PGD-tråden

Det må være innafor, er jo bare sånn det funker! Blir ikke mange dager på forhånd for oss heller. Skal ha UL fredag 28.2 og det er tenkt uttak 4.3. Vi reiser fra Bergen, så fly er eneste alternativ. Flybillettene er dyre, og ingenting direkte..
Takk for svar :happy: nei tenker det samme. Er jo ikke så mye annet å gjør! Men tenkte om kanskje var lurere bestille flybillett for å heller avbestille dersom det ikke ble uttak, men de har sikkert spesialavtaler på billetter sånn at det ikke blir like dyrt som nettsiden oppgir :bag:
 
Takk for svar :happy: nei tenker det samme. Er jo ikke så mye annet å gjør! Men tenkte om kanskje var lurere bestille flybillett for å heller avbestille dersom det ikke ble uttak, men de har sikkert spesialavtaler på billetter sånn at det ikke blir like dyrt som nettsiden oppgir :bag:

De har ihvertfall avtaler de bestiller gjennom, så ordne det på et vis må de jo bare :)
 
Oppdatering, det gikk kjempe fint, ringte å bestilte fly og hotell idag kl 08.00, samme dag som avreise :happy: virket som det var vanlig!

Så bra! Vi får jo ikke akkurat mye tid å kaste oss rundt på, så sånn må det jo bare bli:)

Masse lykke til❤️
 
Jeg kjenner også jeg er veldig takknemlig for denne tråden :shy: jeg fikk telefon fra karolinska idag kl 16, at egguttak ble nå til fredag. Jeg har veldig mange egg, og hadde også dette før jul som resulterte i at forsøket ble avbrutt. Jeg trodde derfor at forsøket ble avbrutt denne runden også. Så jeg har ikke hatt kontakt med pasientreiser siden ikke dato ble fastsatt før idag! Men ser nå at flybillettene er jo svin dyre. Er det akseptabelt å ringe ned i morgen tidlig når de åpner kl 08.00 for å bestille fly til samme dag??? Jeg føler jo jeg er i sent ute, men fikk jo ikke bekreftet uttak før nå! :( Noen som har peiling? Back up planen er jo å ta bilen men det tar 10 timer så frister ikke!


Lykke til ❤️hvor lenge må dere være i Stockholm etter utak før dere kan dra hjem?
 
Åja, jeg trodde at det var først etter vi hadde vært på den første samtalen at det ble forskjellig ventetid, men da får vi bare se :happy:
Ja det er genfeil hos oss også:yuck:

Hold ut i ventetiden! Dere blir raskt veldig gode på det. I fjor på denne tiden var jeg også i ventepåbrev-boblen. Etter å ha fått godkjent i nemnda 29. januar, ble det lange måneder frem til forbesøk 4. juli :) Nå skal jeg endelig igang, 1,5 år etter at vi satte våre føtter inn på genetisk avdeling på sykehuset :)
 
Vi reiser hjem samme dag, hadde egguttak kl 11 og flyet går rundt 17.. har mensen murringer men får med smertestillende hjem så det går nok bra :cat:

takk for svar:) vi skal mest sannsynlig inn for egguttak på mandag eller tirsdag:) vet du hvor lenge dere må vente til det skal settes inn?:)
 
takk for svar:) vi skal mest sannsynlig inn for egguttak på mandag eller tirsdag:) vet du hvor lenge dere må vente til det skal settes inn?:)
Så spennende!! Vi skal ha fryst innsett. Så skal ringe om en uke for å vite om er noen som utviklet seg godt nok til å bli fryst. Så dersom det lykkes skal det settes inn i natuelig syklus, så det hadde blitt i april. Skal dere ha ferskt innsett? :cat:
 
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...
 
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...

Ååånei!! Så kjedelig :(
 
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...
Idag hoppet jeg fra en sky og rett ned i hard kald betong. Uttaket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Heldigvis fikk jeg beskjed før medisinene ble hentet ut. Det var jo for godt til å være sant at det skulle være min tur nå...

Prolaktinnivået mitt er for høyt til at jeg kan sette igang, det må ned på normalnivå. Hvor langt det må ned, og hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke...

åååå.. så kjedelig! Hva er prolaktinnivå? Er det noe kroppen fikser på egenhånd eller?
 
åååå.. så kjedelig! Hva er prolaktinnivå? Er det noe kroppen fikser på egenhånd eller?

Hormon som utskilles i hypofysen. Jeg visste at nivået var forhøyet, men visste ikke at det ville være problematisk for forsøket. Har et prolaktinom, en liten svulst på hypofysen som roter det til. Forhøyet prolaktin kan føre til infertilitet, og det virker visst inn på både det å få ut flest og best mulig egg, og kan hindre egget i å feste seg. Synes bare det er så dumt at ingen forklarte meg og hormonlegen min på Haukeland dette for et halvt år siden, da skulle vi alltids fått orden på det med høyere doser/andre medisiner.
 
Så spennende!! Vi skal ha fryst innsett. Så skal ringe om en uke for å vite om er noen som utviklet seg godt nok til å bli fryst. Så dersom det lykkes skal det settes inn i natuelig syklus, så det hadde blitt i april. Skal dere ha ferskt innsett? :cat:

Veldig spennende å høre❤️ uttak ble utsatt, da eggene enda ikke har blitt store nokk, så er 5 gang vi går på gyn så nå har vi fått beskjed at kanskje det blir uttak på onsdag!:) Oi det vet jeg ikke, har ikke fått noe beskjed egentlig om det
 
Last edited:
Hormon som utskilles i hypofysen. Jeg visste at nivået var forhøyet, men visste ikke at det ville være problematisk for forsøket. Har et prolaktinom, en liten svulst på hypofysen som roter det til. Forhøyet prolaktin kan føre til infertilitet, og det virker visst inn på både det å få ut flest og best mulig egg, og kan hindre egget i å feste seg. Synes bare det er så dumt at ingen forklarte meg og hormonlegen min på Haukeland dette for et halvt år siden, da skulle vi alltids fått orden på det med høyere doser/andre medisiner.

Ååårh så kjedelig få få sånn beskjed rett før! Spesielt om det var noe som kunne vært forhindret :-/ må du ta medisiner nå da for å prøve å få nivået ned?
 
Veldig spennende å høre❤️ uttak ble utsatt, da eggene enda ikke har blitt store nokk, så er 5 gang vi går på gyn så nå har vi fått beskjed at kanskje det blir uttak på onsdag!:) Oi det vet jeg ikke, har ikke fått noe beskjed egentlig om det
ååå Okei skjønner... det er menopur du går på?? Jeg har hatt to runder og fått mellom 60-75 egg.. synd bare rundt 5 var store nok.. søren ikke lett dette ! Håper du får uttak til onsdag :angelic:
 
Back
Topp