PGD-tråden

Den ventetiden er helt forferdelig. Vi holder på med søskenforsøk, og er i gang med tredje hormonstimulering nå. Håper virkelig det går vår vei denne gangen Krysser også det som er for at dere andre kommer raskt i gang. Hold ut jenter! 3 åringen min hjemme minner meg på at premien med dette er så uendelig stor- den største gaven i livet ❤️❤️
 
Blæææ. Æsj, hvor lenge hadde dere ventet da før april-juni som var planlagt? Jeg dør av all denne ventingen. Og er så misunnelig på de som bare kan «ordne opp» selv. Men håper ikke ventetiden blir uendelig lang! Selv om vi er forbredt på det...

Ja jeg kjenner også på at det er tungt å måtte vente så lenge. Vi fikk det godkjent i namnda i november 2019. Jeg ser at vedtaket bare holder ett år så jeg er veldig spent på om vi faller ut av køen om det går over tiden :nailbiting:
 
Håper også ventetiden for alle går så raskt som det kan, og at ikke Norge stenger ned igjen :-/

Vi skal igang med hormonstimulering neste mens, om ca 1 mnd. Denne gangen, antagonisk (kort protokoll). Noen som har erfaring med det? Er det fortsatt fryseforsøk som er vanlig da? Skulle ha frysing dersom den lange protokollen hadde fungert så regnet bare med var fryst forsøk nå også.. men hører litt forskjellig. <3
 
Jeg har time på Ullevål førstkommende onsdag for å sjekke eggene mine midt i stimuleringen. Planlagt egguttak er onsdag den 12/8. Ullevål ringte meg istad. De hadde visstnok fått en e-post fra utenlandskontoret den 30/7 som sa at de ikke dekket PGD behandling i utlandet nå pga korona, og at de som reiste ned måtte regne med å betale behandlingen selv. Jeg fikk sjokk, og ringte utenlandskontoret straks. Saksbehandleren jeg snakket med kunne ikke svare meg på om dette gjelder oss som allerede har fått klarsignal til oppstart og som allerede går på medisiner, eller de som ikke he begynt ennå. De skulle sjekke det opp, og ringe meg i morgen tidlig... Har en sikkelig dårlig følelse for at vi må avbryte behandlingen, for andre gang!! Flere som vet noe om dette?
 
Nei fy søren :-o så kjedelig om det er tilfellet!! Krysser fingrene for at det ordner seg. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke skal dekke det, vi går jo i karantene liksom :grumpy: hold oss oppdatert!!
 
Jeg har time på Ullevål førstkommende onsdag for å sjekke eggene mine midt i stimuleringen. Planlagt egguttak er onsdag den 12/8. Ullevål ringte meg istad. De hadde visstnok fått en e-post fra utenlandskontoret den 30/7 som sa at de ikke dekket PGD behandling i utlandet nå pga korona, og at de som reiste ned måtte regne med å betale behandlingen selv. Jeg fikk sjokk, og ringte utenlandskontoret straks. Saksbehandleren jeg snakket med kunne ikke svare meg på om dette gjelder oss som allerede har fått klarsignal til oppstart og som allerede går på medisiner, eller de som ikke he begynt ennå. De skulle sjekke det opp, og ringe meg i morgen tidlig... Har en sikkelig dårlig følelse for at vi må avbryte behandlingen, for andre gang!! Flere som vet noe om dette?

Ååååå håper ikke dette er tilfelle!! Har du hørt med utenlandskontoret før du startet opp med medisiner?? Følte noen her inne hadde vært i kontakt med de, men husker ikke nå om det var tilfellet :-/. Jeg tok bare kontakt med Karolinska og trodde alt var i orden.
 
Ååååå håper ikke dette er tilfelle!! Har du hørt med utenlandskontoret før du startet opp med medisiner?? Følte noen her inne hadde vært i kontakt med de, men husker ikke nå om det var tilfellet :-/. Jeg tok bare kontakt med Karolinska og trodde alt var i orden.
Jeg ringte utenlandskontoret med en gang jeg fikk «go» fra Stockholm, og da var alt i orden. Blir helt satt ut av dette..
 
Jeg har time på Ullevål førstkommende onsdag for å sjekke eggene mine midt i stimuleringen. Planlagt egguttak er onsdag den 12/8. Ullevål ringte meg istad. De hadde visstnok fått en e-post fra utenlandskontoret den 30/7 som sa at de ikke dekket PGD behandling i utlandet nå pga korona, og at de som reiste ned måtte regne med å betale behandlingen selv. Jeg fikk sjokk, og ringte utenlandskontoret straks. Saksbehandleren jeg snakket med kunne ikke svare meg på om dette gjelder oss som allerede har fått klarsignal til oppstart og som allerede går på medisiner, eller de som ikke he begynt ennå. De skulle sjekke det opp, og ringe meg i morgen tidlig... Har en sikkelig dårlig følelse for at vi må avbryte behandlingen, for andre gang!! Flere som vet noe om dette?
Ånei så kjedelig!:sorry:
Men det er "bare" snakk om reisen de ikke dekker nå? Selve behandlingen dekker de uansett? :nailbiting:
 
Jeg fikk en telefon fra Overlegen på Reproduksjonsmedisink , kvinneklinikken på Ullevål. Jeg prøvde få kontakt med utenlandskontoret for et par dager siden, men de hadde bedt han ringe meg.

Han sa at PGD behandlingen ikke kunne gjennomføres i utlandet så lenge det var regler om karantene ved hjemkomst. Dette var fordi det er vanskelig å oppsøke sykehus i Norge dersom man var i karantene og det kunne oppstå komplikasjoner. Triste nyheter, men forståelig.
Han sa også at de håpte være i gang med Pgd behandling i Norge rundt sommeren neste år, så det er jo veldig bra for oss alle.

Krysser fingrene for at Stocholm blir grønn sone snart :nailbiting::angelic::inpain:
 
Jeg fikk en telefon fra Overlegen på Reproduksjonsmedisink , kvinneklinikken på Ullevål. Jeg prøvde få kontakt med utenlandskontoret for et par dager siden, men de hadde bedt han ringe meg.

Han sa at PGD behandlingen ikke kunne gjennomføres i utlandet så lenge det var regler om karantene ved hjemkomst. Dette var fordi det er vanskelig å oppsøke sykehus i Norge dersom man var i karantene og det kunne oppstå komplikasjoner. Triste nyheter, men forståelig.
Han sa også at de håpte være i gang med Pgd behandling i Norge rundt sommeren neste år, så det er jo veldig bra for oss alle.

Krysser fingrene for at Stocholm blir grønn sone snart :nailbiting::angelic::inpain:
Jeg snakket med samme mann som deg, og vi får lov til å fullføre dette forsøket. Veldig lettet og takknemlig. Håper dere får kommer igang som planlagt alle mann ❤️
 
Åååå så bra dere fikk fullføre påbegynt forsøk! :angelic: Tenk å kjedelig å måtte avbryte medisiner. Masse lykke til denne runden :happy:
Jeg snakket med samme mann som deg, og vi får lov til å fullføre dette forsøket. Veldig lettet og takknemlig. Håper dere får kommer igang som planlagt alle mann ❤️
 
Da har jeg grått mine bitre tårer etter å ha lest her inne.
Vi hadde håpet på innsett i høst, men virker som man kan se langt etter det :(
Spørs om de stakkars eskimoene våre må ligge over et år på frys da..
Møkka korona :mad:
 
Da har jeg grått mine bitre tårer etter å ha lest her inne.
Vi hadde håpet på innsett i høst, men virker som man kan se langt etter det :(
Spørs om de stakkars eskimoene våre må ligge over et år på frys da..
Møkka korona :mad:
Håper virkelig dere får innsett som planlagt ❤️
 
Back
Topp