PGD-tråden

Godt nytt år alle sammen! Det er så utrolig spennende å høre om dere alle. Jeg går ofte inn for å se om det har kommet noen nye kommentarer fra dere.
La året 2020 bli et år med mange babymager :Heartred

Det er skikkelig kjedelig når man har PGD pga genfeil. Vi måtte vente fra juni 2018 til vi fikk oppstart på medisiner i februar 2019.
Vårt første uttak ble mislykket, og neste uttak ville kræsjet med sommerferien, så fikk ikke startet opp runde 2 før i august. Der fikk vi jo et embryo som ikke festet seg i november (tror det er generelt for oss med genfeil at vi ikke kan ha direkteinnsett). Det var veldig tøft, men nå var jeg klar for å begynne på nytt i desember, resepter og alt er ordnet.

Får beskjed om at de har kapasitetsproblemer på lab, og at jeg dermed ikke får starte opp igjen før januar. :dead:

Synes alt tar så innmari lang tid! Og det er greit nok at behandlingen tar tid, men bare ingenting tar lang tid. Det er skikkelig frustrerende...

Hvordan går det med dere overstimulerte? Og deg M90? Du hadde jo innsett dagen før(?) meg! Synes det er veldig spennende å høre hvordan det går med dere. :Heartred

Hei og godt nyttår :Heartred
Her har det begynt å gå bedre, er 11+5 i dag! Ble dessverre rammet av alvorlig svangerskapskvalme, så har loggi på sykehus og rett ut hjemme helt frem til lillejulaften. Nå de siste dagene har det endelig begynt å bli bedre og orker litt mer. Lille baby i magen har det fint - og vi var på ultralyd i dag og den sprella som bare det! Har derfor ikke orket sitte på verken tlf eller se på TV nesten. Men har titta innom her i ny ne likevel :Heartred

Det er skikkelig kjedelig når man har PGD pga genfeil. Vi måtte vente fra juni 2018 til vi fikk oppstart på medisiner i februar 2019.
Vårt første uttak ble mislykket, og neste uttak ville kræsjet med sommerferien, så fikk ikke startet opp runde 2 før i august. Der fikk vi jo et embryo som ikke festet seg i november (tror det er generelt for oss med genfeil at vi ikke kan ha direkteinnsett). Det var veldig tøft, men nå var jeg klar for å begynne på nytt i desember, resepter og alt er ordnet.

Får beskjed om at de har kapasitetsproblemer på lab, og at jeg dermed ikke får starte opp igjen før januar. :dead:

Synes alt tar så innmari lang tid! Og det er greit nok at behandlingen tar tid, men bare ingenting tar lang tid. Det er skikkelig frustrerende...

Hvordan går det med dere overstimulerte? Og deg M90? Du hadde jo innsett dagen før(?) meg! Synes det er veldig spennende å høre hvordan det går med dere. :Heartred

Hei.
Tar det alltid lang tid når man har PGD pga genfeil, eller er det bare dere som har vært uheldige? Har dere i såfall fått noe svar på hvorfor det tar lang tid når grunnen er genfeil og ikke kromosomfeil?

Hei.
Tar det alltid lang tid når man har PGD pga genfeil, eller er det bare dere som har vært uheldige? Har dere i såfall fått noe svar på hvorfor det tar lang tid når grunnen er genfeil og ikke kromosomfeil?

Jeg lurer litt på det samme. Jeg har en X-bundet genfeil og har ingen aning hvor lenge det bør ta for dem å lage denne gentesten (det kan ta noen måneder til ett år for alt jeg vet!). Regner med at det tar lengre tid om genfeilen er mer sjelden? Om det er en av de vanligere genfeilene så er de kanskje bedre kjent med prosedyren og det vil derfor gå raskere? :confused:

Hei. lurte på hvor mange her inne har lykkes med PGD ? Og hvor mange forsøkt hadde du/dere ? :)
Våres satt på første pgd forsøk, men var også kun 1 embryo som var friskt av alle vi fikk ut. Men noen ganger holder det med ett lykke embryo :Heartred nå er vi 12+2, kan jo fortsatt skje ting så skummelt å ta lykken for mye på forskudd. Men håpet er her på at alt går bra hele veien!!

Våres satt på første pgd forsøk, men var også kun 1 embryo som var friskt av alle vi fikk ut. Men noen ganger holder det med ett lykke embryo :Heartred nå er vi 12+2, kan jo fortsatt skje ting så skummelt å ta lykken for mye på forskudd. Men håpet er her på at alt går bra hele veien!!

Å, fantastisk! Masse lykke til videre ☺️

Hei. lurte på hvor mange her inne har lykkes med PGD ? Og hvor mange forsøkt hadde du/dere ? :)
Vi fikk førts egg som kunne brukes etter 3. uttak. Deretter måtte vi ha 3 innsett før lille mirakel festes seg. Er nå 36 uker på vei:Heartred og veldig spent på ukene som kommer.

Vi fikk førts egg som kunne brukes etter 3. uttak. Deretter måtte vi ha 3 innsett før lille mirakel festes seg. Er nå 36 uker på vei:Heartred og veldig spent på ukene som kommer.
Såpass, men helt fantastisk at det fikk bra tilslutt ❤️ Vi har nett hatt en mislykket forsøk. Håper neste gang at det fester seg. ☺️

Hei, dere som har kjøpt medisiner, fikk dere refundert det?
Vi har fått refundert over 50.000 kr totalt for medisiner. I tillegg refusjon for utlegg knyttet til reiser og overnatting i Stockholm.
Bare husk å ta vare på alt av kvitteringer, resepter og dokumentasjon for vedtak fra PGD nemda +++.
Ved ev. uttak der ikke gir noen embryo som kan tilbakeføres er det også viktig å få dokumentert dette fra Karolinska. Det har med definisjonen på antall forsøk her i Norge og vedtak om finansiering fra Staten (á 3 forsøk).

Hei Millusen,

Vi fekk endeleg beskjed like før jul etter 3 uttak ved Karolinska at vi har to friske embryo på frys. Skal i gang med innsett no, og eg lurte difor på om du kunne dele erfaringa di med både tida frå menstruasjon til eggløsning og prosedyra der, og prosedyra frå eggløsning til innsett og korleis du levde i tida fram til du skulle ta graviditetstest? Var du i full jobb og levde som normalt, eller vart du sjukmeldt? Eg har sjølv ein veldig hektisk kvardag med mykje stress og press, så er svært usikker på om eg bør roe ned, eller om eg berre skal køyre på? Vil liksom ikkje sitje for mykje i eigne tankar heller. Veit dette sjølvsagt er veldig individuelt og forskinga er veldig delt på dette med korleis stress påverkar sjansane for å bli gravid, men vil gjerne søkje å optimalisere prosessen så langt det let seg gjere, særleg i lys av at kor vanskeleg det har vore å få friske embryo. Høyrer difor gjerne di erfaring med dette, då det ser ut som vi har ei ganske lik historie.

Forøvrig må eg berre seie takk til alle som delar på dette forumet! Eg har sjølv lenge vore skeptikar til sånne her forum, men det er så fint å lese om andres erfaringar og ikkje minst finne eit fellesskap for PGD. Så tusen takk <3

Back
Topp