Patience needed..

I går kveld fikk jeg sterke menssmerter og tr kom når jeg skulle legge meg. Fint å slippe å vente lenger, nå gikk det jo ikke uansett. Allerede på cd 2, men føles som en evighet til el.
Mulig jeg har problemer med implantasjonen? Jeg blir jo gravid, bare så rart at jeg mister alle til omtrent samme tid.
Noen som vet om det er hjelp å få mot det?


I dag er termindagen til første spiren jeg mistet ❤️
Har mannen sjekket seg?
 
Mulig jeg har problemer med implantasjonen? Jeg blir jo gravid, bare så rart at jeg mister alle til omtrent samme tid.
Noen som vet om det er hjelp å få mot det?
Bakteriell vaginose, skjult herpes eller andre bakterieinfeksjoner/virus kan ligge i kroppen din lenge uten symptomer, som gjør at egget ikke vil feste seg og bli der.

Embryoet kan være skadet av konkrete gener, både fra mamma og pappa. Da vil kroppen støte det ut tidlig. Dette har blitt overraskende vanlig, og Norge er ganske slappe for å teste skikkelig for det. Folk går gjennom ivf og donasjon unødvendig, siden feilen noen ganger kan rettes opp i ved livsstilendring (hovedsakelig kosthold). Har lest at flere sender mensenblod og sædprøver til Hellas for å sjekke for skjulte infeksjoner og lignende hos kvinnen, og evt skader/fragmenter på sæden til mannen
 
Nei, jeg har bare tenkt siden vi blir gravide så finner de jo frem :laughing002 og pga min alder så er kanskje ikke eggene så gode lenger...
Det gjør de, men det kan jo være noe med sæden for det. Jeg har ikke nilest "vi som har prøvd lenge"-forumet, men jeg har likevel sett flere der som fant feil hos mannen etter år med kjemiske, SA og MA. Og det kan være relativt enkelt å fikse. Foreslår at du går inn der og spør om råd.

Det er mye man kan gjøre utenom IVF, men vanskelig å finne ut av uten å snakke med dem som har prøvd alt. De fleste av oss som henger på "vi som prøver" blir tross alt relativt lett gravide. Sier det ikke for å trampe noen på tærne eller bagatellisere, men flertallet på dette underforumet klarer det på under ett år. Da er vi kanskje heller ikke de beste til å gi råd eller tips som kan hjelpe.
 
Bakteriell vaginose, skjult herpes eller andre bakterieinfeksjoner/virus kan ligge i kroppen din lenge uten symptomer, som gjør at egget ikke vil feste seg og bli der.

Embryoet kan være skadet av konkrete gener, både fra mamma og pappa. Da vil kroppen støte det ut tidlig. Dette har blitt overraskende vanlig, og Norge er ganske slappe for å teste skikkelig for det. Folk går gjennom ivf og donasjon unødvendig, siden feilen noen ganger kan rettes opp i ved livsstilendring (hovedsakelig kosthold). Har lest at flere sender mensenblod og sædprøver til Hellas for å sjekke for skjulte infeksjoner og lignende hos kvinnen, og evt skader/fragmenter på sæden til mannen
Jeg fikk medisin mot BV i vår, i tilfelle det var det som var årsaken. Ellers har jeg ikke sjekket opp i det andre.

Men siden jeg har 2 barn med samme mann fra før, så er det vel liten sjanse for genfeil? De to første satt på første pp, men der er 7 år siden siste graviditet og jeg er 38 år nå, så mye mulig det er eggene mine.
 
Jeg fikk medisin mot BV i vår, i tilfelle det var det som var årsaken. Ellers har jeg ikke sjekket opp i det andre.

Men siden jeg har 2 barn med samme mann fra før, så er det vel liten sjanse for genfeil? De to første satt på første pp, men der er 7 år siden siste graviditet og jeg er 38 år nå, så mye mulig det er eggene mine.
Sæd blir også påvirket av alder, miljøgifter og kosthold/vitaminmangler
 
Back
Topp