idag kl 16, at egguttak ble nå til fredag. Jeg har veldig mange egg, og hadde også dette før jul som resulterte i at forsøket ble avbrutt. Jeg trodde derfor at forsøket ble avbrutt denne runden også. Så jeg har ikke hatt kontakt med pasientreiser siden ikke dato ble fastsatt før idag! Men ser nå at flybillettene er jo svin dyre. Er det akseptabelt å ringe ned i morgen tidlig når de åpner kl 08.00 for å bestille fly til samme dag??? Jeg føler jo jeg er i sent ute, men fikk jo ikke bekreftet uttak før nå!