PGD-tråden

Da er jeg good to go når de åpner opp igjen på Karolinska! Fikk svar om at de hadde mottatt prøvesvarene mine og prolaktinnivået er godkjent :D
26810EC9-0BE7-4ECD-8844-108BE42E7257.jpeg

Hei, jeg fikk tlf i dag av de, og fikk endelig svar på eggene mine, det tok bare 14 uker ca men jeg fikk vite av 6 eggene som ble befruktet var det bare en som var frisk ❤️ Gullegget ❤️❤️❤️❤️ Jeg skulle bare ringe de i august så håpte de jeg kunne komme da

Hei, jeg fikk tlf i dag av de, og fikk endelig svar på eggene mine, det tok bare 14 uker ca men jeg fikk vite av 6 eggene som ble befruktet var det bare en som var frisk ❤️ Gullegget ❤️❤️❤️❤️ Jeg skulle bare ringe de i august så håpte de jeg kunne komme da
Ååå så bra!! Da har du noe å glede deg til i løpet av sommeren :angelic: gøy! Så da blir det ikke mulighet for å få til noe før sommeren nei :-/ tenkte meg egentlig det men lov å håpe, Hehe :-)

Det er jeg ikke helt sikker på, men jeg ringte inn for å rapportere mensen jeg fikk den 20/5. Jeg kunne ikke begynne på denne mensen, men på den neste xsmile9Hun sa hun prioriterte oss nordmenn, siden vi hadde måtte vente så lenge:smiley-bounce012

Så godt å høre at noen har fått vite hva som skjer videre.:Heartred Håper vi alle får en innkallingen om ikke lenge. Vi fikk fårespeilet at vi skulle inn på nybesøk i april / mai før alt dette med COVID-19. Håper ikke vi trenger å vente alt for lenge før vi får innkalling i høst :nailbiting:

Så godt å høre at noen har fått vite hva som skjer videre.:Heartred Håper vi alle får en innkallingen om ikke lenge. Vi fikk fårespeilet at vi skulle inn på nybesøk i april / mai før alt dette med COVID-19. Håper ikke vi trenger å vente alt for lenge før vi får innkalling i høst :nailbiting:
Håper dere kommer raskt igang :smiley-bounce012

Dere som skal begynne på medisiner igjen etter dere måtte slutte sist gang, må dere betale igjen eller får dere det gratis ? Og så lurer jeg på en ting til til de som skal begynne på forsøk Nr 2, blir det dekket eller må man betale selv igjen for medisiner ? Tenker visst ikke egget fester seg på første forsøk

Dere som skal begynne på medisiner igjen etter dere måtte slutte sist gang, må dere betale igjen eller får dere det gratis ? Og så lurer jeg på en ting til til de som skal begynne på forsøk Nr 2, blir det dekket eller må man betale selv igjen for medisiner ? Tenker visst ikke egget fester seg på første forsøk

Det er vel kun egenandelen som gjelder :-) får våres del hadde vi et mislykket egguttak før jul og da nådde vi egenandelsgrensen. Vi får da «gratis» medisiner helt til alle tre forsøkene har blitt brukt ELLER at vi får et barn så begynner det på nytt på barn nr 2. Men tenkte du på hvis du har hentet ut medisiner før corona og ikke fått brukt de og må ha nye? Regner med vi må forholde hos til egenandelen uansett!

Det er vel kun egenandelen som gjelder :) får våres del hadde vi et mislykket egguttak før jul og da nådde vi egenandelsgrensen. Vi får da «gratis» medisiner helt til alle tre forsøkene har blitt brukt ELLER at vi får et barn så begynner det på nytt på barn nr 2. Men tenkte du på hvis du har hentet ut medisiner før corona og ikke fått brukt de og må ha nye? Regner med vi må forholde hos til egenandelen uansett!

Oki, tenkte visst egget de skal sette inn ikke fester seg.. må jeg ha betale for en ny runde ? :-)

Oki, tenkte visst egget de skal sette inn ikke fester seg.. må jeg ha betale for en ny runde ? :)
Det som blir sagt ovenfor stemmer. Pr nå er egenandelen ca 18.500,-. Dette gjelder 3 forsøk pr. barn. Dvs. at man må begynne å regne på nytt ved søskenforsøk.

Det at vi får dekket 3 forsøk av staten er litt misvisende. De teller kun et forsøk dersom man får uttak og innsett. Dersom man kun får uttak, eller dersom man begynner med medisiner man aldri får uttak for- så tels det ikke som et forsøk. Dersom man får flere friske embryoer på et uttak vil alle innsettingene være under sammen forsøk. Dvs. at om du får 1 eller 5 friske embryo på et uttak så har du fra 1 til 5 innsett innenfor forsøket
Bare å spørre om det var uklart eller du har andre spørsmål.

Til illustrasjon har jeg vært stimulert med medisiner to ganger siden nyttår. Første forsøk endte med 12 befruktense egg, men ingen var friske. Andre forsøk ble avbrutt før egguttak pga. korona. Jeg har allerede nådd langt over 18.500,- og fått refundert slr over. Jeg har heller ikke pr. definisjon brukt noen av forsøkene mine.

Oki, tenkte visst egget de skal sette inn ikke fester seg.. må jeg ha betale for en ny runde ? :)
Nei ,en egenandel gjelder for 3 forsøk eller 1 barn. Så hvis du setter inn ett egg og det ikke fester seg har du brukt 1 forsøk. Det er altså fortsatt ikke ny egenandel :-). Dersom du ved et egguttak får ut flere egg du kan sette inn teller ikke disse egg innsettene som nytt forsøk heller :-).

Back
Topp