PGD-tråden

Da har jeg grått mine bitre tårer etter å ha lest her inne.
Vi hadde håpet på innsett i høst, men virker som man kan se langt etter det :(
Spørs om de stakkars eskimoene våre må ligge over et år på frys da..
Møkka korona :mad:
Ååå kjedelig altså :-( men tallene begynner jo bli bedre i Sverige, så vi får krysse alt vi har.
 
Jeg har et spørsmål ☺️ Jeg har lang protokoll, og skal til siste ultralyd på mandag. Planen er eggløsningssprøye mandag kveld, og uttak onsdag morgen. Jeg glemte helt å spørre om jeg skulle ta synarella mandag morgen. Mener å huske jeg har gjort det tidligere. Hva gjorde dere? Jeg begynner jo også å stresse for alt ting nå, og er livredd for at noe skal komme i veien for et vellykket uttak. Jeg syntes synarellaflaska virker tom, selv om jeg har 10 doser igjen. Tok et testspray i luften i går for å sjekke, og det så bra ut. Har dere erfaring med at den kan gå tom før antall doser er brukt? Er så redd for å komme i eggløsning før uttak #stresserforaltnå
 
Jeg har et spørsmål ☺️ Jeg har lang protokoll, og skal til siste ultralyd på mandag. Planen er eggløsningssprøye mandag kveld, og uttak onsdag morgen. Jeg glemte helt å spørre om jeg skulle ta synarella mandag morgen. Mener å huske jeg har gjort det tidligere. Hva gjorde dere? Jeg begynner jo også å stresse for alt ting nå, og er livredd for at noe skal komme i veien for et vellykket uttak. Jeg syntes synarellaflaska virker tom, selv om jeg har 10 doser igjen. Tok et testspray i luften i går for å sjekke, og det så bra ut. Har dere erfaring med at den kan gå tom før antall doser er brukt? Er så redd for å komme i eggløsning før uttak #stresserforaltnå


Jeg er ganske sikker på at jeg også tok synarela samme dag som eggløsningssprøyta! Hvis du begynte med en full flaske tror jeg det ikke skal være mulig at en er tom :woot: jeg brukte rester av min i forsøk nr 2 også, og da varte den mye lengre enn oppgitt antall dose også så tror du er safe:angelic:
 
Har kommet godt i gang med synarela jeg også og håper ikke de plutselig ringer og avlyser hele greia. Fikk beskjed fra Sverige om at jeg måtte ta ultralyd før jeg kunne begynne på sprøytene. Gjorde ikke dette i forrige forsøk. Flere som har fått beskjed om dette? Og hva ser de etter/måler da? At kroppen er helt nedregulert?
 
Har kommet godt i gang med synarela jeg også og håper ikke de plutselig ringer og avlyser hele greia. Fikk beskjed fra Sverige om at jeg måtte ta ultralyd før jeg kunne begynne på sprøytene. Gjorde ikke dette i forrige forsøk. Flere som har fått beskjed om dette? Og hva ser de etter/måler da? At kroppen er helt nedregulert?
Ville ringt pasientreiser for å dobbeltsjekke at de dekker reisen :-0 siden du har begynt på medisiner burde det jo gå greit men :angelic: ikke opplevd å må ta ultralyd før :shy: hadde du problemer med nedregulering feks i første forsøk??
 
Jeg har tatt nedreguleringssjekk på mine to siste forsøk. De skal bare se at nesesprayen har gjort sitt, slik at hormonene fungerer optimalt ☺️
 
Så bra! Håper noen av dem er friske og fine :happy:

Hvordan gjør dere det med karantene og slik? Får dere sykemelding?
Tusen takk, det håper jeg også Nå er det bare å vente noen uker på svar. Håpet er innsett på første ordentlige menstrasjon.

Jeg er sykemeldt ut denne uka, og neste uke har jeg hjemmekontor ☺️
 
Last edited:
Tusen takk, det håper jeg også Nå er det bare å vente noen uker på svar. Håpet er innsett på første ordentlige menstrasjon.

Jeg er sykemeldt ut denne uka, og neste uke har jeg hjemmekontor ☺️

Spennende tider i vente:happy:
Gleder meg til uttak og krysser fingrene for noen friske egg.
 
Jeg tilhører Oslo og fikk denne som svar da jeg spurte hva vi gjør videre.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200814_153343_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200814_153343_com.android.chrome.jpg
    16,3 KB · Visninger: 99
Jeg tilhører Oslo og fikk denne som svar da jeg spurte hva vi gjør videre.
Så utrolig kjipt! Håper de finner en løsning så snart som mulig. Det beste hadde jo vært om vi kunne fått behandling i Norge fremover Skulle du til egguttak eller innsett?
 
Dette er mitt tredje egguttak, og jeg har aldri blitt dårlig før. Denne gangen har jeg vært utrolig sliten i ettertid, og veldig oppblåst. Det ser ut som jeg er 4 mnd på vei. Er det noen som har opplevd det før? Misstenker overstimulering. Er det farlig?
 
Så utrolig kjipt! Håper de finner en løsning så snart som mulig. Det beste hadde jo vært om vi kunne fått behandling i Norge fremover Skulle du til egguttak eller innsett?
Innsett. Utifra Facebook gruppa kan det virka som det er mulig at de flytter embryoene til Norge, slik at man kan fortsette behandling her.
Dette er mitt tredje egguttak, og jeg har aldri blitt dårlig før. Denne gangen har jeg vært utrolig sliten i ettertid, og veldig oppblåst. Det ser ut som jeg er 4 mnd på vei. Er det noen som har opplevd det før? Misstenker overstimulering. Er det farlig?
Jeg var kjempeoppblåst, stinn og kastet opp de første 3 dagene etter uttak. De ringte 5-6dager etter uttak tror jeg og lurte på hvordan det gikk. Da hadde det roet seg, men var fortsatt ganske øm.
Ring legevakta om du er usikker, men det er uansett VELDIG viktig at du får i deg nok væske!
 
Innsett. Utifra Facebook gruppa kan det virka som det er mulig at de flytter embryoene til Norge, slik at man kan fortsette behandling her.

Jeg var kjempeoppblåst, stinn og kastet opp de første 3 dagene etter uttak. De ringte 5-6dager etter uttak tror jeg og lurte på hvordan det gikk. Da hadde det roet seg, men var fortsatt ganske øm.
Ring legevakta om du er usikker, men det er uansett VELDIG viktig at du får i deg nok væske!
Det hadde vært helt perfekt om det gikk da

Takk for svar. Vet du hva det «verste» som kan skje er?
 
Det hadde vært helt perfekt om det gikk da

Takk for svar. Vet du hva det «verste» som kan skje er?
Verste som kan skje er innleggelse og tømming av væske i buken. Med for stort press er det skummelt for resten av organene dine, derfor mener jeg du heller bør snakke med legevakta en gang for mye enn en gang for lite..
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200816_121111_com.huawei.browser.jpg
    Screenshot_20200816_121111_com.huawei.browser.jpg
    27,4 KB · Visninger: 57
Verste som kan skje er innleggelse og tømming av væske i buken. Med for stort press er det skummelt for resten av organene dine, derfor mener jeg du heller bør snakke med legevakta en gang for mye enn en gang for lite..
Takk for svar. Jeg blir helt stresset av dette. Idag er første dagen etter egguttaket jeg har fungert normalt, og vært helt i form- bortsett fra at jeg ser 4 mnd gravid ut. Har ikke gått opp noe nevneverdig heller. Får ringe Karolinska i morgen å høre ☺️
 
Back
Topp