PGD-tråden

Nei ,en egenandel gjelder for 3 forsøk eller 1 barn. Så hvis du setter inn ett egg og det ikke fester seg har du brukt 1 forsøk. Det er altså fortsatt ikke ny egenandel :). Dersom du ved et egguttak får ut flere egg du kan sette inn teller ikke disse egg innsettene som nytt forsøk heller :).


Oi så først nå at du fikk et veldig bra svar av Evelyn92 over her :shy:
 
Det som blir sagt ovenfor stemmer. Pr nå er egenandelen ca 18.500,-. Dette gjelder 3 forsøk pr. barn. Dvs. at man må begynne å regne på nytt ved søskenforsøk.

Det at vi får dekket 3 forsøk av staten er litt misvisende. De teller kun et forsøk dersom man får uttak og innsett. Dersom man kun får uttak, eller dersom man begynner med medisiner man aldri får uttak for- så tels det ikke som et forsøk. Dersom man får flere friske embryoer på et uttak vil alle innsettingene være under sammen forsøk. Dvs. at om du får 1 eller 5 friske embryo på et uttak så har du fra 1 til 5 innsett innenfor forsøket
Bare å spørre om det var uklart eller du har andre spørsmål.

Til illustrasjon har jeg vært stimulert med medisiner to ganger siden nyttår. Første forsøk endte med 12 befruktense egg, men ingen var friske. Andre forsøk ble avbrutt før egguttak pga. korona. Jeg har allerede nådd langt over 18.500,- og fått refundert slr over. Jeg har heller ikke pr. definisjon brukt noen av forsøkene mine.


Tusen takk for fint og veldig bra skrevet:) og vet du hvor vi kan søke om å få refundert det som er over ?
 
Bare hyggelig :) Mener jeg fikk et skjema av utenlandskontoret jeg skulle fylle ut- og der sto det hvor skjemaet med tilhørende kvitteringer skulle sendes inn :) Sammen med dette må du ha vedtak fra PGD nemnda, og en bekreftelse fra sykehuset på gjennomført eller avbrutt forsøk. Vi fikk dette rikshospitalet. Man får derimot ikke dette skjemaet før forsøket er fullført eller avbrutt.[/QUOTE]
 
Spennende!! Sommeren går nok fort :joyful:Virker som alle har fått telefon fra Karolinska utenom oss nesten :shifty: tok kontakt på Mail forrige uke og fikk bare beskjed at ansvarlig Pgd jordmor skulle ta kontakt når det ble aktuelt med behandling igjen! Kjedelig :sour:
 
Spennende!! Sommeren går nok fort :joyful:Virker som alle har fått telefon fra Karolinska utenom oss nesten :shifty: tok kontakt på Mail forrige uke og fikk bare beskjed at ansvarlig Pgd jordmor skulle ta kontakt når det ble aktuelt med behandling igjen! Kjedelig :sour:

Hei, føler det samme som deg her, fått beskjed om å ringe ved neste mensen igjen.. Er en del nå som skal ned i august ser jeg, men de sier at de ikke får lov å ta inn folk fra Norge.. er det lov i august kanskje ?
 
Ja syns det er rart! Dette svaret fikk jeg 26 mai:

I dagsläget vet vi tyvärr inte när vi kan ta emot utomlandspatienter, vi följer Folkhälsomyndighetens föreskrifter och rekommendationer. Se gärna vår hemsida www.karolinska.se/reproduktionsmedicindär vi uppdaterar fortlöpande med anledning av covid-19.


Vår PGD-barnmorska kommer att kontakta er så fort det är möjligt att starta med behandling.

Siden noen har fått beskjed om august virker det som de prioriterer noen få.. kjedelig ikke være blant de :nailbiting:
 
Ja syns det er rart! Dette svaret fikk jeg 26 mai:

I dagsläget vet vi tyvärr inte när vi kan ta emot utomlandspatienter, vi följer Folkhälsomyndighetens föreskrifter och rekommendationer. Se gärna vår hemsida www.karolinska.se/reproduktionsmedicindär vi uppdaterar fortlöpande med anledning av covid-19.


Vår PGD-barnmorska kommer att kontakta er så fort det är möjligt att starta med behandling.

Siden noen har fått beskjed om august virker det som de prioriterer noen få.. kjedelig ikke være blant de :nailbiting:

Ååå! Noe det samme har de sagt til meg også. det er tung å vente hele tiden! :(
 
Hvor lang tid gikk det fra nemd møte til dere fikk svar på pgd søknad dere som har søkt? Møte nå tirsdag! Bare å krysse fingrene.
 
Hvor lang tid gikk det fra nemd møte til dere fikk svar på pgd søknad dere som har søkt? Møte nå tirsdag! Bare å krysse fingrene.
I vårt tilfelle var det nemd møte 29.01.19, så fikk vi brev om at det manglet opplysninger den 02.02.19 så sendte vi inn dette med engang, så kom vedtaket 15.02.19. Så tror det går raskt om alle opplysningene er der, sikkert en uke etterpå eller noe. Fikk alt i Digipost :cat:
 
Noen som vet det praktiske rundt reise til Karolinska til høsten? Går det fly? Dekker pasientreiser dette? 10
Dagers karantene ved hjemreise? ☺️
 
Lurer på, de sier de ikke har lov å ta oss fra Norge inn ennå, har de lov til det i august? Noen som vet det?
 
Lurer på, de sier de ikke har lov å ta oss fra Norge inn ennå, har de lov til det i august? Noen som vet det?
Vi har tydeligvis fått litt forskjellige beskjeder. Når jeg ringte inn for 3 uker siden for å rapportere inn mensen fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme inn etter ferien med planlagt egguttak den 12 august. Blir litt usikker når det er så mye forskjellige beskjeder her :( Flere som har hørt noe?
 
Vi har tydeligvis fått litt forskjellige beskjeder. Når jeg ringte inn for 3 uker siden for å rapportere inn mensen fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme inn etter ferien med planlagt egguttak den 12 august. Blir litt usikker når det er så mye forskjellige beskjeder her :( Flere som har hørt noe?

Ja føler det samme! Fikk beskjed om å ringe ved neste mensen igjen.. og at de ikke får lov å ta oss fra Norge inn. Så då skjønner jeg ikke helt hva som skjer.. er så mange forskjellige beskjeder her... :/
 
Back
Topp