Panikk!

En tråd i 'August 2020' startet av Bkno3206992, 2 Apr 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Jeg har hjerte i halsen etter å ha gått på do og oppdaget at jeg har blødd. Jeg er i uke 21, og har foranliggende morkake. Har noen andre opplevd å blø i andre trimester? Er dette normalt? Stresser meget!

2. Kalinnea Glad i forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Har du foranliggende morkake, som i at den ligger mot magen din. Eller har du foreliggende morkake, at den ligger over indre mormunn?

3. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Det vet jeg ikke

4. Augustspire Glad i forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Ring legevakt og hør, mest sannsynlig er det ingen fare, men ingen her inne kan ta standpunkt til det :)

• Liker Liker x 1
  5. Denlillespurven Blir kjent med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg har også en morkake som ligger foran og fikk beskjed av jordmor som tok OUL at jeg kunne få blødninger, men at det var greit å ta kontakt dersom det skjer. Så mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men ta en telefon for å høre - det er ikke morro å gå usikker!

6. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Det skal jeg gjøre! Det var betryggende å høre

7. Denlillespurven Blir kjent med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Håper du får beroligende svar!:)

8. Evamor Elsker forumet Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg er 21 +6 nå. Har så mye kynnere at jeg småblør litt. jordmor mente at det er sammentrekkningene som gjør at slimhinnen blør litt. Har du nylig hatt sex? Som de andre sier kan det også være at morkaken din er forran mormunnen. Men da pleier de å informere om dette på oul. Jeg har fått beskjed om å ligge og prøve å ikke trigge kynnere og blødninger.

9. Namia Glad i forumet Påskekyllingene 2020 Aprillykke 2017

Skal stå på arket du fikk etter OUL hvor morkaken ligger. Sjekk der :)

10. Kalinnea Glad i forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Grunnen til at jeg spør er fordi foreliggende morkake kan gi blødninger i andre og tredje trimester, pga morkaken plassering over mormunnen.
    Foranliggende morkake vet jeg ikke om har samme mulige "bivirkning".
    Men ring jordmoren din og hør :)

11. mamlala Forelsket i forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Har også morkaken foran og legen så en veskeansamling nedenfor morkaken så hun advarte meg om at jeg kan få blødninger fremover.

Men som de andre sier så er det alltid greit å snakke med jordmor/lege om du har blødning :Heartred

12. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Har sjekket nå. Det står anterior på plassering. Hva innebærer det?

13. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :) Junilykke2018

Det betyr at morkaka ligger opp mot magen din, det skal ikke ha noen ting å si med tanke på blødninger.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  14. Peony Elsker forumet VIP ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg hadde ringt legen. :)

15. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Tusen takk damer. Virkelig betryggende å kunne få innspill av dere!

16. xoxojallagirl Glad i forumet Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Sensommerbarna 2019

Fikk du ringt? <3

17. Bkno3206992 Blir kjent med forumet

Ja!

18. MiniMandt Flørter med forumet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

Hvordan gikk det?

19. Babydrøm2020 Elsker forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Jeg hadde en blødning i uke 13. Ble livredd selv, men det var heldigvis ingenting farlig ❤️ krysser fingrene for at alt går fint med deg også, men ville fått det sjekket for å være på den sikre siden. Men gynekolog sa de sjekket blødninger i 2. trimester for å være sikre.

20. isks90 Gift med forumet Tilgangsansvarlig ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Håper det gikk fint!

Del denne siden